Nyt odotan innolla vastausta!
@HeGe41 oli myös vankasti sitä mieltä, että ei voi olla muslimi jos ei elä kirjan mukaan. Hänen oma lähteensä asialle oli toki asiasta toista mieltä.
En minä ollut sitä mieltä. Enhän ole kyseistä uskontoa keksinyt. Säännöt tulevat uskonnolta itseltään. Laitoin sinulle kyllä lähteetkin aikanaan.
Lähtötilanne on se, että Koraani on muuttumaton ja oikeassa. Koska valtaosa muslimeista ei halua noudattaa Koraania sanan varsinaisessa merkityksessä, on näille ikäville jakeille tehty maltillisia tulkintoja. Skeidaksi kyseisiä jakeita ei voi tuomita, koska muuten ei ole muslimi.
"Vaikka minä itse puolustan jokaisen uskovaisen oikeuksia uskonnosta riippumatta, en puolusta uskontoa, varsinkin jos sen oppikirjoissa kehotetaan vahingoittamaan toisia ja asettamaan ihmiset eriarvoiseen asemaan tai sen historiassa on niin tehty."
-Mustafa
Hankalin vaihe: Mistä tietää kuka muslimi tulkitsee Koraanin väkivaltaisia kohtia mitenkin? Onko hän edes tietoinen näistä jakeista? Vastaan itse itselleni. Ei mistään. Se kuitenkin tiedetään, että näitä vihamielisiä muslimeja on ja että he aiheuttavat vahinkoa Euroopassa ja sotivat Lähi-Idässä. Sekin tiedetään, että eivät epäile tappaa uskonsa nimissä. Pelottavin tieto on ehkä se, että näiden tappajien sympatiseeraajia löytyy Euroopassa asuvista muslimeista melkoinen määrä.