Entäpäs sellainen keskustelija, joka vastusti hallitsematonta pakolaisvyöryä ja piti hallituksen vakuutteluja epäuskottavina ja joka toivoi tarvittaessa poikkeuslainsäädännön käyttöönottoa rajoilla? Tämä kirjoittaja on puolestaan leimautunut jonkinlaiseksi rasmuslaiseksi täällä vain siksi koska todella, todella vastustaa rasismia eli yksilöiden negatiivista leimaamista yhteisöjäsenyyden perusteella. Enkä myöskään ottanut tätä uhriutumismielessä esille. Ex-kommunisti en tosin ole, koska olen aina ollut anti-kommunisti.
Heti alkuun se, että pidin Rasmuksen tavoitetta oikeana. Rasisimin vastustaminen. Niin pidit sinäkin. Minulla kellot soivat viimeistään kesällä ja loppukesästä, kun luin kommentteja Rasmuksen sivuilta ja kun mm. sinä kirjoitit Jatkoajassa elo-syyskuussa, että Rasmusta vastaan on menossa tietoinen, ohjattu ajojahti tms jo toista vuotta. Tuli mieleen aiemmat vuosikymmenet ja se, miten haimme vastaavissa liikkeissä kuin Rasmus ulkopuolisen vihollisen lujittaaksemme liikettä sisältä ja saadaksemme uusia, militantimpia ultrakannattajia. Se toimi.
Itse opin jo kauan sitten, että jos perustat ns. yhden asian liikkeen, liike voidaan viedä maltillisten käsistä. Jos liike sopii esimerkiksi oikeistolle tai vasemmistolle tai futishuligaaneille, ne valtaavat sen. Nähdäkseni Rasmuksen ongelmat alkoivat aiemmilta vuosikymmeniltä tuttuun tapaan, kun entisen taistolaissivistyneistön tyyppinen väki marssi sisään yhdessä muiden vassarien kanssa, joita toki oli mukana jo valmiiksi. Ensin Rasmus oli heidän mielissään hyvänä kohteena tehdä propagandaa, sitten Rasmus oli heidän käsissään ja myöhemmin Rasmus tulee kenties olemaan heidän jaloissaan rasitteena, josta on päästävä eroon. Hyvin tyypillinen spontaanin, alkujaan aidon ja fiksun liikkeen kiertokulku.
Minä olen pitänyt sinua rasmuslaisena siitä alkaen, kun olet ottanut kantaa Rasmuksen puolesta ja kertonut ulkopuolisten pitkään jatkuneesta kampanjasta tms Rasmusta vastaan. Tämä oli ainakin silloin vuosikymmeniä sitten todellisen sisäpiiriläisen puhetta. Hyvä, että selvensit nyt positiotasi Rasmuksen osalta.