@Radiopää Ajatuksiahan ei voi kieltää. Periaatteessa en ole ikinä halunnut kieltää myöskään ajatuksien julkituomista ikinä, missään, enkä minkään tai Kenenkään nimessä. Paitsi mikäli joidenkin valopäiden ajatukset ja niiden julkituominen, agitoiminen tähtää siihen, että ajatusten julkituomista pitää rajoittaa. Eli kyllä, olen valmis siihen, että kaikessa vajavaisuudessaan kuitenkin rakastamaani yhteiskuntakehitelmäämme varjellaan väkivaltaiseen vallankumoukseen tai terrorismiin yllyttävältä suunsoitolta ja kapinakirjoituksilta.
Esimerkiksi tuossa moskeija-diilissä minua arveluttaa shiialaisten tulkinnan jäävän vähemmälle saarna-ajalle.
Ja mitä islamin erinomaisuuteen yksilöllisenä, monimuotoisena uskontona tulee, niin arvostan enemmän luterilaisuuden kykyä muuttua maailman mukana, vaikkakin hitaasti.
Uskonnot ovat yliarvostettuja nykymaailmassa. Ainakaan länsimainen ihminen, ns. kristityn kulttuurin kasvatti, ei niitä tarvitse, toivon ma.
Jostain syystä johonkin helvetin islamiin pelleillä riittää innostusta itsemurhaterroriin asti. Typeryyttä vai sivistymättömyyttä, vaikea sanoa.
Minulla ei riitä Uskoa siihen, että kaikki muslimisaarnaajat tulevat vetämään
@Radiopää n ja
@bebeto n unelmalinjalla. Suomen vuoden 2001 kokous, sehän se kaiken takaa...islamin näkökulmasta meidän pitää aina täst'edes kaikkea katsoa. Niitä pitää paapoa, vastoinkäymisiä ei muslimi kestä ja vittuuntuneena voi räjähtää itsekseen, mieluiten kuitenkin keskellä joukkoa.