Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 120 632
  • 24 186

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Joo, jos sillä tarkoitetaan, että koko käytettävissä oleva raha käytetään yksisilmäiseen "monikultturisuus on tavoiteltava ihannetila" -propagandaan, monikulttuurisuuden tavoiteltavuudesta olevien suomalaisten vaientamiseen eli ajatuspoliisitoimintaan. Jos käytettävissä olevasta rahasta reilu kolmasosa käytetään vähemmistöjen valistamiseen siitä, ettei heillä ole ihonvärinsä, sukupuolensa tai vaikkapa uskontonsa perusteella automaattisia erioikeuksia, niin silloin kuuden miljoonan euron käyttäminen mielipideilmoston manipuloimiseen on minun puolestani ihan ok.

Onko susta hyvä juttu, että Suomessa monikultturisuus - joka jo sinänsä on epämääräinen termi - otetaan jonkinlaiseksi vahvistettavaksi ja suositeltavaksi periaatteeksi, kun samaan aikaan Angela Merkkel Saksassa, David Cameron Iso-Britanniassa ja myös Ranskan ex-pressa Nikolai Sarkozy ovat todenneet maissaan "monikulttuurisuuden" epäonnistuneen.

Sä taidat olla ton hankkeen kohderyhmän ytimessä...

Mä nyt vaan olen sitä mieltä, että rasismi ja vihapuhe on helvetin typerää ja väärin. Monikulttuurisuudella ei ole mulle oikeastaan mitään väliä. Kaikkia ihmisiä vaan pitäisi kohdella yhdenvertaisesti huolimatta heidän etnisestä taustastaan. Jos olet eri mieltä, niin se on sun tiesi.

En minä tänne halua yhden yhtä muslimia. En yhtäkään. He eivät edistä omalla läsnäolollaan yhteiskuntaamme millään tavalla. Ja se ei ole rasismia jos näin kirjoitan. Uskontonsa voi kukin valita. Jos on tuohon kelkkaan hypännyt, on syytä sietää kuumuutta.

Sullahan on samanlaiset jutut kun ääriuskovilla. Olen muuten sitä mieltä, että jonkin sortin "uskovaisia" ovat myös öyhöateistit.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Olen eri mieltä.

Islam tarjoaa yhteiskunnallemme lisäarvona mitä?

Ei joltain nuorelta aikuiselta voi vaatia mitään kuumuuden sietämistä jos se on kasvatettu jumalanpalvontaan koko lapsuuden, vaikka kaikki on tietysti kotiinpäin.

Oma valinta. Jos uskoo länsimaisen yhteiskunnan vastaisiin oppeihin ja silti täällä asuu on syytä joko sietää kritiikki tai tsekata mielipiteet uudelleen.

Olen muuten sitä mieltä, että jonkin sortin "uskovaisia" ovat myös öyhöateistit.

Sinähän saat olla sitä mieltä mitä haluat. Ei minua niin kiinnosta.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Sinähän saat olla sitä mieltä mitä haluat. Ei minua niin kiinnosta.

Nythän me olemme onnellisessa tilanteessa. Mäkin olen sitä mieltä, että sä saat olla asiasta mitä mieltä byt satutkaan olemaan. Sekin sattui, että mua ei pätkääkään kiinnosta sun mielipiteesi.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Nythän me olemme onnellisessa tilanteessa. Mäkin olen sitä mieltä, että sä saat olla asiasta mitä mieltä byt satutkaan olemaan. Sekin sattui, että mua ei pätkääkään kiinnosta sun mielipiteesi.

Ei kiinnosta mutta kuitenkin aluksi lainasit? Johdonmukaisuus ihan muslimien luokkaa.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Ei kiinnosta mutta kuitenkin aluksi lainasit? Johdonmukaisuus ihan muslimien luokkaa.

Voihan, sulla tuntuu nyt olevan vähän haasteellista erottaa asioita toisistaan.

Se, että mua kiinnostaa sun mielipiteet yhtä paljon kuin Ilveksen toimistoa kiinnostaa verojen maksut ei ole mikään este sille, että kommentoisin sun kirjoituksia. Itse asiassa mähän totesin, että sun puheet oli siinä lainauksessa yhtä valloittavia ja avaramielisiä kuin kiihkouskovaisilla.

Yrititkö muuten loppukaneetillasi dissata mua vai muslimeja? Kauhean ikävää silti tollainen kokonaisen uskonryhmän morkkaaminen. Jos mä en nyt ihan väärin muista, niin muslimit olivat ennen muinoin aika kovia luita logiikan saralla, ehkä sä sittenkin kehuit meitä. Kiitos siinä tapauksessa.
 
Islam tarjoaa yhteiskunnallemme lisäarvona mitä?
Ihmisten arviointi yhtenä joukkona uskonnon mukaan yhteiskunnalle tuomansa lisäarvon perusteella on täysin järjetöntä, mutta jos pohditaan onko tästä joukosta jotain hyötyä niin se mahdollinen hyöty on taloudellinen ja näkyy vasta monen sukupolven jälkeen, kuten Yhdysvalloissa, kun väkiluvun kasvu tekohengittää talouskasvua. Ylivoimainen enemmistö muslimeista ei kuitenkaan tällä hetkellä tule tänne sillä odotusarvolla, että heistä olisi jotain hyötyä.
Oma valinta. Jos uskoo länsimaisen yhteiskunnan vastaisiin oppeihin ja silti täällä asuu on syytä joko sietää kritiikki tai tsekata mielipiteet uudelleen.
Siltä varalta että sä haluat tsekata sun mielipiteet uudelleen, eräitä keskeisimpiä länsimaiden oppeja ovat perusoikeudet joihin sisältyy uskonnonllinen yhdenvertaisuus ja laillisuusperiaate. Ihmistä ei siis länsimaissa tuomita sen perusteella mihin se ilmoittaa uskovansa, vaan vasta sitten jos todetaan sen syyllistyvän rikokseen joka on ennalta laissa rangaistavaksi säädetty.
Ei kiinnosta mutta kuitenkin aluksi lainasit? Johdonmukaisuus ihan muslimien luokkaa.
Sinun johdonmukaisuudellasi en paljon retostelisi kun ryhdyt trollaamaan jotain etnisestä profiloinnista kun toinen puhuu tunnistamisesta. Täällä on sentään erittäin johdonmukaisiakin trolleja eikä siitäkään aina niin fiiniä jälkeä tule.
 
Viimeksi muokattu:

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Se, että mua kiinnostaa sun mielipiteet yhtä paljon kuin Ilveksen toimistoa kiinnostaa verojen maksut ei ole mikään este sille, että kommentoisin sun kirjoituksia. Itse asiassa mähän totesin, että sun puheet oli siinä lainauksessa yhtä valloittavia ja avaramielisiä kuin kiihkouskovaisilla.

Musta vahvasti tuntuu, että mun kirjoitukset kiinnostaa sua yhtä paljon kuin profeetta Muhammedia kiinnosti pikkutytöt.

Jos mä en nyt ihan väärin muista, niin muslimit olivat ennen muinoin aika kovia luita logiikan saralla, ehkä sä sittenkin kehuit meitä. Kiitos siinä tapauksessa.

Menneessä sillä suunnalla eletään vielä tänäkin päivänä, joten ole hyvä vain.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Musta vahvasti tuntuu, että mun kirjoitukset kiinnostaa sua yhtä paljon kuin profeetta Muhammedia kiinnosti pikkutytöt.

Mulla ei ole minkään sortin käsitystä profeetta Muhammadin kiinnostuksesta pikkutyttöjä kohtaan. Kainosti jälleen korostaisin, että kirjoituksesi ja mielipiteesi asioista ovat kaksi eri asiaa. Saatan seurata esimerkiksi jotakin keskustelua, jopa kommentoidakin sitä ilman, että minua kiinnostaisi yksittäisen keskustelijan mielipide. Olen pahoillani, jos tämä kuullostaa tylyltä; sinun mielipiteesi ei minua kiinnosta, koska niillä ei ole elämääni tai valintoihini mitään merkitystä.

Menneessä sillä suunnalla eletään vielä tänäkin päivänä, joten ole hyvä vain.

Jotkut varmasti elävät menneisyyttä, jotkut tätä päivää ja jotkut luovat tulevaa. Aivan samoin kun täällä meillä ja kaikkialla muualla.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Ihmisten arviointi yhtenä joukkona uskonnon mukaan yhteiskunnalle tuomansa lisäarvon perusteella on täysin järjetöntä, mutta jos pohditaan onko tästä joukosta jotain hyötyä niin se mahdollinen hyöty on taloudellinen ja näkyy vasta monen sukupolven jälkeen, kuten Yhdysvalloissa, kun väkiluvun kasvu tekohengittää talouskasvua. Ylivoimainen enemmistö muslimeista ei kuitenkaan tällä hetkellä tule tänne sillä odotusarvolla, että heistä olisi jotain hyötyä.

Lyhyesti: Islam ei tarjoa mitään lisäarvoa.

Siltä varalta että sä haluat tsekata sun mielipiteet uudelleen, eräitä keskeisimpiä länsimaiden oppeja ovat perusoikeudet joihin sisältyy uskonnonllinen yhdenvertaisuus ja laillisuusperiaate. Ihmistä ei siis länsimaissa tuomita sen perusteella mihin se ilmoittaa uskovansa, vaan vasta sitten jos todetaan sen syyllistyvän rikokseen joka on ennalta laissa rangaistavaksi säädetty.

Tästä muslimikritiikistä täytyykin tehdä uskonto. Ei auta napina, kun pyhän kirjan nojalla kritisoin muslimeja.

Sinun johdonmukaisuudellasi en paljon retostelisi kun ryhdyt trollaamaan jotain etnisestä profiloinnista kun toinen puhuu tunnistamisesta. Täällä on sentään erittäin johdonmukaisiakin trolleja eikä siitäkään aina niin fiiniä jälkeä tule.

Se oli vihreiden mielestä etnistä profilointia. Minun mielestäni kyse on tunnistamisesta. Jos Lähi-idästä saapuneita turvapaikanhakijoita halutaan tunnistaa, kannattaa paukut kohdentaa turvapaikanhakijoihin jotka näyttävät siltä suunnalta lähteneiltä.

Loppuun johdonmukaisuuden helmi:

"Kärjistetysti jos puolet mamuista syö tulonsiirroilla McDonaldsissa ja puolet työskentelee siellä, niin se on kansantaloudelle parempi kuin että mamuja ei olisi ollenkaan"

Nauran tälle ihan saatanasti lähes päivittäin. Kiitos tästä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Yksinkertainen kysymys:

Minkä uskonnon harjoittajia ja minkä kulttuurin edustajia ovat ne ihmiset, joita turvapaikanhakijat Afganistanista, Irakista, Somaliasta ja Syyriasta pakenevat?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
No mitä sitten? Tarjoaako isokorvaisuus jotain lisäarvoa yhteiskunnalle? Ja jos ei, niin pitääkö meidän estää isokorvaisten tulo Suomeen?

Nyt alkaa avautua, miksi juttusi ovat niin hämäriä. Ei, islam ei ole ruumiinosa tai elin.
 
"Kärjistetysti jos puolet mamuista syö tulonsiirroilla McDonaldsissa ja puolet työskentelee siellä, niin se on kansantaloudelle parempi kuin että mamuja ei olisi ollenkaan"
Tässä yritin tunnetun vitsin kautta avata sitä että jos tänne tulee uutta väkeä joiden taloudellinen huoltosuhde on 100 niin se on talouden kannalta positiivinen juttu. Ei yllätä että menee maahanmuuttokriittisiltä yli korkealta ja kovaa.
 
Viimeksi muokattu:

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tässä yritin tunnetun vitsin kautta avata sitä että jos tänne tulee uutta väkeä joiden työllisyysaste on 50% niin se on talouden kannalta positiivinen juttu. Ei yllätä että menee maahanmuuttokriittisiltä yli korkealta ja kovaa.

Tuo oli niin hauska juttu, että laitoin sen siguun, eikä siitä lähtien ole parempaa sigumateriaalia tullut vastaan. Voitko vielä kerran valaista, mikä tuossa yhtälössä toimii niin hienosti?
 
Tuo oli niin hauska juttu, että laitoin sen siguun, eikä siitä lähtien ole parempaa sigumateriaalia tullut vastaan. Voitko vielä kerran valaista, mikä tuossa yhtälössä toimii niin hienosti?
Kun duunari tai duunarin grynderi ottaa asuntolainan tai Hesburger investointilainan niin lainan myöntävä liikepankki luo talouteen uutta rahaa sen lainan verran, talous kasvaa. Pitääkö selittää miksi talouden kasvu on hyvä juttu?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onko mainittu Mäkkäri kansantalouden kannalta positiivinen vai negatiivinen, ei ole ihan tuosta vaan arvioitavissa. Paljon riippuu siitä, mikä on mainitun 50 prosentin työtuntimäärä ja keskipalkka Mäkkärillä ja missäpäin Suomea Mäkkäri sijaitsee. Jos se on esimerkiksi keskimäärin 15 tuntia viikossa ja keskimäärin 400-500 euroa kuukaudessa ja kämppä pääkaupunkiseudulla, yhteiskunta maksaa toimeentulotukea ja asumislisää sekä mahdollisia lapsikorotuksia kämpästä riippuen helposti saman verran. Esimerkiksi 1 000 euron vuokra ei iso täällä ole. Verotulot huomioiden yhteiskunta saattaa maksaa tällöin enemmän kuin saa ja vaikka yksityisen kulutuksen työllistävä ja kansantaloutta parantava vaikutus huomioidaan, kyse on kuitenkin kansantalouden tukemisesta velalla (koska sen nykyisetkään tulot eivät kata menoja). Lisäksi se toinen 50 prosenttia työikäisistä ei ole töissä lainkaan, joten isostihan tämä menee miinukselle. Tässä on oletettu myös, että työssä olevat 50 prosenttia eivät ole ainakaan pääosin samaa perhettä töistä poissa olevien 50 prosentin kanssa. Mitä enemmän tehdään työtä, sitä parempi edellyttäen, että siitä saadaan myös palkkaa.

Parempi tilanne syntyisi, jos mainittu ensimmäinen 50 prosenttia saisi palkkaa suomalaisten keskipalkan verran eli noin 3 500 euron verran kuukaudessa. Tällöin heidän tuottaman työn arvo saattaisi hyvinkin yltää kansantaloudellisessa mielessä nollatasoon tai paremmaksi vielä senkin jälkeen kun se toinen 50 prosenttia (jotka eivät työtä tee) huomioidaan.

Olen siitä samaa mieltä, että aiemmin mainittu 50 prosentin työllisyysaste on maahanmuutajien lähes kohtuullinen. Sen takia pitäisi joko tavoitella sellaisia maahanmuuttajia, joiden kanssa 50, mutta mielellään 60 prosenttia on mahdollista saavuttaa 3-5 vuodessa. Ellei se ole mahdollista, kansantaloudellisessa mielessä tulisi ainakin pyrkiä välttämään sellaisia maahanmuttajia, joiden työllisyysaste jää jonnenklin 20-25 prosentin tietämille 5-10 vuodessakin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko mainittu Mäkkäri kansantalouden kannalta positiivinen vai negatiivinen, ei ole ihan tuosta vaan arvioitavissa.

Parempi tilanne syntyisi, jos mainittu ensimmäinen 50 prosenttia saisi palkkaa suomalaisten keskipalkan verran eli noin 3 500 euron verran kuukaudessa. Tällöin heidän tuottaman työn arvo saattaisi hyvinkin yltää kansantaloudellisessa mielessä nollatasoon tai paremmaksi vielä senkin jälkeen kun se toinen 50 prosenttia (jotka eivät työtä tee) huomioidaan.
Juu, tämä kuolemattoman lausahdukseni sana "kärjistetysti" viittaakin juuri McDonaldsiin, kun myymällä hampurilaisia joissa kotimaista on vain sämpylä ja sipuli, ja kotiuttamalla voitot franchise-yrittäjän siivua lukuunottamatta verottajan ohi ulkomaille, tuskin optimaalisesti kansantaloutta kohennetaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kun duunari tai duunarin grynderi ottaa asuntolainan tai Hesburger investointilainan niin lainan myöntävä liikepankki luo talouteen uutta rahaa sen lainan verran, talous kasvaa. Pitääkö selittää miksi talouden kasvu on hyvä juttu?
McDonaldsin/hesburgerin duunarit tuskin ottavat asuntolainaa. Hesburger ottaa investointilainaa siitä huolimatta, onko siellä mamuja töissä vai ei. Kuten Cobol tuossa ylempänä jo totesikin, hampurilaispaikkojen työntekijät elävät tukien varassa, joten he eivät nyt ole juurikaan kansantaloudelle hyödyllisiä.

Muslimimaahanmuuttajien työllisyysaste ei koskaan tule ylittämään 50%, koska ikävä kyllä naiset kasvattavat kotona lapsilaumaansa, eivätkä tule työllistymään mihinkään kielitaidon puutteen ja epäkäytännöllisen pukeutumisensa johdosta. Saa ottaa talteen(palataan asiaan kun helvetti jäätyy) tai laittaa vaikka signatureksi jos koet lausahduksen hauskaksi.
 
Muslimimaahanmuuttajien työllisyysaste ei koskaan tule ylittämään 50%, koska ikävä kyllä naiset kasvattavat kotona lapsilaumaansa, eivätkä tule työllistymään mihinkään kielitaidon puutteen ja epäkäytännöllisen pukeutumisensa johdosta. Saa ottaa talteen(palataan asiaan kun helvetti jäätyy) tai laittaa vaikka signatureksi jos koet lausahduksen hauskaksi.
Puhuin vahingossa äsken työllisyysasteesta, korjasin taloudelliseksi huoltosuhteeksi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Puhuin vahingossa äsken työllisyysasteesta, korjasin taloudelliseksi huoltosuhteeksi.

Tuo on yksi tapa tarkastella huoltosuhdetta. Lopputulos on ikävä silti:

Suomessa oli vuonna 2012 noin 20 000 työllistä enemmän, mutta samaan aikaan 133 000 työtöntä ja runsaat 300 000 eläkeläistä enemmän kuin vuonna 1987. Kun otetaan kaikki ei-työlliset ryhmät huomioon, niin vuosien 1987 ja 2012 välisenä aikana "huoltavien" eli työllisten määrä on kasvanut 20 000 henkilöllä ja "huollettavien" eli ei-työllisten määrä on noussut 468 000 henkilöllä. Verrattaessa vuosia 2007 ja 2012 havaitaan, että sekä väestöllinen että taloudellinen huoltosuhde ovat nousseet, mutta taloudellinen huoltosuhde on noussut väestöllistä huoltosuhdetta enemmän.

Tilastokeskus - Ikärakenne pakottaa keskustelemaaneläkeiästä

Jos Suomi keskittyy työperäiseen maahanmuuttoon, tulevaisuudessa taloudellinen huoltosuhde voi parantua. Mutta jos Suomeen tulee vuosittain tuhansia keskimäärin missä tahansa vaiheessa (1-10 vuotta) huonosti työllistyviä henkilöitä, yhteiskunta joutuu mahdollisesti korottamaan erilaisia maksuja antaakseen heille perusturvan. Tämä puolestaan saattaa johtaa hyvin koulutetun väestön aiempaa suurempaan muuttoon Suomesta ulos koska esimerkiksi Ruotsilla on tarjottavanaan parempi kokonaisveromalli heitä varten. Tilastokeskuksen mukaan jo nyt kantasuomalaisia muuttaa enemmän maasta pois kuin palaa takaisin.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Jos Suomi keskittyy työperäiseen maahanmuuttoon, tulevaisuudessa taloudellinen huoltosuhde voi parantua. Mutta jos Suomeen tulee vuosittain tuhansia keskimäärin missä tahansa vaiheessa (1-10 vuotta) huonosti työllistyviä henkilöitä, yhteiskunta joutuu mahdollisesti korottamaan erilaisia maksuja antaakseen heille perusturvan. Tämä puolestaan saattaa johtaa hyvin koulutetun väestön aiempaa suurempaan muuttoon Suomesta ulos koska esimerkiksi Ruotsilla on tarjottavanaan parempi kokonaisveromalli heitä varten. Tilastokeskuksen mukaan jo nyt kantasuomalaisia muuttaa enemmän maasta pois kuin palaa takaisi
Tätähän ei tarvitse miettiä niin kauan kuin taikaseinä suoltaa rahaa ja hallitukset perätoisensa jälkeen vatuloi noissa leikkauksissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös