"Taistelkaa heitä vastaan, kunnes epäjumalia ei enää palvota, vaan yksin Alllahia (koko maailmassa), mutta jos he herkeävät (palvomasta muita Allahin lisäksi), tietää Allah, mitä he tekevät." Koraani 8:10
No tässä ekassa viittauksessa lienee virhe, koska tuollaisesta kohdasta en löydä tuollaista tekstiä. Se mikä tässä kuitenkin menee vielä pahemmin vikaan, ainakin "suomalaisesta näkökulmasta" on se, ettei tuolla välttämättä viitata esim. meihin. koska jos sitä kirjaa jaksaa muutamaa jaetta pidemmälle lukea, niin ymmärtää, että allah ja "meidän jumala" on yksi ja sama (heittomerkit siksi, että itse olen ateisti). Vain kiihkoileva ääriaines saa tuon kääntymään "meitä" vastaan, mutta niin tämä "meidänkin" kiihkoileva ääriaines saa raamatusta oikeutusta vaikka millaisiin hirveyksiin.
"Hän (Allah) on lähettänyt lähettiläänsä (Muhammadin) tuomaan johdatuksen ja totuuden uskonnon (islamin) saattaakseen sen voittamaan kaikki muut uskonnot, vaikka se on vastoin vääräuskoisten (monijuma*laisten, pakanoiden, epäjumalanpalvojien ja ateistien) tahtoa".Koraani 9:33
Minun hyllyssä oleva versio sanoo seuraavaa (Jaakko Hämeen-Anttilan suomennoksen 4. painos):
Hän on lähettänyt lähettiläänsä tuomaan johdatuksen ja totuuden uskonnon saattaakseen sen voittamaan kaikki muut uskonnot, vaikka se on vastoin monijumalaisten tahtoa.
Ensinnäkin, ei sulkuja =) Toiseksi lähettiläänsä, muhammad oli vain yksi heistä. Joukkoon mahtuu myös muunmuassa Abraham, Nooa (joka rakentaa sen suuren veneen), Mooses (joka vapauttaa kansansa egyptistä, tuo sen meren yli jne) ja Jeesus.
Lisäksi koraanista löytyy useita kertoja viittauksia kirjaan (raamattuun), jota pidetään pyhänä kirjana ja siihen uskovia (siis ihan oikeasti uskovia, eikä feikkaajia) pidetään niin ikään jumalan suosiossa olevina eikä siten voida pitää vihollisina.
Islamiinhan kuuluu muutakin kuin koraani. Esimerkiksi Hadithit, jotka kertovat "sunnasta" eli Profeetta Muhammadin tavasta elää.
Niin, no ne eivät sitten olekkaan enää koraania vaan enemmän paikalliskulttuuria. Onhan kristityilläkin esim. mormoonit, joille esim moniavioisuus on sallittu. Onko se kaikille sallittu? Ei pidä yleistää joidenkin yksittäisten alueiden tapoja edustamaan koko islamia.
Seuraavaksi onkin otettava jo vähän pidemmältä, että kuvio selviää.
Maltillinen islam on aika lailla eri asia kuin maltillinen kristinusko.
Millä tavalla erilaista? kerro minulle ihan konkreettisia esimerkkejä ja nyt mielellään sitten ihan elämän kokemuksia, koska kaikkihan mutuna tietää vaikka millaisia kauheuksia islamista.
Silpoutuvat jäsenet ja ruudinkäry nyt esimerkkeinä ympäri eurooppaa. Eikö niitä uutisistakin näe?
Niin, eli kokemuksia sulla ei siis liene maltillisesta islamista. Silpoutuvia jäseniä ja ruudin käryä löytyy ympäri maailmaa ja suurin osa on "kristillisten" voimien aiheuttamia. Sen sijaan sellainen arkipäivän "maltillinen islam" on jotain ihan muutakuin mitä haluat täällä maalata. Ja kyllä, minulla on ihan elämänkokemusta aiheesta. Ei ollut raiskattuja naisia, edes hunnutettuja naisia. Ei ollut tiukkaa uskonnollista meininkiä, vaan sopeutumista yhteiskuntaan, kuitenkin säilyttäen uskonnollista identiteettiä.
Ketkä on suljettu ja minne? Sulkijana tietenkin paha ja ilkeä länsimaalainen?
Ootko ikinä kuullut Israelista ja heidän palestiinalais "ongelmastaan". Eivät varmaan historian painamina kehtaa ihan lopullista ratkaisua järjestää, mutta ei tuo kauhean "länsimaalaista" ole, tuo vuosikymmeniä jatkunut sorto ja sulkeminen pienelle alueelle.
Ja edelleen raiskaus on minusta vakava rikos, josta pitää saada vakava rangaistus. Kyllä minäkin näkisin mielelläni niiden vähenevän tai jopa kokonaan loppuvan, mutta ulkomaalaistaustaisten poistaminen yhtälöstä ei ole ratkaisu tähän.
Tämä on vain klassista populismia, jolla oikea ongelma halutaan lakaista maton alle, koska ei ole kykyä/halua ratkaista ongelmaa. Sen sijaan keksitään toissijainen ratkaisu, joka ei itse ongelmaa ratkaise, eikä välttämättä edes kauheasti tilannetta paranna, mutta halua suorittaa tämä toimenpide onkin sitten sitäkin suurempi. Tällöin kenellä tahansa järkevällä ihmisellä pitäisi hälytyskellot soida ja lujaa, et mitäs tässä nyt ollaan tekemässä ja miksi?