Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 104 322
  • 24 186

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tällä kertaa tekijän nimi viittaa hyvin vahvasti siihen, että sopii tähän ketjuun, mutta olisi silti suotavaa, että näiden juttujen linkkaajat linkittäisivät sen tiedon, josta asia selviää. Viimeksi, kun kirjoittamiseen riitti yhden lehden vajavainen uutisointi, kyseessä olikin kantasuomalainen tekijä.

Mutta itse en ainakaan löytänyt tuosta Aamulehden uutisesta tekijän nimeä joten ihmetykseni jatkuu.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tällä kertaa tekijän nimi viittaa hyvin vahvasti siihen, että sopii tähän ketjuun, mutta olisi silti suotavaa, että näiden juttujen linkkaajat linkittäisivät sen tiedon, josta asia selviää. Viimeksi, kun kirjoittamiseen riitti yhden lehden vajavainen uutisointi, kyseessä olikin kantasuomalainen tekijä.

Minun mielestäni taas tällaiset uutiset ei sovi tähän ketjuun millään lailla. Tänne pitäisi perustaa oma ketjunsa rikoksille ja keskustella niistä siellä oli tekijä kuka tahansa. Noilla ei minun mielestäni ole monikulttuurisuuden kanssa mitään tekemistä. Sitten sopisi tänne jos suomalaiset eivät vastaaviin rikoksiin koskaan syyllistyisi, mutta oli tausta mikä tahansa niin rikollinen on aina rikollinen, ei kulttuurinsa edustaja.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mutta itse en ainakaan löytänyt tuosta Aamulehden uutisesta tekijän nimeä joten ihmetykseni jatkuu.

Siksi näitä juttuja ei pitäisi laittaa tänne pelkän Aamulehden jutun perusteella ja tulkita asiaa kommenttikentän suljettuna olemisella, kun nimikin on tiedossa. Mutta ilmeisesti nykynuorisoa ei kiinnosta tehdä mitään tiedonhaun eteen, kunhan kopioi iltapäivälehtien, Alibin ja muiden laatumedioiden juttuja.

Minun mielestäni taas tällaiset uutiset ei sovi tähän ketjuun millään lailla. Tänne pitäisi perustaa oma ketjunsa rikoksille ja keskustella niistä siellä oli tekijä kuka tahansa. Noilla ei minun mielestäni ole monikulttuurisuuden kanssa mitään tekemistä. Sitten sopisi tänne jos suomalaiset eivät vastaaviin rikoksiin koskaan syyllistyisi, mutta oli tausta mikä tahansa niin rikollinen on aina rikollinen, ei kulttuurinsa edustaja.

Kyllä näitä minusta tänne voi laittaa. Tämä ketju vain osoittaa, mihin palstalaisten suurin huomio monikulttuurisuudessa kohdistuu, mutta mitä muuta voi odottaa porukalta, joiden arkirutiineihin kuuluu uutisten lukeminen keltaisesta lehdistöstä ja Alibista. Se, että ghanalainen maahanmuuttaja raiskaa lapsen, ei ainakaan muuta minun käsitystäni edustamastaan kansasta tai uskontoon kuuluvista. Joskus sitä toivoisi, että Suomen rajat laitettaisiin pysyvästi kiinni, etteivät härmäläiset pääsisi levittämään huonoja geenejään ja ahdasmielistä maailmankuvaansa muualle maailmaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Kyllä näitä minusta tänne voi laittaa. Tämä ketju vain osoittaa, mihin palstalaisten suurin huomio monikulttuurisuudessa kohdistuu, mutta mitä muuta voi odottaa porukalta, joiden arkirutiineihin kuuluu uutisten lukeminen keltaisesta lehdistöstä ja Alibista. Se, että ghanalainen maahanmuuttaja raiskaa lapsen, ei ainakaan muuta minun käsitystäni edustamastaan kansasta tai uskontoon kuuluvista. Joskus sitä toivoisi, että Suomen rajat laitettaisiin pysyvästi kiinni, etteivät härmäläiset pääsisi levittämään huonoja geenejään ja ahdasmielistä maailmankuvaansa muualle maailmaan.

No minun mielestäni vaan monikulttuurilla ja rikollisuudella ei ole mitään tekemistä keskenään. Siksi en ymmärrä miksi joka ikinen raiskaustapaus, oli tekijä kuka hyvänsä, linkitetään tänne.

Ja hei, suomalaisethan lähtee ulkomaille vaan töihin ja suomalaisilla on kovan duunarin maine ulkomailla! Näinhän se legenda menee. Jos tämän viestin lukija suunnittelee ulkomaille muuttoa niin voin kertoa, että tämä legenda ei pidä paikkaansa.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minun mielestäni taas tällaiset uutiset ei sovi tähän ketjuun millään lailla.

Niin kauan, kun jokin ilmiö on kulttuurisidonnainen, tai kulttuurisesti jakautunut (esim. tilastojen valossa), kuuluu se ainakin omasta mielestäni kulttuureja käsittelevään ketjuun. Esimerkiksi verotietoja olisi voinut käsitellä jossain naisasia/sukupuoliketjussa, koska ilmiö (suurituloisuus) on varsin sukupuolittunut ainakin Suomessa. Toki voisi näistä puhua jossain rikosketjussakin, se on varsinaisesti substanssi noissa asioissa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No minun mielestäni vaan monikulttuurilla ja rikollisuudella ei ole mitään tekemistä keskenään. Siksi en ymmärrä miksi joka ikinen raiskaustapaus, oli tekijä kuka hyvänsä, linkitetään tänne.

Asia ei minusta ole aivan näin musta–valkoinen. Se minua kuitenkin häiritsee, että tämä ketju herää yleensä henkiin vain, kun kyseessä on ulkomaalaisten tekemät rikokset. Monikulttuurisuus on paljon enemmän ja suurimmaksi osaksi muuta kuin näiden beergenheimien suosimien mediajulkaisujen uutisoinnit.

Ja hei, suomalaisethan lähtee ulkomaille vaan töihin ja suomalaisilla on kovan duunarin maine ulkomailla! Näinhän se legenda menee. Jos tämän viestin lukija suunnittelee ulkomaille muuttoa niin voin kertoa, että tämä legenda ei pidä paikkaansa.

Pitää se paikkansa, mutta ainoastaan Ruotsissa ja sielläkin vain vanhusten ja eläkeläisten keskuudessa.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minun mielestäni taas tällaiset uutiset ei sovi tähän ketjuun millään lailla. Tänne pitäisi perustaa oma ketjunsa rikoksille ja keskustella niistä siellä oli tekijä kuka tahansa. Noilla ei minun mielestäni ole monikulttuurisuuden kanssa mitään tekemistä. Sitten sopisi tänne jos suomalaiset eivät vastaaviin rikoksiin koskaan syyllistyisi, mutta oli tausta mikä tahansa niin rikollinen on aina rikollinen, ei kulttuurinsa edustaja.
Minun mielestäni taas sopivat otsikon mukaan tähän ketjuun loistavasti. Otsikossa kun kysytään: Monikulttuurisuus - rikkaus vai vitsaus? - Eli kyseisten uutisten linkittäminen antaa oman vastauksensa otsikon esittämään kysymykseen. Ja jos rikoksille yleisesti olisi oma ketjunsa, niin siinähän voisi käydä niin, että aina kun sinne linkitettäisiin maahanmuuttajan tekemä rikos niin keskustelu alkaisi varmasti ajautumaan sivuraiteille maahanmuuttajien/pakolaisten tarpeellisuudesta, eli ketju alkaisi paikoitellen muistuttamaan sekä tätä ketjua että sitä pakolais-ketjua.

Ne jotka sanovat, että ulkomaalaistaustaisen tekemän rikoksen uutisessa ei ole tarvetta mainita tekijän vierasmaalaisuutta, niin vastaisin, että ainahan tuollaisissa uutisissa on hieman avattu rikoksentekijän taustaa vaikka henkilöllisyyttä ei yleensä paljasteta: Kerrotaan tekijän ikä, kerrotaan, jos tekijä on ollut uhrille entuudestaan tuttu henkilö. Miksi tekijän ulkomaalaistaustaisuuden kertominen olisi yhtään sen huonompi juttu kuin vaikkapa tekijän iän paljastaminen? Miksi se on hyväksyttävää, että kerrotaan tekijän olleen Cannonballin jäsen, mutta se taas on tarpeetonta infoa, että tekijä oli ulkomaalaistaustainen.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ovatko jutun ulkomaalaiset maahanmuuttajia, pakolaisia vai keikkaa tekeviä ulkomaalaisia, joilla ei ole mitään muuta yhteyttä Suomeen kuin EU-passi?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Minun mielestäni taas tällaiset uutiset ei sovi tähän ketjuun millään lailla. Tänne pitäisi perustaa oma ketjunsa rikoksille ja keskustella niistä siellä oli tekijä kuka tahansa. Noilla ei minun mielestäni ole monikulttuurisuuden kanssa mitään tekemistä. Sitten sopisi tänne jos suomalaiset eivät vastaaviin rikoksiin koskaan syyllistyisi, mutta oli tausta mikä tahansa niin rikollinen on aina rikollinen, ei kulttuurinsa edustaja.
Ei nyt ihan niinkään. Esimerkiksi puska- ja joukkoraiskaukset ovat käytännössä 100% tuontitavaraa Afrikasta ja Arabiasta. Siksi niistä puhuminen täällä on ihan luontevaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Selviää varmaan, kun toivottavasti jäävät joskus kiinni. Kuitenkin ovat eri kulttuurista kuin rötöstelyn kohteet eli viattomat Suomalaiset vanhukset.

Jestas mikä asenne. Eli kun rajan yli mennään, niin heti on eri kulttuuri ja voidaan puhua monikulttuurisuudesta. Älä vaan ikinä matkusta ulkomaille, sillä rikastat silloin kulttuuria. Mutta mitä muuta voi odottaa ihmiseltä, joka ei osaa kirjoittaa kansalaisuuksia oikein. Toivottavasti SUOMALAISET tajuavat lopettaa Ruotsin- ja Viron-laivoilla matkustelemisen, Kanariasta puhumattakaan, koska monikulttuurisuus tappaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jestas mikä asenne. Eli kun rajan yli mennään, niin heti on eri kulttuuri ja voidaan puhua monikulttuurisuudesta. Älä vaan ikinä matkusta ulkomaille, sillä rikastat silloin kulttuuria. Mutta mitä muuta voi odottaa ihmiseltä, joka ei osaa kirjoittaa kansalaisuuksia oikein. Toivottavasti SUOMALAISET tajuavat lopettaa Ruotsin- ja Viron-laivoilla matkustelemisen, Kanariasta puhumattakaan, koska monikulttuurisuus tappaa.
Suomalaiset yleensä osaavat kunnioittaa kyseisen maan kulttuuria missä vierailevat, eikä tarvetta ole ryöstää vanhuksia tai muitakaan viattomia.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Radiopäästä kun paine laskee, huomaa että kyse ei ole välttämättä ole vain ulkomaanelävistä, millä asialla täällä sitten ovatkin. Ihan ominkin avuin ollaan muutettu yhteiskuntaa hieman erilaiseksi. Hyvinvointi ja ahneus johtavat varmaan aika väistämättä moraalin rappeutumiseen. Mamutus tässä mittakaavassa nopeuttaa tätä kehitystä kuitenkin ihan eksponentiaalisesti.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Suomalaiset yleensä osaavat kunnioittaa kulttuuria missä vierailevat, eikä tarvetta ole ryöstää vanhuksia tai muitakaan.

En ole kyseistä juttua lukenut, koska en lue paskalehtiä. Siksi kysyin, ovatko tekijät esimerkiksi EU:n kansalaisia. Tilastojen mukaan suurin osa Suomessa tapahtuvista ulkomaalaisten tekemistä rikoksista on keikkarikollisten tekemiä. Oletko siis sitä mieltä, että jos kysymyksessä on virolaiset, että virolaiset tekevät yleensäkin rikoksia, eivätkä kunnioita kulttuuria, jossa vierailevat?

Radiopäästä kun paine laskee, huomaa että kyse ei ole välttämättä ole vain ulkomaanelävistä, millä asialla täällä sitten ovatkin. Ihan ominkin avuin ollaan muutettu yhteiskuntaa hieman erilaiseksi. Hyvinvointi ja ahneus johtavat varmaan aika väistämättä moraalin rappeutumiseen. Mamutus tässä mittakaavassa nopeuttaa tätä kehitystä kuitenkin ihan eksponentiaalisesti.

Kysyin ihan aluksi, onko tässä kysymys maahanmuuttajista vai ulkomailta ryöstöaikeissa tulleista ihmisistä, joiden tarkoitus ei ole jäädä Suomeen. Ulkomaalainen Suomessa asuva on eri asia kuin ulkomaalainen, joka ei asu Suomessa. On todella valitettavaa, että tässä ketjussa nostetaan kaikki rikosuutiset, joissa mainitaan ulkomaalaiset.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole kyseistä juttua lukenut, koska en lue paskalehtiä. Siksi kysyin, ovatko tekijät esimerkiksi EU:n kansalaisia. Tilastojen mukaan suurin osa Suomessa tapahtuvista ulkomaalaisten tekemistä rikoksista on keikkarikollisten tekemiä. Oletko siis sitä mieltä, että jos kysymyksessä on virolaiset, että virolaiset tekevät yleensäkin rikoksia, eivätkä kunnioita kulttuuria, jossa vierailevat?.
Otsikon varmaan luit, joten olet varmaan tietoinen, että kyseisiä rikollisia ei ole tavoitettu eikä heidän kansalaisuutta tiedetä? Kyllä olen myös sitä mieltä, että virolaisilla kynnys rikollisuuteen on matalampi kuin Suomalaisilla. Tämä tosin on kokemukseni kyseisistä ihmisistä, ei välttämättä tilastoitu fakta.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
@Radiopää
Niin, kommentoin vain tuota reaalitodellisuutta, että nykyiset vanhukset ovat kasvaneet aivan eri kulttuuriin kuin missä elävät nyt. Muutos on valtava, ihan ilman mokutustakin. Mennään näillä eväillä 10v eteenpäin, niin 70-luvullakaan syntynyt ei tunnista maata samaksi kuin missä kasvoi. Sitä vaan tarkoitin. 80-luvulla syntyneilläkin saattaa olla vähän ongelmaa sopeutua, nykyisen touhun jatkuessa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Otsikon varmaan luit, joten olet varmaan tietoinen, että kyseisiä rikollisia ei ole tavoitettu eikä heidän kansalaisuutta tiedetä? Kyllä olen myös sitä mieltä, että virolaisilla kynnys rikollisuuteen on matalampi kuin Suomalaisilla. Tämä tosin on kokemukseni kyseisistä ihmisistä, ei välttämättä tilastoitu fakta.

Luin otsikon ja siksi kysyin tarkentavan kysymyksen. Pelkkä maininta ulkomaalaisuudesta ei tarkoita monikulttuurisuutta, esimerkiksi "tavallisilla" virolaisilla on hyvin samanlainen kulttuuri kuin esimerkiksi saamelaisilla ja romaneilla, joilla on Suomen passi. Minä en tunne yhtäkään rikoksesta tuomittua virolaista. Kaikki tuntemani virolaiset ovat rehellisiä ja luotettavia, mutta kaikista tuntemistani suomalaisista en voi sanoa samaa.

Niin, kommentoin vain tuota reaalitodellisuutta, että nykyiset vanhukset ovat kasvaneet aivan eri kulttuuriin kuin missä elävät nyt. Muutos on valtava, ihan ilman mokutustakin. Mennään näillä eväillä 10v eteenpäin, niin 70-luvullakaan syntynyt ei tunnista maata samaksi kuin missä kasvoi. Sitä vaan tarkoitin. 80-luvulla syntyneilläkin saattaa olla vähän ongelmaa sopeutua, nykyisen touhun jatkuessa.

Kyllä. Olen monesti sanonut, että minä elän enemmän samassa kulttuurissa ulkomaalaisten ystävieni kanssa kuin isovanhempani. Kulttuuri on minulle kaikkea muuta kuin maiden rajat ja passi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mies lyötiin tajuttomaksi matkalla taksitolpalle - Poliisi pyytää silminnäkijähavaintoja

"Tapahtumaketju alkoi, kun paikalla olleet 43- ja 40-vuotiaat porvoolaismiehet olivat kävelleet torin yli taksitolpalle, ja kolme heille vierasta ulkomaalaistaustaista miestä oli tullut puhumaan heidän kanssaan.

Ulkomaalaistaustaisille miehille ja 43-vuotiaalle porvoolaiselle oli tullut tässä yhteydessä sanaharkkaa, minkä jälkeen yksi ulkomaalaistaustaisista miehistä oli yhtäkkiä lyönyt tätä."

Iäkäs mies ryöstettiin röyhkeästi keskellä päivää - potkaistiin nilkkaan ja vietiin rahat

"75-vuotiaalta mieheltä vietiin pankkikortti ja rahat hänen asioidessaan pankkiautomaatilla eilen iltapäivällä.

Paikalle oli tullut punaisella Audilla kaksi ulkomaalaiselta vaikuttanutta, noin 25-vuotiasta miestä. Miesten auto oli 80-luvun mallia ja siinä oli suomalaiset rekisterikilvet.
75-vuotias mies oli seissyt automaatilla, kun toinen miehistä oli mennyt hänen vasemmalle puolelleen ja potkaissut häntä vasempaan nilkkaan.

Iäkkään miehen kääntyessä potkaisijan suuntaan miehistä toinen siepannut pankkikortin oikealta puolelta. Samalla vasemmalla puolella seissyt potkaisija oli siepannut juuri nostetut rahat, 40 euroa."

Päivän kulttuuriannokset toistaiseksi. Kaksittaistapauksia, ei mulla muuta.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tämä maa olisi varsinainen Villi Länsi, jos kantaväestö tekisi näitä rikoksia yhtä suurilla prosenteilla, kuin se parinsadan tuhannen ulkomaalaisen/ulkomaalaistaustaisen väestö.
Mutta meidän pitää nyt vain ymmärtää. Ei saa antaa aihetta toiselle väärillä signaaleilla.

Voisiko vaikka Orpo ehdottaa, että tästä eteenpäin jokainen suomalainen kantaa mukanaan tupakka-askia? Ihan vaikka lakiehdotuksella.
Voisi nämä tupakanpummaajat sitten saada tupakkansa ja mahdollisesti jättää väkivallan kokonaan.
Tuo tupakan pummaaminen on oikein symboli sille, että kohta tulee turpaan. Ilmeisesti ei kestä kysyjän mielenlaatu kieltävää vastausta tai sitten se on vain tekosyy väkivallalla tai muulle teolle, joka oli jo alunperin mielissä.
Näitä tekoja tapahtuu toki kantaväestönkin keskuudessa.

Nuorilta viestiin rahaa Helsingissä - heitä poliisi etsii ryöstöistä

  • Noin 20-vuotiaita
  • Puhuvat suomea
  • Muistuttavat ulkonäöltään itäafrikkalaisia
Sattuuhan näitä.
 
No nyt alkaa Suomessa olla sama meininki kuin muualla monikulttuurisuuden ihanuutta nauttivissa maissa. Nämä kun kaikki muuttavat Helsinkiin, niin ai että sitä ihanuutta ja mahtavuutta, mitä siitä seuraa. No onneksi on mökki keskellä korpea (ellei sitäkin takavarikoida paremmalle väelle jossain vaiheessa).
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Eiköhän joku muu kuin tupakka-aski ala olla kohta yhä useimmille varusteena ja se joku muu on vielä vaarallisempi, kuin tupakka, joka toki tappaa myös pitkässä juoksussa. Toki nämä kaikki ja monet tapahtumat, joista ei julkisesti kerrota ovat tietysti vain yksittäisiä, eivätkä kerro tiettyjen etnisten ryhmien ongelmista, joten meidän pitää vain olla tyytyväisiä, että saadaan myös nauttia yhä kasvavassa määrin näistä meitä rikastuttavista tapahtumista. Sitä paitsi, tämä on vasta alkua, viiden vuoden päästä tilanne on moninkertaisesti parempi, siinä vaiheessa olemme todella rikastuttaneet itsemme erilaisilla häiriöillä, joiksi itse niitä kutsumme ja samalla rikastuttaneet valtion kassaa kasvavilla veromaksuilla, jotka jaetaan näille kestämättömän vajeen synnyttäville rikastuttajille, jotka taas työllistävät näitä tiettyjä tahoja, jotka hyötyvät tästä invaasiosta. Ikiliikkujaksi tätä kai voisi myös nimetä.

Sote on erittäin pieni ongelma tämän rinnalla ja tässä meille on aidosti yhteiskuntamme suurin probleemaa tulevaisuudeksi. Kuten olen myös todennut, niin mikäli ei Euroopassa herätä tähän paisuvaan ongelmaan, niin euroopplaiset ovat 20-30 vuoden päästä vähemmistö, joka myös ikävästi joutuu sen kokemaan ja meitä aletaan vainota täällä. Kuulostaa naurettavalta, mutta siihen tilanne vain ajautuu ennemmin tai myöhemmin ja sitä ennen tietysti Eu tulee hajoamaan, vanhat Neuvostoliiton alusvaltiot eivät tähän alistu ja rakentavat pysyvän muurin ympärilleen ja jautuvat Venäjän vaikutusvallan alle. Saksa on kerran pyrkinyt tuhoamaan Euroopan ja nyt se tekee samaa tiedostamatta mihin se toiminnallaan johtaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös