Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 141 917
  • 24 186

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Juupajuu. Tästäkin siis syylliseksi löydettiin yrittäjä! Et asiaan kuitenkaan jaksanut perehtyä tai teit sen aika yksipuolisesti. Jos tutustuisit asiaan, niin huomaisit ettei tuo ole mikään eilispäivän yksittäinen tapahtuma.

Luuletko ettei mainittu toiminta vahingoita bisnestä? Karkottaa asiakkaat sekä myyntipaikan vuokraajat. Ymmärrän kirpputorin pitäjän tilanteen 100%.

Minä en ymmärrä. Eikö vartijan palkkaaminen maksaisi itsensä takaisin? Eikö Mäntässä ole poliisia? Huonosti käyttäytyvät kuriin laillisin keinoin.

Olen muuten nähnyt useissa kaupoissa vartijoita.
 
Eikö oulu lainen katu partio voisi tehdä pientä outcall-keikkaa kyseiseen kirpputoriin? Työkkäriltä sais varmaan päivärahankin kun matkaa tulee.

Ilmeisesti Oulussa oltaisiin taas eilen jopa tuota katupartiota tarvittu, sillä FB:ssä on eräs nainen 2h sitten kirjoittanut seuraavaa:

15 vuotias tyttö raiskattu eilen illalla alueella Rajakylä-Pateniemi ja yllätys yllätys kukahan tekijänä ...kaks saatanan mutakuonoa! Eikä tummille pojille riittänyt pelkkä raiskaus , piti tyttö vielä viillellä ja repiä hiukset päästä! Mahtaa olla pojilla /miehillä miehekäs olo...minä en pysty ymmärtämään miten jotku suomalais äidit antaa jopa seurustella omien tyttöjen tuollaisten raakalaisten kanssa ,niitäkinhän on paljon.Eikö noille saa minkään valtakunnan kuria tai lakia aikaseksi? Omankäden oikes? Varteen otettava tekijä. Sattu olemaan tuo tyttönen hyvin läheinen ja rakas mulle ni on vähän tunteet kuumina ja saattaa jopa sekottua kaasu ja jarru poljin vast edes jos oikein tummaa liikkuu suojatiellä .

Oulussa on todellakin viime aikoina ollut värinää... Ehkä tässä voi jo hieman ymmärtää tuon oululaisen demarin lausuntoakin...
 
Tuosta FB-päivityksestä päätellen kyseisen oksennuksen kirjoittanut elämäm koululainen tarvitsisi lähinnä äidinkielen opettajaa ja suvaitsevaisuuskoulutusta.
Pidän tästä ei-sarkastisesta linjastasi enemmän.

Pari veronmaksajien rahoilla tuotettua yle-dokkaria siitä miten neekerit laulavat ringissä ja syövät sormin tälle oulu laiselle herralle, kiitos.

Ei jumalauta, eihän tässä ota kohta selvää omistakaan teksteistä mikä on sarkasmia ja mikä ei.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuosta FB-päivityksestä päätellen kyseisen oksennuksen kirjoittanut elämäm koululainen tarvitsisi lähinnä äidinkielen opettajaa ja suvaitsevaisuuskoulutusta.

Olen samaa mieltä. Vain elämämkoululainen kirjoittaa suomalais äidit ja vaikka viittaa monikkoon, käyttää sanaa antaa, eikä "antavat". Luultavasti vain trolli.

Netissä oli vähän aikaa sitten "minäkin olen Lenni" -kampanja. Voinen jo pidättää hengitystä, kunnes saadaan "minäkin olen Amanda" -kampanja. Kaikki voisivat vaikka mennä omaan lähikauppaansa minuuttia vaille sulkemisajan, ja alkaa "tinkimään".
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oltaisiinkohan nähty TosiFanilta vastaava purkaus yritystietoineen päivineen, jos joku maahanmuuttaja-yrittäjä olisi kirjoitellut vastaavan jutun nahkapäisistä pilottitakki-kavereista, jotka ilmestyy sulkemisaikaan tonteille käyttäytymään vastaavalla tavalla?

Ei, eikä myöskään jos mamujen sijasta ongelmana olisivat olleet suomalaiset juopot/ongelmateinit.

Minä en ymmärrä. Eikö vartijan palkkaaminen maksaisi itsensä takaisin? Eikö Mäntässä ole poliisia? Huonosti käyttäytyvät kuriin laillisin keinoin.

Olen muuten nähnyt useissa kaupoissa vartijoita.

Tuollainen kirppari tuskin tekee suurta liikevaihtoa. Otapa selvää kuinka paljon maksaa palkata täyspäiväinen vartija kaikkine sivukuluineen.
 
Tuosta FB-päivityksestä päätellen kyseisen oksennuksen kirjoittanut elämäm koululainen tarvitsisi lähinnä äidinkielen opettajaa ja suvaitsevaisuuskoulutusta.

Tein saman huomion, mutta en nyt viitsinyt mennä moderoimaan jonkun toisen tekstiä.. Trolliksi en tuota kylläkään usko. Eivätkös nämä raiskausta jo pari kertaa viikon sisällä yrittäneet ole vieläkin vapaalla jalalla? Liekö samat tekijät sitten kyseessä, vai joku eri porukka... Elämäm koululaiset ovat mielestäni kuitenkin pienempi haitta kuin raiskaajat, mutta mielipiteitä on toki monia..
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ilmeisesti Oulussa oltaisiin taas eilen jopa tuota katupartiota tarvittu, sillä FB:ssä on eräs nainen 2h sitten kirjoittanut seuraavaa:

15 vuotias tyttö raiskattu eilen illalla alueella Rajakylä-Pateniemi ja yllätys yllätys kukahan tekijänä ...kaks saatanan mutakuonoa! Eikä tummille pojille riittänyt pelkkä raiskaus , piti tyttö vielä viillellä ja repiä hiukset päästä! Mahtaa olla pojilla /miehillä miehekäs olo...minä en pysty ymmärtämään miten jotku suomalais äidit antaa jopa seurustella omien tyttöjen tuollaisten raakalaisten kanssa ,niitäkinhän on paljon.Eikö noille saa minkään valtakunnan kuria tai lakia aikaseksi? Omankäden oikes? Varteen otettava tekijä. Sattu olemaan tuo tyttönen hyvin läheinen ja rakas mulle ni on vähän tunteet kuumina ja saattaa jopa sekottua kaasu ja jarru poljin vast edes jos oikein tummaa liikkuu suojatiellä .

Oulussa on todellakin viime aikoina ollut värinää... Ehkä tässä voi jo hieman ymmärtää tuon oululaisen demarin lausuntoakin...

Montako jakoa tällä on ja jaoitko mahdollisesti itse? Millä perusteella arvioitu tämän luotettavaksi, tai arvioitko?

Nuo aiemmat Oulun raiskaajat ovat karkuteillä. Jännä yksityiskohta muuten se, että uhrin auttajat aka silminnäkijät eivät ole ilmoittautuneet vielä poliisille.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jatkoajan keskustelupalstan mukaan jv-palvelua saa noin 20-30 eurolla tunnilta alv 0. Eli reilun satkun viikossa, jos tunti minimilaskutus ja ongelma vain sulkemisaikaan.

Sulkemisajan ymmärtämättömyys oli vain yksi ongelmista, vartijaa tarvittaisiin muulloinkin.

EDIT: En usko tuohon FB-juttuun, mutta Golden Aweltahan tuli jo ratkaisu raiskauksiinkin: Jokainen nainen palkkaa vartijan itselleen! Ongelma ratkaistu laillisin keinoin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ei jumalauta Dee, eikö tosiaan enää muuta löydy?? mutkun mutkun...

Porissa oli aikanaa Kisakulma niminen pieni urheilutavaraliike, jolla oli vastaava ongelma neuvostoliittolaisten kanssa. Suuri ryhmä sisään, kukaan ei ostanut mitään ja tavaraa hävisi. Omistaja kirosi tätä, mutta hän myös totesi, että ongelma täytyy vaan ratkaista. Nyt Amandalla on vastaava tilanne, firmalla on Fonectan mukaan kolme toimipistettä, ehkä näistä täytyy irroittaa joku Amandan avuksi.

Missä kohtaa käytin "mutta" sanaa? Ja vastaa nyt, kun niin kovasti uhoat taas. Jos nuo muuttuvat tekijät olisivat olleet noin kuten kuvailin, niin olisitko lähtenyt arvostelemaan yrittäjää, kaivamaan firman tietoja, ym...? Toisaalta vastaavia ohjeita ei tullut tässä kauppatapauksessa, ei vartijaa paikalle saati poliisia, edes kassahenkilö ei ollut tietoinen kyseisestä tapahtumasta, ym... Tällöin Facebook-kirjoittelu jälkikäteen oli ainoa mahdollinen tapa ratkaista asia vai miten on?

Mutta onneksi kuitenkin löytyi jälleen TosiFanin elämämkoulu-pankista viisas ohje kyseiselle yrittäjälle.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös se vartjian palkkaaminen ole win-win-win -tilanne? Vartija saa töitä, yrittäjä pääsee eroon häiriköistä ja maahanmuuttajat voivat kehua itseään työllistäjinä. Työperäistä maahanmuuttoa siis.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mutta onneksi kuitenkin löytyi jälleen TosiFanin elämämkoulu-pankista viisas ohje kyseiselle yrittäjälle.

Olisin kommentoinut yrittäjän kitinää facessa ihan samalla tavalla kuin nyt, se on turhaa. Ongelma ei ratkea uhkauksella facessa, mutta sillä saa kyllä mukavasti sympatiaa (=mainosta) nykyisessä ilmapiirissä. Nyt aika moni tietää mikä on Amandan Aarteet.

Minä en muuten antanut yhtään ohjetta yrittäjälle, totesin vaan että facessa ruikuttaminen tuskin tilannetta ratkaisee.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Se on aina helvetin hienoa kun joku sellainen tulee kertomaan yrittäjyydestä, jolla ei ole edes markan kokemusta moisesta toiminnasta. Kohta varmaan tämä kyseinen nimimerkki tulee kertomaan jonkun esimerkin kuinka hänkin on joskus ollut tai on edelleen yrittäjä. Joku ukko.fi -yrittäjä.

Jännä muuten, että täällä on kaksi porilaista (?), joilla on jumalauta omakohtaisia kokemuksia asiasta kuin asiasta. On nää pojat ehtiny.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ilmeisesti Oulussa oltaisiin taas eilen jopa tuota katupartiota tarvittu, sillä FB:ssä on eräs nainen 2h sitten kirjoittanut seuraavaa:

15 vuotias tyttö raiskattu eilen illalla alueella Rajakylä-Pateniemi ja yllätys yllätys kukahan tekijänä ...kaks saatanan mutakuonoa! Eikä tummille pojille riittänyt pelkkä raiskaus , piti tyttö vielä viillellä ja repiä hiukset päästä! Mahtaa olla pojilla /miehillä miehekäs olo...minä en pysty ymmärtämään miten jotku suomalais äidit antaa jopa seurustella omien tyttöjen tuollaisten raakalaisten kanssa ,niitäkinhän on paljon.Eikö noille saa minkään valtakunnan kuria tai lakia aikaseksi? Omankäden oikes? Varteen otettava tekijä. Sattu olemaan tuo tyttönen hyvin läheinen ja rakas mulle ni on vähän tunteet kuumina ja saattaa jopa sekottua kaasu ja jarru poljin vast edes jos oikein tummaa liikkuu suojatiellä .

Oulussa on todellakin viime aikoina ollut värinää... Ehkä tässä voi jo hieman ymmärtää tuon oululaisen demarin lausuntoakin...

Asiasta on avattu keskustelu vauva.fi sivustolla.

toppila / 15-vuotiaan raiskaus - Aihe vapaa - Keskustelu - Vauva
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se on aina helvetin hienoa kun joku sellainen tulee kertomaan yrittäjyydestä, jolla ei ole edes markan kokemusta moisesta toiminnasta. Kohta varmaan tämä kyseinen nimimerkki tulee kertomaan jonkun esimerkin kuinka hänkin on joskus ollut tai on edelleen yrittäjä. Joku ukko.fi -yrittäjä.

Jännä muuten, että täällä on kaksi porilaista (?), joilla on jumalauta omakohtaisia kokemuksia asiasta kuin asiasta. On nää pojat ehtiny.

Minulla on ollut kaksi yritystä 90-luvulla, urheilutarvikkeihin keskittynyt myymälä ja Tahkoluodon voimalaitosten revisioihin aputyövoimaa toimittava firma. Olin päätoimisena yrittäjänä 1995 - 98, jolloin totesin että olen liian laiska yrittäjäksi ja siirryin opettajan hommiin.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Minulla on ollut kaksi yritystä 90-luvulla, urheilutarvikkeihin keskittynyt myymälä ja Tahkoluodon voimalaitosten revisioihin aputyövoimaa toimittava firma. Olin päätoimisena yrittäjänä 1995 - 98, jolloin totesin että olen liian laiska yrittäjäksi ja siirryin opettajan hommiin.

Kato perkele. Mistä muuten kuvittelit että tarkoitin sinua? Osuiko kuvaus?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Hesari kertoo, että arviolta neljäkymmentä kielteisen päätöksen saanutta somalien perheenyhdistämishakemusta joudutaan käsittelemään uudelleen KHO:n linjauksen takia. Korkein hallinto-oikeus päätti, ettei Maahanmuuttovirasto olisi saanut hylätä perheenyhdistämishakemuksia puutteellisten matkustusasiakirjojen takia. Suomi ei näet hyväksy luhistuneen Somalian passia viralliseksi matkustusasiakirjaksi.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1438825933529(Linkki Hesarin uutiseen asiasta)
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Käsittämätön asenne tuolla vastaanottokeskuksella, jos tilanne on tuollainen eikä muihin toimenpiteisiin aiota ryhtyä. Olenko käsittänyt väärin, kun olen ajatellut, että kotouttaminen on yksi vastaanottokeskuksen tehtävistä? Ei pelkästään sen tehtävä, eikä sen ainoa tehtävä, mutta yksi kuitenkin? Tuossa ei pelkästään levitellä käsiä yrittäjän suuntaan vaan myös opetetaan asukkaille, että näiden ei tarvitse sopeutua vaan suomalaiset joustaa aina ristiriitatilanteissa. Totuus iskee sitten myöhemmin vähän karummin. Hyvä, että tuon vastaanottokeskuksen puutteellinen toiminta on noussut framille, niin siihen voidaan puuttua työskentelytapoja kehittämällä ja tarvittaessa myös henkilöstövaihdoksilla.
 
Käsittämätön asenne tuolla vastaanottokeskuksella, jos tilanne on tuollainen eikä muihin toimenpiteisiin aiota ryhtyä. Olenko käsittänyt väärin, kun olen ajatellut, että kotouttaminen on yksi vastaanottokeskuksen tehtävistä?
Kun muistaa, että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan, ja arvioi romukaupan fb-avautumista, niin voinee laskea 1+1 ja todeta, ettemme ehkä vielä olekaan kuulleet aivan kaikkea koko tarinasta.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Tarkoitatko, että yrittäjää ei saa arvostella, jos itse ei ole yrittäjä? Saako sitten maahanmuuttajaa arvostella, jos ei itse ole maahanmuuttaja?

Tietysti arvostella saa. Mikä on sitten arvostelun painoarvo, jos ei itse ole samaa tehnyt? Esimerkkinä: Granlund ampuu NHL-ottelussa varmasta maalipaikasta ohi ja arvostelen häntä siitä. Painoarvo tälle kommentille on noin nolla. Itse kun en ole koskaan vastaavassa tilanteessa ollut. Jollain Teemu Selänteellä sitävastoin olisi kompetenssia arvostella Granlundia kyseisen maalipaikan tuhlaamisesta. Saatko kopin, vai väännänkö ratakiskosta?

Mitä tulee maahanmuuttajien arvosteluun, niin minulla on kaikki natsat arvostella maahanmuuttajaa joka on raiskannut tai yrittänyt raiskasta. Itse kun olen kyennyt noudattamaan lakia niin, että kumpaankaan tilanteeseen en ole sortunut. Samaa ei voi sanoa tästä mamuliinista.
 
Montako jakoa tällä on ja jaoitko mahdollisesti itse? Millä perusteella arvioitu tämän luotettavaksi, tai arvioitko?

Jakoja tällä hetkellä 889, ja kun sivua päivittää niin eiköhän niitä ole taas 10 lisää. Itse en jakanut, enkä voi tätä 100% luotettavaksi tietysti itsekään sanoa. Kyseessä on vain oma arvioni tuon päivityksen ja siihen tulleiden kommenttien pohjalta. Siksi sanoinkin, että en itse usko kyseessä olevan trolli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös