Vastustatko siis noita muitakin esimerkkejä, esim. pyrkimyksiä tukea vammaisten työllistymistä tai näitä erinäisiä oppisopimus-ratkaisuja? Ettei vain olisi jokin suuri kaiken selittävä Teoria mielipiteiden taustalla?
Eli siis säätäisimme lakiin käsityksen, että etnisyys on vammaan verrattavissa oleva asia? Eikös tarkoituksena kuitenkin ole juurikin tehdä etnisyydestä
irrelevantti tekijä.
Kyseessä on myös ainakin henkilökohtaisesti ajateltuna myös täysin periaatteellinen asia. Vastustan viimeiseen asti kaikenlaisia toimia, jotka rikkovat kansalaisten yhdenvertaisuutta tuollaisella toiminnalla. Asioita on syytä katsoa subjektiivisesti tilanteissa, joissa taustalla on jokin vamma tai muu perusteltu asia. Se, että etnisyys tai sukupuoli oikeuttaisi
automaattisesti johonkin, on mielestäni kestämätöntä.
Mitä tulee nimimerkki mjr:n uteluihin noista luvuista, niin itse en ole mitään eksakteja lukuja esittänyt. Olen todennut, etä trendi on selvästi kasvava ("ongelmamaista"), ja esim. Hesari uutisoi, että viranomaislaskelmien mukaan nykytahdilla somalippopulaatio tulee
kaksinkertaistumaan muutamassa vuodessa. Toki tuo voi olla paskapuhetta, mutta kai ne laskelmat johonkin perustuvat? Vai olenko nyt harhaanjohdettu? Muista kansalllisuuksista uutisessa ei puhuttu, mutta somaleita käytettiin esimerkkinä, joten loogisesti voisi päätellä, että sama koskee muitakin kansallisuuksia, jotka ovat vastaavassa tilanteessa. Kuten olen sinultakin montaa kertaa kysynyt, niin olennaista on se, että mikä on "radikaalia kasvua" jne. Kaikki on suhteellista, ja tiedät sen.
Olisi helpompaa, jos joskus kunnolla näyttäisit nämä täysin irrationaaliset ja fiktioon pohjautuvat selitykset yms. Enkä nyt tarkoita mitään lukuja, vaan ylipäänsä. Kommentoin jo pitkän viestin tästä, joten tuskin toistoon on tarvetta.
Minusta on lähinnä huvittavaa lukea, että näet itsesi jonain marttyyrina, joka ollaan leimattu kukkahattutädiksi. Kuka sinut on leimannut? En minä ainakaan. On myös huvittavaa, siitä syystä, että itse et tämän keskustelun osalta juuri muuta teekkään, kuin vie keskustelua sivuraiteille vihjailuilla yms. Varsinkin itseeni kohdistuvaa sellaista tästä keskustelusta löytyy pilvin pimein.
"
Ei ole välttämättä Suomen itsekkään kansallisen edun mukaista erottautua viiteryhmästämme ja kieltää kaikkinainen maahanmuutto humanitaarisistä syistä (mukaan lukien sen, että estäisimme kokonaan perheiden yhdistämisen)."
Tämä nyt kiteyttää tämän sinun keskustelutyylisi. Ei sinulla ole edes tarkoitusta käydä tästä järkevää keskustelua. Tarkoituksesi on vain esittää jotain "korkeampaa" tahoa täällä, koittamalla kritisoida kaikkea. Taktiikkasi on joka asiassa vedota Humemaiseen skeptismiin. Sama asia kuin kieltäisit kaikki luonnontieet vedoten Humeen. Eikä kukaan voi sanoa siihen mitään. Se on argumentointisi. Tämä on sinäänsä jopa helvetin huvittavaa, kun itse peräänkuulutat koko aika empiriaa, mutta sinun oma keskustelu on epämääräistä "todennäköistä" "ei välttämättä" jne. Mitään et kuitenkaan perustele yhtään millään. Muiden argumentoinnit taas sivuutat juurikin vetoamalla tuohon absoluuttisen olemassolon mahdottomuuteen. Ja tietenkin siihen, että "koska asiasta ei ole tutkimustietoa (ainakaan sellaista,joka ei olisi "tarkoitushakuista") , ei asiasta voida keskustella".
No joo, turhaa tämäkin kyllä on, koska ei tämäkään mihinkään johda.