Yksi mielenkiintoinen asia, joka nousee aina säännöllisesti esiin on se, että maahanmuuttomyönteiset väittävät, että kriittisten kanssa ei voi keskustella. Itse näen juuri toisin eli myönteiset eivät voi tai halua vastata niihin epämiellyttäviin kysymyksiin, joita aivan oikeutetusti esitetään. Jokainen neutraalisti ajatteleva näkee, että hallitsematon maahanmuutto luo suuria sosiaalisia ongelmia ja näin on tapahtunut kaikissa länsimaissa. Tällä maahanmuutolla ei ratkaista mitään ongelmia, vaan siirretään niitä vain muualle. Ennusteet Afrikan väestönlisäyksestä ovat karmivia, siellä ei ole mahdollisuus eikä edes tahtoa kehittää omaa infraansa eikä myöskään suvaitsevaisuutta, joten pitääkö esim. Euroopan ottaa seuraavan 10 vuoden aikana vaikka 500 miljoonaa maahanmuuttajaa Afrikasta, eikä se ole ainoa paikka, josta halutaan Eurooppaan. Tyhminkin tajuaa mitä ongelmia tämä tuo tullessaan.
Toiseksi edelleen ihmettelen sitä, että aina nousee esiin sana rasismi, jos joku on maahanmuuttokriittinen. Eihän se tarkoita mitenkään sitä, että henkilö olisi rasisti, kaikkea muuta. Itse näen Suomen mallin olevan järkevä ja menemme mielestäni nyt jo äärirajoilla siinä, mikä on meillä mahdollista hoitaa maahanmuuton kanssa. Jo nyt ongelmia on paljon ja ne vain tulevat lisääntymään, samoin erilaiset konfliktit, näitä ei 99% meistä kuitenkaan haluaisi. Itse maksan kohtuullisen paljon veroja ja ainakin näen niin, että minulla on oikeus päättää, mihin verorahojani käytetään. Ykkösenä tulee nuorisomme ja vanhuksemme, joista kummatkin ovat kärsineet erilaisista leikkauksista kohtuuttomasti. Etenkin vanhustenhoito on osin järkyttävän heikossa tilanteessa. En siis koe olevani rasisti, vaikka ajattelen ensin meidän vanhuksia ja tulevaisuuden veronmaksajia ja sitten kaukana perässä maahanmuuttajia, joista iso osa, uskallan väittää, käyttää myös hyväkseen meidän sosiaaliturvaa.
Oulun tapaukset esimerkiksi kertovat siitä, mitä erilainen kulttuuri tuo jatkuvasti lisää tullessaan Suomeen, ei ihminen muutu sisimmiltään, vaikka muuttaa muualle. Samoin tulee käymään esim. tässä moskeijacasesssa, uskonto ei kuulemma sodi ja silti se sotii jatkuvasti, näin tulee käymään myös meillä Suomessa. On täydellistä itsensä pettämistä väittää, että eri kulttuurit pystyvät elämään aina sovussa keskenään, eikä sekään ole rasismia, jos joku tämän toteaa. Me vain olemme niin erilaisia ja eri arvoilla varustettuja.
Immosen ulostulo oli tyhmää, mutta tavallaan hän ja kriittiset ovat täysin oikeassa. Apua tulee ja tulisi pääsääntöisesti jakaa kohdemaahan, josta maastamuuttoa on. Mutta tietenkin tiedämme myös sen, ettei sekään toimi, koska monissa näistä maista oma etu on ajanut ja ajaa jatkossakin kaiken muun edelle, itse puhuisin rohkeasti jopa sivistyksellistä köyhyydestä. Enkä tule nyt vastaamaan maahanmuuttomyönteisten kritiikkiin, jota tulen saamaan ajatuksistani.