Etkö ole koskaan kuullut sellaisesta kuin turvapaikanhakijoiden palautus? Suomesta käännytettiin vuosina 2001-2003 yhteensä 5420 ulkomaalaista.
Kuten aiheena olikin niin puhuin somalialaisista. Löytäisitkö heistä vastaavaa tietoa?
Etkö ole koskaan kuullut sellaisesta kuin turvapaikanhakijoiden palautus? Suomesta käännytettiin vuosina 2001-2003 yhteensä 5420 ulkomaalaista.
Kaiken kaikkiaan (tämänkin) ollen viestin voisi varmaan kiteyttää sanoihin "valheita ja vääristelyä".
Taas rakkaat lukijat pitäkää mielessä seuraava, meillä on tilastoja, jotka todistavat somalien lapsiluvun olevan n. 6 Suomessa, ja jotka edellä esitin. Meillä ei ole ollen mainitsemia muita tilastoja (vaikka hän tietysti omien sanojensa mukaan onkin niitä jossain lukenut). Vetäkää itse johtopäätökset.Onhan toi trendi laskeva. Katsellaan. Jos löydät freshimpää matskua ja se ei ole laskenut yhtään, niin myönnän olevani väärässä somalivähemmistön mitä tulee hedelmällisyyteen.
Mutta mennään noilla. Kuten sanoin arvio, jonka olen perustanut tilastoista jotka luin ruotsissa käydessäni.
Rakkaat lukijat, huomatkaa nimim. leicesterin klassinen sekoitusyritys: sivutolkulla on keskusteltu somalien määristä melko tarkoin luvuin, joten hän esittää taulukon, jossa ei ole tehty erittelyä kansalaisuuksittain. Vetäkää itse johtopäätökset.Tässä tilasto joka selvittää todellisuuden. Eli perheenyhdistämispäätöksen mukaan todellisuutta on, että jokaista neljää pakolaista kohden tulee yksi lisää, eikä toisinpäin. Lisäksi esim. viime vuonna myöteinen päätös on tullut n. 20-25% hakijoista, eikä edes 40%:lle. Marraskuun loppuun 2008 oli tehty 772 myönteistä päätöstä.
[/URL]
Vetäkää itse johtopäätökset.
Rakkaat lukijat, huomatkaa nimim. leicesterin klassinen sekoitusyritys: sivutolkulla on keskusteltu somalien määristä melko tarkoin luvuin, joten hän esittää taulukon, jossa ei ole tehty erittelyä kansalaisuuksittain. Vetäkää itse johtopäätökset.
Migrin sivuilta löytyy edellä esittelemäni data.
Taas rakkaat lukijat pitäkää mielessä seuraava, meillä on tilastoja, jotka todistavat somalien lapsiluvun olevan n. 6 Suomessa, ja jotka edellä esitin. Meillä ei ole ollen mainitsemia muita tilastoja (vaikka hän tietysti omien sanojensa mukaan onkin niitä jossain lukenut). Vetäkää itse johtopäätökset.
Kyseessä ei ole somali, mutta monen silmissä varmasti sellainen, koska on musta, ja Afrikasta. Ei todellakaan työtävieroksuva laiskiainen vaan ihan jotain muuta. Voi olla poikkeus, en tiedä, ei ole kokemusta, kuin tästä maahanmuutajasta.
Se, että jokainen somalialainen turvapaikanhakija tuo keskimäärin 4 somalia maahan perheen yhdistelyn kautta on todistettu edellä. Tai jos sen haluaa kiistää, pitäisi sinun pystyä esittämään edes jotain vastatodisteita (vaikeaa kyllä, myönnön sen). Ja itse asiassa aika paljonkin. Ja muuta kuin omia tunteitasi.Rakas buccaneer. Sä et ole vieläkään kaiken tämän todistelun yhteydessä todistanut, että jokainen maahanmuuttaja tuo mukanaan 4 perheenjäsentä ja, että nyky menon mukaan Suomeen on tulossa maahanmuuttaja zunami.
Eli oliko sinulla jokin oikea kysymys tässä? Laskelmani edellä oli varmasti ihan selkeä, jos sen läpi luki: 190/kk * 12 kk * 5 = 11400. En ala sitä vielä juuri nyt alusta asti uudestaan kirjoittamaan. Edelliseltä sivulta löytyy.Vertaat vireillä eri syistä ja kuinka monta sai oleskeluluvan erittelemättä syitä. Et vastannut siihen minkä kyseenalaistin, johon perustit aikisemman väittämäsi 11000 kultamunasta vuodessa?
Jos et halua uskoa noita migrin tilastoja, niin sille minä en voi mitään.Jos lähdet vastamaan esitettyihn väitteisiin niin vastaa sitten kunnolla. Tossa oli pitkä linkki sulkeiset jotka (sanon sen uudelleen)ei edellenkään tue sinun väittämääsi 11000 kultamunasta ja että meillä on 500000-600000 vuonna 2030. Ei edes, että se olis jotenkin mahdollista.
Mahdollinenhan se on. Sehän tässä juuri on huolestuttavaa, että se on mahdollinen.Lue nyt tarkkaaan se turunsanomien artikkeli ja mieti sitä sun arviotasi uudestaan ja onko maalaamasi scenaario mahdollinen??
Alun perinhän tuo laskelma oli vastaus mjr:n "totuutena" esittämään väitteeseen, että Suomen somaliväestö voi vuoden 2007 10000:sta hengestä kasvaa korkeintaan 30000:een vuonna 2030. Esittämäni arvio 500 000:sta tuskin tulee toteutumaan, mutta on nykyisen ulkomaalaispolitiikan vallitessa olennaisesti lähempänä todellista lopputulosta kuin mjr:n 30000.Älä nyt vielä iloitse liikaa. Ja ei tämä ole mikään kilpailu. Minä kommentoin silloin kun joku heittää jotakin käsittämättömänä ihan faktana. Käsi sydämmellä, sun heittos meni pahasti yli ja sä tiesit sen ennen entterin painamista.
Viime aikoina ketjussa on keskustelu lähinnä somaleista ja siihen on varmasti ollut syynsä. Korjaa jos olen väärässä, mutta eikö ihan afrikkalaisten keskuudessakin nimenomaan somaleihin suhtauduta usein varsin negatiivisesti. Eli heillä on tiettyä mainetta kertynyt sielläkin suunnalla.
Yleisemmin ottaen kantaa näihin omakohtaisiin kokemuksiin niin erittäin hienoa, että on positiivisia kokemuksia. Se mikä joskus näissä omakohtaisissa kokemuksissa tosin hämmentää on se, että yksittäisiä negatiivisia kokemuksia ei saisi missään nimessä yleistää, mutta yksittäinen positiivinen kokemus taas onkin jotenkin aina yleistettävissä.
Se, että....
Muuten olle, sinullekin esitettiin tässä pari viestiä sitten kysymys (johon luonnollisesti et vastannut mitään): mitä tapahtuu niille 60% somaleista, jotka eivät saa turvapaikkaa sitä hakiessaan? Vastaus tulee tässä:
Myös he jäävät Suomeen. Somaliaan kun ei turvapaikanhakijoita palauteta. Ender on oikeassa.
Viime aikoina ketjussa on keskustelu lähinnä somaleista ja siihen on varmasti ollut syynsä. Korjaa jos olen väärässä, mutta eikö ihan afrikkalaisten keskuudessakin nimenomaan somaleihin suhtauduta usein varsin negatiivisesti. Eli heillä on tiettyä mainetta kertynyt sielläkin suunnalla.
Alaikäisellä ei moisia ehtoja ole. Sen vuoksi näitä ankkurilapsia nyt puskeekin Suomeen. Ja yllättävän möreä äänisiä "15-vuotiaita" miehiä joilta passi on matkalla päässyt hukkumaan.Vai pitäisikö hänelle laittaa vielä lisää ehtoja??
Jaaha, sen siitä saa kun käyttää Tilastokeskuksen ennusteita eikä Buccaneerin. Soitan schollille, lähdetään yhdessä trollaamaan kaupungille!
Alaikäisellä ei moisia ehtoja ole. Sen vuoksi näitä ankkurilapsia nyt puskeekin Suomeen. Ja yllättävän möreä äänisiä "15-vuotiaita" miehiä joilta passi on matkalla päässyt hukkumaan.
Linkki uutisvideoon. Jokainen uskokoon tässäkin haastatellun teinin iäksi mitä sitten haluaa (haastattelu loppupuolella.)
Jos suomeen oleskeluluvan saanut haluaa yhdistää perheensä niin hänen täytyy pystyä todistamaan, että hänellä on resurssit elättämään perhe. Eli on kotoutunut. (duunit sun muut)
Älkää siis hämmentykö mjr:n esittämistä luvuista. Ei ole sattumaa, että hän lopettaa vuoteen 2007.
Mielenkiintoinen huomio: mjr kertoo (ja mitä ilmeisimmin puhuu totta) somaliväestömme lisääntyneen n. 5000 hengellä vuosien 1997 ja 2007 välillä. Samana aikana on somaliasta tullut 987 turvapaikanhakijaa Suomeen (heinäkuusta -08 tammikuuhun -09 puolestaan 1209). Tämä tieto löytyy tuolta jo monesti linkittämiltäni migrin sivuilta.
=> Tapahtuuko perheen yhdistelyä ja missä määrin? Minkälainen on somalien perhekoko? Puhuuko olle totta?
Vetäkää tästäkin johtopäätökset.
Hallitus kiristää turvapaikkapolitiikkaa / HS
Otsikko on kyllä taas valittu tarkoitushakuisesti, eikä välttämättä palvele kumpaakaan ryhmää, ulkomaalaisiin epäluuloisesti suhtautuvia tahi myöskään ulkomaalaisiin kriitiikittömästi suhtautuvia.
Tässä yksi tapa laskea:
-Somalialaisia turvapaikanhakijoita on ollut viimeisten 6 kk aikana keskimäärin n. 190 kpl/kk. Vuodessa tämä tekee n. 2280 kultamunaa.
-Jokainen somalialalainen turvapaikanhakija yhdistelee keskimäärin 4 perheenjäsentään Suomeen => 2280 x 5 = 11400 kultamunaa vuodessa.