Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 119 376
  • 24 186

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Veikkaisin, että samanlainen prosentuaalinen osuus kuin mitä kristityistä on hihhuleita ja potentiaalisia kaulankatkojia.

No, nyt kyllä maalaat vielä huonommalla pensselillä kuin edellisessä viestissäsi. Lontoolla sanotaan olevan suurempi riski joutua terroristien iskun kohteeksi kuin millään muulla länsimaisella kaupungilla. Eikä vähiten siitä syystä, ettei pomminheittäjien tarvitse matkustaa Lontooseen, koska he asuvat jo siellä.

Se, että miilaisen kuvan suununtaimuslimien määrästä saa, riippuu aika tavalla siitä missä päin Lontoota näitä havaintojaan tekee. Esimerkiksi elämysmatka vaikka vain Turnpike Lanen metroaseman ympäristöön saattaa luoda aivan toisenlaisen kuvan Lontoon toiseksi suurimman uskontokunnan edustajista.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Koska (keskimäärin) ihminen on tyhmä olento.

Ei ole mikään peruste. Muuten pitäisi kieltää paljon muitakin asioita.

Nousukiidossa toki, mutta suurin osa Eurooppaa oli vielä täysin takapajuista. Varsinkin Suomessa, jossa se näyttää joissain paikoissa edelleen olevan.

Kerro ihmeessä lisää takapajuisista eurooppalaisista/suomalaisista kristityistä.

Veikkaisin, että samanlainen prosentuaalinen osuus kuin mitä kristityistä on hihhuleita ja potentiaalisia kaulankatkojia.

edit. veikkaan että kohta tulee tekstiä Britannian muslimeista ja sharia laista.

Veikkasit ihan oikein ja väitteesi on väärin. Tässä ketjussa on linkitetty/lainattu monen kertaa esim. brittimuslimien näkemyksiä maailmasta, eroavat aika radikaalisti kristittyjen hihhuleiden määrästä ja "laadusta".
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Raportoinnista minua on turha syyttää, kuten tässä vihjaat. Esim. @Daespoo 'lta vastaavia solvauksia irtoaa sarjatulella enkä sen kovettamine nahkoineni ajatellut että sinun hassu hermoromahduksesi mitenkään pelikiellon arvoinen voisi olla. Mutta eihän nämä mikkihiiret tunnetusti sääntökirjalla vihellä. Jos olisit jättänyt "tulkoon kakkua" klausuulin pois, niin tuskin olisi kukaan koko rikettä edes huomannut.

Mikä oli tämä mahdollinen solvaus mihin viittaat vertaamalla väitettyyn minun tekemiin solvauksiin? Olen kutsunut sinua pihalla olevaksi punavihreäksi spedeksi mutta näille kaikille on vahva näyttö joten kerroin vain totuuden josta ei voi rangaista.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
No, nyt kyllä maalaat vielä huonommalla pensselillä kuin edellisessä viestissäsi. Lontoolla sanotaan olevan suurempi riski joutua terroristien iskun kohteeksi kuin millään muulla länsimaisella kaupungilla. Eikä vähiten siitä syystä, ettei pomminheittäjien tarvitse matkustaa Lontooseen, koska he asuvat jo siellä.

No sanottiinhan sitä myöskin, että Suomessa on terrorin uhka kasvanut. Ja en kyllä ole tuollaista lukenut mistään, että Lontoossa riski on suurempi kun muualla. Mutta elämä on. Täysin turvallista kaupunkia ei taida olla olemassakaan.

Se, että miilaisen kuvan suununtaimuslimien määrästä saa, riippuu aika tavalla siitä missä päin Lontoota näitä havaintojaan tekee. Esimerkiksi elämysmatka vaikka vain Turnpike Lanen metroaseman ympäristöön saattaa luoda aivan toisenlaisen kuvan Lontoon toiseksi suurimman uskontokunnan edustajista.

Tämä on totta. Turnpike Lane on ihan erilainen paikka kuin vaikkapa Dalston. Molemmat täysin erilaisia kuin mitä Dulwich. Kaikki kolme edellä mainittua ovat puolestaan ihan erilaisia kuin yksikään Kensingtoneista. Lontoota ne silti kaikki on. Siksi se on niin upea kaupunki.

Veikkasit ihan oikein ja väitteesi on väärin. Tässä ketjussa on linkitetty/lainattu monen kertaa esim. brittimuslimien näkemyksiä maailmasta, eroavat aika radikaalisti kristittyjen hihhuleiden määrästä ja "laadusta".

Niinkuin sanoin, jos perustaa mielipiteensä uutisotsikoihin voi saada erilaisen kuvan asioista.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
edit. veikkaan että kohta tulee tekstiä Britannian muslimeista ja sharia laista.

Ja päätit sitten jatkaa huonolla olkiukolla.

No, valitettavasti minun on tuotettava sinulle pettymys ja todettava, että lainasin viestiäsi vain koska nappasit esimerkiksi juuri Lontoon. Huono valinta, ei muuta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Niinkuin sanoin, jos perustaa mielipiteensä uutisotsikoihin voi saada erilaisen kuvan asioista.

En tiedä mihin muuhun pitäisi perustaa kuvansa, ns. hymyilevät bussikuskit ei kyllä mitenkään riitä. Gallupit on kuitenkin tilastollisesti aika vahvoja.
 
Mikä oli tämä mahdollinen solvaus mihin viittaat vertaamalla väitettyyn minun tekemiin solvauksiin? Olen kutsunut sinua pihalla olevaksi punavihreäksi spedeksi mutta näille kaikille on vahva näyttö joten kerroin vain totuuden josta ei voi rangaista.
En muista eikä kiinnosta, jotain tyyliin "olet tyhmä" jota sinunkin on pakko alituiseen toistella kaikille jotka kirjoittelevat mielestäsi tyhmiä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En muista eikä kiinnosta, jotain tyyliin "olet tyhmä" jota sinunkin on pakko alituiseen toistella kaikille jotka kirjoittelevat mielestäsi tyhmiä.

Kyllä, kertaus on opintojen äiti. Vähemmän tyhmät oppivat jotain, enemmän tyhmät jatkavat matkaa samoilla eväillä.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Kyllä, kertaus on opintojen äiti. Vähemmän tyhmät oppivat jotain, enemmän tyhmät jatkavat matkaa samoilla eväillä.

Ja jonkin sortin tyhmät osaavat tukkia turpansa, kun huomaavat, että matto lähti alta. Ne kai ovat noita vähemmän tyhmiä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ja jonkin sortin tyhmät osaavat tukkia turpansa, kun huomaavat, että matto lähti alta. Ne kai ovat noita vähemmän tyhmiä.

Samaa mieltä, ellet sitten viittaa Aladdiniin ja tyypillisiin arabistereotypioihin lentävistä matoista, se on todella mautonta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Ja päätit sitten jatkaa huonolla olkiukolla.

No, valitettavasti minun on tuotettava sinulle pettymys ja todettava, että lainasin viestiäsi vain koska nappasit esimerkiksi juuri Lontoon. Huono valinta, ei muuta.

Joo, sorry. Ei ollut tarkoitus provosoida.

Lontoo ei kuitenkaan ole ollenkaan huono esimerkki kun puhutaan monikulttuurisuudesta, päinvastoin. Maahanmuuttajia on Lontoossa asunut jo useita satoja vuosia sitten, joten monikulttuurisuudella on erittäin pitkät perinteet. Juuri tämä monikulttuurisuus on se syy, miksi Lontoolla menee niin hyvin. Se, että pari kilipäätä islamin nimissä tappaa toisia ihmisiä ei muuta tätä asiaa yhtään mihinkään. Lontoo on erinomainen esimerkki siitä, miten eri kulttuurit elävät toistensa kanssa kaikessa rauhassa.

Lontoossa asuu noin kymmenen miljoonaa ihmistä, joten siihen mahtuu kaikenlaisia idiootteja jotka tekevät pahoja juttuja. Lehdet kirjoittelevat vain näistä idiooteista, ei koskaan niistä kymmenestä miljoonasta ihmisestä jotka elävät rauhassa omaa elämäänsä.


En tiedä mihin muuhun pitäisi perustaa kuvansa, ns. hymyilevät bussikuskit ei kyllä mitenkään riitä. Gallupit on kuitenkin tilastollisesti aika vahvoja.

Minä perustan kuvani kokemukseen. Mahtava kaupunki. Jonakin päivänä asun siellä taas pysyvästi jos asiat menee niinkuin olen suunnitellut.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Joo, sorry. Ei ollut tarkoitus provosoida.

Yrittänyttä ei laiteta.

Lontoo ei kuitenkaan ole ollenkaan huono esimerkki kun puhutaan monikulttuurisuudesta, päinvastoin. Maahanmuuttajia on Lontoossa asunut jo useita satoja vuosia sitten, joten monikulttuurisuudella on erittäin pitkät perinteet. Juuri tämä monikulttuurisuus on se syy, miksi Lontoolla menee niin hyvin.

Tämän, merkittävässä määrin siirtomaavalta-ajan perinnön, yhdistäminen tämän päivän muuttoliikkeisiin j niiden ympärillä käytävään keskusteluun on mielestäni hieman arveluuttavaa. Muutoin olen kylla kanssasi aivan samaa mieltä.


Se, että pari kilipäätä islamin nimissä tappaa toisia ihmisiä ei muuta tätä asiaa yhtään mihinkään. Lontoo on erinomainen esimerkki siitä, miten eri kulttuurit elävät toistensa kanssa kaikessa rauhassa.

Se, että onko joku määrä terroritekoja ja mellakoita vielä siedettävä, on täysin henkilökohtainen mielipide. Näitä kuitenkin tapahtuu, enkä minä lähtisi vetämään yhtäläisyysmerkkejä tämän tosiasian ja sen kanssa, että Suomessa tapahtuvien terroritekojen mahdollisuus on kasvanut.

Lontoossa asuu noin kymmenen miljoonaa ihmistä, joten siihen mahtuu kaikenlaisia idiootteja jotka tekevät pahoja juttuja. Lehdet kirjoittelevat vain näistä idiooteista, ei koskaan niistä kymmenestä miljoonasta ihmisestä jotka elävät rauhassa omaa elämäänsä.

Näyttää siltä, että viranomaisetkin ovat sortuneet lukemaan noita lööppejä, kun taisivat juuri järjestää erittäin laajan terrori-iskuihin liittyvän harjoituksen. Tuo toinen virke on kyllä melkoista lööperiä.


Minä perustan kuvani kokemukseen. Mahtava kaupunki. Jonakin päivänä asun siellä taas pysyvästi jos asiat menee niinkuin olen suunnitellut.

Kokemuksesi pohjalta osaat varmasti myös valita mieluisan asuinalueen, sekä välttää seutuja, joilla Lontoon mahtavuus ei juuri näyttäydy.
 
http://i.imgur.com/epj2QPn.jpg

Tommonen juttu Turusta. Hyvin toimii monikulttuurisuus siellä. Lausteella ja Varissuolla on ihan kiva rikastusaste.
Varissuohan alkaa olemaan jo nyt sellainen paikka missä mamuilta saa aika pahaa katsetta ja tulevaisuudessa kun prosentti nousee yli 50%:n kokonaisuudessaan kaikissa asunnoissa (näin tulee käymään), niin tuskin enää kantasuomalaisella on enää tuonne edes asiaa. Ruotsin mallihan tässä on syntymässä, mutta mikäs siinnä kun kerran valtiomme näin haluaa.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kumpi on syy ja kumpi seuraus?

Mitä tulee syihin ja seurauksiin, niin niihin kirjoittajilla on varmasti laaja kirjo eri näkemyksiä, varsinkin tässä ketjussa. Tässä tapauksessa henkilöön on kuitenkin liitetty vain attribuutteja käsittääkseni ilman implikaatiota kausaliteetista. Kyse on edelleen vain epäilystä, ja siksi tämä keskustelu olkoon lähinnä teoreettinen.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kumpi on syy ja kumpi seuraus?
Mitähän tämä meinaa? Onko "köyhyys ei ole rikos" letkautus ehkä otettu käyttöön myös ryöstelyyn ja varkauksiin syyllistyviä ymmärtävien retoriikassa. Tämähän on tuttua sutkauttelua romanikerjäläisiä käsittelevissä keskusteluissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Juhlat päättyivät 13-vuotiaan hyväksikäyttöön - Miehelle yli kolme vuotta vankeutta

"Helsingin käräjäoikeus tuomitsi 13-vuotiaan tytön raiskanneen miehen yli kolmen vuoden vankeuteen.

Oikeuden mukaan uhri ja mies olivat juoneet alkoholia, minkä jälkeen mies oli tunkeutunut tytön sisään vastusteluista huolimatta.

Mies oli yrittänyt raiskata myös 14-vuotiasta tyttöä. Vanhempi tytöistä oli onnistunut kuitenkin poistumaan tilanteesta kaatamalla lattialla olleen olutpullon, minkä jälkeen raiskausta yrittänyt oli alkanut siivota jälkiä.

Uhrit olivat tutustuneet jo aiemmin mieheen ja tämän kaveriin ja käyneet asunnolla juhlimassa.

Oikeuden mukaan teot ovat loukanneet varhaisessa teini-iässä olevien seksuaalista itsemääräämisoikeutta ja ovat siten omiaan häiritsemän kehitystä.

Huseen Roble Adow, 26, sai kolmen vuoden ja kuuden kuukauden vankeustuomion raiskauksesta, kahdesta lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja raiskauksen yrityksestä."

Näitähän nyt tulee jatkuvasti. Rikkautta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tämän, merkittävässä määrin siirtomaavalta-ajan perinnön, yhdistäminen tämän päivän muuttoliikkeisiin j niiden ympärillä käytävään keskusteluun on mielestäni hieman arveluuttavaa. Muutoin olen kylla kanssasi aivan samaa mieltä.

Joo, en minä siirtomaavalta-ajasta puhunutkaan. Vai onko esim. Hollanti ollut joskus Englannin siirtomaa?

Se, että onko joku määrä terroritekoja ja mellakoita vielä siedettävä, on täysin henkilökohtainen mielipide. Näitä kuitenkin tapahtuu, enkä minä lähtisi vetämään yhtäläisyysmerkkejä tämän tosiasian ja sen kanssa, että Suomessa tapahtuvien terroritekojen mahdollisuus on kasvanut.

Totta, näitä tapahtuu, Lontoo ei yhtenä maailman tunnetuimmista kaupungeista ole mitenkään immuuni tällaiselle toiminnalle.


Näyttää siltä, että viranomaisetkin ovat sortuneet lukemaan noita lööppejä, kun taisivat juuri järjestää erittäin laajan terrori-iskuihin liittyvän harjoituksen. Tuo toinen virke on kyllä melkoista lööperiä.

Minun mielestäni on ihan hyvä, että harjoitellaan. Toinen virkkeeni missä sanoin, että lehdistö kirjoittaa vain niistä kilipäistä jotka idioottimaisuuksiin syyllistyy on lööperiä? Oletko koskaan nähnyt lööppiä "Lontoolaisperheen keskiviikon illallisella syötiin perunoita!"?

Kokemuksesi pohjalta osaat varmasti myös valita mieluisan asuinalueen, sekä välttää seutuja, joilla Lontoon mahtavuus ei juuri näyttäydy.

En osaa nimetä yhtään paikkaa Lontoosta missä en asuisi. Sinulta varmasti löytyy tietoa paikoista mitä tulee välttää?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Joo, en minä siirtomaavalta-ajasta puhunutkaan. Vai onko esim. Hollanti ollut joskus Englannin siirtomaa?

Et puhunutkaan, vaan minä. Lontoon ja Ison Britannian, kuten Ranskan ja Hollanninkin, monikulttuurisuuden taustalla on aika, jolloin nuo maat olivat siirtomaita ja väkeä lappasi kumpaankin suuntaan.


Totta, näitä tapahtuu, Lontoo ei yhtenä maailman tunnetuimmista kaupungeista ole mitenkään immuuni tällaiselle toiminnalle.

Tunnettavuus ja Englannin liittolaisuus USA:n kanssa on omiaan nostamaan terrorin uhkaa, mutta joka tapauksessa nuo mahdolliset pommien heittäjät mitä todennäköisimmin asuvat jo kohdemaan rajojen sisäpuolella.


Minun mielestäni on ihan hyvä, että harjoitellaan. Toinen virkkeeni missä sanoin, että lehdistö kirjoittaa vain niistä kilipäistä jotka idioottimaisuuksiin syyllistyy on lööperiä? Oletko koskaan nähnyt lööppiä "Lontoolaisperheen keskiviikon illallisella syötiin perunoita!"?

Puhuit kirjoittelusta ja hyppäsit kuitekin siitä näppärästi lööppeihin. No, ei taatusti kirjoiteta. Minusta on paljon mukavampaa, että Suomessa lööpeissä loistaa Matti Nykäsen, Teuvo Hakkaraisen tai Tarja Halosen uuden kissan naama kuin saman eläinmen kokoisin kirjaimin painettu uutinen mellakoivista hihhulleista tai pommien heittelystä


En osaa nimetä yhtään paikkaa Lontoosta missä en asuisi. Sinulta varmasti löytyy tietoa paikoista mitä tulee välttää?

Nyt taisi olkiukkoukko päättääkin laittaa uhrivaihteen päälle.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Et puhunutkaan, vaan minä. Lontoon ja Ison Britannian, kuten Ranskan ja Hollanninkin, monikulttuurisuuden taustalla on aika, jolloin nuo maat olivat siirtomaita ja väkeä lappasi kumpaankin suuntaan.

Ehkä näinkin, mutta Lontoossa on asunut hollantilaisia mamuja jo useita satoja vuosia

Tunnettavuus ja Englannin liittolaisuus USA:n kanssa on omiaan nostamaan terrorin uhkaa, mutta joka tapauksessa nuo mahdolliset pommien heittäjät mitä todennäköisimmin asuvat jo kohdemaan rajojen sisäpuolella.
Tämä toimii kyllä ihan jokaikiseen suurkaupunkiin maailmassa.


Puhuit kirjoittelusta ja hyppäsit kuitekin siitä näppärästi lööppeihin. No, ei taatusti kirjoiteta. Minusta on paljon mukavampaa, että Suomessa lööpeissä loistaa Matti Nykäsen, Teuvo Hakkaraisen tai Tarja Halosen uuden kissan naama kuin saman eläinmen kokoisin kirjaimin painettu uutinen mellakoivista hihhulleista tai pommien heittelystä

Okei, kysyn toisella tavalla. Oletko koskaan lukenut lehdestä juttua, missä kerrotaan brittiläisen perusperheen keskiviikkoillan illallisesta?


Nyt taisi olkiukkoukko päättääkin laittaa uhrivaihteen päälle.

Ai miten? Sinä sanoit, että voin kokemusteni perusteella kertoa paikan missä kulttuurit ei kohtaa. Minä sanoin, että en osaa yhtään tuollaista paikkaa nimetä. Koska kerran minulta moista tiedustelit, niin ajattelin että osaat varmasti itse tuollaisen paikan nimetä. Uhrivaihde?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitähän tämä meinaa? Onko "köyhyys ei ole rikos" letkautus ehkä otettu käyttöön myös ryöstelyyn ja varkauksiin syyllistyviä ymmärtävien retoriikassa. Tämähän on tuttua sutkauttelua romanikerjäläisiä käsittelevissä keskusteluissa.

Onko syrjäytyminen johtanut rikokseen vai rikos syrjäytymiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös