Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 108 481
  • 24 186

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ei pidä paikkaansa. Ja johtuu uskovaisten syntien anteeksiannosta, teet sitten melkein mitä tahansa niin käynti sunnuntaikirkossa pelastaa. Sen jälkeen kaikki on taas hyvin.

Täyttä yleistävää tuubaa, joka ilmeisestikin perustuu joidenkin lahkolaisten ja kiihkoilijoiden touhuihin.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Syyria, Somalia ja Sudan tulee nyt käynnissä olevista ekana mieleen, lienevät isoimmat maat.

Sudanin sisällissodan osapuolillla on eri uskonto, mutta keitäs vastaan muslimit tappelevat Syyriassa ja Somaliassa? Siitä, onko Sudanin sisäiset rähinät jokin merkittävä sota, voidaan myös olla montaa mieltä.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Sanotaan nyt vielä, että olemalla uskovainen, ei tee itsestään automaattisesti tyhmää tai toisinpäin. Ei elämä tai älykkyys yhdestä asiasta ole kiinni.

Jostain syysä kuitenkin toistelet kuinka uskovaisuus on typeryyttä ja päinvastoin. Onko tämä kuitenkin vain oman erinomaisuuden toitottamista ja erilaisen maailmankatsomuksen omaavien halveksuntaa? Kuinkas satujen kirjoittajien seksuaaalinen suuntautuminen liittyy koko juttuun?
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Ei, mutta on älykkäämpää perustaa mm. elämänsä tiedolle ja havainnoille kuin sadulle, eikä tämä ole mikään mielipidekysymys, vaikka toinen osapuoli ei sitä suostu tajuamaan. Eikö sinustakin olisi typerää palvoa muumeja ja anella niiltä armoa ja perustaa elämänsä muumilaakson asukeille. Aivan, täysin samasta asiasta on kysymys kaikkien uskontojen kohdalla paitsi, että ne ovat vanhempia satuja ja kaikkia kirjoittajia ja heidän seksuaalisia suuntauksiaan ei tiedetä.

Sanotaan nyt vielä, että olemalla uskovainen, ei tee itsestään automaattisesti tyhmää tai toisinpäin. Ei elämä tai älykkyys yhdestä asiasta ole kiinni.

Sanotaan nyt vielä että tuo edelläolevakin on vain sinun omia uskomuksiasi ja on aivan samantekevää millaisia satuja selität.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

Kommentoidaan nyt tätäkin, väsyttää lukea jussi_j:n ristiretkestä kristinuskoa vastaan tässä(kin) ketjussa.

Täytyy sanoa, että tämä Vahteran blogi piti sisällään itselleni ihan uutta matskua, en ole tällaisesta asiasta kuullut koskaan aiemmin.

Vahtera mielestäni kärjistää tyylillisesti liikaa, mutta itse asia on tietysti sellainen, johon pitäisi puuttua ja rivakasti!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sanotaan nyt vielä että tuo edelläolevakin on vain sinun omia uskomuksiasi ja on aivan samantekevää millaisia satuja selität.

Uskovaiset jatkuvasti toistavat ateismin olevan uskonto, mutta kun se ei ole. Se on uskonnottomuutta ja omiin silmiin ja korviin uskomista, ehkä se sitten on uskonto. Jos olen väärässä, niin todisteita pöytään niin muutan mielipidettäni, mikä muuten sinänsä todistaa jo, että kyseessä ei ole uskonto.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kommentoidaan nyt tätäkin, väsyttää lukea jussi_j:n ristiretkestä kristinuskoa vastaan tässä(kin) ketjussa.
...

Pahoittelut, mutta kommentoin älytöntä väitettä ja sain uskovaiset niskaani. Puolustan vain itseäni, mutta kai sinä näet asian niin, että uskovaiset voivat sanoa mitä tahansa ja se on totta.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Eikö nämä lahkolaiset ja kiihkoilijat ole sitten uskovaisia?

Ovat, mutta ovatko kaikki uskovaiset noita kiihkoilijoita?

Ymmärtävätkö kaikki uskonnottomat maailmankaikkeuden syntyteoriat aukottomasti?

Ovatko homot taiteellisia?

Mihin lokeroon sinut saa laittaa?
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Uskovaiset jatkuvasti toistavat ateismin olevan uskonto, mutta kun se ei ole. Se on uskonnottomuutta ja omiin silmiin ja korviin uskomista, ehkä se sitten on uskonto. Jos olen väärässä, niin todisteita pöytään niin muutan mielipidettäni, mikä muuten sinänsä todistaa jo, että kyseessä ei ole uskonto.

Tuo ei nyt enää liity millään tavalla siihen mitä kommentoin joskin tuossakin teet taas yleistyksen joka ei pidä paikkaansa. Ikäänkuin olisi olemassa joku uskovien yhteinen näkemys siitä että ateismi on uskonto. Vaan ei ole. Jotkut asiaa noin ehkä perustelevat ja joissakin tapauksissa se ehkä pitää paikkaansa.

Sen lisäksi että yleistät ei-uskovien olevan älykkäämpiä kuin uskovien noin yleisesti koska ei-uskovien toimia ohjaa "terve järki" mutta uskovien taas ei. Otetaanpa tässä esimerkiksi vaikkapa Annika Lapintie joka väitti että jos yhdeksän Itämeren ympärysvaltiota vähentää päästöjään neljä prosenttia kukin, saadaan yhteensä 36 prosentin poisto päästöihin. Normaalijärkinen sanoo tuohon että "typerästi päätelty" joskaan sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ohjaako Lapintien ajatuksia uskonnollisuus vai ei-uskonnollisuus tosin jos veikata pitäisi, asiaa tietämättä arvelen että Lapintie on ateisti.

En millään usko että uskonnollisesta vakaumuksesta taikka vakaudettomuudesta voidaan päätellä onko ihminen järkevä vai ei. Molemmista leireistä löytyy älykkäitä ihmisiä ja täysiä torveloita ja kaikkea siltä väliltä yhtä lailla vaikka se ei jussin maailmankuvaan istukaan.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ovat, mutta ovatko kaikki uskovaiset noita kiihkoilijoita?
Niin no. Nythän teet jaon kahteen, itse jaottelen porukan kolmeen osaan.

1. Uskovaiset
2. EOS
3. Ei-uskovaiset

Kohta EOS on yllättävän iso. Kuuluvat kirkkoon jostain syystä, eivät tosin oikeastaan itsekään tiedä miksi. Onko se sitten periaate vai mikä. Mutta eivät ne toisaalta tiedä miksi eroaisivatkaan, meneehän se raha kait hyvään tarkoitukseen. Ainakin näin he haluavat sen olevan. Tämä porukka on käynyt kirkossa viimeksi jonkun häissä tai rippikoulussa, mutta suvivirsi on toisaalta kiva perinne. Tunnen tapauksen, himassa on yksi vastaava. Ja häntä muuten vituttaa uskovaisten kaksinaismoralismi ja moraalikäsitykset jopa enemmän kuin minua.

Uskovaiset taas ovat niitä jotka siellä kirkossa säännöllisemmin pyörivät.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Niin no. Nythän teet jaon kahteen, itse jaottelen porukan kolmeen osaan.

1. Uskovaiset
2. EOS
3. Ei-uskovaiset

Kohta EOS on yllättävän iso. Kuuluvat kirkkoon jostain syystä, eivät tosin oikeastaan itsekään tiedä miksi. Onko se sitten periaate vai mikä. Mutta eivät ne toisaalta tiedä miksi eroaisivatkaan, meneehän se raha kait hyvään tarkoitukseen. Ainakin näin he haluavat sen olevan. Tämä porukka on käynyt kirkossa viimeksi jonkun häissä tai rippikoulussa, mutta suvivirsi on toisaalta kiva perinne. Tunnen tapauksen, himassa on yksi vastaava. Ja häntä muuten vituttaa uskovaisten kaksinaismoralismi ja moraalikäsitykset jopa enemmän kuin minua.

Uskovaiset taas ovat niitä jotka siellä kirkossa säännöllisemmin pyörivät.

Kolme lokeroa kahden sijaan ei juurikaan muuta asiaa. Melkoista stereotypioden rakentelua joka tapauksessa. Minua vituttaa kaikki ihmisten lokerointi, kuten yksioikoinen ja yleistävä puhe miehistä ja naisista. Tältä osin ateisteiksi julistautuvat muistuttavat paatuneimpia telaketjufeministejä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Todellista syvää uskoa ja kun pitää silmät ja korvat kiinni, niin helpottaa kovasti uskoa.

Lähes kaikki maailman sodat liittyvät jollain lailla uskontoihin. Ukraina tekee ehkä kriisinä poikkeuksen, mutta harvinaista se on, ettei hihhulit olisi osapuolena sotimassa.

No itse tunnen henkilökohtaisesti x-määrän uskossa eläviä ihmisiä. Ja sen perusteella voin sanoa, että ainakaan he eivät ole millään tavalla olleet mitään sotia julistamassa. Ovat hyvin rauhallisia ja mukavia ihmisiä ja lainkuuliaisia ehdottomasti.

Luin noita myöhempiäkin viestejäsi ja jostain syystä olet ilmeisesti ymmärtänyt niin, että uskovaiset ihmiset ovat jotain idiootteja, jotka ovat valmiita tekemään mitä tahansa kauheuksia, mikäli vaan uskovat Jumalan hyväksyvän tekonsa tai antavansa ne anteeksi. Mutta ainakin nämä minun tuntemani uskovaiset ovat vähän sellaisia tosielämän Ned Flanderseja ja näin ollen uskallan väittää että he tekevät keskimäärin vähemmän pahaa kuin "tavisihminen".
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Otetaanpa tässä esimerkiksi vaikkapa Annika Lapintie joka väitti että jos yhdeksän Itämeren ympärysvaltiota vähentää päästöjään neljä prosenttia kukin, saadaan yhteensä 36 prosentin poisto päästöihin. Normaalijärkinen sanoo tuohon että "typerästi päätelty" joskaan sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ohjaako Lapintien ajatuksia uskonnollisuus vai ei-uskonnollisuus tosin jos veikata pitäisi, asiaa tietämättä arvelen että Lapintie on ateisti.

Niin, tällainen esimerkki kertoo siitä ettei kommentin antaja ymmärrä mitään prosenttilaskuista.

Jos Lapintie olisi uskovainen hänen olisi kaiketi pitänyt sanoa jotain tällaista: "Kenenkään ei tarvitse vähentää päästöjä, koska Jumala pitää kyllä meistä huolta."

Kumpi sitten on näistä kahdesta pahempi asia? Se kai on jokaisen henkilökohtaisesti pohdittava.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No itse tunnen henkilökohtaisesti x-määrän uskossa eläviä ihmisiä. Ja sen perusteella voin sanoa, että ainakaan he eivät ole millään tavalla olleet mitään sotia julistamassa. Ovat hyvin rauhallisia ja mukavia ihmisiä ja lainkuuliaisia ehdottomasti.....

Minä tunnen ison määrän uskonnottomia ihmisiä ja he ovat sellaisia millaisia sattuvat olemaan. Kukaan heistä ei ole ole julistanut sotaa ja ovat kaikin puolin ihan tavallisia lainkuuliaisia kansalaisia.

Jos olisit lukenut mitä sanoin, niin en väittänyt uskovaisten aiheuttavan sotia vaan uskontojen, siis instituutiot sotivat. Aika harva yksittäinen ihminen haluaa sotaa ihan uskontoon tai uskonnottomuuteen katsomatta.

Edelleen se väite oli, että uskovat tekevät vähemmän pahaa kuin uskonnottomat, mitä en sulata. Sille ei tietenkään löydy mitään perustetta ja sen johdosta minun henkilön kimppuun on tässäkin ketjussa hyökätty, koska sitä oikeaa perustetta ei vaan ole.

Sen sijaan toiseen suuntaan googlesta ihan randomilla ekalla sivulla mikä tuli tuloksiin:
75% of America is Christian.
75% of prisoners are Christian.
10% of America is Atheist.
00.2% of prisoners are Atheist.

Ja vastaavaa löytyy varmasti ihan pilvin pimein.

Mutta varmaan noi on väärin ja minulla on joku agenda uskovaisia vastaan ja ateismi on uskonto ja olen muutenkin mulkku.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Mutta varmaan noi on väärin ja minulla on joku agenda uskovaisia vastaan ja ateismi on uskonto ja olen muutenkin mulkku.
En nyt tiedä noista mutta jonkintason marttyyri tunnut olevan. En minä ainakaan ole "hyökännyt sinua vastaan henkilönä" vaan ainoastaan kritisoinut tekstejäsi. Mutta jos susta tuntuu helpommalta ajatella että tässä on käynnissä joku "jussi_j:n vastainen ajojahti" niin kaikin mokomin.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Edelleen se väite oli, että uskovat tekevät vähemmän pahaa kuin uskonnottomat, mitä en sulata. Sille ei tietenkään löydy mitään perustetta ja sen johdosta minun henkilön kimppuun on tässäkin ketjussa hyökätty, koska sitä oikeaa perustetta ei vaan ole.

Melkoista urhiutumista. Vittuilet uskovaisille minkä ehdit, mutta palaute onkin sitten heti henkilösi kimppuun hyökkäämistä ja olet muka vain puolustanut itseäsi - kuten totesit aiemmassa viestissäsi. Feministeillä ja ateisteilla näyttää todellakin olevan paljon yhteistä.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Ei, mutta on älykkäämpää perustaa mm. elämänsä tiedolle ja havainnoille kuin sadulle, eikä tämä ole mikään mielipidekysymys, vaikka toinen osapuoli ei sitä suostu tajuamaan .

Niin, jotkut alkeelliset kulttuurit palvovat vielä Jumalinaan joitakin eläimiä tai esim. aurinkoa. Onneksi me sivistyneet ihmiset ymmärrämme palvoa kaksituhatta vuotta sitten elänyttä puuseppää.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
75% of America is Christian.
75% of prisoners are Christian.
10% of America is Atheist.
00.2% of prisoners are Atheist.

Mutta varmaan noi on väärin ja minulla on joku agenda uskovaisia vastaan ja ateismi on uskonto ja olen muutenkin mulkku.

Siis sinulla nyt ihan selvästi on joku agenda uskontoa ja uskovaisia vastaan, muuten tällä palstalla tuskin olisi kymmeniä (satoja?) viestejäsi aiheeseen liittyen.

Tuo tilasto muuten on harhaanjohtava, minun ymmärtääkseni vankilaan joutuessaan ihminen nimenomaan rupeaa etsimään itseään/tarkoitustaan ja moni kääntyy tai "kääntyy" tuolla uskoon. Oli se uskonto sitten mikä tahansa, sillä kristinusko ei ole vankilan ainoa uskonlahko, sieltä löytyy muslimiveljeskuntaa samaten, siis jos jenkeistä puhutaan.

Ateistinakin voi liittyä vaikka arjalaisveljeskuntaan, eli uusnatseihin.
 

Dirac

Jäsen
Sen sijaan toiseen suuntaan googlesta ihan randomilla ekalla sivulla mikä tuli tuloksiin:
75% of America is Christian.
75% of prisoners are Christian.
10% of America is Atheist.
00.2% of prisoners are Atheist.

Ja vastaavaa löytyy varmasti ihan pilvin pimein.

Näihin olisi hyvä pistää lähdettä kehiin. "Googlesta ihan randomilla" kun ei kovin luotettavaa kuvaa anna. Muutenkin typerää verrata yleisen väestön ja vankien suhteita kun jenkeissä on tapana pakkosyöttää uskontoa vankiloissa parannuskeinona.

Iso-Britanian parlamentin sivuilta löytyy tilastoa vangeista. Sivulla 11 taulukko 2:
Christian 43,176 50.2% 61.3%
No religion 25,269 29.4% 24.1%,
missä ensimmäinen luku on vankien määrä, toinen osuus vangeista ja kolmas osuus väestöstä. Tämä osoittaa, että ei-uskovat ovat yliedustettuina Iso-Britanian vankiloissa kun kristittyjen osuus on huomattavasti pienempi suhteessa yleiseen väestöön. Eikö tämä ole selvä osoitus kristittyjen paremmasta moraalista sinun logiikallasi? Ainakin suhteessa enemmän pahaa tekevät ateistit, eivät kristityt.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Luitteko tuon Pauli Vahteran Iltalehden blogin? Se on aivan järkyttävää luettavaa. Miksei tällainen herätä mitään keskustelua, vai onko maahanmuuton ympärillä kukoistava rikollisuus ja korruptio vain hyväksyttävä vähin äänin?

Tämä on erittäin hyvä kysymys ja minäkin mielelläni keskustelisin aiheesta.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin Vahteran esiin tuomat asiat olivat itselleni täysin uusia ja kait noissa jotain perää on, kun sieltä löytyi näitä asuntoilmoituksia, joissa oli erikseen mainittu, että "ei muuttoilmoitusta".

Kuulostaa hämmentävältä, että tähän asiaan ei ole viranomaisten puolesta puututtu laisinkaan..(?)
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minä tunnen ison määrän uskonnottomia ihmisiä ja he ovat sellaisia millaisia sattuvat olemaan. Kukaan heistä ei ole ole julistanut sotaa ja ovat kaikin puolin ihan tavallisia lainkuuliaisia kansalaisia.

Jos olisit lukenut mitä sanoin, niin en väittänyt uskovaisten aiheuttavan sotia vaan uskontojen, siis instituutiot sotivat. Aika harva yksittäinen ihminen haluaa sotaa ihan uskontoon tai uskonnottomuuteen katsomatta.

Edelleen se väite oli, että uskovat tekevät vähemmän pahaa kuin uskonnottomat, mitä en sulata. Sille ei tietenkään löydy mitään perustetta ja sen johdosta minun henkilön kimppuun on tässäkin ketjussa hyökätty, koska sitä oikeaa perustetta ei vaan ole.

Sen sijaan toiseen suuntaan googlesta ihan randomilla ekalla sivulla mikä tuli tuloksiin:
75% of America is Christian.
75% of prisoners are Christian.
10% of America is Atheist.
00.2% of prisoners are Atheist.

Ja vastaavaa löytyy varmasti ihan pilvin pimein.

Mutta varmaan noi on väärin ja minulla on joku agenda uskovaisia vastaan ja ateismi on uskonto ja olen muutenkin mulkku.

Jos olisit lukenut tekstini, en minäkään ole yrittänyt leimata yhtään ketään miksikään sodanlietsojaksi. Asiahan lähti siitä, että joku kirjoittaja vihjasi että kristinuskolla olisi jotain tekemistä pedofilian kanssa. Mainitsin vain että käsitääkseni kristinuskossa pedofilia on kamalaa vääryyttä, niinkuin on varmasti ihan normaalien ihmisten mielestä muutenkin. Siihen lisäsin että mikäli joku haluaa elää esimerkillistä kristityn elämää, se on kovin vaikeaa, koska ihmisen on niin vaikeaa olla niin "hyvä". Itse en ainakaan siihen pysty ja tunnustankin että tuntemani uskovaiset ovat ainakin parempia ihmisiä kuin mitä minä olen. Ja uskon että he ovat parempia ihmisiä kuin sinäkin, vaikken toki tunnekaan sinua oikeassa elämässä. Perusteluna käytän sitä, että minä itse tunnen nämä ihmiset ja sen täytyy nyt riittää, koska heistä ei ole varmaankaan tehty mitään ihme tutkimuksia, joiden tuloksia sinä vaadit.

Ja on turha kitistä jostain sinun mielikuvituksesi tuotetta olevasta ajojahdistasi :D Itsehän sinä tunnut olevan kovin aggressiivisella asenteella täällä kirjoittamassa ja minä hieman jopa ihmettelen, että mikä sinussa aiheuttaa noin kovan kiihkon tätä ihan yksinkertaista asiaa kohtaan, kun minä sanon tuntemieni uskovaisten olevan mielestäni keskivertoa parempia ihmisiä. Toki sinulla on oikeus olla eri mieltä tästäkin asiasta ja voit väittää vaikka kivenkovaa että nämä ihmiset ovat rikollisia ja pedofiilejä ja sodanlietsojia ja vaikka mitä. Siitä vaan, mutta itsesi sinä siinä vain tyhmäksi teet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös