Olet Vlad parhaimmillasi asiakirjoittaja, mutta valitettavan usein vajoat epätoivoiselle tasolle.
Voin nimetä montakin tapausta joissa olen käyttänyt termiä ""suurin osa" ja usein nämä tapaukset seuraavat sinun lähtökohtaa käynnissä olevalle keskustelulle, jossa "hymyilevä bussikuski" on merkittävä tekijä
Missä joku tällainen "hymyilevä bussikuski" on ollut merkittävä tekijä?
Olen reagoinut pariin otteeseen tapaasi ampua yli. Esität jotain "suurimpana osana" mutta et kuitenkaan pysty edes kertomaan miten suuresta kokonaisuudesta itse puhut. Mutta "tiedät" että kysymyksessä on "suurin osa".
Jotenkin minusta tuntuu, että tämä on sinulle vaikea asia.
Mainitessani suurimman osan kotiapulaisista joutuvan raiskauksen uhriksi oli harkittu vastaveto sinulle
Roskaa. Ei kysymys ollut mistään harkitusta, vaan juuri tuosta samasta asiasta, jossa osasta tulee yhtäkkiä suurin osa, vaikkei sinulla todellisuudessa ollutkaan sitten esittää paljonkaan esittämäsi tueksi. Näin jälkeenpäin se onkin sitten harkittu vastaveto. Hahahahaaa... Erkkikään ei usko tuohon!
Vaikka itse esitänkin jotain yksittäistä ja omakohtaisesti koettua, niin takana on sentään edes jotain faktaa. Sekin on parempi, kuin yliammuttu fakta mutupohjalta joka muuttuu sitten harkituksi vastavedoksi.
koska sinä kirjoitit sen suuntaista, että kaikkien kotiapulaisten olot ovat hyvat ja paremmat kuin kotimaassa.
Missä olen kirjoittanut, että kaikkien kotiapulaisten olot ovat hyvät ja paremmat kuin kotimaassa? Ei auta edes että otat mukaan sanan suuntaista. Kysymys on omasta tulkinnastasi, jonka kera panet sanoja toisen suuhun. Rumaa ja sivistymätöntä. Ja myös tällä yrtität puolustautua ja piiloutua sen taakse, että esitit itse faktaa, jonka paikkansapitävyydestä sinulla ei ole aavistustakaan.
Tässäkin asetuit puhumaan kotiapulaisten suulla vaikka tuskin koskaan olet ollut päivääkään saudiarabialaisen miljönäärin kotiapulaisena.
Miten niin? Onko sinulla sitten niin paljon päiviä, että voit kertoa minulle, että suurin osa kotiapulaisista Saudi-Arabiassa raiskataan?
Minä kysyin mistä olet saanut esittämäsi, sinä et osannut vastata ja tämä näköjään kaivelee sinua yhä. Ei ole minun syyni Vlad jos esität tilastoja omien tuntemuksiesi pohjalta. Eikä se ole mitenkään kummallista, jos joku kysyy.
Mutta alat oppimaan! Joten huomautuksestani on ollut myös jotain hyötyä. Nyt kirjoitat jo huomattavasti varovaisemmin ja se on hyvä:
Olen myös monta kertaa keskusteluissa tuonut esille sen kuinka huomattava osa Suomeen tulleista romanikerjäläisistä syyllistyy rikollisiin tekoihin
Hyvä! Näin silloin kun kirjoitetaan tilastoista, joista ei olla aivan varmoja. Itse en edes käyttäisi sanaa huomattava, koska sen voi tulkita monella eri tavalla, vaan tyytyisin sanaan osa, tai suuri osa. Suurikin voi olla hankala, koska se koetaan eri tavalla, riippuen lukijan elämänkokemuksesta ja elämänkatsomuksesta ja kyvystä käsitellä informaatiota, jotka hänelle syötetään.
ja kuinka se ovat osa ihmiskauppaa ja kun esitin todisteita niin Suomen kuin Romania poliisin tahoilta niin jotenkin eräs henkilö tarttui lillukanvarsiin ja ryhtyi kinastelemaan siitä, että voivatko tilastot - jotka ovat poliisihallinnon välittämiä - pitää paikkansa, jospa ne romanikerjäläiset sittenkin olisivat vain onnettomia väärinymmärryksen kohteeksi tulleita henkilöitä.
Muisteleppa hieman tarkemmin. Olisiko kysymys ollut faktoista, joita sinulta ei sitten oikein löytynytkään?
Kuka on kirjoittanut väärinymmärryksen kohteeksi tulleista henkilöistä? En taida olla minä.
Se on meidän molempien käsissä, älä siirrä vastuuta keskustelun luonteesta yksin minun harteille. Myös sinulla on vastuu siitä kuinka keskustelut tällä palstalla sujuvat.
Luonnollisesti. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Olen elämässäni nuorempana liian paljon miettinyt sitä mitä ihmiset minusta ajattelevat ja mitä mieltä ovat sanomisistani. Ikävä kyllä nykyään minulle on aivan yksi ja sama mitä he ajattelevat ja mitä mieltä he minusta ovat.
Tämä on tässä yhteydessä täysin mitäänsanomatonta infoa, jolla ei ole mitään tekemistä esittämäsi kanssa.
Se, että luen viestieni vastauksia johtuu vain ja ainoastaan siitä, että se kuuluu keskustelun henkeen ja uteliaana ihmisenä haluan nähdä mitä mieltä muut ihmiset ovat näistä asioita.
Tämähän ei ole tietenkään totta. Silloin et varmasti edes yrittäisi kirjoittaa jotain asiallista. Mitä väliä sillä on, jos annat kuitenkin paskat sille mitä sinusta ajatellaan? Elä viitsi.
Jos joku kirjoittaa minulle "heitä homo-vlad voltti" tai "tapa itsesi" niin so what!
Periaatteessa olemme tästä samaa mieltä. Se mitä joku yksittäinen aivopieru kirjoittaa ei ole tärkeää minullekaan.
Ymmärrät varmaan itsekin, että tähän kysymykseen on mahdotonta vastata aukottomasti koska ensin on määritettävä se mitä tarkoitamme tässä kohdin "etnisellä taustalla".
Ja höpö höpö.
Nyt et ole taas oikein itsekään varma, että mitä kirjoitit, vaan on lähdettävä hakemaan tukea Wikipediasta. Oliko taas kyseessä joku "harkittu vastaveto?"
Mutta periaate on se, että en luota ihmisiin tulivatpa he mistä tahansa.
Siis se ryhmä laajeni nyt turkkilaisista, somaleista ja romaneista, kun sait vähän tarkemmin miettiä, koko maailman kansoihin. Vai miten se nyt oikein menee? Veli Vlad, annat kyllä nyt itsestäsi vähän sekaisen kuvan.
Minun on siis vaikea kuvitella, että voisin mennä ruinaamaan naapuriltani kännykkää lainaksi jos omastani on akku tyhjä tai liittymä on suljettu.
Myös minä olen oppinut ja tottunut tulemaan toimeen omillani. Mutta jos tulisi "normaali" hätä, niin en epäröisi soittaa naapurin ovikelloa ja pyytää saada lainata puhelinta. Meidän erona taitaa olla se, että minä todellakin tervehdin naapureitani ja keskustelen usein heidän kanssaan ja voin varmasti lainata puhelinta jos sattuisi sellainen tilanne.
Painotan, en siis edes luota sellaisiin "valkoisiin" joita en tunne riittävän hyvin eli myös valkoiset - täsmennettynä myös suomalaiset - ovat etninen ryhmä joille en lainaa puhelinta kuin poikkeustapauksessa ja muiden ryhmien poikkeuksista myöhemmin lisää.
Siis periaatteessa olet juuri sellainen mulkku, joka painaa vaan menemään hupun alta mulkoilen ja kännykkäänsä puristaen kun joku pyytää apua? Onko kännykkä nykyään niin arvokas, että sen puolesta pitää pelätä niin kovaa?
Toivottavasti et joudu itse koskaan sellaiseen tilanteeseen, jossa todellakin tarvitsiset jonkun - tuntemattoman - apua juuri sillä hetkellä, mutta tämä vain virnistää ja jatkaa matkaansa. .
Sinusta kenties se tekee minusta hauskan kun kieltäydyn kertomasta työelämässä esille tulleita asioita ihmisten toiminnasta heidän soittaessa hätänumeroon. Ikävä kyllä työsopimuksessani on hyvin tiukat rajat siitä mitä saan kertoa ja mitä en, näiden ehtojen lisäksi on erillistapauksia joissa on ilmoitettu, että asioista keskusteleminen millään tasolla muiden kuin työyksikköön kuuluvien kesken on ehdottomasti kielletty.
Sori, mutta minusta tämä ON hauskaa. Ei sinua ole täällä kukaan vaatinut tilanteeseen, jossa sinun pitäisi alkaa esittämään asioita, joita sinulla ei ole lupa kertoa. Siksi tämä on minusta huvittavaa. Vaikutat jopa närkästyneeltä tämän takia.
Voin vain sen yleisluonteisesti sanoa, että ihmiset eivät toimi rationaalisesti soittaessaan hätäkeskukseen.
Tästä ei liene kysymys. En ymmärrä mitä tarkoitat, enkä ymmärrä mitä haluat sanoa tällä.
Ymmärtääkseni myös turkkilaiset ja somalit voivat olla lapsia ja myös vanhuksia... Joten hätätilassa voin soittaa apua lapselle jonka on etniseltä taustaltaan turkkilainen tai somali tai vaikkapa venäläinen. Säännänmukaisesti poikkeuksia voin siis tehdä lasten ja vanhusten kohdalla olipa etninen tausta millainen tahansa - ainoa poikkeus on alla.
Romanien kohdalla teen tässä tapauksessa poikkeuksen, heidän kohdalla soitan tarvittaessa vain ja ainoastaan numeroon 112.
Sinulla on tarkat periaatteet. Oletan, että teet aina tarkastuksen ja/tai pienen kuulustelun paikan päällä, että menee varmasti oikein ja toimit periaatteidesi mukaan.
ja enpä itkisi tippaakaan vaikka joku hiukan pampulla niitä jalkapohjista kutittelisi.
Siis riviin vaan makaamaan kaikki ja toimeksi? Ja tykkäisit? Miksi?
- Koska SUURIN OSA heistä on kelvottomia ötököitä. Suunnilleen näinkö?
Onneksi minulla ei ole lapsia, sillä jos olisi niin yhtään lökäpöksyä ei kotiin tulisi eikä sellaisia vaatteita ostettaisi lainkaan.
Usko tai älä, mutta minun faijani oli todella vihainen, kun annoin tukan kasvaa. Pitkä tukka silloin oli se minkä näet nyt lökäpöksyinä.