Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 119 476
  • 24 186

#76

Jäsen
En, vaan viestini tarkoitus oli rauhoittaa seitkytkuutosta ja vakuuttaa, että hän voi grillata ihan rauhassa possua tästäkin eteenpäin.
Koetin ruotia vain aiemmin viitattua tilannetta, kun liberaalina länsimaalaisena en kykene ymmärtämään sellaisen henkilön loukkaantumista, kun hän loukkaantuu etteivät muut noudata henkilön itsensä valitsemia rajoituksia elämässään.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Koetin ruotia vain aiemmin viitattua tilannetta, kun liberaalina länsimaalaisena en kykene ymmärtämään sellaisen henkilön loukkaantumista, kun hän loukkaantuu etteivät muut noudata henkilön itsensä valitsemia rajoituksia elämässään.

Tuota possua en kyllä ymmärtänyt esimerkkinä siitä. Muslimihan ei missään nimessä loukkaannu sellaisesta.
 

#76

Jäsen
Tuota possua en kyllä ymmärtänyt esimerkkinä siitä. Muslimihan ei missään nimessä loukkaannu sellaisesta.
Mitä nyt viime vuosina on mediaa seurannut, niin sellaista asiaa ei taida olla etteikö siitä joku loukkaantuisi. On sitten asialla uskonnollisesti, poliittisesti, eettismoraalisesti tai jotenkin muuten omaa elämäänsä rajoittaneet henkilöt. Kuten nyt vaikka tuo Itävallan Lego-juttu osoittaa, missä joku muslimi kokee loukkaavana sen, että lego-torni muistuttaa hänestä minareetia. Jonkun muun mielestä kyseinen torni voisi muistuttaa dildoa, mikä tietysti taas avaa ihan uudet ovat mahdollisuudelle loukkaantua. Useimmat ihmiset eivät varmaan yhdistäisi kyseistä tornia muuhun kuin lasten leikkeihin.
 

Tuamas

Jäsen
Niin, no Suomessa valtaosa muslimien tai muiden vähemmistöjen "loukkaantumisista" on ollut jonkun paikallisväestöön kuuluvan mielensäpahoittajan toteuttama.

Eli on kuviteltu että joku loukkaantuu jostain (vaikkapa nyt betoniporsaista tai suvivirrestä) ja on sen takia varmuuden vuoksi vähän närkästytty ja myötäloukkaannuttu sekä sitten ammuttu kärpästä tykillä.
 

#76

Jäsen
Sinänsä toisarvoista mistä asiasta joku saattaa loukkaantua, niitähän riittää alkaen leluista ja lastenkirjoista päätyen aina muinaishautoihin ja kaikkea siltä väliltä. Pääosin kyse on siitä, että ihminen on itselleen valinnut joitain rajoitteita tai vaatimuksia ja sitten loukkaantuu, kun muut ihmiset eivät tottele samoja rajoituksia tai vaatimuksia. Usein muttei aina taustalla on uskonnolliset rajoitukset, mutta harva uskontokaan on asioissa täysin yksimielinen, etteikö kyse olisi viime kädessä ihmisen itsensä tekemistä valinnoista. Kuinka paljon taas muun yhteiskunnan pitää ymmärtää ja kunnioittaa jonkun tekemiä valintoja? Varsinkin, jos asiayhteys ei ole ilmeinen, vaan vaatii aikamoista tulkintaa?
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Niin, no Suomessa valtaosa muslimien tai muiden vähemmistöjen "loukkaantumisista" on ollut jonkun paikallisväestöön kuuluvan mielensäpahoittajan toteuttama.

Eli on kuviteltu että joku loukkaantuu jostain (vaikkapa nyt betoniporsaista tai suvivirrestä) ja on sen takia varmuuden vuoksi vähän närkästytty ja myötäloukkaannuttu sekä sitten ammuttu kärpästä tykillä.

Juuri näin näen asian minäkin.

Ja sitten uskotaan, ettei saa sanoa mitään kun heti ollaan muka rasisteja.

Hihhuleita löytyy muslimien joukosta, se on selvä. Mutta ainakin kun lukee näitä kirjoituksia täällä, niin kyllä löytyy meidänkin puolelta:-))
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Mistäs sinä sen tiedät? Puhutko edelleen kaikkien muslimien puolesta? Mitäs muslimit tykkää kun sinä kerrot miltä heistä tuntuu? Oletko kysynyt?

En ole koskaan nähnyt, enkä kuullut että joku muslimi olisi loukkaantunut siitä mitä joku muu grillaa. Joten ei ole ollut myöskään tarve kysyä.

Ja puhun todellakin tässä kaikkien muslimien puolesta. Euroopassa on arviolta lähemmäs 50 miljoonaa muslimia. Yksikään heistä ole käynyt itkemässä minun grillini vieressä kun olen grillannut sianlihaa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Niin, no Suomessa valtaosa muslimien tai muiden vähemmistöjen "loukkaantumisista" on ollut jonkun paikallisväestöön kuuluvan mielensäpahoittajan toteuttama.

Eli on kuviteltu että joku loukkaantuu jostain (vaikkapa nyt betoniporsaista tai suvivirrestä) ja on sen takia varmuuden vuoksi vähän närkästytty ja myötäloukkaannuttu sekä sitten ammuttu kärpästä tykillä.

No, sinähän olet tullut järkiisi. Tämähän se pointti useasti on, kun näitä vänkäyksiä käydään.

Ongelma syntyy siinä, kun yleensä tämä on se sakki, mikä myös "kouluttaa" maahanmuuttajia. En puhu nyt kotouttamisesta, vaan yleisellä tasolla. Uskoisin, että tämä Itävallakin lego-case olisi jäänyt toteutumatta ilman paikallisten lianderssonien ja muiden huurupäiden myötävaikutusta. Myös Helsingin Senaatintorin romanikapinaa kun seurasi, niin aivat muut henkilöt tuntuivat tätä laivaa vetävän. Uskoisin, että kyseessä oli Vasemmistoliiton, Vihreiden ja SDP:n porukoita, puoluemainosten perusteella. Siellä ne riitelivät natsisikakyttien kanssa, että mihin ääriköyhät toverit voivat parkkeerata matkailuautonsa ja kirkkoon piti päästä lataamaan kännyköitä.

Tämä on asia, mikä saa ainakin minun vereni kiehumaan. Otetaan yksi henkilöesimerkki, Juho Eerola. Juuri se yksi pahimmista holokaustirasistinatseista. Hän on tehnyt pitkän päivätyön maahanmuuttajien parissa. Miten se on mahdollista, jos tämä suvaitsevaisten antama kuva Eerolasta pitää paikkansa? En ole lukenut yhdenkään maahanmuuttajan kertoneen Eerolasta mitään tuohon viittaavaa. Foorumeja ja mahdollisuuksia varmasti löytyisi. Ja minun ainakin on hyvin vaikea kuvitella jonkun wannabe-göbbelsin tekevän päiväduunia vastaanottokeskuksessa vuosikausia...
 

Tuamas

Jäsen
No, sinähän olet tullut järkiisi. Tämähän se pointti useasti on, kun näitä vänkäyksiä käydään.

Tätä mieltähän minä olen koko ajan ollut.

Mielensäpahoittajien joukko vain on mm. tämän ketjun myötä eksponentiaalisesti kasvanut.
Kun ensin joku pahastuu mamujen puolesta (vaikka mamut eivät olisi asiasta edes tietoisia, saati pahastuneet) ja sitten täällä niin mieli pahoitetaan kun "mamujen takia" suvivirsi kielletään ja betoniporsaatkin viedään.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katsoinpa viime viikolla Youtubesta videon, joka oli kuvattu jossain päin Iso-Brittaniaa, jossa kaksi muslimimiestä kaatavat ihmisten alkoholia pois ja haukkuvat naisia ja käskevät niiden pukeutua kunnolla. Ainoastaan ja vain sen takia, että olivat "muslimialueella". Kyllähän tuo nyt herättää pientä vihaa. Valitettavasti kyseinen henkilö on poistanut tilinsä Youtubesta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Näin viikonloppuna tummaihoisen rikastajan, joka oli verhonnut jumalaisen olemuksensa yläosan vaatekappaleeseen, jota koristi viesti: "White trash".

Voimassa olevaa kaksoisstandardia voisi testata laittamalla tämän hepun viereen valkoisen setämiehen, jonka paidassa lukisi "me and my niggaz".

Sitten vain laskemaan, kummasta hepusta loukkaannutaan enemmän. Eiköhän lopputulos olisi ns. halla-aholainen eli vain jälkimmäisen kohdalla ammattiloukkaantujat ja mikaillmanit hyökkäisivät esille. Onhan kaksoisstandardin tekopyhä noudattaminen äärisuvaitsijoiden kansainvälinen, suorastaan geneettinen erityispiirre.

Sukupuolisissa asioissa saman testin ajaisi Rosa Meriläinen vittu-aiheisessa rintanapissaan ja hänen viereensä kuvitteellinen perussuomalainen kansanedustaja "mulkun mitalla parempi"-rintanapin kanssa. Toinen olisi rohkea, käytöstapoja uudistava vihreä feministi, toinen törkeä sovinistisika, joka ei kunnioittaisi eduskunnan pukeutumiskoodia.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Ja puhun todellakin tässä kaikkien muslimien puolesta.

Tietääkö muslimit tämän? Allekirjoituskamaa.

Euroopassa on arviolta lähemmäs 50 miljoonaa muslimia. Yksikään heistä ole käynyt itkemässä minun grillini vieressä kun olen grillannut sianlihaa.

No sehän olisi naurettavaa jos olisivat käyneet. Yhtä naurettavaa kun olisit vaikka tehnyt pilapiirroksen ja siitä olisivat kilahtaneet. Sinä kuitenkin olet se joka heidän puolestaan puhuu.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Tietääkö muslimit tämän? Allekirjoituskamaa.

Kyllä tietää. al-Qaidakin marssi kerran ohi ja kysyi mistä ostan aina kaasua grilliin.

No sehän olisi naurettavaa jos olisivat käyneet. Yhtä naurettavaa kun olisit vaikka tehnyt pilapiirroksen ja siitä olisivat kilahtaneet. Sinä kuitenkin olet se joka heidän puolestaan puhuu.

Kyllä ovat. Kaikki muslimit ovat uteliaita siitä mitä minä grillaan. Varsinkin marineerauksesta kyselevät paljon.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin mainittakoon tässä yhteydessä, että olen myös työskennellyt kuukausia useampaan otteeseen eri muslimimaissa ja kyllä minä olen käynyt kaljallakin muslimien kanssa. He eivät vaan juo kaljaa, mutta antavat minun kyllä ihan rauhassa vetää olueni.

Juuri viime viikolla kuitenkin joku muslimiryhmä, oliko se sveitsissä, pahoitti mieltään lego palikoista, koska start trek hahmo muistutti kuulemma liikaa mohamedia. Jännää sikäli, että mistä ne tietää minkä näköinen se oli kun vain naiset näkevät sen kasvot ja kuvaaminen on kiellettyä.

Kyllä minä tiedän varsin hyvin, että suurin osa muslimeista ei välitä paskaakaan jos minä vedän possun kylkeä naama rasvassa. Tiedän mös varsin hyvin, kuten tietää finnishninjakin, että muslimit eivät ole mikään heterogeeninen joukko, jolla kaikilla on samat säännöt ja mielensäpahoittamiset. Islamin usko taitaa olla uskontonakin jo melko hajanainen jos vaikkapa vertaa sunneja ja shiioja ihan aluksi ja lopuksi vaikka paikallisten kulttuurien mukaan tuomia vivahteita, kuten naisten ympärileikkausta mitä harrastetaan vain afrikassa.

Olen aina ihmetellyt näitä finnishninjan tyyppisiä henkilöitä. Ensin pahoitetaan mieltä siitä, että persut syyllistyvät yleistyksiin ja heti perään niputetaan kaikki muslimit samaan muottiin milloin hymyileviksi bussikuskeiksi ja milloin suvaitsevaisiksi kulttuurinrikastajiksi.

Voin kertoa, kuten siis varmasti tiedätkin, että muslimeita on hyvin erilaisia ja heillä ei ole mitään yhtä ja ainoaa toiminta- ja ajattelumallia. Jotkut muslimit varmasti haluaisivat kieltää sianlihan kasvattamisen koko pallolta ja joillekin se on aivan sama.

Aika kovan mandaatin otit muuten jos voit puhua kaikkien muslimien puolesta. Maailmanrauha lienee taattu, ellei joku kiihkopää irroita päätäsi, sillä veikkaan, että vääräuskoisten ei hirveästi kannata olla heidän asiansa julistajia. Ellet nyt sitten ole muslimi, mitä en tiedä.
 

#76

Jäsen
Näin viikonloppuna tummaihoisen rikastajan, joka oli verhonnut jumalaisen olemuksensa yläosan vaatekappaleeseen, jota koristi viesti: "White trash".
Saattoi tummaihoinen nainen olla ihan Suomessa syntynyt eli siltä osin suomalaisempi kuni esimerkiksi minä, joka en katukuvassa erotu valtaväestöstä.

Monikulttuurisuuden kiroamisessa huvittavinta on, että vaikka kaikki ulkonäöltään erilaiset ihmiset siirrettäisiin rajojen ulkopuolelle, niin Suomi olisi silti monikulttuurinen. Löytyisi erilaisia tapoja, uskontoja ja ajatuksia.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Aika kovan mandaatin otit muuten jos voit puhua kaikkien muslimien puolesta.

Täällähän sivut suorastaan notkuvat sellaisista, jotka tosiaankin tietävät kaiken muslimeista. Miksen siis minäkin voisi liittyä kerhoon ihan reilusti?
Kysy vaan, setä kertoo.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Sitten vain laskemaan, kummasta hepusta loukkaannutaan enemmän. Eiköhän lopputulos olisi ns. halla-aholainen eli vain jälkimmäisen kohdalla ammattiloukkaantujat ja mikaillmanit hyökkäisivät esille. Onhan kaksoisstandardin tekopyhä noudattaminen äärisuvaitsijoiden kansainvälinen, suorastaan geneettinen erityispiirre.

No johan oli pitkälle viety ajatuksen juoksu.

Itse pidän sitä hieman hassuna pahoittaa mielensä jonkun ihmisen (vapaa-ajan) pukeutumisen suhteen. Onhan niitä hulluja jotka vapaaehtoisesti laittavat Tepsi-paidan päälle. Tokihan sitä voi pitää faux pas:ina tai junttimaisena mitä tiedät kamana, mutta tuskin sentään (mukahassuna) monikulttuurisuuden rikastuttamisena.

Ellei sitten oikeasti pidetä white trash-paitoja asuntovaunuväen yksinoikeutena.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Täällähän sivut suorastaan notkuvat sellaisista, jotka tosiaankin tietävät kaiken muslimeista. Miksen siis minäkin voisi liittyä kerhoon ihan reilusti?
Kysy vaan, setä kertoo.
Jos on edellytyksiä, niin palstalla saa kaikin mokomin päteä faktatiedoillaan ja ansiokkailla kokemuksillaan. Ei ole pakko mennä kirjoittamaan heikoimman aineksen ehdoilla ja tyylillä. Tietysti jos oma esitystapa muistuttaa lähinnä puusilmäistä mouruamista, niin tällainen tyyli löytää muotonsa ketjussa kuin ketjussa.

Islamista, muslimeista ja Profeetasta (sallallaahu 'aleihi wa sallam, kuten hurskas muslimi lausuu aina Profeetasta puhuessaan) kirjoitetaan täälläkin melkoisen surutonta mutua. Olisi virkistävää lukea enemmänkin sellaisten kirjoittajien tekstejä, joilla on selvästi kovaa tietoa näistä aihealueista. En nosta tällä omaa häntääni, sillä tunnen islamia vain pintapuolisesti. Tunnen kuitenkin tähän uskontoon liittyviä kysymyksiä varmasti paremmin kuin suomalaisten enemmistö, mikä silti ei ole vielä kovin paljoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös