Tämä Mikkelin episodi on yksi räikeimmistä esimerkeistä nykyajan positiivisesta syrjinnästä. Siitä ei pääse mihinkään. Olisi mielenkiintoista tietää, ketkä tällaisen päätöksen ovat tehneet ja millä perustein.
Yleisesti ottaen olen tälläkin palstalla monesti ilmaissut mielipiteeni, että maahanmuutossa ei ole mitään pahaa, kunhan tänne tullaan tekemään töitä ja noudatetaan Suomen lakeja. Suomessa on tarpeeksi syrjäytyneitä, päihteiden väärinkäyttäjiä, rikollisia, sossun tuella eläjiä ym. jo omasta takaa. Tämä on fakta ja realiteetti, jonka kanssa jokainen sivistysvaltio joutuu elämään. Kaikilla ei mene yhtä hyvin ja omista kansalaisista täytyy huolehtia, niistä heikommistakin. Ennen kuin joku ehtii typeryyksissään kysyä, että miksi pitää, niin tämä nykysysteemi maksaa Suomen valtiolle paljon vähemmän kuin se, että lopetetaan köyhien avustus joka johtaa väistämättä rikollisuuden potentiaaliseen kasvuun. Vai luuleeko joku, että se ikänsä tyytyväisenä sossunrahoilla elänyt tukien loppuessa menisi töihin tai sitten vaihtoehtoisesti tyytyisi kuolemaan nälkään? Ei, kyllä se ne rahat hommaisi sitten vaikka varastamalla. Ja minä henkilökohtaisesti maksan ihan mielelläni veroja siitä hyvästä, että jokainen tämän maan spurgu saa muutaman satasen kuussa viinanjuontiinsa. Se on paljon pienempi paha ja säilyttää yhteiskuntarauhan paremmin, kuin tukien lakkauttaminen. Enkä minä ymmärrä niitä, jotka ovat kateellisia tällaisille ihmisille. Kuka tahansa voi tässä maassa ruveta elelemään tuilla, jos se muka on niin helppoa ja kivaa.
Tästä päästään sitten siihen, että minkä takia tänne täytyy roudata/päästää lisää tällaisia yhteiskunnan elättejä? Kun meillä on niitä jo omastakin takaa. Jostakin syystä tänne lisää elättejä ulkomailta haluavat ovat niitä samoja nimimerkkejä, jotka paasaavat suu kuolassa siitä, että kaikki tuet on lopetettava ja jokaisen pitää tienata elantonsa itse. Käsittämätön ristiriita on siinä, mutta tuskinpa he itse sitä päissään tajuavat.
Pakolaisten paasaamista en myöskään ymmärrä. Okei, jossain maassa on sota. Sen takia otamme vastaan pakolaisia tänne, koska haluamme auttaa hädässä olevia. Mutta kyllä niiltä pakolaisiltakin voi ja pitää myös jotain vaatia. Kuten kielen (edes alkeiden) opettelun, kulttuurin opettelun, lakien ja käytäntöjen tajuamisen. Ei ole paljon vaadittu.
Työvoimapula taasen, jolla maahanmuuttoa puolustetaan, ja jota jo yhdessä toisessa ketjussa kommentoin, on ontto myytti. Ei tule tapahtumaan, jos asialle vain halutaan tehdä jotain. Suomessa on tällä hetkellä niin paljon työttömiä, että niille kaikille töiden löytäminen on sula mahdottomuus tulevaisuudessakin, ja kun vielä ottaa huomioon että tämän "ihanan" markkinatalouden ansiosta irtisanomisia tulee koko ajan lisää, niin kyllä työvoimaa löytyy. Ihmisiä pitää vain rohkaista kouluttautumaan uuteen ammattiin, ja jokaisesta ammatista pitää saada sellainen korvaus, että kyse ei ole orjatyöstä. Enkä ymmärrä, tuskin kukaan muukaan vihreitä lukuunottamatta, että miten esim. sieltä Somaliasta tänne tulleet velttoilijat mitenkään vähentäisivät tulevaisuuden oletettua työvoimapulaa? Nehän päinvastoin lisäisivät sitä, sekä rasittaisivat rankasti huoltosuhdetta.