No Luojan kiitos (heh..), suomalaisessa koulujärjestelmässä uskonnon opetusta hoitavat pääasiassa akateemiset pedagogit, eivät hurmoshenkiset lahkolaissaarnaajat.
Heh... heh... Niin, minun opettajina, eli pastoreinani sekä ystävinä on ihan muunlaisia ihmisiä kuin hurmosmielisiä, heidän kanssa pystyy heittämään juttua monista asioista ja he eivät pakota väkisin ketään mihinkään. Tottakai on kaikenlaisia hurmoshenkisiä ihmisiä ja lahkosaarnaajia, itse olen myös täysin lahkoja vastaan, mutta Raamatun mukaan Kirkko ei ole luterilainen, ortodoksinen, vapaakirkko, helluntaikirkko tai myöskään katolinen. Se on uskovien yhteisö, ei mikään kirkko. Siinä mielessä nykyinen luterilaisuus menee todella kauas tästä ajatuksesta, sillä siellä on ensin kirkon kanta ja sitten vasta Raamattu, ei kaikkien mielestä tietenkään, mutta pääpiirteittäin siellä kirkon ylimmällä tasolla. Itse voin hyvällä omalla tunnolla myös käydä missä kirkossa tahansa, varsinkin mielelläni jos siellä puhutaan Jumalan sanaa. Itse kuulun vapaakirkkoon.
Jos ihminen on Kristitty ja haluaa uskoa näihin asioihin, niin miksi häntä pitää aivopesta jollain "tieteellisillä faktoilla", jotka muuttuvat toisenlaisiksi "tieteellisiksi faktoiksi" jatkuvasti? Miksi ei Kristitty saa olla ihan rauhassa kristitty ja pyrkiä rakastamaan lähimmäisiään ja Jumalaansa? Mitä niin väärää tässä on? Voin myös sanoa suoraan, että itse olen mokaillut paljon, Raamatussa sanotaan sitä synniksi, mutta uskon ja olen onnellinen, että Jumala rakastaa minua silti, enkä pidä itseäni yhtään sen parempana- tai ylempänä ihmisenä kuin ketään muutakaan ihmistä.
Tämä kuitenkin menee nyt tässä ketjussa ihan ohi aiheen.
Sitten tähän aiheeseen, eli ulkomaalaisten ja Muslimien paapomiseen. Tässä mennään täysin yli, en voi sitä käsittää miksi tässä, kuten todella monessa muussakin asiassa valtaväestöä syrjitään vähemmistön edestä? Ymmärrän jos vähemmmistöä tai vähäosaisia, eli vaikka lapsia, nuoria, vanhuksia ja vaikeastivammautuneita sekä oikeasti köyhiä autetaan vaikka siinä vähän valtaväestö kärsisi, mutta muu vähemmistön tai naisten positiivista syrjintää miehiä sekä muuten valtaväestöä kohtaan en hyväksy!