Dee Snider
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jatkoaika Cancer Fighters
Monella on luulo että koeajalla saa työsopimuksen purkaa ihan millä syyllä tahansa, tämähän ei pidä paikkaansa.
Mitä jos on tietoa ja ihan omakohtaista kokemusta, lasketaanko niitä?
Monella on luulo että koeajalla saa työsopimuksen purkaa ihan millä syyllä tahansa, tämähän ei pidä paikkaansa.
Mitä jos on tietoa ja ihan omakohtaista kokemusta, lasketaanko niitä?
Lasketaan jos olet oikeassa ja omakohtaisessa tapauksessa olet ymmärtänyt oikeutesi.
Tosin kyllähän sen tyhmempikin tajuaa, että ihonvärin perusteella irtisanominen tai mikään syrjivä toiminta on suomessa laitonta oli koeaikaa tai ei. Myöskin pitää kyllä olla ihan helvetin tyhmä sanoakseen työsuhteen jatkumattomuuden syyksi ihonvärin, kun syytä ei ole pakko sanoa tuossa tilanteessa lainkaan.
...
Pitihän se muuten arvata että Eva Biuadet on jo ehtinyt kommentoimaan. Siinä on oikea haukka naiseksi.
Moni on tässäkin ketjussa korostanut maahanmuuttavien muslimien uskonnosta/kulttuurista johtuvia mieltymyksi ja itse peräänkuulutan myös maahanmuuttajilta lainkuuliaisuutta.Ihan näin mielenkiinnosta, onko jossain näissä osa-alueissa puutteita Suomessa? Tosin voi käyttää sitä vanhaa fraasia, että "rikkaille on eri lait kuin köyhille", mutta kyllähän Suomessa ollaan varsin hyvällä tasolla tuossa tasa-arvoisuudessa.
...Pitihän se muuten arvata että Eva Biuadet on jo ehtinyt kommentoimaan. Siinä on oikea haukka naiseksi.
Työsopimuslaki 2 luku 2§ 1 momentti, siinä kielletään työsuhteen purku koeajalla:
......
Työsuhteen purkaminen tarkoittaa eri asiaa kuin irtisanominen. Tästä koeajalla työsuhteen päättämisestä en tiedä, että mikä se oikea termi on, mutta purkamista se tuskin on, vaikka purkamisella tarkoitetaankin ilman irtisanomisaikaa tapahtuvaa henkilökunnan ulostamista.
Sanottiinko talonmies irti maahanmuuttajataustansa takia? - MTV3.fi - Uutiset - Kotimaa
...
Arvaan kyllä, että haloo alkaa, kun lähde on "nimetön". Jotenkin tuntuu kuitenkin todella epätodennäköiseltä, että tämä talkkari olisi irtisanottu pelkästään ihonvärinsä takia tai, että kaikki työtehtävät olisivat loppuneet sen takia.
Moni on tässäkin ketjussa korostanut maahanmuuttavien muslimien uskonnosta/kulttuurista johtuvia mieltymyksi ja itse peräänkuulutan myös maahanmuuttajilta lainkuuliaisuutta.
Samoin peräänkuulutan kantaväestöltä tasa-arvoisuutta erilaisia ihmisiä kohtaan. Aika paljon saa lehdistä lukea miten ihminen pääsee työhaastatteluun, kun vaihtaa ulkomaalaiselta kuullostavan nimensä suomalaiseen.
Työsopimuslaki 2 luku 2§ 1 momentti, siinä kielletään työsuhteen purku koeajalla:
lainaus alkaa
Työnantaja ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa työntekijöitä eri asemaan iän, terveydentilan, vammaisuuden, kansallisen tai etnisen alkuperän, kansalaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen, kielen, uskonnon, mielipiteen, vakaumuksen, perhesuhteiden, ammattiyhdistystoiminnan, poliittisen toiminnan tai muun näihin verrattavan seikan vuoksi.
lainaus loppu
Itse olen aiemmissa työpaikoissa purkanut työsuhteita koeajalla johtuen syystä ja tästä. Esimerkiski: laiskuus ( jatkuvista huomautuksista huolimatta ns mitään ei tapahdu) reilun viikon jälkeen, toistuvat myöhästelyt ( työaika on työaika, mene ajoissa nukkumaan) jne jne.
Mutta tämä Salon tapaus on todellinen omakotiasujien kukkahattuyhdistyksen riemuvoitto. On siinä paikallisilla asukkailla kivaa, kun pääsevät mukaan oikeudenkäyntiin... On siinä keskusteltavaa syksyn haravointien yhteydessä.
Ai niin, eiväthän he itse haravoi.....
Höpöä. Ei irtisanomisen syy ollut ihonväri vaan se, ettei kaveria halunnut asiakkaat hommiin. Valitettavasti jopa salolaisilla rasistireppana-asiakkailla on oikeus valita kenen palveluksia haluavat käyttää.
Suomessa olen nähnyt "joukkoulkorukoilua" Pasilassa paikallisen rukouspaikan edessä, jalankulkuväylällä tietenkin.