Viestin lähetti Mack
Arvatenkin Rehmer ottaa oman paikkansa ensi matsiin! Myös Carsten Janckerin kohdalla pitää vakavasti miettiä tätä touhua. Ylimääräistä puristusta aivan liikaa. Bierhoff tai Neuville aloitukseen.
Rehmer ottanee tosiaan paikkansa Kamerun-matsiin, jos ja kun vain paikat kestää. Pelituntuma tosin saattaa olla vähän kateissa, mutta kaikesta huolimatta Saksa tarvitsee kipeästi Rehmeriä. Taktisesella puolellakin juoksuvoimainen Rehmer toisi lisämahdollisuuksia Völlerin pohdittavaksi.
Jancker sen sijaan mitä todennäköisimmin jatkaa ensi pelissäkin. Tämä ehkä kisojen vahvin pelaaja on taatusti paikkansa arvoinen Kamerunin Rigobert Song-tyyppisiä hiiriä vastaan pelatessa. Bierhoff on tietenkin toinen vaihtoehto, mutta eipä hänkään vakuuttanut ole. Neuvillella ei suurtakaan roolia Völlerin papereissa ole.
Mielenkiintoinen alku tosiaan kisoilla. Portugalin kompurointi on todellakin yllätys, vaikka merkkejä heikommasta onkin joukkueen pelissä viime aikoina ollut nähtävissä. Monien papereissa Portugalille kuitenkin varmasti tarjottiin jopa välieräpaikkaa, johtuen helposta kaaviosta. Nyt voikin olla, että tuo välieräpaikka menee todelliselle yllätysjoukkueelle, tai sitten perinteisesti Saksalle. Toinen joukkuehan on luonnollisesti Italia tästä osasta kaaviota.
Pahin pettymys minulle on kuitenkin ollut Brasilia, jonka itse peliin liittymättömät toilailut eivät saa minulta tippaakaan sympatiaa. Ensimmäisellä puoliajalla tapahtunut Roberto Carlosin riemuloikka rangaistusalueella ilman turkkilaispelaajan lähikontaktiakaan saa minulta kakkospalkinnon näiden kisojen Oscar-gaalassa. Rivaldolle kuuluu itseoikeutetusti ykköspalkinto.
Moni on paheksunut enemmän turkkilaispelaajan reaktiota kuin Rivaldon. Minä taas ymmärrän herra Ünsalia erittäin hyvin. Näittekö tilanteen mahdollisesti ns. "lintuperspektiivistä"? Siitä näkee varsin selkeästi, kuinka Rivaldo matelee ylhäisessä yksinäisyydessä kulmalipulle. Pallo on vajaan kymmenen metrin päässä kulmalipusta pelikentän puolella, Rivaldo kävelee ohi ja JÄTTÄÄ PALLON paikalleen. Ünsal juoksee paikalle, potkaisee pallon Rivaldolle. Hieman kiihtyneessä tilassa (tottakai, onhan peliä jäljellä enää muutama minuutti) Ünsal lataa pallon hieman kovempaa, mikä tietysti oli väärin. Ja sittenhän Rivaldo tunnetusti käytti tuota "kokemustaan" hyväksi. Ja yksi tähti sammui Domyn silmissä..