MM-otteluiden pohdintaketju

  • 39 512
  • 775

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Täydet pointsit Argentiinan valmentajalle. Uskalsi otta Veronin vaihtoon jo näin aikaisessa vaiheessa. Mies oli kyllä täysin yössä koko ensimmäisen jakson, ja esim. syötöistä meni yli puolet vastustajille.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ENG-ARG

Eka matsi mitä katson kokonaan. Onhan teatteria molempien jengien dyykkaukset! Ihan kuin kaatumatautisten vuosikokous käynnissä!:D Dyykkailujen kai piti vielä olla erityissyynissä näissä pippaloissa?
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Kiitos Englannille kauniista 1-0 voitosta! Nyt ollaan taas askelta lähempänä jatkopaikkaa. Kyllä Argentiinalaiset paljon enemmän filmasivat kuin Englantilaiset, vaikka sanonkin tämän punavalkoiset lasit päässä...:cool:
 

VR

Jäsen
Svenssonit spekuloivat sillä, että jos Argentiina voittaa Englannin, niin heidän olisi helpompaa pelata vika peli Argentiinaa vastaan. Ei taida toimia enään. Mistä muuten Englanti sai rankkarin?
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Viestin lähetti VR
Svenssonit spekuloivat sillä, että jos Argentiina voittaa Englannin, niin heidän olisi helpompaa pelata vika peli Argentiinaa vastaan. Ei taida toimia enään. Mistä muuten Englanti sai rankkarin?

Owen haastoi Pachetinon(?) juoksi melkein ohi ja sälli pisti jalan eteen ja Uuni kaatui ja Becks pisti sisään... Kyllä vahvasti näyttää että Englanti ja Argentiina ovat joukkueet jotka tästä lohkosta jatkoon menee. Sen varmistaisi sekin jos Argentiina pelaa vaikka tasan Ruotsia vastaan ja Englanti voittaisi lohkon tähänasti heikoimman maan Nigerian.
 

Demari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Real Madrid
no siitä kun eka bekkami hyppäs ja kohta perään owen kaatus, mielestäni ei ollut rankkarin paikka. Enkut kyllä filmas aivan helvetisti ja englannin toinen puoliaika oli jos mahdollista niin vielä pahempaa katsottavaa kun liverpoolin pelit :)
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Englantihan yllätti positiivisesti. Puolustus oli rautaa ja Michael Owen hoiti loput nyt kun sai niitä palloja pystyyn.
Argentiina oli kyllä pettymys. Ensimmäsellä jaksolla se ei päässyt ollenkaan omaan peliinsä kiinni ja varsinkin Veron oli todella kaukana parhaastaan. Myöskin Ayalaa olisi tässä pelissä tarvittu, sillä Placente oli tänään vaikeuksissa jatkuvasti.
Toisella puoliajalla Aimarin ja Lopezin sisääntulon myötä peli piristyi selvästi, mutta turhan pieneksi meni. Vielä 16:sta rajallakin hierottiin ja hierottiin, eikä vetoja tuntunut lähtevän oikein mistään.

Mielenkiintoiseksi meni tilanne lohkossa. Argentiinan on pakko voittaa Ruotsi, kun taas jo lähes varmaksi tippujaksi laskemani Englanti tuntuukin suht. varmalta jatkajalta. En usko, että Argentiina Ruotsin kanssa enää kompuroi. Jos sillä oli jotain turhia luuloja ennen tätä päivää, niin nyt ne ovat varmaankin karisseet ja naapurimme saa kyytiä.
Aika kimurantiksi kuitenkin menee. Kaksi suurinta suosikkia, Argentiina ja Ranska, ovat molemmat veitsi kurkulla. Eipä olisi uskonut.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Viestin lähetti SSeightyeight


Owen haastoi Pachetinon(?) juoksi melkein ohi ja sälli pisti jalan eteen ja Uuni kaatui ja Becks pisti sisään... Kyllä vahvasti näyttää että Englanti ja Argentiina ovat joukkueet jotka tästä lohkosta jatkoon menee. Sen varmistaisi sekin jos Argentiina pelaa vaikka tasan Ruotsia vastaan ja Englanti voittaisi lohkon tähänasti heikoimman maan Nigerian.

Ei muuten riitä, sillä Ruotsilla on nyt 4 pistettä ja Argentiinalla 3. Eli tasapelillä Ruotsi menee jatkoon.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti VR
Svenssonit spekuloivat sillä, että jos Argentiina voittaa Englannin, niin heidän olisi helpompaa pelata vika peli Argentiinaa vastaan. Ei taida toimia enään. Mistä muuten Englanti sai rankkarin?

Rankkari tuomittiin ekan puoliajan lopulla kun argentiinalainen "hipaisi" britin jalkaa... komea kaatuminen kyllä, kuten tv-selostajakin totesi, että "ei tuosta kosketuksesta normaalissa iltapäiväruuhkassa kaupungilla olisi kaaduttu asvaltille"... noh, rankkarialueella kandee kaatua... vaikka olenkin Englannin fani ja tyytyväinen lopputulokseen, niin tuo rankkari oli hiukan kyseenalainen... mutta kun eihän futiksessa tuomari niitä videotarkistuksia tee... kyllä se varmasti välillä on vaikeata nähdä ne kaikki tilanteet oikein... on välimatkaa ja äijiä heiluu näkökentän edessä... olisin varmaankin tuominnut samalla tavalla... tai jos MINÄ olisin joutunut tuossa helteessä tuomarina juoksentelemaan edestakaisin, niin olisin varmaankin jo ruumishuoneella viilentymässä...
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Predator


Rankkari tuomittiin ekan puoliajan lopulla kun argentiinalainen "hipaisi" britin jalkaa... komea kaatuminen kyllä, kuten tv-selostajakin totesi, että "ei tuosta kosketuksesta normaalissa iltapäiväruuhkassa kaupungilla olisi kaaduttu asvaltille"... noh, rankkarialueella kandee kaatua... vaikka olenkin Englannin fani ja tyytyväinen lopputulokseen, niin tuo rankkari oli hiukan kyseenalainen... mutta kun eihän futiksessa tuomari niitä videotarkistuksia tee... kyllä se varmasti välillä on vaikeata nähdä ne kaikki tilanteet oikein... on välimatkaa ja äijiä heiluu näkökentän edessä... olisin varmaankin tuominnut samalla tavalla... tai jos MINÄ olisin joutunut tuossa helteessä tuomarina juoksentelemaan edestakaisin, niin olisin varmaankin jo ruumishuoneella viilentymässä...

Emmätiä, kyllä se minusta rankkarin paikka oli. Latino laittoi jalkansa selvästi eteen ja sitten kopsahti. Kaikkihan nuo ammattihyökkääjät osaavat kaatumisen, jopa paremmin kuin Loiri aikanaan. Ei silti epäilystäkään, rankkarin paikka.

Collina tuomitsi muutenkin hyvin. Otti heti alussa luulot pois tarkalla linjallaan ja sai tällaisen potentiaalisen katastrofi-ottelun pysymään loistavasti hanskassa.

Tästä lohkosta Englanti ja Ruotsi jatkoon!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Vakio


Tästä lohkosta Englanti ja Ruotsi jatkoon!

Eikä. Kyllä nyt on Argentiinan vuoro. Liian hieno joukkue tippumaan.
Minulla on aiemmin aikalailla tasapuolisesti sympatiat jakautuneet Englannille ja Argentiinalle, mutta tänään huomasin valinneeni jälkimmäisen. Englannin jatkopaikka on hyvä juttu, mutta ei Argentiinan kustanuksella. Siinä joukkueessa on jotain. Jotain hypnoottista, jotain kaunista - joskaan tänään tuota ei parhaimmillaan nähty.
Svenssonit pihalle.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Olen töissä klo 8.30- ~21 joka päivä seuraavan viikon ajan ja olen aivan hädissäni:
Miten seurata kisoja reaaliaikaisesti?

Nettiä eikä tv:tä ole lähimaillakaan.

Ylen pitäisi kai lähettää pätkiä Radio Suomessa mutta enpä ole kuullut, Sport FM?
Tietääkö joku lähettääkö mikään radioasema pk-seudulla selostusta otteluista/suhtkoht reaaliaikaiset pätkät.
Milloin ja mistä?
 

DQ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lukko
Olen töissä klo 8.30- ~21 joka päivä seuraavan viikon ajan ja olen aivan hädissäni:

Kerrankin työajat kohillaan: 19-03 joka ikunen päivä.
Ei kärsi NHL-finaalit eikä MM-fudis. Jiihaa!
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Viestin lähetti varjo
Olen töissä klo 8.30- ~21 joka päivä seuraavan viikon ajan ja olen aivan hädissäni:
Miten seurata kisoja reaaliaikaisesti?

Nettiä eikä tv:tä ole lähimaillakaan.

Ylen pitäisi kai lähettää pätkiä Radio Suomessa mutta enpä ole kuullut, Sport FM?
Tietääkö joku lähettääkö mikään radioasema pk-seudulla selostusta otteluista/suhtkoht reaaliaikaiset pätkät.
Milloin ja mistä?



Radio Suomesta tulee viittä vaille tasan aina se viiden minuutin tilanne kerronta suorana paikanpäältä,mutta ei muuta.Pudotuspelit ilmeisesti tulevat suorana tai ainakin jossain vaiheessa selostus tulee suorana paikanpäältä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti varjo
Olen töissä klo 8.30- ~21 joka päivä seuraavan viikon ajan ja olen aivan hädissäni:
Miten seurata kisoja reaaliaikaisesti?

Tee kuten minä. Hommaa sairaslomaa kisojen ajaksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Argentiinan ei ole pakko voittaa Ruotsia.

ARG - SWE 0-0
ENG - NIG 0-2

SWE 3 1 2 0 3-2 5
ARG 3 1 1 1 1-1 4
ENG 3 1 1 1 2-3 4
NIG 3 1 0 2 3-3 3

Kuten toisessa ketjussa jo kerroin, käsittämätöntä juttua, ei tämä vaadi mitään korkeampaa matematiikkaa.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sorppa, JHag, Brewer ym. Gunners-fanit
Pyydän anteeksi kaikki pahat sanani sutenööri-Seamanista. Hän pelasti eilen Englannin ja pelasi helvetin hienon pelin.

Englanti on nyt varmasti jatkossa, Nigerialta otetaan se pakkopiste. Perhana, kun Ranska ei pääse edes pudotuspeleihin. Olisi ollut hieno, kun Englanti olisi pöllyttänyt Gallian kukkoa.

Eilinen rankkari oli ihan selvä juttu, ei kahta sanaa. Kosketus/kamppi oli ihan selvä. Niin ja Teddy-boy pelasi vaihdosta tultuaan unelmapelin, maalikin oli lähellä. Teddy osoitti ansaitsevansa pelipaikan. Allun ja Maccan puuttuminen harmittaa vieläkin, ei voi mitään. No, ehkäpä Svennis on parempi koutsi kuin minä.
;)

ENGLAND, ENGLAND,ENGLAND, ENGLAND!!!!
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Skitso olotila!

Kyllä on tunteet ristiriitaiset! Vimeisen päälle Brasilian kannattajana Argentiinan putoaminen olisi loistava juttu ja saattaisi helpottaa keltavihreiden tietä eteenpäin huomattavasti.

Samalla on kuitenkin oltava Ruotsin puolella ja svenskithän menevät komeasti jatkoon pelkällä tasurilla. Pahuksen hyvä porukka ruotsalaisilla on taas jalkeilla. Täytyy nostaa hattua naapureille, sillä ainakaan minä en kuvitellut Ruotsin menevän jatkoon tästä lohkosta eikä se tietysti vielä varmaa olekaan. ;)

Toivottavasti Englanti ei nyt sitten ryssi Nigeria-ottelua ja putoa jatkosta omaa hölmöyttään. Argentiinassa devalvoidaan muutakin kuin peso, jos tuolla joukkueella ei tule mestaruutta ja täälläkin saa olla rauhassa kuittailuviesteiltä. :D
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti pernaveikko
Argentiinan ei ole pakko voittaa Ruotsia.

ARG - SWE 0-0
ENG - NIG 0-2

SWE 3 1 2 0 3-2 5
ARG 3 1 1 1 1-1 4
ENG 3 1 1 1 2-3 4
NIG 3 1 0 2 3-3 3

Kuten toisessa ketjussa jo kerroin, käsittämätöntä juttua, ei tämä vaadi mitään korkeampaa matematiikkaa.
HETKINEN!!! Eikö tasapisteissä olevilla joukkueilla ratkaise ensisijaisesti keskinäisen ottelun tulos eikä maaliero? Vai elänkö minä jonkun muun lajin säännöillä???
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Werther
Olin samaa mieltä kanssasi aluksi, mutta kävin teksti-tv:llä lukemassa säännöt ja perhana vie, Pernaveikko on oikeassa. Itsekkin luulin, että keskinäinen ottelu ratkaisee.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti werther
HETKINEN!!! Eikö tasapisteissä olevilla joukkueilla ratkaise ensisijaisesti keskinäisen ottelun tulos eikä maaliero? Vai elänkö minä jonkun muun lajin säännöillä???

Jep, kyllä elät. Maaliero on ensisijainen, toisin kuin jääkiekossa, missä ratkaisee keskinäinen ottelu. Ilmeisesti saman virheen teki Helsingin Sanomien toimittaja, jonka itse yhdistän enneminkin jääkiekkoon.

Jalkapallossa jokainen maali on aivan käsittämättömän arvokas, kuten esimerkiksi eilisessä Argentiina - Englanti pelissä huomasimme.

Jääkiekko-ottelut päättyvät jatkuvasti vaikkapa 5-3, mutta yhtä lailla saattavat päättyä 2-1. Yhden maalin arvo ei kuitenkaan ole läheskään niin suuri.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti OldTimeHockey
Itse ainakin antaisin vielä Bierhoffille mahdollisuuden ja vastuuta. Hänellä kun kuitenkin on kaikesta huolimatta myös kovia näyttöjä arvokisatasolta. Umpisurkeasta Janckerista ei viitsisi puhua edes samassa kappaleessa.


Välillä tuntuu, että Völler antaa aivan liikaa mahdollisuuksia vanhoilla näytöillä. Bierhoff pelasi aika pitkään maajoukkueessa tekemättä maaliakaan ja senhän vuoksi hän ei esimerkiksi ole enää kapteeni. Nyt en löytänyt netistä tarkempaa tietoa tästä, mutta minulla on epäilykseni hänen suhteensa. Kaiken lisäksi Klose loukkasi polvensa, mutta Völler totesi Kickerin sivuilla, että on melko varmaa, että Klose pelaa Kamerunia vastaan. Klose kun tuntuu olevan todella loistava pääpelaajaa niin mielestäni kannattaisi kokeilla Neuvillea hänen vierellään. Neuville pelasi loistavasti Champion Leaguessa ja hän on mielestäni sellainen pelaaja, joka voi kääntää pelin yksinään. Sen lisäksi tuo toisi vaihtoehtomahdollisuuksia Saksan peliin. Ei tarvitsisi noita pitkiä palloja viljellä jatkuvasti. Neuville on myös todella nopea eli jos kerta pelataan vastaiskuilla niin Neuville sopisi myös tuossa mielessä kärkeen.


jokainen vastaiskuyritys kariutui siihen, että Jancker oli joko ehtinyt rynnätä paitsioon tai ei ollut jaksanut löntystellä sieltä pois.


Osaltaan näihin paitsioihin ovat myös Saksan keskikenttäpelaajat syyllisiä. Vastaiskut lähtevät mielestäni liikkeelle aivan liian hitaasti.

Ikävä kyllä Saksan tilanne kärkipelaajien kohdalla ei ole erityisen kadehdittava. Klose on aivan ylhäisessä yksinäisyydessään ja hänen jälkeensä tulee ammottava kuilu. Jos Bierhoffin taidot pysyvät edelleen piilossa, on sinänsä aika sama, kenet toiseksi kärjeksi heittää.


Völler olisi voinut antaa Martin Maxille (1860 München) mahdollisuuden myös, mutta no joo.. näillä mennään ja Völler ei ole enää mikään sateentekijä Saksassa.

Miksi Jeremies ei muuten pelaa? Hänen energisyyttään jäin kaipaamaan.

Hamann pelaa hänen paikallaan ja on pelannut ihan ok. Jeremies taas oli alkusyksystä ainakin loukaantunut ja pelasi Bundesligassa aika kehnosti (3,79 keskiarvolla Kickerin mukaan).
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti pernaveikko
Argentiinan ei ole pakko voittaa Ruotsia.

ARG - SWE 0-0
ENG - NIG 0-2

SWE 3 1 2 0 3-2 5
ARG 3 1 1 1 1-1 4
ENG 3 1 1 1 2-3 4
NIG 3 1 0 2 3-3 3

Tai jopa niinkin, että Englanti häviää vain 0-1, mutta Ruotsi ja Argentiina pelaisivat 2-2. Tuolloinhan ratkaisevat tehdyt maalit.
 

asiantuntija

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Italia meni sitten häviämään. Odotin Italiasta kisojen yllätysmenestyjää mutta tässä ottelussa heidän suurin vahvuutensa, kurinalainen puolustuspeli petti. Tosin Italialta hylättiin kaksi melko selvää maalia.
Italia on tähän asti pystynyt jäädyttämään pelin melko hyvin johtoon päästyään, mutta nyt Kroatia pystyi pari kertaa juoksemaan linjat sekaisin.

Brassit voittaa Kiinan 4-0. Ronaldo tekee kaksi maalia.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti asiantuntija


Brassit voittaa Kiinan 4-0. Ronaldo tekee kaksi maalia.

Ei huono arvaus, vaikkei Ronaldo kahta tehnytkään. R:llä alkoi kuitenkin kaikki maalintekijät. Toivottavasti oli rohee tulosveto vetämässä asiantuntijalla!;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös