Olenko ainut, jonka mielestä - kovasti kärjistäen - Jormakka aiheutti tilanteen osittain itse pitämällä katseen väärässä suunnassa, taisipa jopa katsella omaa maalia kohden kun osuma tuli. Päät ylhäällä ja niin edelleen vaimitenseoli. Toki venäläisen taklaus oli yhtälailla sikamainen ja selkeästi hakemalla haettu isku päähän, joita ei sais missään nimessä ajella loppuun. Rotta mikä rotta. Tuli muuten erittäin vahvasti mieleen kaikki Scott Stevensin osumat, mm. se yks Lindrosiin.
Jos hyökkäämään lähdössä olevan joukkueen pelaaja luistelee kenttää poikittain oman siniviivan kohdalla, antaa syötön taaksepäin ja jää katseellaan ihailemaan kiekkoa, niin ei ole vaikea arvata, mitä tapahtuu kerta kerrasta. Jormakka teki tuossa kyllä niin paljon isoja virheitä, että oksat pois. Vaikka pelissä säännöt ovatkin, niin silti suurin osa pelaajista omistaa sen verran itsesuojeluvaistoa, että katsovat mitä tekevät. Junnuissakaan varmaan harvemmin näkee tuollaista suoritusta. Tuo on vielä typerämpää kuin liigassa tuttuakin tutumpi "käännän selän yhtäkkiä kentälle päin, kun olen metrin irti laidasta".
Tuota "hakemalla haettua päähän" en ihan osta. Eikä kukaan muukaan täällä ostaisi, mikäli taklauksessa osat olisivat olleet toisin päin. Miksi venäläispelaaja tuossa tilanteessa halusi mielestäsi hakemalla hakea ulosajoa itselleen ja viiden minuutin alivoimaa joukkueelleen? Ja surkea pelaaja oli siinä tapauksessa, kun ei a) nostanut kyynärpäätään pään korkeudelle ja b) osunut edes siihen päähän ensimmäisenä. Minä en usko, että tuo venäläispelaaja oli ensinnäkään noin tyhmä tuossa pelitilanteessa, eikä myöskään niin surkea, ettei olisi onnistunut tavoitteessaan, jos olisi varta vasten halunnut pään irti toiselta taklata.
Taklaushan osui ensimmäisenä johonkin kylkeen, johon suurin voima kohdistui, ja vasta sen jälkeen olkapää osui päähän. Koska vastaanottajana oli kevyt kääpiömäinen pelaaja, joka kaiken lisäksi pelasi erittäin typerästi, niin lopputulos oli tämä. Kyllähän tuosta olisi ulosajo kuulunut, ei kahta sanaa, mutta ei kyllä ollut mikään tahallinen tappoyritys.
Hyvä jos Jormakka selvisi pelkällä aivotärähdyksellä. Jatkossa ei toivoisi näkevän tällaisia tilanteita.