MM-kisat 2014: Suomi

  • 1 195 172
  • 4 014
Tila
Viestiketju on suljettu.

eläin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen Maajoukkue, DIF, HIFK, Väsby Hockey
Jos Americans putoaa niin uskon että Ristolainen on Erkan papereissa mukana. Erkkahan valitsi hänet varamieheksi olympialaisiin ja oli jossain haastattelussa aikasemmin puhetta että Erkka olisi ottanut hänet leiritykseen mukaan NHL-kauden jälkeen. Nythän Ristolainen sitten tietysti jatkoi AHL:llän loppupeleissä.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Tosta joukkueesta voi ja pitää nyt ihan heti karsia pois seuraavat nimet :

Tommi Kivistö
Jyri Marttinen
Ville Pokka
Pekka Jormakka
Michael Keränen

Tilalle :
Lasse Kukkonen
Topi Jaakola
Mikko Mäenpää
Juha-Matti Aaltonen
Olli Jokinen
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Onko Joonas Järvinen loukkaantuneena vai miksi ei pyöri kenenkään spekulaatioissa? Jos kerran Milwaukee putosi, niin kunnossa olleessan toivottavasti kisakamaa. Heitetään vielä yksi toive/veikkaus:

Olli Jokinen
Leo Komarov
Jori Lehterä
Petri Kontola
Juhamatti Aaltonen
Jarkko Immonen

Teuvo Teräväinen
Michael Keränen
Juha-Pekka Hytönen
Veli-Matti Savinainen
Petteri Wirtanen
Pekka Jormakka
Iiro Pakarinen

Juuso Hietanen
Tuukka Mäntylä
Jere Karalahti

Lasse Kukkonen
Topi Jaakola
Mikko Mäenpää
Joonas Järvinen
Rasmus Ristolainen


Pekka Rinne
Mikko Koskinen

Juuse Saros

Boldatut nähdäkseni varmoja. Yhtä tai useampaa NHL-hyökkääjää tuo kaipaisi, toivottavasti Erkka tajuaisi pitää vielä pari passia auki vahvistuksille.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ristolaisen osalta AHL:n pudotuspelit ovat olleet murheelliset tilastojen valossa. Kolmessa matsissa kiikaritehot ja tehosarakkeessa yhteensä -4. Ei varmaan ihan sellaiset statsit kuin NHL:ssä kokemusta kartuttaneella pakilla pitäisi olla. Mutta toki peliäkään en ole nähnyt, joten sinällään vaikeaa enempi sanoa.
 

eläin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen Maajoukkue, DIF, HIFK, Väsby Hockey
Ristolaisessa on kuitenkin erittäin paljon potentiaalia pelata hienot kisat joten toivon että pelaisi niissä. On ollut kisoja joissa pelaajilla joilla ollut raskaampi vaihe kauden aikana niin sama sitten jatkunut kisoissa, sitten taas Sami Lepistö pelasi viime kaudella aika p*skan kauden KHL:ssä mutta nosti omaa tasoaan MM-kisoissa.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Mutta toki peliäkään en ole nähnyt, joten sinällään vaikeaa enempi sanoa.

Tämä sopisi sinulle kyllä allekirjoitukseksi.

***

Nimimerkki eläin on oikeassa sen suhteen, että Ristolainen on kisoissa, jos Rochester nyt putoaa (ja itse siis haluaa tulla), koska Erkka tiedusteli hänen halukkuuttaan jo ajat sitten samassa yhteydessä kuin muidenkin NHL-pelaajien.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tämä sopisi sinulle kyllä allekirjoitukseksi.

Sitäkin voi tietysti pohtia, että miten tällainen virke on sitten linjassa oman allekirjoituksesi kanssa. Muilta pyydät laittamaan nimimerkkiin kohdistuvan palautteen yv:nä eikä ketjuja sotkien, mutta itse toimit päinvastaisella tavalla. Melko unista.

Sinällään on toki hilpeää, että kaikki kirjoitukset, joissa Ristolainen saatetaan edes jossain määrin huonoon valoon, ovat sellaisia joihin sinä puutut heti. Vaikka itse asiasta et edes ole eri mieltä. Suhtautumisesi Ristolaiseen alkaa saada yhtä koomisia piirteitä kuin Timo Nummelinin suhtautuminen poikansa maajoukkuevalintoihin.
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tämä sopisi sinulle kyllä allekirjoitukseksi.

Sinä voisit noudattaa oman allekirjoituksesi ohjeita edes joskus, niin ei tarvitsisi lukea turhaa vastakkainasettelua ketjusta toiseen. (sorrun tässä siihen toki itsekin)

Kaiken kaikkiaan tuo Suomen kokoonpano on kyllä aika auki. Tietyt perusjutut ovat kyllä jo selvillä, mutta kyllähän tuo laiturikato vaikuttaa huvittavalta. Korpikosken tai Ruudun saaminen kisoihin olisi kyllä ollut loistojuttu, mutta minkäs teet.

Vuodesta toiseen porukka on jaksanut kirota, kun on mukana aina samat Pihlströmit, Kukkoset, Väänäset, Pyörälät jne. No nyt kun ei ole, niin aika kapealta alkaa rosteri näyttää.

Tästä huolimatta joukkue näyttää toki paremmalta kuin viime keväänä ja kaikki mahdollisuudet on Minskissä mihin vain.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Sitäkin voi tietysti pohtia, että miten tällainen virke on sitten linjassa oman allekirjoituksesi kanssa. Muilta pyydät laittamaan nimimerkkiin kohdistuvan palautteen yv:nä eikä ketjuja sotkien, mutta itse toimit päinvastaisella tavalla. Melko unista.

Sinällään on toki hilpeää, että kaikki kirjoitukset, joissa Ristolainen saatetaan edes jossain määrin huonoon valoon, ovat sellaisia joihin sinä puutut heti. Vaikka itse asiasta et edes ole eri mieltä. Suhtautumisesi Ristolaiseen alkaa saada yhtä koomisia piirteitä kuin Timo Nummelinin suhtautuminen poikansa maajoukkuevalintoihin.

No kieltämättä taivun rikkomaan yhdenvertaisuutta tapauksissa, joissa on kyse ilmiselvistä trolleista. Tämä on toki kritisoitavissa.

Ei minulla Ristolaiseen mitään sen ihmeempää suhtautumista ole. Minä vain olen nähnyt valtaosan hänen kauden peleistään. Onhan se nyt huvittavaa, että Erkka on ollu minun kanssani samoilla linjoilla, mutta silti suhtautumiseni on jotenkin koomista? Se, että Ristolainen oli varasijalla Olympialaisiin ja sai nyt suoran kisapaikan on ihan oikeassa suhteessa sen kanssa, mitä olen koko kauden kirjoittanut. Samaa ei voi sanoa sinun horinoidesi osalta. Kyllä minä puhun asioista, joista tiedän. Kehoitan sinullekkin samaa periaatetta noudatettavaksi.

Minkä lisäksi tuo aivan jatkuva vastakkainasettelusi NHL:n (ja Yhdysvaltojen) ja muun kanssa on todella unista. Sitten kun siihen lisää vielä samanlaisen agendan tuuttaamisen myös muilla osioilla. Toki täytyisi vain jättää ne trollit trollilaaksoon.

Sinä voisit noudattaa oman allekirjoituksesi ohjeita edes joskus, niin ei tarvitsisi lukea turhaa vastakkainasettelua ketjusta toiseen. (sorrun tässä siihen toki itsekin)

Aika mielenkiintoista, että syytät jostain vastakkainasettelusta, vaikka kommenttini pointti nimenomaisesti oli se, että lainaamani nimimerkki hakee naurettavuuksiin asti näitä vastakkainasetteluita koko aika. Vai luuletko, että hänen kommentissaan oli tuon kirjainyhdistelmä NHL ihan sattumalta? Onko myös ihan sattumaa, että kyseinen nimimerkki pyrkii aina dissaamaan ja kritioismaan kaikkia PA:ssa pelaavia suomalaisia? Jos taas sitten kuulut tähän samaan poppooseen erkun ja muiden kanssa, niin pahoittelen edes vastaamista sinulle.
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jospa sitä vielä hieman hahmottelisi kentällisiä kisoihin olettaen, että Mäenpää, Kukkonen ja Jaakola tulisivat kisoihin.

Lehterä - Kontiola - Aaltonen
Komarov - Jokinen - Jormakka
Teräväinen - Immonen - Keränen
Savinainen - Hytönen - J. Sallinen

Wirtanen, Pakarinen/Pöysti

Hietanen - Mäenpää
Mäntylä - Karalahti
Kukkonen - Jaakola
Ohtamaa - Ristolainen/Marttinen/Pokka

Rinne
Koskinen
Saros

Joo kyllähän tuohon olisi laatulaituri aika gutaa tehnyt. Nelosen laituriksi voisi periaatteessa asettaa kenet hyvänsä, itse pidän J. Sallista vahvimpana vaihtoehtona. Sallinen ja Savinainen sitä paitsi menisivät hyvin myös kolmosessa jos/kun Keränen ja Teräväinen käyvät kevyiksi kovimmissa peleissä. Jos Osala on käytettävissä, on nelosketjun paikka hänen. Tällöin Sallinen (tai Keränen tai Teräväinen) tipahtaa ulos pelaavista viisikoista.

Jormakan kakkosketjun paikka ei ole tietenkään selviö, mutta jos pystyy samaan kuin EHT:llä tähän asti, niin ei olisi mikään vääryys. Eihän se väärin olisi korvata Jormakkaa Teräväisellä, Keräsellä tai Immosella (Hytönen ja Wirtanen tällöin alempien ketjujen sentterit).

Pakisto kyllä huutaa noita olettamiani nimiä. Muuten se on lähtökohtaisesti aika kammottava.

Maalivahtiosasto näyttää paperilla tosi hyvältä. Itseäni toki aika kovasti arveluttaa se, että missä kunnossa Rinne todella on tällä hetkellä. Jos Rinne pettää, niin aika hurjalta tuntuisi mennä Koskisella kisat läpi, vaikka kiistatta on upean kauden pelannut sekä KHL:ssä että EHT:lla.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onhan se nyt huvittavaa, että Erkka on ollu minun kanssani samoilla linjoilla, mutta silti suhtautumiseni on jotenkin koomista? Se, että Ristolainen oli varasijalla Olympialaisiin ja sai nyt suoran kisapaikan on ihan oikeassa suhteessa sen kanssa, mitä olen koko kauden kirjoittanut. Samaa ei voi sanoa sinun horinoidesi osalta. Kyllä minä puhun asioista, joista tiedän. Kehoitan sinullekkin samaa periaatetta noudatettavaksi.

Heh. Sinähän niittasit olympiakokoonpanossasi Ristolaisen pakiston kärkikuusikkoon. Ja nuorten MM-finaalin jälkeen kyselit innoissasi, että vieläkö porukka on pudottamassa Rasmusta olympialaisista. Tässä mielessä on aika vaikeaa ottaa vakavasti noita horinoitasi sen suhteen, että sinun ja Erkan mielipiteet olivat jotenkin yhtenevät Ristolaisen suhteen. Minä ja Erkka sen sijaan olimme täsmälleen samaa mieltä Sotshiin lähtevästä pakkikahdeksikosta. Myös Pihlströmin ja Aaltosen valintaa ennakoin, mille sinun kaltaisesi Pohjois-Amerikan kiekkoa jumaloivat nimimerkit naureskelivat. Ette nauraneet valintojen jälkeen, kun Suomen johtavat ammattilaiset Westerlundin, Kekäläisen, Kurrin ja Holtarin muodossa olivat pitkälti samoilla linjoilla kanssani.

Minä taisin eilen kirjoittaa niin, että Ristolainen on kisakoneessa, jos Rochester vain putoaa. Siinä mielessä en nyt edes tajua mistä tässä väittelyssä MM-kisojen suhteen on edes kyse. Ilmeisesti sinua otti vain koville se, että toin faktat esiin Ristolaisen otteista AHL:n pudotuspelien suhteen.

Vai luuletko, että hänen kommentissaan oli tuon kirjainyhdistelmä NHL ihan sattumalta? Onko myös ihan sattumaa, että kyseinen nimimerkki pyrkii aina dissaamaan ja kritioismaan kaikkia PA:ssa pelaavia suomalaisia? Jos taas sitten kuulut tähän samaan poppooseen erkun ja muiden kanssa, niin pahoittelen edes vastaamista sinulle.

Esimerkiksi Olli Jokista tai Pekka Rinnettä en muista dissanneeni ollenkaan MM-valintojen tiimoilta. Muita kisoihin sieltä ei edes ole valittu. Myös Korpikosken, Ruudun, Bergenheimin ja Barkovin olisin ottanut ilomielin joukkueeseen enkä ole dissannut heitä ollenkaan. Lähinnä olen dissannut niitä NHL-pelaajia, jotka ovat pelanneet huonosti. Kuten vaikkapa Joensuuta tai Leinoa. Monihan ehdotteli täällä Leinoa MM-leirille, minä olin toista mieltä. Ja kas, Erkka oli tässäkin asiassa samaa mieltä kanssani, kun ei kutsunut Ville MM-leiritykseen.

Ja vastapainoksi olen kyllä dissannut KHL-pelaajia samalla tavalla. Esimerkiksi Osalan heikot edesottamukset KHL:n pleijareissa olen kai kutakuinkin ainoana nimimerkkinä tuonut esiin tässä ketjussa.
 

Teisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko Joonas Järvinen loukkaantuneena vai miksi ei pyöri kenenkään spekulaatioissa? Jos kerran Milwaukee putosi, niin kunnossa olleessan toivottavasti kisakamaa.

Järvinen on aika epätodennäköinen valinta, sillä Erkka on tuskin nähnyt häneltä tai muiltakaan pelkästään AHL:ssä pelanneilta pelaajilta ainuttakaan peliä tällä kaudella. Peruspakkia on vaikeaa arvottaa tilastojenkaan avulla; tehotilasto on Järvisellä kieltämättä ihan hyvä (+14). Järvinen oli loppukaudesta noin kymmenen peliä putkeen sivussa, joten onkohan täysin tervekään?

P.s. Itse olen nähnyt Järviseltä muutamia eriä tällä kaudella ja ainakin niissä hän on pelannut vakuuttavasti. Myöskin näytöt 2012 MM-kisoista olivat sen verran hyvät, että ottaisin joukkueeseen.
 
Viimeksi muokattu:

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Aika mielenkiintoista, että syytät jostain vastakkainasettelusta, vaikka kommenttini pointti nimenomaisesti oli se, että lainaamani nimimerkki hakee naurettavuuksiin asti näitä vastakkainasetteluita koko aika. Vai luuletko, että hänen kommentissaan oli tuon kirjainyhdistelmä NHL ihan sattumalta? Onko myös ihan sattumaa, että kyseinen nimimerkki pyrkii aina dissaamaan ja kritioismaan kaikkia PA:ssa pelaavia suomalaisia? Jos taas sitten kuulut tähän samaan poppooseen erkun ja muiden kanssa, niin pahoittelen edes vastaamista sinulle.

Aika paljon olen seurannut nimenomaan tätä maajoukkueosiota enkä ole huomannut, että erku tai kukaan muukaan "pyrkisi dissaamaan" kaikkia PA:ssa pelaavia suomalaisia. Sen toki olen huomannut, että monet pyrkivät tuomaan järjen ääntä AHL:n yliarvostukseen. Kun pelaaja hyppää Liigasta bussiliigaan, niin samoin tein hänestä tulee suora MM-kisapelaaja. Näinhän asia ei voi olla.

Se on toki helppoa huomata, että erkun edellinen viesti oli pohjimmiltaan sinulle suunnattu, koska aina tartut näihin Ristolais-viesteihin niin aggressiivisesti.

Mitä minuun tulee, niin minua ei juurikaan kiinnosta se, että missä liigassa tai seurassa pelaaja pelaa. Minua kiinnostaa lähinnä se, että mikä on pelaajan pelitaso ja miten hyvin hän pystyy auttamaan Suomea MM-kisoissa. Esim. Ristolaisesta on aivan turhaa kuvitella mitään messiasta MM-kisoihin, mutta mahtuisi mielestäni pelaavaan kahdeksikkoon juuri monipuolisuutensa ja potentiaalinsa (vrt. Marttinen, Kivistö, jne.) tähden.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Heh. Sinähän niittasit olympiakokoonpanossasi Ristolaisen pakiston kärkikuusikkoon. Ja nuorten MM-finaalin jälkeen kyselit innoissasi, että vieläkö porukka on pudottamassa Rasmusta olympialaisista. Tässä mielessä on aika vaikeaa ottaa vakavasti noita horinoitasi sen suhteen, että sinun ja Erkan mielipiteet olivat jotenkin yhtenevät Ristolaisen suhteen. Minä ja Erkka sen sijaan olimme täsmälleen samaa mieltä Sotshiin lähtevästä pakkikahdeksikosta. Myös Pihlströmin ja Aaltosen valintaa ennakoin, mille sinun kaltaisesi Pohjois-Amerikan kiekkoa jumaloivat nimimerkit naureskelivat. Ette nauraneet valintojen jälkeen, kun Suomen johtavat ammattilaiset Westerlundin, Kekäläisen, Kurrin ja Holtarin muodossa olivat pitkälti samoilla linjoilla kanssani.

Jos jaksaisin, niin pyytäisin kyllä hieman lähdettä tälle, että "niittasin hänet kärkikuusikkoon". Kyllä minä häntä kisoihin mukaan ehdotin, ja toin myös perusteluni esille. Toin hänet ylipäänsä keskusteluihin mukaan jo syksyllä, jolloin kaltaisesi KHL-fanaatikot lähinnä naureskelivat ja viittasivat viime kauden tilastoihin ja siihen, kun ei edes pelannut EHT:llä.

Aaltonen oli kieltämättä vähemmän paska kuin odotettiin, mutta hänenkin antinsa jäi kovin vähäiseksi sitä yhtä maalia lukuunottamatta. Esim. se Bergenheim olisi tuonut pöytään muutakin. Pihlströmiä edes sinä itse et tainnut sommitella mihinkään, joten älä nyt ole naurettava ja nosta itseäsi noin ylös.

Minä taisin eilen kirjoittaa niin, että Ristolainen on kisakoneessa, jos Rochester vain putoaa. Siinä mielessä en nyt edes tajua mistä tässä väittelyssä MM-kisojen suhteen on edes kyse. Ilmeisesti sinua otti vain koville se, että toin faktat esiin Ristolaisen otteista AHL:n pudotuspelien suhteen.

Faktojen (=tilastojen) tuominenhan esille olisi ollut ihan ok, mutta tapasi ryydittää sitä tuollaisella turhalla paskalla ilman, että sinulla on edes pienintäkään muuta tietoa niiden takana vaikuttavista seikoista puhumattakkaan ihan nähdyistä peleistä, on kyllä sitä banaanitason touhua. Samanlaista paskaa sinä olet tuolla NHL-osiossakin käynyt säännöllisesti tuuttaamassa aina Barkovista asti.

Esimerkiksi Olli Jokista tai Pekka Rinnettä en muista dissanneeni ollenkaan MM-valintojen tiimoilta. Muita kisoihin sieltä ei edes ole valittu. Myös Korpikosken, Ruudun, Bergenheimin ja Barkovin olisin ottanut ilomielin joukkueeseen enkä ole dissannut heitä ollenkaan. Lähinnä olen dissannut niitä NHL-pelaajia, jotka ovat pelanneet huonosti. Kuten vaikkapa Joensuuta tai Leinoa. Monihan ehdotteli täällä Leinoa MM-leirille, minä olin toista mieltä. Ja kas, Erkka oli tässäkin asiassa samaa mieltä kanssani, kun ei kutsunut Ville MM-leiritykseen.

Oletko unohtanut sen oman anti-Barkov kampanjasi ennen Olympialaisia? Nopeasti näköjään ne sukat jaloissa vaihtuukin.

Leino nyt oli ihan turha spekulaation kohde, kun ei Buffalo miestä pelaamaan edes päästäisi 100% varmuudella.

Ja vastapainoksi olen kyllä dissannut KHL-pelaajia samalla tavalla. Esimerkiksi Osalan heikot edesottamukset KHL:n pleijareissa olen kai kutakuinkin ainoana nimimerkkinä tuonut esiin tässä ketjussa.

Tämä tarpeesi polarisoida keskusteluja on jotain aivan älytöntä. Miksi pitää glorifoida tai dissata, miksi ei helvetti voi pyrkiä edes vähään objektiivisuuteen? Montakohan kertaa esim. se Spengler cup käsiteltiin ja tuotiin monia seikkoja esille, ja siitä huolimatta unohdat sen kaiken ja vetelet tännekkin jotain johtopäätöksiä sen perusteella ja käytät sitä jonain argumenttina. Viimeistään tuollaiset seikat paljastavat sinut tuollaiseksi agenda-hörhöksi, minkä jo aika moni on ruvennut huomaamaan.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Aika paljon olen seurannut nimenomaan tätä maajoukkueosiota enkä ole huomannut, että erku tai kukaan muukaan "pyrkisi dissaamaan" kaikkia PA:ssa pelaavia suomalaisia. Sen toki olen huomannut, että monet pyrkivät tuomaan järjen ääntä AHL:n yliarvostukseen. Kun pelaaja hyppää Liigasta bussiliigaan, niin samoin tein hänestä tulee suora MM-kisapelaaja. Näinhän asia ei voi olla.

No jos seuraisit esim. NHL-osioo, niin asia tuskin olisi sinulle mikään uutinen.

Mielestäni ylipäänsä kategorisoiminen näissä yhteyksissä on todella typerää (muuta kuin siten, että NHL on maailman kovin liiga, tämä on minun kategorinen premissi näissä keskusteluissa, vaikka senkään pohjalta ei voida vetää suoria johtopäätöksiä mihinkään). Esim. tuon Corey Locken tuominen esimerkkinä on aina yhtä puuduttavaa. Aivan yhtä hyvin voi ottaa esimerkiksi Jan Mursakin ja huudella, että AHL ja KHL ovat samaa tasoa. Tuossa nyt ei ole vain pienintäkään järkeä. Tuollaisessa on ihan yhtä vähän järkeä kuin tehdä johtopäätöksiä pelkkien tilastojen perusteella, kuten täälläkin on menetelty.

Se on toki helppoa huomata, että erkun edellinen viesti oli pohjimmiltaan sinulle suunnattu, koska aina tartut näihin Ristolais-viesteihin niin aggressiivisesti.

No sinun agendasi ainakin tuli selville tästä.

Mitä minuun tulee, niin minua ei juurikaan kiinnosta se, että missä liigassa tai seurassa pelaaja pelaa. Minua kiinnostaa lähinnä se, että mikä on pelaajan pelitaso ja miten hyvin hän pystyy auttamaan Suomea MM-kisoissa. Esim. Ristolaisesta on aivan turhaa kuvitella mitään messiasta MM-kisoihin, mutta mahtuisi mielestäni pelaavaan kahdeksikkoon juuri monipuolisuutensa ja potentiaalinsa (vrt. Marttinen, Kivistö, jne.) tähden.

Minä en tiedä kuka on pitänyt Ristolaista minään messiaana yhtään mihinkään. Fakta on kuitenkin se, että hän pelasi loppukauden Sabresissa ykkösparissa kellottaen ottelua kohden lähemmäks 25 minuuttia kuin 20 minuuttia ja pelasi vielä hyvällä tasolla. Minun on vaikea kuvitella, että hirveän moni tällä hetkellä leirityksellä olevista pakeista kykenisi samaan. Vai onko sinusta isojen minuuttien kellottaminen NHL:ssä sitten indisio siitä, että pelaajan taso ei riitä? Ja ei se Erkkakaan nyt varmaan aivan perusteitta hänelle suoraan kisapaikkaa antanut/tule antamaan. Se ei tietenkään vielä tarkoita, että hän edes pelaisi kisoissa hyvin, mutta kyllä hänellä näyttöjä siihen on.
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
No sinun agendasi ainakin tuli selville tästä.

Minä en tiedä kuka on pitänyt Ristolaista minään messiaana yhtään mihinkään. Fakta on kuitenkin se, että hän pelasi loppukauden Sabresissa ykkösparissa kellottaen ottelua kohden lähemmäks 25 minuuttia kuin 20 minuuttia ja pelasi vielä hyvällä tasolla. Minun on vaikea kuvitella, että hirveän moni tällä hetkellä leirityksellä olevista pakeista kykenisi samaan. Vai onko sinusta isojen minuuttien kellottaminen NHL:ssä sitten indisio siitä, että pelaajan taso ei riitä? Ja ei se Erkkakaan nyt varmaan aivan perusteitta hänelle suoraan kisapaikkaa antanut/tule antamaan. Se ei tietenkään vielä tarkoita, että hän edes pelaisi kisoissa hyvin, mutta kyllä hänellä näyttöjä siihen on.

Vai että oikein agenda. Eipä tässä sen kummempaa agendaa ole taustalla, olen vain huomannut, että Ristolainen (johtuen kaiketi suosikkiseurastasi) on sinulle rakas pelaaja ja varsin kärkkäästi häntä puolustelet. Eikä siinä mitään, antaa palaa vain.

Ei varmasti kykenisi ykkösparissa pelaamaan, mutta tässä tapauksessa on otettava huomioon se, että Ristolainen on iso osa Buffalon tulevaisuutta ja kauden lopun peleissä ei ollut mitään panosta. Tällöin ainoa oikea järkevä ratkaisu on antaa tulevaisuuden kärkipakille peliaikaa ja kokemusta isossa roolissa pelaamisesta, vaikka sen hetken pelitaso ei tuohon paikkaan riittäisikään. Sen voin toki myöntää, etten noita Buffalon pelejä ole katsellut highlightteja lukuun ottamatta, joten sikäli turhaa alkaa Ristolaisen otteista kinastelemaan.

Siitä täällä taitavat olla kaikki samaa mieltä, että Ristolainen MM-kisoihin pääsee, jos ajoissa putoaa ja on ehjä.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Vai että oikein agenda. Eipä tässä sen kummempaa agendaa ole taustalla, olen vain huomannut, että Ristolainen (johtuen kaiketi suosikkiseurastasi) on sinulle rakas pelaaja ja varsin kärkkäästi häntä puolustelet. Eikä siinä mitään, antaa palaa vain.

No et kyllä oikein rehellisesti sanottuna auta asiaasi. Olen ollut esim. Armian osalta erittäin kriittinen, vaikka onkin "suosikkiseuran pelaaja". Ristolainen on eittämättä jäänyt palstalle liian vähälle huomiolle. Tämä johtunee turkulaisten tämän hetkisestä alemmuustilasta, jossa eivät ilmeisesti jaksa kiinnittää asiaan huomiota. Tilanne voisi olla toinen, jos Ristolainen pelaisi paremmin pärjäävässä joukkueessa tai hän olisi Jyväskylästä. Asiaan voi vaikuttaa se, että olen nähnyt Ristolaiselta kaikki hänen pelinsä ylhäällä? Se voi antaa itselleni asiaan kompetenssia?

Ei varmasti kykenisi ykkösparissa pelaamaan, mutta tässä tapauksessa on otettava huomioon se, että Ristolainen on iso osa Buffalon tulevaisuutta ja kauden lopun peleissä ei ollut mitään panosta. Tällöin ainoa oikea järkevä ratkaisu on antaa tulevaisuuden kärkipakille peliaikaa ja kokemusta isossa roolissa pelaamisesta, vaikka sen hetken pelitaso ei tuohon paikkaan riittäisikään. Sen voin toki myöntää, etten noita Buffalon pelejä ole katsellut highlightteja lukuun ottamatta, joten sikäli turhaa alkaa Ristolaisen otteista kinastelemaan.

Miten selität sitten 2010 draftissa varatun Pysykin pelaamisen Rochesterissa samaan aikaan? Kyseessä on myös erittäin tärkeä palanen tulevaisuutta. Miksi taas McCabe sai peliaikaa vain noin 15 minuuttia ottelua kohden, vaikka hän niin ikään on tärkeä pala tulevaisuutta?

Mielestäni on mielenkiintoista, että teet johtopäätöksiä edes tietämättä faktoja, jotka selvästi ovat esittämäsi kanssa ristiriidassa.

Siitä täällä taitavat olla kaikki samaa mieltä, että Ristolainen MM-kisoihin pääsee, jos ajoissa putoaa ja on ehjä.

Tästäkin käytiin aikamoista vääntöä, koska vähän aika sitten asiasta ei todellakaan mitään yksimielisyyttä vallinnut.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jos jaksaisin, niin pyytäisin kyllä hieman lähdettä tälle, että "niittasin hänet kärkikuusikkoon".

Vaikka et edes pyydä, niin olen niin kiltti, että tuon sen esiin. Näin kirjoitit 18.12.2013 Suomi Sotshissa -ketjuun pakiston tiimoilta:

Puolustajat:

Timonen - Salo

-Tämä on se meidän kaksikko, joka pelaa käytännössä niin paljon kuin ikinä vain jaksaa. Pelaa kaikkia tilanteita.

Määttä - Vatanen

-Tämä kaksikko tulisi pelaamaan pääosin tuon kakkoskentän takana. Syy tässä on se, että molemmat pystyvät tarjoamaan kiekkoa näille hyökkääjille ja täten tukevat sitä hyökkäyspuolta. Samoin kuin heitä voidaan peluuttaa "suojatummin" tuon hyökkäyskentän kanssa. Tämä kentällinen kokonaisuudessaan olisi siis varsin riskialtis omassa päässä, mutta tätä riskiä voi pienentää oikealla peluutuksella.

Väänänen - Ristolainen

-Tämä kentällinen on se, joka laitetaan pelaamaan oman pään aloituksiin ja vastustajan isoja hyökkääjiä vastaan. Tämän parin tarkoitus on pitää oma pää puhtaana ja tarjota se helppo syöttö, jolla paine saadaan omista nopeasti. Ristolainen pystyi tähän hienosti jo NHL:ssä, joten ongelmia tuskin on Olympialaisissakaan. Väänänen taitaa olla paras mahdollinen tämän profiilin kaveri, joten hän siksi.

Varalle sitten Kukkonen (koska hän on kohtuu monipuolinen, joskin eittämättä liian huonon tasapaksu) ja kaksikosta Lepistö/Hietanen se, kumpi on vähemmän hasardi omiin.

Samassa viestissä muuten laitoit Leinon Sotshin kokoonpanoon ylimääräisen hyökkääjän rooliin ohi muun muassa Kontiolan. Aika eri linjoilla olit siltäkin osin Erkan, ja oikeastaan kaikkien muidenkin kanssa.

Ja tuo oli mukamas vielä kokoonpano, jossa pyrit hahmottamaan kokonaisuutta huomioiden Erkan saunakeveruussuhteet.

Pihlströmiä edes sinä itse et tainnut sommitella mihinkään, joten älä nyt ole naurettava ja nosta itseäsi noin ylös.

29.12.2013 eli noin viikko ennen joukkueen valintaa kirjoitin tällaisen virkkeen:

Ei se nyt mikään järisyttävä yllätys olisi jos Kontiola ottaisi Sashan paikan ja Hartikainen tai Pihlström Bergenheimin paikan.

On toki myönnettävä, että viimeisimmässä fantasiarosterissani ei ollut Pihlströmin nimeä. Mutta kyllä minä ja esimerkiksi Antero Mertaranta olimme hajuilla siitä, että Pihlström voi olla lähellä kisavalintaa. Aika moni NHL:n suuntaan kallellaan oleva nimimerkki piti tätä mahdottomana ajatuksena.

Oletko unohtanut sen oman anti-Barkov kampanjasi ennen Olympialaisia? Nopeasti näköjään ne sukat jaloissa vaihtuukin.

En. Taisin olla tuossakin "kampanjassa" aika samoin aatoksin liikkeellä kuin Leijonien valmennusjohto. Erkan lausunnoista päätellen Sasha nousi kisakoneeseen vasta viimeisten viikkojen aikana. Itsekin olin vielä loka- ja marraskuussa hänen valintaa vastaan, mutta joulukuussa nostin hänet Sotshin kisakoneeseen hahmotelmissani. Enemmistöhän täällä palstalla nosti Sashan kisakoneeseen jo parin ekan änärimatsin jälkeen.

Tämä tarpeesi polarisoida keskusteluja on jotain aivan älytöntä. Miksi pitää glorifoida tai dissata, miksi ei helvetti voi pyrkiä edes vähään objektiivisuuteen?

Tästä en tajua mitään. Hyvin pelanneita gloorifioidaan ja huonosti pelanneita dissataan. Aika luonnollista.

Toin esiin sen, että olen kritisoinut voimakkaasti tässä ketjussa yhtä suomalaista KHL-pelaajaa. Aiemminhan olet syyttänyt minua jostakin KHL-runkkauksesta. Eikö se nimenomaan ole objektiivisuutta, että kykenee kritisoimaan sen sarjan tuoretta mestaripelaajaa, jota mukamas "runkkaa"?
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi

Olen lukenut tämän saman väittelyn jo niin monessa ketjussa, että en jaksa osallistua tähän enää. On parempaakin tekemistä, kaikella kunnioituksella.

Sanotaan nyt loppuun sen verran kuitenkin, että Pysyk ja McCabe eivät ole itselleni pelaajina kovinkaan tuttuja, joten en osaa arvioida, miksi Ristolainen on arvioitu heidän edelleen. Johtuisiko siitä, että Ristolainen on tulevaisuuden ykkösparin puolustaja ja nämä kaksi muuta eivät ole? Tuntuisi loogiselta, että tällöin jokainen saa kokemusta sen mukaan, mikä tulevaisuudessa tulee rooli olemaan.

Itse toivon jokaiselle suomalaiselle jääkiekkoilijalle vain ja ainoastaan hyvää. Mutta en halua antaa pelaajalle lisäpisteitä kisavalintoja ajatellen siitä, kuinka hyvä hän joskus tulee olemaan. Ristolainen tulee olemaan Määtän ja Vatasen ohella Suomen ykköspakkeja, mutta ei sitä vielä mielestäni aivan ole. Jos itse näet asian toisin, ei se minua haittaa.

Kaikkea hyvää sinulle ja Buffalolle tulevaisuudessa. Toivottavasti pääsemme arvioimaan Rassen otteita Minskissä.
 

Gemondo

Jäsen
Hyviä ja mielenkintoisia rosteriveikkauksia täällä kaikenkaikkiaan, mutta yhtä asiaa en oikein pysty sisäistämään. Nimittäin Jormakkaa (varsinkaan kahdessa kärkiketjussa). Perustelkaapa joku mitä annettavaa Jormakalla Suomelle olisi? Minun nähdäkseni Jormakka on kyllä ihan hyvä Liigatason all-around hyökkääjä mutta mitään sellaista erityisosaamista en ainakaan minä ole kaverilta nähnyt mikä oikeuttaisi edes kisapaikkaan.

Ylivoimalle, alivoimalle, ratkaisijarooliin, rouhijaksi ja 0-0:aa pelaamaan löytyy kaikkiin rooleihin Suomelta parempiakin pelaajia. Valaiskaa siis hieman ymmärtämätöntä.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
On kyllä perseestä, että samat janarit päivästä toiseet vinkuvat ja väittelevät tässä ketjussa. Onko oikeesti niin, että jokaisesta asiasta pitää vääntää oli sitten karjalalippisfani tai änärifanipoika? Jotenkin säälittävää, että pitää jotain viestihistorioita tutkia ja lällätellä sitten kun joku on sanonut joskus jotain.

Toivoisin, että AHL:sta otettaisiin muutama äijä mukaan. Granlund, Ristolainen ja/tai Järvinen kelpaisi hyvin.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Vaikka et edes pyydä, niin olen niin kiltti, että tuon sen esiin. Näin kirjoitit 18.12.2013 Suomi Sotshissa -ketjuun pakiston tiimoilta:

Siis niittaanko hänet tuossa kärkikuusikkoon? Oletus sitä paitsi oli tuossa, että pelataan vain kolmella parilla, mikä vaikuttaa kokonaisuuteen selvästi. Kukkosen suhteen olin eittämättä väärässä, mutta tuossa hahmotelmassa pidin Ristolaista kiekollisesti parempana vaihtoehtona kuin Kukkosta. Tätä asiaa toki kompensoi neljällä parilla pelaaminen ja Lepistö-Hietanen pari, joka on selvästi kiekollisempi. Ristolainen taas on fyysisempi ja isompi kuin tuossa hahmotelmassa olleet muut pelaajat. Tuo kolmospari pelasi sitä roolia, jota ounastelinkin, ja Erkka otti Kukkosen siihen. Ei se huono valinta ollut tokikaan. Lepistö/Hietanen ei olisi siihen rooliin niin hyvin soveltunut. Ei tämä nyt niin vaikeata voi olla?

Samassa viestissä muuten laitoit Leinon Sotshin kokoonpanoon ylimääräisen hyökkääjän rooliin ohi muun muassa Kontiolan. Aika eri linjoilla olit siltäkin osin Erkan, ja oikeastaan kaikkien muidenkin kanssa.

Leino pelasi tuossa kohdin erittäin hyvällä tasolla. Taso tipahti kuitenkin pian tuosta, enkä enää lopussa miestä mukaan kaavaillut.

Ja tuo oli mukamas vielä kokoonpano, jossa pyrit hahmottamaan kokonaisuutta huomioiden Erkan saunakeveruussuhteet.

Niin?

On toki myönnettävä, että viimeisimmässä fantasiarosterissani ei ollut Pihlströmin nimeä. Mutta kyllä minä ja esimerkiksi Antero Mertaranta olimme hajuilla siitä, että Pihlström voi olla lähellä kisavalintaa. Aika moni NHL:n suuntaan kallellaan oleva nimimerkki piti tätä mahdottomana ajatuksena.

On tosiaan hieman eri asia pitää jonkin sortin mahdollisuutena asiaa kuin vahvasti olla asiassa sitä mieltä. Esim. Barkoviahan et kelpuuttanut kaavailuissasi joukkueeseen laisinkaan.

En. Taisin olla tuossakin "kampanjassa" aika samoin aatoksin liikkeellä kuin Leijonien valmennusjohto. Erkan lausunnoista päätellen Sasha nousi kisakoneeseen vasta viimeisten viikkojen aikana. Itsekin olin vielä loka- ja marraskuussa hänen valintaa vastaan, mutta joulukuussa nostin hänet Sotshin kisakoneeseen hahmotelmissani. Enemmistöhän täällä palstalla nosti Sashan kisakoneeseen jo parin ekan änärimatsin jälkeen.

Barkov säilytti tasonsa loppuun asti. Eiköhän kaikilla ollut se lähtökohta, että Barkov on kisoissa, jos pelin taso ei putoa. Sinä et ollut miestä kelpuuttamassa edes sillä tasolla, vaan teit kovasti hommia etsiessäsi tilastoista ja highlighteista (eli sinun päälähteistäsi) kritisoitava Barkovin pelissä. Onhan se nyt selvä, ettei Erkka lyö asiaa lukkoon, vaikka olisikin ollut sitä mieltä (mitä ilmeisesti myös oli), että hänen pelintasonsa jo alkukaudella oikeutti pelipaikan. Se olisi voinut muuttua hyvinkin.

Tästä en tajua mitään. Hyvin pelanneita gloorifioidaan ja huonosti pelanneita dissataan. Aika luonnollista.

Toin esiin sen, että olen kritisoinut voimakkaasti tässä ketjussa yhtä suomalaista KHL-pelaajaa. Aiemminhan olet syyttänyt minua jostakin KHL-runkkauksesta. Eikö se nimenomaan ole objektiivisuutta, että kykenee kritisoimaan sen sarjan tuoretta mestaripelaajaa, jota mukamas "runkkaa"?

Ehkä meillä on eri ymmärrys noiden käsitteiden merkityssisällöstä. Osalan otteista en tiedä, mutta en ihmettelisi osaltasi, jos hänen joukkueeseensa liittyy jokin seikka, miksi häntä "dissaat". Se olisi johdonmukaista sinulta.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Olen lukenut tämän saman väittelyn jo niin monessa ketjussa, että en jaksa osallistua tähän enää. On parempaakin tekemistä, kaikella kunnioituksella.

No ei varmaan siinä tapauksessa olisi kannattanut ylipäänsä mitään kommentoida mihinkään?

Sanotaan nyt loppuun sen verran kuitenkin, että Pysyk ja McCabe eivät ole itselleni pelaajina kovinkaan tuttuja, joten en osaa arvioida, miksi Ristolainen on arvioitu heidän edelleen. Johtuisiko siitä, että Ristolainen on tulevaisuuden ykkösparin puolustaja ja nämä kaksi muuta eivät ole? Tuntuisi loogiselta, että tällöin jokainen saa kokemusta sen mukaan, mikä tulevaisuudessa tulee rooli olemaan.

Vai voisiko se nyt vain yksinkertaisesti olla, kuten Sabres-valmentaja Ted Nolan totesi: Ristolainen ansaitsi paikkansa ykkösparissa ja pelasi siinä paikalla hyvin. Onko mitenkään mahdollista? Ja Pysykin rooli ei varmasti tule olemaan olla AHL-puolustaja.

Kaikkea hyvää sinulle ja Buffalolle tulevaisuudessa. Toivottavasti pääsemme arvioimaan Rassen otteita Minskissä.

Nähdään päästäänkö. Tosin itse näkisin mielummin Rochesterin voittamassa Calderia, mutta muussa tapauksessa toki olisi hyvä nähdä, miten mies pärjäisi aikuisten arvokisoissa.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Siis niittaanko hänet tuossa kärkikuusikkoon?

Nyt vetää hiljaiseksi. Aika selvästi tuosta minusta käy ilmi, että iskit hahmotelmassasi Ristolaisen pakkien kärkikuusikkoon. Vai miten muuten tuota pitää tulkita?

Vai onko tässä nyt kyse jostain sinulle tyypillisestä terminologisesta kikkailusta? Sivistyssanakirjan mukaan verbille niitata synonyymejä ovat muun muassa iskeä ja lyödä. Minusta nuo ovat ihan käypiä verbejä tässä kohdin, jos ei halua käyttää aina verbiä laittaa tai panna.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Nyt vetää hiljaiseksi. Aika selvästi tuosta minusta käy ilmi, että iskit hahmotelmassasi Ristolaisen pakkien kärkikuusikkoon. Vai miten muuten tuota pitää tulkita?

Vai onko tässä nyt kyse jostain sinulle tyypillisestä terminologisesta kikkailusta? Sivistyssanakirjan mukaan verbille niitata synonyymejä ovat muun muassa iskeä ja lyödä. Minusta nuo ovat ihan käypiä verbejä tässä kohdin, jos ei halua käyttää aina verbiä laittaa tai panna.

Kyllä, hän on tuossa hahmotelmassani kärkikuusikossa esilletuomieni seikkojen johdosta? En ole esimerkiksi sanonut, että hän oli Suomen pakkihierarkiassa 6 parhaan joukossa. Esim. Timosen pystyi aivan hyvin "niittaamaan" kokoonpanoon, koska hän siellä olisi aivan huolimatta siitä, millaisella roolituksella parit kasattaisiin tai montako paria ylipäänsä mukaan otettaisiin.

"Niitata"-sana kyllä yleensä merkitsee kiinnittämistä pysyvästi. Se on eri asia kuin vain "hahmoitella". Sanojen merkityksiin kannattaa kiinnittää huomiota osaltasi, koska viesteissäsi kaikenlainen retoriikka on hyvin hallitseva niiden sisältämään asiaan nähden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös