Canis Lupus, mistä löysit sääntökirjasta kohdan, jossa mainitaan, että molempien jalkojen on käytävä puolueettomalla alueella paitsiotilanteen purkautumiseksi?
Ts. Hän on koko ajan Suomen hyökkäysalueella aloituksen jälkeen. Suomeksi: paitsiossa.
451 - TOIMINTA SIIRRETYSSÄ PAITSIOSSA
Linjatuomari laskee kätensä alas ja antaa pelin jatkua, jos 1. puolustava joukkue syöttää tai tuo kiekon puolueettomalle alueelle, tai
2. kaikki paitsioasemassa olleet hyökkäävän joukkueen pelaajat poistuvat välittömästi hyökkäysalueeltaan vähintään koskettaen siniviivaa luistimellaan.
Se, että vasen luistin ylittää viivan, ei riitä.
Viiva itsessään kuuluu hyökkäysalueeseen
Nyt linjatuomari ei nosta kättään, eikä myöskään laske sitä, koska mitään siirrettyä paitsiota ole.
Ruutu With a World Class Dive - Finland Canada IIHF World Championships - May 4 2009 - YouTube
Tuossa on ainakin oivaa kuvamateriaalia siitä kuinka suomalainen pelaaja ei filmaa, esitä kuolevaa joutsenta tai kalastele jäähyjä vastustajalle. Näin se on jämpti!
Ressukka unohti tai ei kestänyt yleisön painetta.
Luultavasti, Raid76, tiedät, ettei tuo ainoa Jarkko Ruudun filmi uralla ole ollut.
Eli onko oikea vastaus alkuperäiseen kysymykseeni siis yhden kerran? Aika harvoin joka tapauksessa.
Edelleen 99% itkijöistä, ml. Vesa Rantanen ja Lauri Lehtinen, ja kymmenet karjalalippikset täällä, on vaan kommentoinut tuomarityöskentelyn olleen a) paskaa, b) puolueellista tai c) molempia ilman sen kummempia yksilöintejä mitä tarkalleen pelin sääntöjen ja luonteen puitteissa olisi pitänyt tehdä toisin.
Pointsit nimim. Canis Lupusille siitä, että about ainoana tuomarityöskentelyn kritisoijana esitti yksilöityjä perusteita kritiikilleen, joskin osa niistä nyt kosahtikin huonoon sääntötuntemukseen. Edelleen 99% itkijöistä, ml. Vesa Rantanen ja Lauri Lehtinen, ja kymmenet karjalalippikset täällä, on vaan kommentoinut tuomarityöskentelyn olleen a) paskaa, b) puolueellista tai c) molempia ilman sen kummempia yksilöintejä mitä tarkalleen pelin sääntöjen ja luonteen puitteissa olisi pitänyt tehdä toisin.
Right. Olen väärässä. Ei missään. Case Bookin paitsiotulkinta 8 kertoo saman, minkä J. Hottikin totesi. Itse asiassa tulemme tämän tapahtuman jälkeen varmaankin näkemään tulevissa peleissä, miten hävityn aloituksen jälkeen varsinkin ylivoimalla olevan joukkueen pelaaja luistelee viivalle asti, mutta ei vahingossakaan ylitä sitä keskialueen puolelle. Pelkästään toinen luistin viivalla riittää, kunhan kiekko ylittää viivan, ennen kuin luistin viivalta poistuu. Voitetaan reilusti yli viivan leveys. Aikaisemmin veikkaan ison osan pelaajista tehneen ns. Ovetshkin-tulkinnan, eli ulos alueelta ja ns. normaalin paitsiosäännön mukaisesti kiekon jälkeen sisään. Pahoitteluni kaikille mielipahaa kokeneille. Tosin olen melkoisen varma, että linjatuomarilla ei ollut hajuakaan, oliko edes kosketusta viivaan.Canis Lupus, mistä löysit sääntökirjasta kohdan, jossa mainitaan, että molempien jalkojen on käytävä puolueettomalla alueella paitsiotilanteen purkautumiseksi?
Jupa
...Mertaranta kävi kuumana...
Pointsit nimim. Canis Lupusille siitä, että about ainoana tuomarityöskentelyn kritisoijana esitti yksilöityjä perusteita kritiikilleen, joskin osa niistä nyt kosahtikin huonoon sääntötuntemukseen. Edelleen 99% itkijöistä, ml. Vesa Rantanen ja Lauri Lehtinen, ja kymmenet karjalalippikset täällä, on vaan kommentoinut tuomarityöskentelyn olleen a) paskaa, b) puolueellista tai c) molempia ilman sen kummempia yksilöintejä mitä tarkalleen pelin sääntöjen ja luonteen puitteissa olisi pitänyt tehdä toisin.
Heh. Ai että vaihtoehdot ovat joko lajia ymmärtämätön karjalalippis tai russofiili?Kerro sinä mitkä asiat menivät oikein niissä tilanteissa, joista jäähyt vihellettiin tai ei vihelletty vai onko kommentointisi "..ska haisee ja balalaikka soi"-tasoista hymistelyä Putinin selän takaa. Jätän puheenvuoron ja kommentoinnin sinulle.
Heh. Ai että vaihtoehdot ovat joko lajia ymmärtämätön karjalalippis tai russofiili?
perustelut
Right. Olen väärässä. Ei missään. Case Bookin paitsiotulkinta 8 kertoo saman, minkä J. Hottikin totesi. Itse asiassa tulemme tämän tapahtuman jälkeen varmaankin näkemään tulevissa peleissä, miten hävityn aloituksen jälkeen varsinkin ylivoimalla olevan joukkueen pelaaja luistelee viivalle asti, mutta ei vahingossakaan ylitä sitä keskialueen puolelle. Pelkästään toinen luistin viivalla riittää, kunhan kiekko ylittää viivan, ennen kuin luistin viivalta poistuu. Voitetaan reilusti yli viivan leveys. Aikaisemmin veikkaan ison osan pelaajista tehneen ns. Ovetshkin-tulkinnan, eli ulos alueelta ja ns. normaalin paitsiosäännön mukaisesti kiekon jälkeen sisään. Pahoitteluni kaikille mielipahaa kokeneille. Tosin olen melkoisen varma, että linjatuomarilla ei ollut hajuakaan, oliko edes kosketusta viivaan.
Eipäs nyt hiillytä. Eiköhän me molemmat Johanneksen kanssa kieli poskessa ikään kuin sivulauseena nuo Putinit ja Karjalalippikset heitelty, ja viestien todellinen pihvi johon sinua lukuunottamatta onnistuimme pureutumaan oli jossain aivan muualla. Vaikka toki jostainhan se kieli poskessa heittokin kumpuaa, minun tapauksessani siitä että enemmistö on jälleen kerran väärässä koska ei vaan ole asioista tarpeeksi perillä, ja Johanneksen tapauksessa sitten jostain muusta.Itsehän sinä noita nimityksiä tänne tuppaat. Minä ainakaan ole nimitellyt ketään. Vastaavasti tuon saatanan karjalalippiksen olen jo nähnyt monen monta kertaa kun olen kritisoinut aivan aiheesta KOKO kisojen tuomaritoimintaa ja muita välinpitämättömyyksiä.
Asiathan voidaan esittää miten halutaan, mutta vaatii aika erikoista näkemystä kun alkaa kisojen aikana nähtyjä pelleilyjä hyväksymään ja ynnäilemään kuka mistäkin hyötyi. Kisojen tuomaritoimintaa on kritisoitu muuallakin ja monen maan pelaajien toimesta. Onko Jagrillakin karjalalippis?
Luultavasti, Raid76, tiedät, ettei tuo ainoa Jarkko Ruudun filmi uralla ole ollut.
Kirjoitin ettei rikkonut jäähyn arvoisesti. Jäähyssä täytyy olla rike ja rikkovan joukkueen on lisäksi hyödyttävä. Immonen teki rikkeen, mutta se oli niin mitätön ettei antanut rikkojalle etua. Ratkaisevaa tilanteessa oli se venäläisen teatteriloikka, joka sai tilanteen vaikuttamaan siltä että rikkeen lisäksi Immonen olisi hyötynyt rikkeestä. Moraalisesti toki tavallaan 2-0 kuten kirjoitat, mutta käytännössä minä en pidä filmauksen huomaamatta jäämistä minään varsinaisena tuomarivirheenä, sillä se on taitavasti tehtynä (kuten venäläinen teki) niin mahdotonta huomata, kuten vaikka jalkapallon puolella minkä tahansa ottelun hidastuksia katsellessa voidaan todeta.Tuosta Immosen jäähystä. Jos siinä Immonen ei tee rikettä ja Venäläinen filmaa Immosen boksiin, tuolla laskukaavallasi voitaneen laskea virheet 2-0 itänaapurin hyväksi, kun Ukrainan valloittajille olisi pitänyt viheltää filmauksesta jäähy, mutta Immoselle ei. Tuossa Kontiolan jäähyssä oli myös selvää teatteria mukana, tai kenties luistimesta lähti terä, en ole varma, mutta toki jäähy Konnalle oli selkiö.
Ja nyt sitten pahoitit mieltäsi lisää. Anteeksi vain, taas. Missä järjestetään Susi-Hukkasen kivitystilaisuus? Minussa on sen verran marttyyriainesta, että lienee tässä tilanteessa paikallaan.No nyt on kyllä aika hinnatonta. Luulet, että koska itse opit paitsiosäännön vasta tämän tilanteen myötä, samoin kävi myös ammattilaispelaajille? Voisiko olla, että ne ovat ammatikseen pelatessaan joutuneet paitsiosäännön kanssa tekimisiin ennenkin?
Ja linjatuomarikaan ei tiennyt, oliko edes kosketusta viivaan, vaikka kaverin vasen luistin kävi selvästi keskialueen puolella. Aika huikeata settiä suollat kyllä.