Niin kerrotko vielä, että millä tavalla ärsyttävä? Pelaajana vaiko ihan vain ylipäänsä ihmisenä? Ja onko ärsyttävä sun mielestä vai kanssapelaajien?
En ole hänen kanssapelaajansa, enkä ole niiltä asiaa kysynyt, joten siitä näkökulmasta en asiaa kommentoi. Vaan tietysti omastani, en pidä Granlundista kaukalon sisällä enkä ulkopuolella. Enkä perustele, en tahdo nimittäin 150 HIFK:n kannattajaa ja Minnesotan "kannattajaa" kimppuihini. Valitettavasti olen MM-höntsyien suhteen kannustan enemmän pelaajia yksilöinä kuin joukkueina, joten Granlundin tulo Suomen joukkueeseen ei piristä omaa mielialaani.
Jokaisella on oma näkemyksensä, mutta itse olen sellainen jääkiekon seuraaja, että en voi kannustaa pelaajia, joita ensin inhoan. Esimerkiksi NHL:ssä Coloradon pelatessa divisioonavastustaja Minnesotaa vastaan, en tykkää vastustajan Koivusta. Kun hän on Suomen paita päällä, minun pitäisi yhtäkkiä pitää hänestä, ei onnistu. Samalaisia tapauksia löytyy SM-liigan puolelta mm. Anttila, Koskiranta ja Väänänen. Minulle he ovat suosikkijoukkueni vastustajia joista en pidä, eikä mielipiteeni muutu kun laittavat Suomi-paidat päälleen.
Tuohon asiaan liittyen tahtoisin joltain selvennystä asiaan. Esimerkiksi Jokereiden kannattajat vihasivat paikallisväännöissä Granlundia, tai ainakin olen olettanut niin. Mutta useat samat miehet, ja erityisesti naiset, innostuvat samasta jampasta maajoukkueen puolella. Miten se teiltä sujuu, minulta kun se vaan ei millään suju.
Näissä kisoissa suosikkini ovat Duchene, Johnson, Landeskog, Varlamov, O'Reilly ja Viitaluoma. Eivät Kanada, Yhdysvallat, Ruotsi, Venäjä ja Suomi. Tiedän, ettei tämä ketään kiinnosta, mutta kirjoitin silti. Muutenkin yli viikon hiljaiseloni on päättynyt, joten asiaa riittää.