Mutta eikös poijaat vain olisikin tylsää ilman Toejoen Veikkoa? Kaikki hymistelisivät vaan Teukka Salamaa:)Veikolla on ihan järkeviä näkökulmia mun mielestäni.
Aina puhutaan Teemun änäritehoista. Kieltämättä herra on ollut hurjassa vedossa siellä. Kauan ollut Anaheimissa ja tainnut ketjukaveritkin olla kohtuupitkään samoja, vai? Maajoukkueessa ovi käy tiuhemmin, koska ikä painaa vanhempaa osastoa ja nuoria on välttämätön pakko saada sisään arvokkaampiinkiin kisoihin. Siinä ketjujen kemia on koetuksella ja olenkohan ymmärtänyt väärin, kun on jäänyt sellainen mielikuva, ettei Teemu täysin ole hyväksynyt Jalosen sapluunaa?
Teemun rinnalla ei välttämättä homma toimi, vaikka olisi kuinka maalihai, jos ketjukaverit eivät löydä yhteistä juonta. Tuskin olisi ensimmäinen tai viimeinenkään kerta, kun noin voisi käydä.Eikä kaikki muut voi alkaa muuttamaan omaa pelaamistaan sellaiseksi, että se palvelee vain Selänteen vahvuuksia. Riittävän nöyrä Jalosen käyttöön?
Kovasti on aiemmin rumpua lyöty miten kaikki natsaa saletisti, kun S.Koivu ja Selänne vaan pelaavat joukkueessa. Näin ei ole viimevuosina tapahtunut, mutta tapahtui, kun he eivät olleet joukkueessa. Ei tätä voi aivan huomiottakaan jättää, vai kuinka?
Onhan muillakin mailla konkaripelaajia, joita ei kuitenkaan ole valittu joukkueeseen, vaikka olisi potentiaali tehdä niitä maaleja. Jostain syystä Teemu vaan on tehokkaampi änärissä kuin mj:ssa. Syytä en tiedä, enkä väitä, että NHL:n vapaampi linja dopingin suhteen olisi villakoiran ydin. Toki muualla kontrolli on tiukempi ja tehokkuus voi kärsiä, mutta PAINOTAN sitä, että en syytä Selännettä pillerinpyörittäjäksi silti. Ei ole näyttöä, eikä sitä tule kenenkään muunkaan kohdalla NHL:n peleissä, kun siellä ei kontrolli pelaa läheskään samaan malliin kuin muualla jääkiekkomaailmassa. Pulmusia ei ole kukaan, mutta änäri on irvikuva tämän suhteen. SIKSI en kykene arvostamaan tuota liigaa maailman parhaaksi.
Statukseen nähden Selänteeltä ei pidä hyväksyä semimenoa, vaan sen on oltava huippua, kun edustaa maatamme. Näinhän on muillakin mailla tähtipelaajiensa suhteen ja se on ok. Yksittäinen peli voi mennä penkin alle, muttei kokonaisuus.Eikä etenkään ratkaisupeleissä!Niissä tähtien on astuttava esiin johtamaan. Valitettavasti en usko Teemun tähän pystyvän.
Noh, tilanne elää koko ajan ja liikaa ei tietenkään historian lehtiä pidä havistella, mutta jotain kuitenkin on huomioitava. Teemu on varmasti hieno pelaaja, siitä en edes väittele, mutta huimat pelit änärissä eivät ole yks yhteen siirrettävissä maajoukkuepeleihin. Eri paikka, eri pelaajat yms. Aina ei vaan natsaa.
Se kielteinen puoli Selänteestä on kyllä tähän loppuun lisättävä, että olen hiton väsynyt hänen jatkuvaan soutamiseen ja huopaamiseen sen kanssa, että jatkaako vai eikö jatka ja missä kuvioissa. Tuota on piisannut. Mulle se osoittaa sen, että ehkei kyseessä kuitenkaan ole kovin nöyrä ihminen,vaan oma ego on aika korkealla.Tietyssä määrin sitä tietenkin pitää olla, eikä anteeksipyydellä, mutta tässä esimerkiksi homma tökkii ja pahasti mun silmissä.