Minä tulen kirjoittelemaan kaikesta huolimatta jotain negatiivistakin.
Mutta alotetaan positiivisilla asioilla. Olipas huikea peli Lassilalta. Tälläkertaa sai sitten Vehanen nauttia tuosta paskasta puolustuksesta ja valmennus reagoi nopeasti ja tehokkaasti ja homma toimi, Lassila kiitti. Upeeta lähteä tässä vaiheessa eteenpäin tietäen että sama se kuka siellä on maalilla sieltä löytyy aina toinen johon voi luottaa luukulta.
Toisena positiivisena on tuo joukkueen asenne. Pelit on menny miten on mennyt, mutta kyllähän toi joukkue on osoittanut yksilöinä, että tuumaakaan ei anneta periksi. Tässä joukkueessa on vaan sitä jotain. se on ehkä vähän sitä Blegi ruumiillistumaa, josta ei vaan voi olla pitämättä. "Who let the lions out" ;)
Mutta sitten siihen negatiiviseen puoleen. On tuo pelin rytmitys vaan AIVAN KARSEETA PASKAA! Tänään oli Venäjä peli kaikista karsein esimerkki siitä miten vastustjilta tulee turpaan *ttu ja kovaa kun vastaan tulee joku Kanada tai Ruotsi joiden pelitempo on ihan eri luokkaa. 4v4 pelissä aivan hirveetä surffailua. Montako potkua pelaajat edes yritti ottaa saadakseen itsensä vauhtiin? Missäs vaiheessa joku meni tuolla täysiä? Aina kun oli paikka iskeä vastaan niin vedettiin jopa 2v2 tilanteissa liinatkiinni harhautettiin 3 vastustajaa ja heitettiin neppi omaan päätyyn. Mitä *ttua? Samaten jos ekalla ei irronnu avaus niin aivan kauheeksi kävelyksi meni se toiminta. Välillä taas pakki on ylimpänä pelaajana kun kukaan EI LUISTELE KOVEMPAA. Mitä tekee pakki? Yrittikö edes haastaa, päästä ampumaan (hommaamaan alotuksen/maalin) tai tehdä jotain järkevää kiekolla, tai hakiko joku itseään vauhtiin että voisi keretä ristikulmaan ekana? Ei. Sitten se neppi heitetään punaselta ja kiekko "luovutetaan" tai siitä mennään vääntämään kulmaan ihan suosiolla. Miks ei tuolla voi olla Vatasta, joka menis ja edes yrittäis päästä läpi tai Nummelinia tms.
Ehkä mulla on joku aukko sivistyksessä pelikirjojen yms. osalta, mutta toi kävely ei kyllä aukene mulle. Kyllä mä olen aina kuvitellu että kiekko pelataan täyteen vauhtiin, tai ainakin pyritään pelaamaan ja se oman pään hakujen idea on juurikin saavuttaa se kriittinen vauhti, jotta joko päästään suoriin hyökkäyksiin tai ehditään sinne päätyyn ensimmäisenä. Mä en tajua tommosen turhan pallottelun ideaa jos ei kukaan ole edes sellaisessa liikkeessä että pärjäis nopeudessa mummolle rollaattorilla. Tulee oikeesti kylmät ja menee pelaajat tyyliin Aaltonen ihan hukkaan kun ei koko hommassa ole mitään ideaa.
Tulos oli hyvä juu, mutta karseeta paskaa tota on kyllä välillä katsoa, ensin istutaan minuutti oman maalin takana ja seuraavaks kukaan ei edes yritä saada itteensä vapaaksi vauhtiin vaan menee ihan seisoskeluksi tai sitten nepataan kiekko päätyyn ja ruvetaan joko pakittaan tai mennään vaihtoon. Ei näin! Tai no ei oo mun pelikirja jolla tuolla pelataan, mutta ei nyt joku jatkoaika ainakaan mitään yrittämisen suurjuhlaa ollu. En vaan ymmärrä kun liike, agressiivisuus ja työnteko on Suomen aseita niin miks lähetään tollaseen kävely, neppailu peliin johon taito ei riitä ja siihen sitten tuhlataan 1.5 erää per peli. Kai tossa olis joku idea nimenomaan rytminvaihdoksista hakea sitä tempoa, mutta ei mun silmä niitä löydä. Maalipaikat tulee joko pompuista, nopeista käännöistä tai kulma väännöistä ja ylivoimista. Maalipaikat lähes olemattomia kun lasketaan ne tilanteet kun on suomalainen ollut vauhdissa ja tehnyt oikeasti jotain kiekon kanssa. Tänään tuli yks ja se oli JMA:n läpiajo kun sille vihdoin pelattiin kiekko vauhtiin. Muuten on kyllä kokonaisuudessaa päätöntä toi tekeminen, tavallaan monotonisesti toistetaan sitä mitä käsketään tajuamatta miksi.