Monelta Suomen peli on lauantaina?
Ei sitä voi vielä tietää.
Minä käsitän tämän niin, että Suomi pelaa muista peleistä riippumatta illalla?"The winning teams advance to the semi-finals. Both semi-final games will be played at LANXESS arena in Cologne. The highest ranked team at the conclusion of the Preliminary Round will play the 15:15 semi-final game (Game 61) in Cologne."
Ei, kyllä tää taktiikka toimi USAa vastaan oikein kivasti! Uskomatonta, että USA ei osannut reagoida tähän, tästä heidän valmennukselle noottia. En silti ole täysin vakuuttunut, että rohkeammalla puolustuspelaamisella olisi tulos ollut huonompi.Ilman sarvia ja hampaita kysyn sinulta vielä kerran, kun keskialueen pelin onnistumistakin kritisoit:
Oletko aivan OIKEASTI sitä mieltä, että Suomen olisi kannattanut pelata vähemmän trapia ja paineistaa enemmän USA:n päädyssä?
Katsoitko muuten urheiluruudun, jossa oli asiantuntija kertomassa näkemyksensä? Hän kyllä kehui myös Suomen alati keskialueella odottanutta ja USA:n pelinkäännöt totaalisesti tappanutta trapia, mutta ennen kaikkea hän korosti, kuinka täydellisesti Suomi pelasi PAPP:n puolustaen tiiviisti ja nöyrästi sisältä.
Tässä taas yksi hyvä esimerkki, kuinka vaikea kirjoitetusta tekstistä on toista ihmistä tulkita. Olen äärimmäisen kyseenalaistava ihmisluonne ja kaikkein eniten kyseenalaistan juuri omaa näkemystäni.Sinulle tuntuu vielä se maailma aika utopistiselta, että joku voisikin olla sinua parempi, fiksumpi ja tietävämpi. Jos ikävuosihaitarille mennään, niin yleensä siellä jossain 7 hujakoilla alkaa nämä asiat aukeamaan fiksuimmille, että joku voi ymmärtää enempi ja sitten yritetään oppia, tai jos ei nappaa niin mennään siihen "ei mun tarvi" touhuun ja ne joita nappaa menee ohitse hetkessä.
En mää kyl ymmärrä mitä hittoo mää täs sun kanssa sit keskustelen, jos jopa Late tietää lätkästä enemmän kun sää.Minä myös tiedän että joku(aivan helvetin moni) muu tietää varmasti jääkiekosta enemmän kuin minä, hyvin todennäköisesti yksi niistä on Marjamäki.
Kiva juttu, nuot on ollut varmaan opettavaisia kokemuksia! Mää lupaan kertoa täällä palstalla sitten kun mullekin tulee näitä vastaan omalle kohdalle.Minä tiedän hyvinkin, että maailmassa on isompia, kovempia, rumempia ja ilkeämpiä kuin minä.
Minusta se, ettei USA pystynyt reagoimaan Suomen pelaamiseen, ei ollut ollenkaan uskomatonta. Olin lähes varma, etteivät he pysty siihen reagoimaan. USA:n olisi pitänyt hyökätä Suomen alati järjestäytynyttä trapia vastaan viisikkona, mieluiten viivelähdöillä. Eivät he sellaiseen pysty, kun DNA:ssa on kova pelin kääntäminen sekä kategorinen tilanvoittopelaaminen.Ei, kyllä tää taktiikka toimi USAa vastaan oikein kivasti! Uskomatonta, että USA ei osannut reagoida tähän, tästä heidän valmennukselle noottia. En silti ole täysin vakuuttunut, että rohkeammalla puolustuspelaamisella olisi tulos ollut huonompi.
Edelleen, jos hyökkääjät puolustaa omaa siniviivaa, ei mun mielestä voida puhua keskialueen puolustamisesta. Tai ainakaan siitä, että siinä olisi kaikki sylinterit käytössä.
Ystävä hyvä @Aleksandros. Taidat olla yhtä vahva hengeltäsi kuin Marjamäkikin; ei pidä lyödä lyötyä. Minun on tämä kuitenkin sikäli pakko nostaa esille, kun Kanada-pelin jälkeen täällä muutamat nimimerkit väittivät, että Suomi tulisi pelaamaan USA:ta vastaan taktisesti samalla tavoin kuin Kanadaa vastaan. Eivät uskoneet, kun sinä ja ehkä joku muukin olivat sitä mieltä, että Marjamäki vain hieman kujeilee ja leikkii USA:n kustannuksella. Ja kuinka siinä onnistuttiinkaan, voi veljet!Olen täsmälleen samaa mieltä. Kyllä tänään olisi ollut täysin mahdollista pelata monipuolisesti rytmitettyä hokia. Tänään valittiin sitten pystysuunnan kohkaus ja olen enemmän kuin järkyttynyt, jos Suomi pelaisi USA:ta vastaan samoin. Ja näinhän ei toki tule käymään. Tänään yritettiin niistää jenkkiveljiä nokasta. Ollos huoleton, veljes valveil' on.
Ystävä hyvä @Aleksandros. Taidat olla yhtä vahva hengeltäsi kuin Marjamäkikin; ei pidä lyödä lyötyä. Minun on tämä kuitenkin sikäli pakko nostaa esille, kun Kanada-pelin jälkeen täällä muutamat nimimerkit väittivät, että Suomi tulisi pelaamaan USA:ta vastaan taktisesti samalla tavoin kuin Kanadaa vastaan. Eivät uskoneet, kun sinä ja ehkä joku muukin olivat sitä mieltä, että Marjamäki vain hieman kujeilee ja leikkii USA:n kustannuksella. Ja kuinka siinä onnistuttiinkaan, voi veljet!
– Kanadan kohtaaminen auttoi valmistautumisessa tähän peliin ja suunnitelma onnistui täydellisesti. Pystyttiin vähän kusettamaan jenkkejä siinä, Marjamäki myhäili.
Ei välttämättä viivelähdöillä viisikko kasaan mentaliteetilla, yksi pudotus keskialueella riittää. Tuolla saadaan Suomen viisikko valahtamaan omalle alueelle ja kun Leijonat könöttävät siinä seisovin jaloin, on se aika helppo muuri hyvällä vauhdilla murrettavaksi.Minusta se, ettei USA pystynyt reagoimaan Suomen pelaamiseen, ei ollut ollenkaan uskomatonta. Olin lähes varma, etteivät he pysty siihen reagoimaan. USA:n olisi pitänyt hyökätä Suomen alati järjestäytynyttä trapia vastaan viisikkona, mieluiten viivelähdöillä. Eivät he sellaiseen pysty, kun DNA:ssa on kova pelin kääntäminen sekä kategorinen tilanvoittopelaaminen.
Toinen asia on Suomen organisoitujen lähtöjen pelaaminen pois; tässä USA ihan hyvin onnistuikin kahdessa viimeisessä erässä. Suomen hyökkääminen oli vastahyökkäysten varassa. Suomen olisi pitänyt vain vielä rohkeammin palautella ja lähteä organisoidusti niillä harvoilla hetkillä, kun se olisi mahdollista ollut. Lopulta voidaan viisastellen todeta, ettei edes sitä tarvittu. Suomen puolustuspelinopeus voitti USA:n hyökkäyspelinopeuden, ja se riitti melko suvereeniinkin voittoon.
Ystävä hyvä @Aleksandros. Taidat olla yhtä vahva hengeltäsi kuin Marjamäkikin; ei pidä lyödä lyötyä. Minun on tämä kuitenkin sikäli pakko nostaa esille, kun Kanada-pelin jälkeen täällä muutamat nimimerkit väittivät, että Suomi tulisi pelaamaan USA:ta vastaan taktisesti samalla tavoin kuin Kanadaa vastaan. Eivät uskoneet, kun sinä ja ehkä joku muukin olivat sitä mieltä, että Marjamäki vain hieman kujeilee ja leikkii USA:n kustannuksella. Ja kuinka siinä onnistuttiinkaan, voi veljet!
– Kanadan kohtaaminen auttoi valmistautumisessa tähän peliin ja suunnitelma onnistui täydellisesti. Pystyttiin vähän kusettamaan jenkkejä siinä, Marjamäki myhäili.
Ylen uutisessa luki että olisi iltapeli. Noh, eiköhän tuo selvinne pian.Livetulokset osasi kertoa, että Suomen peli olisi lauantaina kello 16:15.
Mitä jenkkien olisi tänään pitänyt tehdä toisin? Ottaa enemmän viivelähtöjä!
Kyllä niillä olisi ollut mahdollista murtaa keskusta ihan viisikon liikkeellä ilman varsinaisia viiveitäkin. Maltti ei vaan tainnut riittää omaan peliin, tai jostain syystä oli tärräkakka toppahousuissa. Silti joukkue ansaitsee kehut ja konvehtirasian, parempia olivat omilla ansioillaan.
Ylen uutisessa luki että olisi iltapeli. Noh, eiköhän tuo selvinne pian.
USA-pelissä pelattiin Meidän peliä kaikkine nyansseineen. Peli ei kenties ollut kovin viihdyttävää, mutta Suomi onnistui tappamaan jenkkien vauhdin, rakentamaan laadukkaita ja puolustussuuntaan turvallisia hyökkäyksiä eikä USAlla tainnut olla ainuttakaan ylivoimahyökkäystä. Lisäksi tuohon tiivis keskustan pelaaminen PAPPissa, niin ai että. On se hienoa katseltavaa!
Toki Kanada kokonaisuudessaan on jenkkejä parempi porukka, mutta kyllä Suomella voisi sitäkin vastaan olla sanansa sanottavana Meidän pelin avulla.
Oli kyllä jäätävä esitys Suomelta, niin taktisesti kuin kamppailupelaamiselta . Mutta en kyllä niputtais Kanadaa ja Yhdysvaltoja samaan nippuun tässä turnauksessa, vaikka ovatkin samalta mantereelta. Kuin niputtais Suomen ja Venäjän, tai Suomen ja Ruotsin.
Meidän Peli toimi jokunen vuos sitten menestyksekkäästi, mutta tänä päivänä kun tulee vastaan yhtään kovempi nippu, niin paljon heikommin. Siis, toki on sanansa sanottavissa, tulee sellanen takavuosien hyvän mielen taistelu ja parin maalin tappio, mutta voitosta ei taistella. Meidän Pelin parasta ennen-meni, passiivisella kiekolla/hyökkäyspelillä ei enää laatujengejä kaadeta ja Kanada etunenässä näyttää eteen missä pelin evoluutio kulkee.
?
Eikös me koko ajan toitotettu että Suomi pelasi liian hitaasti? Nyt sitten jopa Marjamäki ihan tietoisesti nopeutti peliään rutkasti valmisteluna USA:ta vastaan sen sijaan että olisi toimimatonta etanapeliä jäärämäisesti yrittänyt läpi puskea ja sitten se mielestäsi on jälkiviisastelua? Olet ilmeisesti niitä, joille tuottaa valtaisia vaikeuksia myöntää olleesi väärässä. Tämän kun yhdistää siihen, miten useasti tunnut väärässä olevan, saa lopputulokseksi aika hankalan yhdistelmän.
Sama täällä. En todellakaan olisi uskonut.En olis uskonu, en suomelta, mutta vielä vähemmän jenkeiltä.