On käsittämätöntä, että kaikki veskat leimattiin nyt jo, ilmeisesti vain siksi että valmennusjohdolla oli pakkomielle saada Bäckström vielä kerran mukaan..
En usko että varsinaisesti maalivahteihin kaadutaan, mutta ei heihin aivan täydellä painolla nojatakaan voi.. mielelläni olen toki väärässä
Ei se ole mielestäni käsittämätöntä, valmennus halusi rauhoittaa maalivahtitilanteen heti, ja antoi Koskiselle selkeän signaalin että sinuun luotetaan ensimmäisestä päivästä alkaen. On totta että NHL:stä olisi voinut vapautua Koskista parempi maalivahti, mutta valmennus ilmeisesti näki että parempi sementoida tilanne heti alusta alkaen, sen päätöksen seuraukset kantaa tietenkin loppukädessä valmennus.
Viimeisestä kohdasta olen aivan samaa mieltä, Koskinen saattaa hyvinkin olla tärkeissä peleissä kovia maita vastaan se veska johon ei kaaduta, mutta joka ei välttämättä nouse vastustajan veskoja ylemmäksi. Näissä kisoissa ei onneksi muillakaan mailla ole mitään aivan maailmanluokan veskareita, muiden huippumaiden pelejä ja tämän kauden tilastoja katsoessa arvioisin ennakkoon Kanadan Cam Talbotin kisojen parhaaksi veskaksi. Venäjän Bobrovksilla (12-13 kauden NHL:n paras maalivahti) on potentiaalia olla aivan kisojen paras, mutta jostain syystä tämä NHL:ssä loistanut maalivahti ei ole maajoukkueessa päässyt tasaisesti sille omalle huipputasolleen. Silti eihän se hyvä lähtökohta Suomelle ole, että paperilla meidän pakisto häviää selkeästi, ennakkoon kovimmalle vastukselle Kanadalle, ja lisäksi maalivahtipelikin menee ainakin minun arvion mukaan heille.
Suomen menestyksen kannalta kaikista osa-alueista puolustuspelin pitää parantua eniten, vaikka rosteri ei ole paperilla kisojen kärkeä, pelitavalla sitä eroa pitää pystyä kuromaan umpeen kuten on tehty yleensä aiempinakin vuosina. Jalonen & Rautakorpi kaksikko on saanut hyvin iskostettua Suomelle sen yhteistyön jääkiekon, ja hyvää viisikkopeliä Suomi on tässäkin turnauksessa ajoittain esittänyt. Peliesitykset ovat kuitenkin ailahdelleet paljon erien välillä, ja tasaisuutta tuohon suorittamiseen tarvitaan. Luottavainen olen siihen että Suomi löytää turnauksen kuluessa tasaisuuden esityksiin, ja pystyy lopulta tuolla pelitavalla ja rosterilla haastamaan aivan minkä tahansa maan näissä kisoissa.
Lopuksi erikoismaininta Suomen pelaajistosta Komaroville, hienoa nähdä että Euroopassa omassa roolissaan erinomainen pelaaja on pystynyt nostamaan NHL:ssä tasoaan vielä tuossakin iässä. Komarov on pelannut sen hyvän rouhimisen lisäksi yllättävän hyvää kiekollista peliä, ja YV:llä maalinedustalla Komarov on pystynyt laittamaan paikan tullen kiekkoa häkkiin. Siihen päälle USA-ottelun pitkien kiekkojen jälkeiset ''penkki huilit'' ennen kuin meni aloitukseen, ja Maroonin ärsyttämiset lopussa. Hieno pelaaja, ei mikään rottailija vaan enemmänkin moderni verbaalinen ärsyttäjä jolla on se pilke aina silmäkulmassa, ja josta on reilusti enemmän hyötyä kuin haittaa joukkueelleen.