MM 2016 – case Puljujärvi

  • 43 441
  • 299
Tila
Viestiketju on suljettu.

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Jesse oli nuorissa helmikuussa maailman paras pelaaja. Noinkohan yksikään Tapparafani unohtaisi asian, jos Laine olisi tittelin saanut. Vaikea uskoa, että olet Kärppien kannattaja, tuu jo sieltä Tapparan kaapista ulos=)Toki jokainen fanittaa ketä haluaa, mut Jesse on oma poikamme ja ansaitsee kyllä enemmän kuin kirjoitit.Laine on upea, mut en usko, et Puljua tarttee siksi vähätellä.Heillä on erilaiset taitonsa, mut ei toinen ole toistaan niin huikeasti edellä, kun tänne tulleet Laine-fanit kirjoittavat. Nyt on helppo sanoa, et Laine on parempi, kun pelaa hyvin tuolla ja toivon tuon flow´n myös jatkuvan kovia maita vastaan.

Turha tätä on vatvoa, eiköhän syys näytä missä mennään viimeistään ja ilman vertailuja. Siellä on muita pelaajia, joihin heitä varmasti aletaan verrata.Jessekin saa nyt sit toipua loukkaantumisestaan, kun sellainen on kerran tapahtunut, mut pliis älkää tulko sanomaan, ettei Jesse riittäisi tuolla. Sitä kun ette tiedä tekään, niin hurjasti hän meni eteenpäin.
Arvon Noitarumpu, miten tää liittyy mitenkää fanittamaani joukkueeseen? Olen Kärppämies henkeen ja vereen ja Tappara on HIFKn jälkeen ykkösinhokki! Ja minä en todellakaan vähättele Puljua! Tulee olemaan kovin lupaus Oulusta sitten Pitkäsen. Se että Laine on vain vielä parempi on huikeata suomalaisen jääkiekon kannalta! Miten tämä on Puljuun vähättelyä? Ei mitenkään?
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Anteeksi, mutta

@Erätauko oletko @Noitarumpu Isä, kaveri, vai ihastunut... kun pitää niin kovasti puolustaa... Vai jopa alter-ego.

Jesse on rikki, ja muutenkaan en olisi kyllä nähnyt hänellä paikkaa joukkueessa, ellei sitten Ahon tilalle.

No johan nyt! Pitää munkin tähän vastata. En tunne lainkaan Erätaukoa, mutta hän vaikuttaa ajattelevan paljolti tavallani ja on helppo olla samaa mieltä. Mukavaa, että sellaisiakin löytyy.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei naisten kanssa voi jääkiekosta puhua pelinä. Pitää vain fanittaa.

Saati pelaajista.
 

Nick Neim

Jäsen
Oon vissiin kehunut Lainetta liikaa kun se häiritsee ainakin yhtä kirjoittajaa, joten yritän malttaa nyt mieleni. Lomillekin lupailin jo lähteä.
Ja taas vääristellään ja ilmeisesti täysin tarkoituksella. Onko mikään ihme, että vastakkainasetteluja syntyy, jos keksit juttuja päästäsi?

Minusta asiassa ei ole mitään häiritsevää, vaan psykologisesta näkökulmasta ilmiö on pikemminkin mielenkiintoinen. Minun kyseenalaistamiseni ei tee siitä häiritsevää, enkä missään ole väittänyt sen häirinneen. Ihme touhua. Koita tässä nyt sitten keskustella.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulkaa nyt peterra tai joku muu fiksu kirjoittaja näyttämään, että Tapparan kannattajistakin löytyy asiallista väkeä. No joo, totta kai löytyy, mutta onhan tämä nyt säälittävää että tällaista pitää mennä laukomaan.
Kuinka monta kertaa pitää kehua Ahoa tai Puljujärveä, että teille riittää? He ovat ihan vitun hyviä pelaajia ja heistä pitää ja saa nauttia jatkossakin. Onneksi näin.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Arvon Noitarumpu, miten tää liittyy mitenkää fanittamaani joukkueeseen? Olen Kärppämies henkeen ja vereen ja Tappara on HIFKn jälkeen ykkösinhokki! Ja minä en todellakaan vähättele Puljua! Tulee olemaan kovin lupaus Oulusta sitten Pitkäsen. Se että Laine on vain vielä parempi on huikeata suomalaisen jääkiekon kannalta! Miten tämä on Puljuun vähättelyä? Ei mitenkään?

No, hyvä, että olet henkeen ja vereen Kärppämies, ei ollut tarkoitus loukata ja ajattelin hymynaaman kuitenkin viestissäni osoittaneen kaappijutun olleen huumoria.

Mun silmissä vähättelit puljua tässä esimerkiksi"Jossittelu sillä, että ei voi tietää tasoeroa koska Pulju ei ole tuolla on naurettavaa. Sekin jo tekee eron, että Laine on kisoissa ja Pulju ei."Pulju on loukkaantunut, eikä olisi päässyt. En tiennyt sitä kuin vähän aikaa sitten, koska eräässä haastattelussa Jesse olisi ollut valmis tulemaan. Monet kirjoittavat, ettei Jesse riitä tuolla. Ette tekään voi sitä tietää. Itse uskon, että olisi riittänyt. Hän meni hurjasti kehityksessä eteenpäin ja se ketju Laineen ja Ahon kanssa olisi voinut olla helmi.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen moukka. Mutta ymmärrätkö sinä lukemaasi?

Ymmärsin sanasi niin, että naisten kanssa ei voi jutella jääkiekosta ja en osannut pitää sitä kehuna aiemman linjasi vuoksi. Se on alentavasti sanottu, vaikka kertoisitkin naisia fanittavasi. Elä pliis haasta riitaa, eikö voitais olla ihan fiksuja toisiamme kohtaan. Annetaan molemmat nyt asian olla, kaikki hyvin.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja taas vääristellään ja ilmeisesti täysin tarkoituksella. Onko mikään ihme, että vastakkainasetteluja syntyy, jos keksit juttuja päästäsi?

Minusta asiassa ei ole mitään häiritsevää, vaan psykologisesta näkökulmasta ilmiö on pikemminkin mielenkiintoinen. Minun kyseenalaistamiseni ei tee siitä häiritsevää, enkä missään ole väittänyt sen häirinneen. Ihme touhua. Koita tässä nyt sitten keskustella.

Kirjoitit aiemmin seuraavaa:

Minun mielestäni taasen sekin on outoa (itsetunto-ongelmaisen?) käytöstä, että lähes tulkoon jokaiseen (olisi mielenkiintoista tarkistaa, onko tosiaan ihan jokaiseen viestiin kuten mutulla kuvittelen) Lainetta kehuvaan viestiin täytyy vastata jotain. Luonnollisesti viesti aloitetaan kehumalla Lainetta, jotta kukaan ei pääse syyttämään pelkäksi Puljujärven vankkureissa istujaksi. Hyi hyi.

Ei se nyt hirveän outo tulkinta ole, että luulin kehumiseni häiritsevän sinua. Kun puhut psykologisesta puolesta niin uskon, että aika lailla jokainen muukin olisi tulkinnut viestisi samoin, vaikka olisikin eri mieltä muissa asioissa kanssani.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ymmärsin sanasi niin, että naisten kanssa ei voi jutella jääkiekosta ja en osannut pitää sitä kehuna aiemman linjasi vuoksi. Se on alentavasti sanottu, vaikka kertoisitkin naisia fanittavasi. Elä pliis haasta riitaa, eikö voitais olla ihan fiksuja toisiamme kohtaan. Annetaan molemmat nyt asian olla, kaikki hyvin.
Voidaan hyvinkin olla hyviä toisillemme.

Sinä pyydät "hyviä" tapparapoikia kertomaan kuinka hyviä teidän juniorit ovat. Kysyn sinulta kerran vielä, että mitä minä mieltä minä olen nuorista poropojista? Jos vaikka sinäkin nauttisit?

@Noitarumpu anteeksi. Kyllä sinun kanssa kiekosta ja pelaajista voi jutella.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voidaan hyvinkin olla hyviä toisillemme.

Sinä pyydät "hyviä" tapparapoikia kertomaan kuinka hyviä teidän juniorit ovat. Kysyn sinulta kerran vielä, että mitä minä mieltä minä olen nuorista poropojista? Jos vaikka sinäkin nauttisit?

Eikös meidän pitänyt olla hyviä toisillemme? Ja sitten vesität sen noilla poropoika- ja nauttimiskommenteilla. Anna jo olla.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huomasin tämän vasta, mut ehin hötkyillä vastauksen. Olen semmonen, joka pistää tuulemaan välillä turhankin nopeasti. Sori!Kuhan ei vertailla poikia, eihän=)
Ei meidän poikia tarvi vertailla. Nautitaan vaan.

@Erätauko RAKASTAN PULJUJÄRVEÄ JA AHOA.
Tämä ilman mitään ketunhäntää kainalossa.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sen verran kovasti täällä yritetään haastaa riitaa että lähden nyt pois. Tätä ketjua lukee varmasti järkevääkin väkeä ja luotan, että he kyllä näkevät mistä tuulee. Tiedän että moni kirjoittaja kokee elämässään haasteita ja niitä sitten puretaan riitaa hakemalla.

Oijennukselle propsit viestistään Noitarummulle. Sen perusteella uskon ettet tarkoita sanojasi niin pahalla muakaan kohtaan.
Jos mua näiden viestien vuoksi pitää Noitarummun isänä, lapsena, alter egona tai rakastajana (mitä niitä heitettiinkään) niin siitä vaan, kaikki käy. Vaikka itsekin välillä vertailin kavereita tuskastuessani Laineen ylistyksiin oli pääpointtini se, että Puljua ei ole mitään syytä vähätellä. Samoin Lainetta voi kyllä kehua polkematta samalla Puljua, sillä Pulju ei ole pelannut aikoihin eikä pysty nyt näyttämään tasoaan.
 

Johnnie

Jäsen
Katkomalla oikeasta asiayhteydestä asiat, saa ne näyttämään miltä haluaa. Jesse HALUSI tulla kisoihin ja tuo oli pieni heitto Kojolle. Mut viisastele ja pätki sä vaan edelleen.

Täytät edelleen itse luonnehtimasi tunnusmerkit. Jessen mielipide oli, että häntä ei tarvita kisoihin. Sinä taas käännät sen niin, että katkon asiayhteyksiä ja että tuo on vain kuittia Nokalle, vaikka mikään ei siihen viittaa. En myöskään ymmärrä argumenttejasi, jossa väität minun "viisastelevan" tai "pätkivän". Jospa vaikka selventäisit tuota hieman, sillä minusta näyttää edelleen siltä, että lankeat itse kirjoittamaasi kuoppaan.

Olen ollut tekemisissä henkilön kanssa, joka päätteli kaiken omien mutujen mukaan, eikä muuttanut ajatuksiaan, vaikka puheena ollut henkilö itse sanoi, miten asia on. Sellainen on henkisesti raskasta, älä lähde samalle linjalle.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
No, hyvä, että olet henkeen ja vereen Kärppämies, ei ollut tarkoitus loukata ja ajattelin hymynaaman kuitenkin viestissäni osoittaneen kaappijutun olleen huumoria.

Mun silmissä vähättelit puljua tässä esimerkiksi"Jossittelu sillä, että ei voi tietää tasoeroa koska Pulju ei ole tuolla on naurettavaa. Sekin jo tekee eron, että Laine on kisoissa ja Pulju ei."Pulju on loukkaantunut, eikä olisi päässyt. En tiennyt sitä kuin vähän aikaa sitten, koska eräässä haastattelussa Jesse olisi ollut valmis tulemaan. Monet kirjoittavat, ettei Jesse riitä tuolla. Ette tekään voi sitä tietää. Itse uskon, että olisi riittänyt. Hän meni hurjasti kehityksessä eteenpäin ja se ketju Laineen ja Ahon kanssa olisi voinut olla helmi.
Puljukin varmasti olisi pärjännyt, mutta ei vain nyt ole tuolla koska Suomen joukkue on niin tasokas hyökkäyksen osalta. Paremmuutta on mahdotonta mitata täysin absoluuttisesti mutta kyllä Laineen tekee vain paremmaksi tuo laukaus. Ja se ei ole Puljuun vähättelyä. Puljua ei ole vähätelty mediassakaan. U18 jopa yliarvostettu, koska vaikka hän olikin dominoiva siellä (jopa loukkaantuneena?) niin oli siellä muitakin huikeita pelaajia jotka jäivät vähälle huomiolle. Yleensä vain se paras, joka on tässä vertailussa Laine, niin huomioidaan. Pulju tekee hienon NHL-uran ja tulee olemaan Suomen parhaimpia lukuisat arvokisat, olkaamme siitä ylpeitä. Ylpeitä saamme olla vielä siitä, että jopa Puljua parempi pelaaja löytyy tästä maasta, sellaista ei ole ennen ollutkaan ehkä koskaan!
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos mua näiden viestien vuoksi pitää Noitarummun isänä, lapsena, alter egona tai rakastajana (mitä niitä heitettiinkään) niin siitä vaan, kaikki käy.

Saahan tääl välillä nauraakin. Vähän arvelen sinuakin huvittavan. Hengenheimolainen on mukava, kun niskaan sataa kaikenlaista enemmistön taholta. Kiitos sulle tuestasi. Onhan täällä hyviäkin tyyppejä, mutta valitettavasti tahtovat jäädä varjoon. Kuinkahan monta lukijamääristä päätellen haluaisi kirjoittaa tänne, muttei rohkaistu, kun ketju alkaa muistuttaa enemmänkin taistelutannerta.
 

Snagari

Jäsen
Sen verran kovasti täällä yritetään haastaa riitaa että lähden nyt pois. Tätä ketjua lukee varmasti järkevääkin väkeä ja luotan, että he kyllä näkevät mistä tuulee. Tiedän että moni kirjoittaja kokee elämässään haasteita ja niitä sitten puretaan riitaa hakemalla.
*Hidasta taputusta*

Mahtava uhriutuminen ja vetoaminen vielä "muiden kirjoittajien elämän haasteellisuuksiin". 50 viestiä taisit kirjoittaa tähän ketjuun ja vitsillä ulos.

Laine on nyt tehnyt 4+2 aikuisten MM-kisoissa kahteen otteluun. Johtaa piste- ja maalipörssiä. Silti täällä ollaan sitä mieltä että Laineen kehuminen inan Puljua paremmaksi tällä on Puljun vähättelyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös