MM 2016 – case Puljujärvi

  • 43 654
  • 299
Tila
Viestiketju on suljettu.

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Sanon edelleen, Puljujärvi on loistava pelaaja ja tulevaisuuden tähti NHL:ssä. Silti #29 on taidoissa sen potkun edellä.

Mihinkään väittelyihin en lähde mukaan. Totuus vaan on.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Solvaajan? Haukuitko minua juuri solvaajaksi?

Käsittämätöntä, että aikuinen mies joutuu turvautumaan tuollaisiin henkilökohtaisuuksiin. Häpeä.

On tullut jo sen verran monta kertaa esiin, että olen nainen, että alkaa mennä jankkaukseksi. Onko se todellakin niin harvinaista, että nainenkin tykkää lätkästä ja seuraa sitä aktiivisesti?

Kyllähän minä tuota solvaukseksi tulkitsin, kun kirjoitit Erätauolle hänen teeskentelevän Laineen kehumisessa. Olet anteeksipyynnön hänelle velkaa, jos sulla on selkäruoto. Koita jaksaa käydä läpi hänen viestihistoriansa niin huomaat, että hän koittaa olla asiallinen koko ajan. Siksi kunnioitan kovasti hänen ajatuksiaan ja niin pitäisi tehdä muidenkin.Niissä jutuissa on paljon ajateltavaa ja faktaa meille jokaiselle.

Toista se on tällaisen, joka välillä äityy ilkeäksi rääväsuuksi ja voisin olla todella pahimpia suustaan tällä foorumilla, mut sit tulis kirjoitusoikeuksien poisto ikuisiksi ajoiksi, joten koitan olla kiltti niin hyvin kuin pystyn, nyt sunkin kanssa:)
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ai vain HYVÄ? Aika törkeää aliarvioimista Tapparan mieheltä, mutta mitäpä muuta teiltä odottaisikaan!
Älä nyt pahoita mieltäsi.
Minun mielestäni tämä koko ketju on täysin absurdi. Miksi pitää väkisi vetää linjaa mulla on isompi kuin sulla? Joo, tuo ei ehkä toimi @Noitarumpu tapauksessa. Tai, no antaa olla.

Puljujärvi on loistava.
Laine on loistava.
Aho on loistava ja kaunis.

Mitä jos nyt jos vain nautitaan. Ihan ok Karjala tulevaisuus meillä.
 

Nick Neim

Jäsen
Kyllähän minä tuota solvaukseksi tulkitsin, kun kirjoitit Erätauolle hänen teeskentelevän Laineen kehumisessa. Olet anteeksipyynnön hänelle velkaa, jos sulla on selkäruoto.
Solvaukseksi se ei ollut tarkoitettu, mutta tuota mieltä minä todella olen, ja en näe siinä mitään anteeksipyydeltävää. Joka viesti alkaa Laineen kehumisella, ja sitten tulee aina se "mutku" osuus, joka tekee siitä teeskentelyn oloista, koska kyseinen käyttäjä on kertonut samasta asiasta jo useasti aikaisemmin tässä ketjussa. Käyttäjä kokee ikäänkuin "velvollisuudekseen" vastata jokaiseen vastaukseen, mikä pistää ihmettelemään.

Vastata saa mun puolestani vaikka kerran minuutissa. Sitä ei kukaan kiellä, mutta minä ainakin kyseenalaistan henkilön motiiveja mikäli levy jää ns. päälle.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tähän piti vielä puuttua.

Vaikka muistisi on ilmeisen lyhyt, etkä edes muista mitä kaikkea täällä mouhotat, niin minä ystävällisesti muistutan.

Sinä, juurikin sinä, olet maininnut tässä(kin) ketjussa, kuinka Puljusta vedetään kölin alta joka paikassa. Jesseä haukutaan, Jesse saa paskaa niskaansa joka puolella. Sulta kyseltiin ihan esimerkkejäkin tästä aiheesta, saa käydä tarkistamassa.

Jumankauta, nyt ovatkin lainefanit kehuneetkin Puljua! Tuuleeko etelästä, vai miksi viiri on kääntynyt? Mistä ihmeestä moinen mielenmuutos näin muutaman päivän sisällä?

No, eivät kyllä siten, että kylkiäinen Laine ei yleensä olisi mukana ja juttu lähteekin sitten yleensä Puljun vähättelyksi. Sitten kun esim. Erätauko koittaa sanoa jotain posia Puljusta ja jos vaan uskalletaan sanoa, että Pulju on tasaveroinen Laineen kanssa, eikä niissä isoa eroa ole, niin sitäkään ei saisi tehdä. Puljun tekemiset eivät enää olekaan niin kummoisia ja onhan sellaisiakin kirjoitettu Laine-fanin toimesta, että nuorisoketju oli hyvä Puljusta huolimatta. En laittanut viestiä ylös, mit kyl se tuol jossain on ja se, joka sen kirjoitti voisi ystävällisesti laittaa sen uudestaan. Mä en lähde viestiviidakkoa enää kahlaamaan, mutta kyllä Laineen hehkutus on mennyt sikäli yli, ettei malteta jättää Puljua rauhaan, vaan pitää tulla joka paikkaan siitä kertomaan, miten Pulju ei olisi ollut riittävän hyvä kisoihin toisin kuin Laine. Itse olen siitä eri mieltä.

Kun pintaa raapaisee totuus tulee esille ja se on tullut fanaattisimpien Laine-fanien suhteen. Tiedät sen itsekin, muttet halua tietää. Mun asia ei ole teidän fanien kirjoituksia enää kaivaa. Se on oma tehtävänne.

On todella ikävää, että Laineen takia pitää tällaista viestittää. Hän ei ole ansainnut tuollaisia faneja. Jesse ja Patrik ovat ystäviä ja voin vaan kuvitella mitä mieltä hän on teidän Jessen vähättelijöiden kirjoituksista. Jos et kysymyksellesi saanut tässä viestissä vastausta, niin sitten saa olla. Se tarkoittaisi sitä, ettet osaa tulkita kirjoitusta kuin rautalankamallilla ja aihe on siihen liian haastava.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
En voi kyllä itsekkään käsittää miten ei voi myöntää että Laine on vain hiukan parempi. Jos Patea ei olisi niin olisi selvää että Pulju olisi kirkkain talentti Barkovin jälkeen mutta nyt vain ei ole niin.

Molemmilla pelaajilla on omat vahvuutensa, ja tässähän se ero tuleekin. Jos alkaisi listaamaan missä kumpikin on parempi antaen pisteen aina paremmalle, niin varmaan aika tasan menisi. Mutta sillä ei ole paskaakaan väliä, sillä jääkiekko on maalintekopeli (suomalaiset ei tätä vain jostain syystä aina käsitä) ja siinä taidossa Laine on käsittämättömän hyvä. Siksi Laine on kisoissa ja Pulju ei. Laukaus. Heikompana kisavuotena Puljukin olisi mukana, mutta nyt ei vain RIITÄ, sillä ne pelaajat joukkueessa, mitkä kilpailivat Puljun kanssa, ovat vain yksinkertaisesti PAREMPIA tällä hetkellä. Miksi helvetissä Jalonen olisi ottanut huonompia pelaajia tuonne?

Jossittelu sillä, että ei voi tietää tasoeroa koska Pulju ei ole tuolla on naurettavaa. Sekin jo tekee eron, että Laine on kisoissa ja Pulju ei. Sen kertoi keväällä jo se, että Laine pääsi EHT:lle, Pulju ei.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanon edelleen, Puljujärvi on loistava pelaaja ja tulevaisuuden tähti NHL:ssä. Silti #29 on taidoissa sen potkun edellä.

Mihinkään väittelyihin en lähde mukaan. Totuus vaan on.

Sulla on oikeus olla tuota mieltä, mutta mun ei tarvitse sitä silti faktana pitää, kun se ei sitä ole.Eipä tässä kukaan halua väitellä. En ole edes itse avannut tätä ketjua, vaikka minut vedetään koko ajan esille yhtenä pääpukareista. Kaiken huipuksi tämä alkaa olla suosituimpia ketjuja tässä osiossa, vaikka on tuubaa täynnä Laine-fanaatikkojen takia. Ihmettelen, että näin paljon kiinnostaa.
 

Kukko

Jäsen
Täällä mennyt jollain vissiin vähän ihon alle. Juuri nyt Laine arvioissa askeleen Puljua edellä, molemmat himputin hyviä kiekkoilijoita. Tilanne saattaa olla vuoden päästä päinvastainen. Osaltaa vertailu on typerää, koska kyseessä erityyppiset pelaajat. Siinä se, end of story, hajaantukaa
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Solvaukseksi se ei ollut tarkoitettu, mutta tuota mieltä minä todella olen, ja en näe siinä mitään anteeksipyydeltävää. Joka viesti alkaa Laineen kehumisella, ja sitten tulee aina se "mutku" osuus, joka tekee siitä teeskentelyn oloista, koska kyseinen käyttäjä on kertonut samasta asiasta jo useasti aikaisemmin tässä ketjussa. Käyttäjä kokee ikäänkuin "velvollisuudekseen" vastata jokaiseen vastaukseen, mikä pistää ihmettelemään.

Vastata saa mun puolestani vaikka kerran minuutissa. Sitä ei kukaan kiellä, mutta minä ainakin kyseenalaistan henkilön motiiveja mikäli levy jää ns. päälle.

Sä ajattelet sun aivojesi mukaan ja me muut omien. Oma mielikuva ei aina ole se oikea ja siksi ei voi sanoa täysin varmasti, mitä toinen ajattelee, kun ei henkilön pään sisään pääse tutkailemaan. Olen ollut tekemisissä henkilön kanssa, joka päätteli kaiken omien mutujen mukaan, eikä muuttanut ajatuksiaan, vaikka puheena ollut henkilö itse sanoi, miten asia on. Sellainen on henkisesti raskasta, älä lähde samalle linjalle.

Meitä Kärppäfaneja, jotka haluamme kirjoittaa Puljusta täällä, on useampikin ,mutta tuntuu, että se tehdään mahdottomaksi. Miksi tämä teitä niin kauheasti riepoo?Pitäisikö olla ihan shhh Puljusta, ettei Laineen loistokkuus vaan mitenkään kärsisi.Kärppäosiossa toki on ketju iso9:lle, mut tämä avattiin ja tänne tultiin. Jos modeista tämä kuuluu kaatopaikalle, niin siirtäkööt sit sinne. Epäilen vaan, että tietyt nikit silti seuraavat kuin hai laivaa, mut eihän se sit tietenkään ärsyttävästi heti silmiin osuisi, kun poistettaisiin täältä. Voisitte rauhassa unohtaa koko Puljujärven.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Noitarumpu miksi ottaa nyt näin koville? Puljujärvi on todella kova. Aho on todella kova. Laine on todella kova.

Miksi ei voi nauttia?
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täällä mennyt jollain vissiin vähän ihon alle. Juuri nyt Laine arvioissa askeleen Puljua edellä, molemmat himputin hyviä kiekkoilijoita. Tilanne saattaa olla vuoden päästä päinvastainen. Osaltaa vertailu on typerää, koska kyseessä erityyppiset pelaajat. Siinä se, end of story, hajaantukaa

Kirjoitan vielä että tämä on munsta asiallinen viesti ja kiva saada sellainen Tapparan leiristäkin. Itse myönnän, että mun ihon alle meni juuri ne tänne satelevat viestit, joissa kehuttiin sitä kuinka mahtava Laine on Puljuun verrattuna ja lueteltiin ominaisuuksia (käytännössä kaikki mahdolliset) joissa Laine hakkaa Puljun selvästi. Jotenkin se tuntui turhalta kun Pulju ei enää pelaa ja kun muistaa, että ei se Puljukaan niin huono ollut lopettaessaan kauden. Siinä vaiheessa eroja pidettiin hiuksenhienoina ja nekin olivat vaihdelleet kevään aikana. Samoin ihon alle pääsi solvaukset, jotka koin saaneeni siksi että oma mielipiteeni oli valtakannasta poikkeava.

Oon vissiin kehunut Lainetta liikaa kun se häiritsee ainakin yhtä kirjoittajaa, joten yritän malttaa nyt mieleni. Lomillekin lupailin jo lähteä. Sen silti sanon vielä uhallakin, että pomppasin penkistä viime sekuntien maalin vuoksi juuri siksi, että tekijänä oli Laine. Toivottavasti tämä kertoo siitä, että pelkkää hyvää minä Laineelle toivon.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Noitarumpu miksi ottaa nyt näin koville? Puljujärvi on todella kova. Aho on todella kova. Laine on todella kova.

Miksi ei voi nauttia?

Siis mitä pahaa Noitarumpu sanoi? Antaisitte nyt hänellekin mahdollisuuden perustella ajatuksensa ilman päällehyökimistä. Asiallisestihan tuo on kirjoittanut ja asiaakin, vaikka myönsikin avoimesti että saa varoa kielenkäyttöään. Toivoisin tänne lisää kiekosta kiinostuneita naisia joten koitetaan me miehet olla kohteliaita ja annetaan asioiden riidellä jos riitaa väkisin tarvitaan. Uskon tosin että kumpikaan meistä ei sitä kaipaa. Kolmesta viimeisestä lauseestasi olen samaa mieltä :)
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En voi kyllä itsekkään käsittää miten ei voi myöntää että Laine on vain hiukan parempi. Jos Patea ei olisi niin olisi selvää että Pulju olisi kirkkain talentti Barkovin jälkeen mutta nyt vain ei ole niin.

Molemmilla pelaajilla on omat vahvuutensa, ja tässähän se ero tuleekin. Jos alkaisi listaamaan missä kumpikin on parempi antaen pisteen aina paremmalle, niin varmaan aika tasan menisi. Mutta sillä ei ole paskaakaan väliä, sillä jääkiekko on maalintekopeli (suomalaiset ei tätä vain jostain syystä aina käsitä) ja siinä taidossa Laine on käsittämättömän hyvä. Siksi Laine on kisoissa ja Pulju ei. Laukaus. Heikompana kisavuotena Puljukin olisi mukana, mutta nyt ei vain RIITÄ, sillä ne pelaajat joukkueessa, mitkä kilpailivat Puljun kanssa, ovat vain yksinkertaisesti PAREMPIA tällä hetkellä. Miksi helvetissä Jalonen olisi ottanut huonompia pelaajia tuonne?

Jossittelu sillä, että ei voi tietää tasoeroa koska Pulju ei ole tuolla on naurettavaa. Sekin jo tekee eron, että Laine on kisoissa ja Pulju ei. Sen kertoi keväällä jo se, että Laine pääsi EHT:lle, Pulju ei.

Jesse oli nuorissa helmikuussa maailman paras pelaaja. Noinkohan yksikään Tapparafani unohtaisi asian, jos Laine olisi tittelin saanut. Vaikea uskoa, että olet Kärppien kannattaja, tuu jo sieltä Tapparan kaapista ulos=)Toki jokainen fanittaa ketä haluaa, mut Jesse on oma poikamme ja ansaitsee kyllä enemmän kuin kirjoitit.Laine on upea, mut en usko, et Puljua tarttee siksi vähätellä.Heillä on erilaiset taitonsa, mut ei toinen ole toistaan niin huikeasti edellä, kun tänne tulleet Laine-fanit kirjoittavat. Nyt on helppo sanoa, et Laine on parempi, kun pelaa hyvin tuolla ja toivon tuon flow´n myös jatkuvan kovia maita vastaan.

Turha tätä on vatvoa, eiköhän syys näytä missä mennään viimeistään ja ilman vertailuja. Siellä on muita pelaajia, joihin heitä varmasti aletaan verrata.Jessekin saa nyt sit toipua loukkaantumisestaan, kun sellainen on kerran tapahtunut, mut pliis älkää tulko sanomaan, ettei Jesse riittäisi tuolla. Sitä kun ette tiedä tekään, niin hurjasti hän meni eteenpäin.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Erätauko
Ilman sarvia ja hampaita... Miksi tästä pitää tehdä mitään vastakkain asettelua?

Kuten sanoin. Meillä on hyvät juniorit, hyvä tulevaisuus.

Ja minulle on sama onko @Noitarumpu nainen vai mies. Vai pitääkö minun arvioida jotenkin toisin kantani, jos kirjoittaja on nainen?
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän tässä ole nyt pelejä katsoessa nähty, ettei Jessellä vielä aivan riitä näihin karkeloihin?
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän tässä ole nyt pelejä katsoessa nähty, ettei Jessellä vielä aivan riitä näihin karkeloihin?

Hetkinen, pelaako se Jesse sittenkin kisoissa kun tuon huomasit ;) Tai sitten sulla on mahtava kristallipallo. Laine ja Aho pärjäävät mukavasti, mutta en minä silti sano että nyt on nähty että Jessekin pärjäisi kisoissa. Tämän suhteen kysymykset jää siis vastauksitta ja turhahan tuon kanssa onkaan enää jossitella suuntaan taikka toiseen.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Erätauko
Ilman sarvia ja hampaita... Miksi tästä pitää tehdä mitään vastakkain asettelua?

Joo nimenomaan ei pitäisikään tehdä vastakkainasettelua. Mutta jos minä kirjoittaisin sulle tai jollekin Laineen kannattajalle että "miksi nyt ottaa niin koville" kirvoittaisi se vastareaktioita. Eli yritin vaan rauhoitella että annetaan jo olla ja koitetaan jutella asiallisesti.
 

Johnnie

Jäsen
Sä ajattelet sun aivojesi mukaan ja me muut omien. Oma mielikuva ei aina ole se oikea ja siksi ei voi sanoa täysin varmasti, mitä toinen ajattelee, kun ei henkilön pään sisään pääse tutkailemaan. Olen ollut tekemisissä henkilön kanssa, joka päätteli kaiken omien mutujen mukaan, eikä muuttanut ajatuksiaan, vaikka puheena ollut henkilö itse sanoi, miten asia on. Sellainen on henkisesti raskasta, älä lähde samalle linjalle.

Kuulostaa tutulta.

Pulju olisi kuulunut kisoihin ja olisi ollut valmis tulemaan

Olen sitä mieltä, että ei ne minua sinne tarvitse. -Jesse Puljujärvi
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo nimenomaan ei pitäisikään tehdä vastakkainasettelua. Mutta jos minä kirjoittaisin sulle tai jollekin Laineen kannattajalle että "miksi nyt ottaa niin koville" ei sitä varmasti katsottaisi hyvällä. Eli yritin vaan rauhoitella että annetaan jo olla ja koitetaan jutella asiallisesti.
Kuinkahan monta kertaa minä olen pitänyt Lainetta ns. Ylijumalana verrattuna Puljujärveen?
Pidetään siis vastakkainasettelua yllä. Perin suomalaista...
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuinkahan monta kertaa minä olen pitänyt Lainetta ns. Ylijumalana verrattuna Puljujärveen?
Pidetään siis vastakkainasettelua yllä. Perin suomalaista...

En kyllä sanonutkaan että olet. Moni täällä kuitenkin on niin tehnyt ja soisin, että vastakkainasettelukommenttia heitettäisiin sinne suuntaan mistä räikeimmät vastakkainasettelut tulee. Samoin tuon "miksi nyt ottaa näin koville" oli mielestäni turha, mutta et toki näe sitä itse samoin.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Noitarumpu miksi ottaa nyt näin koville? Puljujärvi on todella kova. Aho on todella kova. Laine on todella kova.

Miksi ei voi nauttia?
Nauttisin kovasti, jos vaan oltaisiin oikeudenmukaisia Jessellekin. Hän ei tuolla pelaa, mutta silti tulee esim. seurantaketjussa irvisteleviä heittoja ja osa täällä on niin selvännäkijöitä, että tietävät, ettei Jessen taidot ois mittenkään tänne riittäneetkään. Puppua.

Kaikki lähti siitä, että unelmoin ketjusta, jossa olisivat mainisemasi herrat yhdessä. Aivan varmasti Laine olisi kyennyt siinäkin maalaamaan ja kun poikien aivoitukset ovat kuin yhdestä päästä ja tietämys toisistaan tulee selkäytimestä, niin en pitänyt mahdottomana ketjun onnistumistakin. Olisihan siitä voinut jättää ulos pelaajan myöhemmin, jos ei olisi hyvä. Mut kohu nousi ja nyt mä oon idiootti, tyhmä ja vaikka ja mitä. Uskomaton show nousi asiasta ja toinen nikki teki jopa avauksen Puljun ketjuksi. Siellä sama meno jatkuu.

Aho, Laine ja Puljujärvi ovat jokainen upeita, enkä ymmärrä miksei sitä unelmaketjua olisi saanut kirjoittaa!
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Anteeksi, mutta

@Erätauko oletko @Noitarumpu Isä, kaveri, vai ihastunut... kun pitää niin kovasti puolustaa... Vai jopa alter-ego.

Jesse on rikki, ja muutenkaan en olisi kyllä nähnyt hänellä paikkaa joukkueessa, ellei sitten Ahon tilalle.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän tässä ole nyt pelejä katsoessa nähty, ettei Jessellä vielä aivan riitä näihin karkeloihin?
Tässä on just sellainen kirjoitus, josta en pidä. Et voi mitenkään tietää olisiko riittänyt. Mut katsele vaan rauhassa kristallipallostas, Tarot-tai mistä lie korteistasi tulevaisuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös