Olen arvellakseni ensimmäistä kertaa samaa mieltä käyttäjän
@Dissonanssi kanssa, mutta onhan D:n viesteissä tolkkua. En näe järin rationaalisia perusteita sille, miksi esimerkiksi Tuukka Mäntylä ja Atte Ohtamaa menivät Kari Jalosen papereissa Rasmus Ristolaisen edelle. Pari EHT-matsia voi mennä totutellessa, mutta mitäpä haittaa Ristolaisen mukanaolosta olisi ollut? Jos kisoissakaan ei olisi kulkenut, niin sitten olisi voinut tehdä ratkaisuja ja vähentää peliaikaa. Potentiaali onnistua isommin on kuitenkin valtavasti suurempi kuin mainituista vaikkapa Ohtamaalla. Täysi kausi NHL-joukkueen takalinjoilla kärkipakin minuuteilla olisi mielestäni pitänyt katsastaa myös itse kisoissa. Otetaan nyt esille sekin kuriositeetti, että Juuso Hietanen on tosiaan nyt ainoa rightilta pelaava puolustaja lopullisessa joukkueessa. Tältäkin katsantokannalta hieman oudoksun Ristolaisen jättämistä ulos lopullisesta joukkueesta. Mikäli ajatellaan kisoja hieman kauaskantoisammin, niin nähdäkseni Ristolaisesta olisi ollut enemmän hyötyä kuin esimerkkinä käyttämästäni Ohtamaasta.
Rasmus Ristolainen on mielestäni parempi pelaaja kuin Atte Ohtamaa, Tuukka Mäntylä tai Jyrki Jokipakka. Kari Jalonen nyt kuitenkin syystä tai toisesta näki muun muassa näiden kolmen valinnan Leijonia enemmän palvelevana ratkaisuna, joten turhapa minun on asiasta ruikuttaa, mikäli lopputulos on kuitenkin toivottu.
Ei sen puoleen, että olisin peloissani maajoukkueen kisamenestyksen puolesta, kun kuitenkin kannatan kisoissa Suomen sijasta Slovakiaa. Kunhan vain nyt kummaksun.