Siis mistä tämä ajatus kumpuaa, että Ristolainen olisi kilpaillut Mäntylän kanssa kisapaikasta? Nuohan ovat suunnilleen toistensa vastakohdat pelaajina, joten aika älytönta ajatella, että olisivat taistelleet samasta roolista.
Itse näkisin, että Rasse kisasi ensisijassa Lindellin kanssa kisapaikasta. Ja leirinäyttöjen perusteella voi sanoa valinnan menneen oikein, koska kyllähän Lindell enemmän toi hyökkäysvoimaa, pelirohkeutta ja tiettyä nuoruuden intoa joukkueeseen kuin Ristolainen.
En minä ajattelekaan, että olisivat kilpailleet kisapaikasta. Ei Mäntylä olekaan varmaan kisannut Ristolaisen kanssa samasta roolista koska eivät ole vertailukelpoisia, lähimainkaan, toisiinsa. Itse niputin naiivisti puolustuksen vaan "omaan järjestykseeni" ja siitä jakelin kisapasseja pelaajille. Siinä listalla Ristolainen menisi ainakin heittämällä kolmen kisoihin valitun puolustajan ohitse.
En tiedä valmentajien valintakriteereistä sen tarkemmin, toisin kuin moni täällä, mutta tuntuu oudolta että pelaajat taistelisivat roolituksiensa pohjalta kisapaikoista. Eli tässä tapauksessa Lindell on verrattavissa roolituksensa puolesta Ristolaiseen ja voitti EHT -näytöillä tämän taiston ja näin ollen RR ei saa pelipaikkaa kisoista.
Puolustus on erityisessä syynissä näissä kisoissa lähinnä kätisyyksien osalta ja sen kuka niitä makuupaikkoja jakelee puolustuspäässä. Uskon, että tulen palaamaan tähän aiheeseen vielä monesti.
Edit. Myönnetään, hieman harhaanjohtavasti kirjoitin tuosta Mäntylän syrjäyttämisestä Ristolaisen kohdalla.