Meikä liittyy siihen kuoroon jonka mielestä S.Koivulle on aina tilaa maajoukkueessa.
Saksa-pelin perusteella sanoisin nykyjengistä seuraavaa: Ykkösketju haki vielä itseään. Selänne oli selvästi jotenkin eksyksissä, enkä itse olisi todellakaan kasannut moista ketjua -- ennemmin Selänne olisi sopinut M.Koivun rinnalle (jossa T.Ruutu olisi raivannut kaksikolle tilaa), koska Mikko on nimenomaan peliä tekevä sentteri, toisin kuin OJ.
Jussi Jokinen oli kakkosessa ihan turisti, samoin Kapanen kolmosen keskellä haki selvästi itseään. (En muutenkaan olisi välttämättä miestä tähän jengiin mahduttanut, ehkä Immonen olisi tähän parempi vaihtoehto?)
Ylivoima toimi ilahduttavan hyvin (sekä 5-4 että 5-3), sen sijaan alivoima oli huolestuttavan lepsua. Toivottavasti tähän kiinnittää myös valmennusjohto huomiota.
Anyway, jos Saku tulee niin hän pelaa Selänteen kanssa samassa ketjussa -- kaikki muu lähentelisi idiotismia. Ja ellei Sakarias tule, niin M.Koivu on Selänteelle paras sentteri tästä jengistä. Kyseessä on niin laadukas pelaaja, ettei Suomella ole varaa pitää häntä "eksyksissä" jossain korkeintaan välttävästi toimivassa ketjussa.
Ja muistutus vielä kaikille Peltonen-SKoivu-Selänne -yhdistelmän perään haikailijoille: Tämä ketju ei ole MILLOINKAAN toiminut, missään kisoissa! Playmaker-Sniper -pari tarvitsee rinnalleen tilantekijän -- mielellään kädellisen (kaikki tietävät ketä tässä haetaan, mutta viime yö torpedoi tämän mahdollisuuden). Muistelkaapa vain kuka "puhelintolppaniska" teki aikoinaan 99:lle ja Kurrille tilaa...
Minun toiveissani siis olisi Selänteen suhteen ketju
T.Ruutu-S.Koivu-Selänne (with Saku)
tai T.Ruutu-M.Koivu-Selänne (without Saku)
Toki ensinmainitussa ketjussa voisi toimia myös Pihlström tai Bergenheim, mikäli Mikko ja Tuomo halutaan pitää yhdessä.
Nyt alkaa palaveri, joten muita ketjuja ei nyt ehdi hahmotteleen (eikä se nyt mun hommaani ole muutenkaan, kunhan lätisen joutessani)...