No ei sitä nyt näinkään voi sanoa:) Mikä rooli Sheddenillä sitten joukkueessa on, jos menestymättömyydestä syytetään vain Jalosta?
edit: toki, mikäli joukkue epäonnistuu, kantaa koko valmennustiimi vastuuta tapahtuneesta, mutta suurin vastuu on aina päävalmentajalla, joka on myös vastuussa pelitaktiikan toimivuudesta, oli sen luonut kuka tahansa.
Sun editkohtasi on myös mun pointtini.
Pahoin vain pelkään, että tapahtui mitä tahans niin Shedden tulee saamaan sheissea niskaan.
Vaikka valmentajien (jalonen - pelikirja, shedden - henkinen puoli) roolit on monasti käyty medioissa läpi niin se ei tule peilaantumaan kisojen jälkeiseen keskusteluun. Shedden saa paskaa mikäli hävitään mutta jos tulee kultaa puhutaan Jalosen pelikirja koska mehän kaikki tiedetään, että dougi ei tiedä jääkiekosta hevonhelvettiä. Tästä oli merkkejä jo nihkeän eht:en aikaan.
Nyt kun peli on edelleen hieman tervanjuontia ja koska osa-syy (muita on myös, esim teemu-olli akselin toimimattomuus) on ollut se, että pakit eivät jostain syystä saa sitä ykkös-syöttöä sentterin lapaan, niin minun täytyy kysyä missä mättää. Istuin kateudesta vihreänä kun seurasin jalos-kerhon pelejä. Yksinkertais ja kaunista. Mutta jossain vaihessa tämä systeemi nousi lähes uskonnon tasolle, ja tämän minä kyseenalaistan. Mikäli se ei esimerkisi toimi yhtä hyvin pienessä kaukalossa tai vastustajat on scoutannut suomen hyvin tai se ei tällä tasolla vain yksikertaisesti toimi, se ei ole sheddenin vika. Sen osan vastuusta kantaa jalonen.
Toivon että me fanit, media ja ennekaikkea jalonen itse ymmärtää tämän, koska heppu on head-coutsi seuraavat oliko kaksi vai kome vuotta. Mikäli kisat menee viduiksi, niin asiat eivät korjaannu vain sillä että Sheddenin soppari menee umpeen vaan kaikki joutuu ihmettelemään mikä meni vikaan.
Ok, on todella ennenaikaista näistä asioista keskustella. Kisat eivät edes ole puoliväissä ja en halua maalata piruja seinille. Zori. Dogin dissaus on vain hävinnyt lähes kokonaan ja meikäläisellä on semmonen hiljaista - ennen - myrskyä - fiilis.
PS: Mikäli kultaa tulee niin ehkä pitäisi hankkia seuraaviin kisoihin joku tekemään sheddenin hengenkohotus hommaa. Om ehdotukseni olis duetto Andre Wikström ja Einö Grön. Andre nostamaan sellasta sopivaa hurri-vihaa ja eino vois lauleskella Suomalaisia ikivihreitä. Olis semmone hyvä balanssi et jannut ei olis liian löysiä tai ottais liikaa turhia jäähyjä. ;)