Aah, piti vielä ennen koneelta poistumista tulla jakamaan teidän kanssa yksi todella naurettava juttu, nimittäin nämä YLE:n kaksi todella mahtavaa jääkiekkomiestä ovat pistäneet oman lusikkansa soppaan tässä ketjujenmuodostuksesta, kun Saku tulee mukaan:
http://www.yle.fi/urheilu/tapahtuma...ami_peluuttaisivat_leijonaketjuja_105893.html
Erityisen hyvät naurut sain varsinkin Alpo Suhosen ratkaisusta :D Eihän tuossa olisi mitään järkeä, muutenkaan ei Tamikaan mielestäni mitään maailman fiksuinta juttua heittänyt esim. Olli Jokisen suhteen... Nyt voi sanoa ainakin, että Shedden on näitä jannuja paljon fiksumpi.
Hahahaa! Meikäläinenkin sai naurut tuosta Alpo Suhosen ehdotuksesta, nyt en enää yhtään ihmettele, että Ässät jäi jumboksi tänä vuonna, ei millään pahalla. Saku Koivu kolmoskenttään Pihlströmin ja Hyvösen keskelle, ei hemmetti miten pihalla Suhonen on. Tuo nykyinen ykköskenttä mikä meillä on niin ei ole esittänyt mitään hyvää. Miksi ihmeessä sillä pitäisi jatkaa senkin jälkeen, että Saku tulee joukkueeseen.
Tammisen hyökkäysketjukoostumukset sen sijaan ovat minusta kohdillaan kahden ensimmäisen ketjun osalta, paitsi Peltonen Sakun ja Teemun rinnalla mietityttää. Minun mielestäni tässä pitäisi olla rohkea ja pistää siihen Pihlström heilumaan ja sotkemaan vastustajien peliä. Samalla aikaa Teemulle ja Sakulle jää aikaa tehdä tuhoa, eikä Pihlström nyt aivan kädetön itsekään ole. Kakkoskenttään ei muutoksia, pidetään se sellaisena kuin onkin nyt. Suomen paras ketju on ollut ja parantaa peliään, ei mennä sotkemaan sitä.
Kolmoskenttään pistäisin OJ:n keskelle ja hänen laidoilleen Peltosen ja Hyvösen. Neloskenttään sitten pistäisin keskelle Kapasen ja laidoille Bergenheimin ja Hahlin. Hahl voisi myös toimia keskellä, jomminkummin. Pyörälä ei ole minua vakuuttanut. Ollut hyvin näkymätön pelaaja, ei ole tarpeeksi fyysinen, tosiaan "todella köyhän miehen Jere Lehtinen". Neloskenttään vaaditaan kuitenkin enemmän fyysisyyttä. Voin olla väärässäkin mutta tämä kuva minulle on tullut.
Olli Jokinen sopisi tietysti myös laitaan ja voisi pelata S.Koivun ja Selänteen rinnalla. Se saattaisi jopa toimia, kuulostaa minusta itseasiassa vielä paremmalta mitä itse ehdotin edellä. Tämä on todella vaikeaa päättää, ketkä pelaa ja kenen kanssa.
Jos minä saisin päättää ketjukoostumuksista niin ne olisivat suunnilleen näin:
Pihlström/O.Jokinen - S.Koivu - Selänne
Ruutu - M.Koivu - J.Jokinen
Peltonen - O.Jokinen/N.Kapanen - Hyvönen
Pihström/N.Kapanen - N.Kapanen/Hahl - Bergenheim
13. hyökkääjä Pyörälä
Ykkösylivoima:
Selänne - S.Koivu - Peltonen
Niskala - O.Jokinen
Kakkosylivoima:
Ruutu - M.Koivu - J.Jokinen
Hyvönen/Koistinen - Lepistö
Ykkösylivoima olisi minusta noin kokeilemisen arvoinen. Siinä olisi huippu pelintekijä Sakun muodossa. Peltonen raatajana ja oivallisena pelaajana. Selänne maalintekijänä. Niskala kiekon siirtelijänä ja pystyy tekemään maaleja. OJ pommittajana.
Kakkoylivoimassa tuttu kakkoskenttä kasassa. Hyvönen pommimiehenä viivassa, mutta jos ei kulje niin Koistinen siihen. Lepistö ehdottomasti toiseksi pakiksi. Koistisella ei ole kulkenut tuolla paikalla ja Leppä voisi olla ongelmaan ratkaisu.