Miten tästä suosta päästään ylös?

  • 76 859
  • 536

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
#12 kirjoitti:
Ketjuun aiheeseen palatakseni, olen varma että keskinäisellä kinastelulla tuskin mikään paranee. OK, minä uskon HIFK:n enkä pidä yhtä mahdollista välikautta lätkämenestyksessä minään katastrofina. Ja jos joku haluaa siksi leimata minut teiniksi ja propagandakoneeksi, niin siitä vaan.

Ihmettelen vain, miten kannattaminen - joka kai alunperin on positiivisesti latautunut ilmaus - saa aika erikoisen olomuodon näillä sivuilla. Tällekin palstalle näyttää pelmahtavan harva se päivä uusia riidankylväjiä, joidenka motiiveja voi vain ihmetellä. Suu vaahdossa jaksetaan haukkua, riidellä ja raastaa, samalla kun tuossa vasemmalla nimeää suosikkijoukkueekseen HIFK:n.


Entä oletteko tutustuneet tähän Everton-fanien sielunelämästä kertovaan väikkäriin? Tässä uraauurtavassa tutkimuksessa rinnastettiin fanittaminen rakkauselämyksiin monellakin tapaa. Minusta moni tänne kirjoittava voisi miettiä onko heidän ja HIFK:n parisuhde kunnossa. Ja ehkä osan pitäisi tehdä jotain johtopäätöksiä.


Yritä nyt hyvä mies uskoa että meidän mielestä ei mitään tapahdu ellei porukka johdossa vaihdu. Tätä joukkuetta ei ole hauska kannattaa kun homma ei toimi.

Jos sinun mielestä joukkueen eteen ei voi tehdä muuta kuin sokeasti kannattaa - samalla kun onnettomat tj:t/hallituksen jäsenet/muut statistit tekevät samoja virheitä yksi toisensa jälkeen - niin se on sinun mielipiteesi - ja olet siihen täysin oikeutettu. Mutta et kai tosissasi voi uskoa että kaikki miettisivät samoin - sellaista ammatti urheilujoukketta et maailmasta löydä jonka kaikki fanit olisivat "samaa mieltä" - varsinkin kun kausi useinmiten loppuu 2 kuukautta ennen finaaleja.

Käytit sanaa "välivuosi". Niitä on kertakaikkiaan ollut aivan liikaa 15 vuoden sisällä.

Enkä ole tutustunut Evertonin historiaan/kirjoituksiin, olen nimittäin Gloryhunter = Liverpoolin mies - ja siellä vaihtuu äijää jos ei tule voittoja!
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
#12 kirjoitti:
OK, minä uskon HIFK:n enkä pidä yhtä mahdollista välikautta lätkämenestyksessä minään katastrofina.

Sanotaan nyt mielummin näin että välikausia on ollut viime vuosina hieman liikaa eli olisit voinut mielummin sanoa että "enkä pidä jälleen tulevaa mahdollista välikautta lätkämenestyksessä minään katastrofina"

Pitäisi hieman paremmin paikkansa.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
OK, välikausia on katsantokannasta riippuen ollut useampia. Entä sitten? Nämäkin korpivaellukset ovat aikanaan päättyneet ja HIFK-fudista jaksetaan kannustaa nelosessakin :)

HIFK on menestystä suurempi juttu.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
#12 kirjoitti:
OK, välikausia on katsantokannasta riippuen ollut useampia. Entä sitten? Nämäkin korpivaellukset ovat aikanaan päättyneet ja HIFK-fudista jaksetaan kannustaa nelosessakin :)

HIFK on menestystä suurempi juttu.

Kyllä, mutta miksi meidän pitää sietää nykyjohtoa. HIFK on paljon suurempi asia kuin Penat, Frankit ja Kifet ym. porukka. Ei he ole sama asia kuin HIFK. Joskus tulee aika väistyä, sanoisin että HIFK:n lätkän nykyjohdon aika olisi tehdä se nyt.

Kyllä HIFK säilyy, vaikka tehtäisiin henkilömuutoksia. Nyt on vaan niiden aika.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Flancke kirjoitti:
Yritä nyt hyvä mies uskoa että meidän mielestä ei mitään tapahdu ellei porukka johdossa vaihdu. Tätä joukkuetta ei ole hauska kannattaa kun homma ei toimi.
- - -

Ketkä on me?

Kun ketjun aihe on, että miten tästä suostä päästään ylös tarkoittaen siis tätä kautta, niin enpä ole jutuistasi löytänyt juurikaan ehdotuksia parannuksista muuta kuin potkuista kaikille. Vaan mitäpä se tässä vaiheessa kautta hyödyttäisi, jos potkittaisiin vaikka kaikki IFKoon valmennuksesta, johdosta ja pelaajistosta pois?

Siis, mikä on missiosi?
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
fiftyeight kirjoitti:
Kun ketjun aihe on, että miten tästä suostä päästään ylös tarkoittaen siis tätä kautta,...
Näin sinä sen ymmärrät, minä en eikä moni muukaan. Ero on vain siinä, että moni yltiöoptimisti on huomannut sen suon vasta nyt.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
fiftyeight kirjoitti:
Ketkä on me?

Kun ketjun aihe on, että miten tästä suostä päästään ylös tarkoittaen siis tätä kautta, niin enpä ole jutuistasi löytänyt juurikaan ehdotuksia parannuksista muuta kuin potkuista kaikille. Vaan mitäpä se tässä vaiheessa kautta hyödyttäisi, jos potkittaisiin vaikka kaikki IFKoon valmennuksesta, johdosta ja pelaajistosta pois?

Siis, mikä on missiosi?

Valmentajaa ei ehkä vielä tarvitse potkia pois, mutta mitä harmia luulisit HIFK:n toiminnalle tapahtuvan, jos Heino, Moberg ja Tuohimaa eivät olisi huomenna mukana toiminnassa. Syksyllä pitää tehdä muutokset, koska nyt ei tehdä pelaaja-, valmentaja- ja sponsorisopimuksia. Nyt pitäisi vain tehdä pikku viilauksia asioihin ja markkinoida lipunmyyntiä, siis jos asiat on kunnossa. Nyt ne eivät ole sitä.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johannes kirjoitti:
Kyllä, mutta miksi meidän pitää sietää nykyjohtoa.

Paljoltikin olen samaa mieltä kanssasi, mutta "nyky"johdon sietämistoleranssissa näyttäisin olevan valovuoden edelläsi (tai jäljessä, miten vaan). Syy lapsenuskooni on se, että "nyky"-HIFK - siis Lätkä-HIFK - on pitkälti näiden samojen dinojen luomus. Esimerkiksi Moberg ollut avainhenkilö vuodesta 1968. Tai kysytäänpä näin: montako Mobergitonta viiriä näet hallin katossa? Ja nyt hänestä tehdään kiittämättömien nulikoiden (minun mielipide) mielestä jotain seniiliä syntipukkia yhden takellellen alkaneen kauden takia. Suhteetonta ylireagointia, joka on aiemmin ollut naapurileirien tavaramerkki. Minusta.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
#12 kirjoitti:
Paljoltikin olen samaa mieltä kanssasi, mutta "nyky"johdon sietämistoleranssissa näyttäisin olevan valovuoden edelläsi (tai jäljessä, miten vaan). Syy lapsenuskooni on se, että "nyky"-HIFK - siis Lätkä-HIFK - on pitkälti näiden samojen dinojen luomus. Esimerkiksi Moberg ollut avainhenkilö vuodesta 1968. Tai kysytäänkä näin: montako Mobergitonta viiriä näet hallin katossa? Ja nyt hänestä tehdään kiittämättömien nulikoiden (minun mielipide) mielestä jotain seniiliä syntipukkia yhden takellellen alkaneen kauden takia. Suhteetonta ylireagointia, joka on aiemmin ollut naapurileirien tavaramerkki. Minusta.


Moberg palkattiin mainitsemasi vuonna IFK:n kassanhoitajaksi - Göran Stubbin toimesta - en kutsuisi häntä silloin avainhenkilöksi - ne ovat aivan muut henkilöt ja nimet. Myöhemmin Mobergin rooli nousi - mutta vasta 80-luvulla. Ja loput varmasti kaikki jo tiedämmekin.

On totta että Moberg on omistanut suuren osan elämästään IFK:lle mutta on hän sieltä myös rahaa saanut - monien mielestä liikaakin - kun taas paljon suuremmat IFK-miehet eivät ole netonneet montaa penniä.

Lopputulos on että Moberg on enemmän sählännyt kuin saavuttanut - joten nyt mies vaihtoon ja uutta verta kehiin - sitä kutsutaan kehitykseksi.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fiftyeight kirjoitti:
Ketkä on me?

Kun ketjun aihe on, että miten tästä suostä päästään ylös tarkoittaen siis tätä kautta, niin enpä ole jutuistasi löytänyt juurikaan ehdotuksia parannuksista muuta kuin potkuista kaikille. Vaan mitäpä se tässä vaiheessa kautta hyödyttäisi, jos potkittaisiin vaikka kaikki IFKoon valmennuksesta, johdosta ja pelaajistosta pois?

Siis, mikä on missiosi?


Me = Minä ja Jengi!

Myös tämän kauden voisi pelastaa parilla ilmoitusluontoisella asialla - pari äijää vahtoon niin on monella jo parempi mieli vaikka tällä kaudella tulisi turpaan joka ikisessä matsissa.

Se on kumma asia miten ihmisen ajatusmaailma voi toimia aurinkoisin mielin jos tietää että seuraavana päivän paistaa aurinko - ja on tilipäivä....
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Etpä Flancke vastannut kysymykseeni. Ketkä on me?

Miten muuten kuin potkimalla kaikki ulos pääsemme tästä suosta ylös tällä kaudella? Mitä tilalle, miten ja millä aikataululla?

Edit. Minä ja jengi = ?
 

IFK4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
#12 kirjoitti:
Esimerkiksi Moberg ollut avainhenkilö vuodesta 1968. Tai kysytäänpä näin: montako Mobergitonta viiriä näet hallin katossa? Ja nyt hänestä tehdään kiittämättömien nulikoiden (minun mielipide) mielestä jotain seniiliä syntipukkia yhden takellellen alkaneen kauden takia.

Niin, ei kai kukaan kiistä Mobergin vaikutusta aikaisempiin riemuhetkiin (mestaruudet, brändi, HIFKin suuruus yms)? Mutta kyse on nyt enemminkin siitä että aika on ajamassa/on ajanut kyseisen herran + Heinon ohi. Nyt eletään 2000-lukua, jossa sekä taloudellinen menestys että urheilullinen menestys pitää olla tärkeässä roolissa. Joka kausi.

Itse ainakin pidän Mobergin saavutuksia HIFK:n organisaation parissa mahtavina, ja herran kanssa muutamaan kertaan keskusteltuani tiedän kuinka viisas mies on kyseessä. Sekä hänen sitoutumisensa HIFK:hon sekä rakkaus seuraa kohtaan. Mutta aika ajaa väistämättä jokaisen ohi jossakin vaiheessa. Nyt ollaan siinä vaiheessa että tässä organisaatiossa tarvitaan uusia tuulia (olisi tarvittu jo muutama vuosi sitten...).
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
#12 kirjoitti:
Paljoltikin olen samaa mieltä kanssasi, mutta "nyky"johdon sietämistoleranssissa näyttäisin olevan valovuoden edelläsi (tai jäljessä, miten vaan). Syy lapsenuskooni on se, että "nyky"-HIFK - siis Lätkä-HIFK - on pitkälti näiden samojen dinojen luomus. Esimerkiksi Moberg ollut avainhenkilö vuodesta 1968. Tai kysytäänpä näin: montako Mobergitonta viiriä näet hallin katossa? Ja nyt hänestä tehdään kiittämättömien nulikoiden (minun mielipide) mielestä jotain seniiliä syntipukkia yhden takellellen alkaneen kauden takia. Suhteetonta ylireagointia, joka on aiemmin ollut naapurileirien tavaramerkki. Minusta.

Frank on tietysti HIFK:n ikoni, jolle en sinänsä voi ottaa kuin hatun pois päästä ja kumartaa.

Mutta, siis iso mutta, meidän urheilupuolen menestyksen vuodet olivat 97-99, kun se puoli oli ammattimiesten K+W+S käsissä. Tämä on se pointti, joka on nyt missattu liian pitkään. Äijäkööri, joka hoitaa nyt hommia vaatii muutoksen tai täydellisen suunnanmuutoksen ymmärryksessä siitä kuinka HIFK palaa pelaamaan sijoista 1-4.

Jääkiekkojoukkue ei ole pelkkä oy, jolla on joku rahallinen tulostavoite, joka ei edes ilman menestystä toteudu.
 

bwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sisäpiirin tietona voisin myös kannustaa liittämään adressiin ameriikan ihme Sheddenin nimen. Miksikö Tappara voitti viime viikolla 7-1? Tietysti minulle iloinen asia, että voitti. Mutta Ifk:n kannatajaa tuskin naurattaa kuulla, että Shedden rääkkäsi joukkueen täysin hapoille pelipäivänä. Siinä sitä canada hocia oikein mahan täydeltä. Voi taivas.

Yksi ammattilaisjääkiekon, miksei joidenkin muidenkin lajien minulle aukeamattomista mysteereistä on se kuinka täysin epäpätevät ääliöt voivat edetä noin helvetinkin korkealle urallaan. Siis lähinnä valmentajat.

Toimitusjohtajanne, ent. kiertokirjebisnesmies Matikainen on tosin elävä kolmiulotteinen malli kun haetaan merkityksiä sanoille epäpätevä, tomppeli ja liiketaloudellinen katastrofi. Ehkä siksi kukaan ei tajua katsoa Sheddeniä tarkemmin, kun Matikainen loistaa aurinkona omassa tyhmyydessään kaiken yli.

Laittakaa nyt formu kuntoon, saatana. Ei maailman ylivoimaisesti rakkain vihollinen saa olla tuollainen munaton sakki.
 

toimittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
#12 kirjoitti:
Syy lapsenuskooni on se, että "nyky"-HIFK - siis Lätkä-HIFK - on pitkälti näiden samojen dinojen luomus. Esimerkiksi Moberg ollut avainhenkilö vuodesta 1968. Tai kysytäänpä näin: montako Mobergitonta viiriä näet hallin katossa? Ja nyt hänestä tehdään kiittämättömien nulikoiden (minun mielipide) mielestä jotain seniiliä syntipukkia yhden takellellen alkaneen kauden takia. Suhteetonta ylireagointia, joka on aiemmin ollut naapurileirien tavaramerkki. Minusta.

Mikä on ollut Mobergin rooli jos menestystä on tullut? Joskus aikanaan herrasta on hyötyä ollut esim kassanhoitajana mutta aika on ajanut ohi jo KYMMENEN vuotta sitten. Nostetaan vaikka Frankin kuva hallin kattoon mutta miestä ei pitäisi enään päästää sotkeutumaan seuran asioiden hoitoon.
Pentin kaksi yritystä HIFK:n leivissä ovat tuottaneet silkkaa tuskaa. Mitä väliä sillä on jos mies (ei kuitenkaan yksin) on saanut kerättyä hyvin rahaa kun ei ole mitään näyttöä että niitä osaisi käyttää, päinvastoin.
Heino on ollut hallitus roolissaan Mobergin oikea pakara tai jotain joten ei miehestä sen enempää.
Tuohimaasta ei mitään sanottavaa kuin että jostainhan HIFK hänellekin maksaa.
Oikeasti on ihan saman vaikka siellä olisi Lasse Lehtinen päättämässä asioista kunhan hommassa olisi järkeä. Nyt on ollut noin viisitoista vuotta päämäärätöntä alamäkeä joitain muista tekijöistä johtuvia piikkejä lukuunottamatta. Puhutaan siis urheilullisesta menestyksestä eikä mistään suurimmista budjeteista tms.
Kuluva kausi on vain yksi muiden joukossa joka on alkanut vielä odotuksiakin huonommin jos mahdollista.

Toivon että tulisi vihdoinkin suuri remontti ennen joulukuuta. Mahdollisuuksien mukaan uudet miehet hallitukseen ja TJ:n tehtäviin. UTJ:n toimi käyttöön. Shedden pois - Kuitunen ja Surenkin haalarit päälle ja hommiin.
 
Viimeksi muokattu:

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
toimittaja kirjoitti:
Toivon että tulisi vihdoinkin suuri remontti ennen joulukuuta. Mahdollisuuksien mukaan uudet miehet hallitukseen ja TJ:n tehtäviin. UTJ:n toimi käyttöön. Shedden pois - Kuitunen ja Surenkin haalarit päälle ja hommiin.

Tämä nyt ei varsinaisesti aiheeseen liity, mutta tuon Surenkinin nimen voisi varmaan jättää näistä visioista pois. En tiedä, onko kukaan ehtinyt mainita, mutta mies toimii tällä kaudella Jokereiden junnujen valmennuspäällikkönä ja taitaa puuhailla jotain muutakin organisaatiossa.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
toimittaja kirjoitti:
Nostetaan vaikka Frankin kuva hallin kattoon mutta miestä ei pitäisi päästää sotkeutumaan seuran asioiden hoitoon.

Kenenkä sitten pitäisi hoitaa seuran asiat ellei tämän nimenomaisen seuran miesten? Sinun tai sinun valitsemasi luottohenkilön? Jonkun arvaamattoman businessmiehen (vrt. Rubenovits ja fudis) vai jonkun toisen koukkupolven? Vaikka vapaasti saisit valita, olisi täällä hetkessä uusi nettiyhteisö pystyssä vaatimassa eroa tälle onnettomalle mitä erilaisin perustein. Ja suurin osa näistä pitää itseään ko. seuran avainkannattajina.

Kuinka moni yltiökriittisistä on muuten itse mukana urheiluseuratoiminnassa?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vaikka haluankin muutosta Hifkin johtoon en missään nimessä halua sinne ketä tahansa.
Hifkin perhe on kuitenkin niin laaja että jos pystyttäisiin sopimaan erimielisyydet niin joka pallille löytyisi asiallinen Hifk-henkinen kaveri.
Ja joka tapauksessa tämä on edessä jossain vaiheessa sillä ei se voi niin mennä että kohta ollaan tilanteessa että seitsemän-kymppiset miehet päättää mitä joukkueessa tapahtuu.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Vaikka haluankin muutosta Hifkin johtoon en missään nimessä halua sinne ketä tahansa.
Hifkin perhe on kuitenkin niin laaja että jos pystyttäisiin sopimaan erimielisyydet niin joka pallille löytyisi asiallinen Hifk-henkinen kaveri.

Amen. Taitaa olla ensimmäinen viestisi, jonka ymmärrän ja allekirjoitan täysin. Siis JOS muutoksiin olisi tarve ;)
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
mixu kirjoitti:
Vaikka haluankin muutosta Hifkin johtoon en missään nimessä halua sinne ketä tahansa.
Hifkin perhe on kuitenkin niin laaja että jos pystyttäisiin sopimaan erimielisyydet niin joka pallille löytyisi asiallinen Hifk-henkinen kaveri.
Ja joka tapauksessa tämä on edessä jossain vaiheessa sillä ei se voi niin mennä että kohta ollaan tilanteessa että seitsemän-kymppiset miehet päättää mitä joukkueessa tapahtuu.

No, miten olisi Anssi Melametsä tj:ksi. Hän tuntuu olevan kelvollinen koko sm-liigan toimitusjohtajaksi, miksi ei siis kelpaisi HIFK:lle. En tietenkään tiedä kiinnostaako Anssia itseään tehtävä, mutta kyllä näitä ok HIFK-taustaisia pelaajia on, jos halutaan vaan nähdä totuus.

Muutoksiin on tarve.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
#12 kirjoitti:
Kenenkä sitten pitäisi hoitaa seuran asiat ellei tämän nimenomaisen seuran miesten? Sinun tai sinun valitsemasi luottohenkilön? Jonkun arvaamattoman businessmiehen (vrt. Rubenovits ja fudis) vai jonkun toisen koukkupolven? Vaikka vapaasti saisit valita, olisi täällä hetkessä uusi nettiyhteisö pystyssä vaatimassa eroa tälle onnettomalle mitä erilaisin perustein. Ja suurin osa näistä pitää itseään ko. seuran avainkannattajina.

Kuinka moni yltiökriittisistä on muuten itse mukana urheiluseuratoiminnassa?


Kerro minulle #12 miksi sinulle on niin mahdoton asia että joku muu johtaisi Lätkä-IFK:ta kuin Moberg ja Heino? Mikä tästä tekee niin mahdottoman yhtälön? Vaikka se olisi joku koukkupolvi - ja broilereita lentelisi kentälle - ja uusi nettiyhteisö nousisi valtaan - onko se tosiaankin mahdotonta? Siis sinun mielestä...
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Johannes kirjoitti:
No, miten olisi Anssi Melametsä tj:ksi. Hän tuntuu olevan kelvollinen koko sm-liigan toimitusjohtajaksi, miksi ei siis kelpaisi HIFK:lle. En tietenkään tiedä kiinnostaako Anssia itseään tehtävä, mutta kyllä näitä ok HIFK-taustaisia pelaajia on, jos halutaan vaan nähdä totuus.

Muutoksiin on tarve.

Hyvä ehdotus.
Enkä usko että nimistä pulaa tulee jos vaan hyvää tahtoa riittää.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoinen ketju

Tässä on nyt selvästi sotamiesneuvosto kutsuttu koolle. Uusi nicke Flancke joka on tänään saanut kirjoitusoikeudet kunnostautuu heti hyökkäyspään kärkenä.

Yritän muistaa historiasta aikaisempaa tapausta, missä asiakkaat ovat erottaneet jonkun osakeyhtiön operatiivisen johdon ja hallituksen, kun tuote ei ole kunnossa. Täällä on selvästi kasa pieniä lapsia ajatusmallilla "kaikki mulle tässä heti nyt" / "mun ego ei kestä vastoinkäymisiä" liikkeellä itkemässä kun kaikki ei ole kunnossa.

Ehdotan, että tämä ketju jatkaa aiheessa miten noustaan tämän kauden pelillisesta suosta (taisi olla alkuperäinen aihe) ja, että mixu tai Flancke (ellei ole sama kaveri) perustaa uuden ketjun jossa nämä radikaalin siiven yritysnurkanvaltaajat voisivat pitää omaa sisäistä keskustelua, siitä miten he meinaavat toteutta vallankumoustaan. Rubenovitsiltä vaan vinkkejä...:o)

Jätän tässä vaiheessa tämän "kaikille-potkut-ketjun" väliin.

Hallitus hoitakoon tehtävänsä, siihen ei sotamiesneuvostoja tarvita. Ikävää kun riidankylvääjät pystyvät hajottamaan HIFK.n faniporukan. Minun joukkueellani ei taida olla enää "maailman parhaimmat fanit".

On mielenkiintoista nähdä minkälaista tukea HIFK.n joukkue saa faneiltaan tulevissa otteluissa.

Mutta näinhän se on usein elävässä elämässä. Silloin kun joku todella tarvitsee tukea, on tuki kaukana. Ja silloin kun muuten vaan menee hyvin löytyy sitä tukea joka kadunkulmassa. Noh kyllä halli täyttyy sitten taas kun ne fanit jotka eivät kestä vastoinkäymisiä saapuu katsomaan voittoja.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Flancke kirjoitti:
Kerro minulle #12 miksi sinulle on niin mahdoton asia että joku muu johtaisi Lätkä-IFK:ta kuin Moberg ja Heino? Mikä tästä tekee niin mahdottoman yhtälön? Vaikka se olisi joku koukkupolvi - ja broilereita lentelisi kentälle - ja uusi nettiyhteisö nousisi valtaan - onko se tosiaankin mahdotonta? Siis sinun mielestä...

Ei.

Minusta on vain urpoa itsensä pettämistä kuvittelemalla, että vaihtamalla erittäin pitkän ja ansiokkaan HIFK-uran tehneet dinot johinkin (tyhjiin) arpalipukkeisiin saavutettaisiin jotain kestävää, arvokasta tai enemmän HIFK:n näköistä. Hei, ostetaan Ruuttu isolla rahalla!?!
 

toimittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
#12 kirjoitti:
Kenenkä sitten pitäisi hoitaa seuran asiat ellei tämän nimenomaisen seuran miesten? Sinun tai sinun valitsemasi luottohenkilön? Jonkun arvaamattoman businessmiehen (vrt. Rubenovits ja fudis) vai jonkun toisen koukkupolven? Vaikka vapaasti saisit valita, olisi täällä hetkessä uusi nettiyhteisö pystyssä vaatimassa eroa tälle onnettomalle mitä erilaisin perustein. Ja suurin osa näistä pitää itseään ko. seuran avainkannattajina.

Kuinka moni yltiökriittisistä on muuten itse mukana urheiluseuratoiminnassa?

Olisi varmasti satoja halukkaita, HIFK taustaisia ja ei HIFK taustaisia. Soveliaita uskoisin muutaman löytyvän. Voisin ehdotella nimiä ilman parempaa tietämystä mutta se olisi turhaa koska en todellakaan ole tehnyt aiheesta tarkempaa tutkimusta ja haastatteluja. Eikä minun käsittääkseni tarvitsekaan.
Entä mikä oli Frankin HIFK tausta kun hänet aikanaan hyväksyttiin joukkoon?

HIFK:n organisaatio on sisäsiittoinen hyväveli porukka johon hyväksytään mukaan vain 'kumileimasimia'. Tuskin siihen joukkoon kukaan ulkopuolinen edes haluaisi pompoteltavaksi ja senpä vuoksi hallitus pitäisi kokonaan hajoittaa.

Mielipide asioista on turha kiistellä joten en jatka kinaamista. Halukkaat varmasti ymmärtävät tilanteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös