Ensiksi sanottava että tämä on helvetin hyvä ketju ja luen tätä säännöllisesti. On vain vaikea kirjoittaa tai reagoida oikein mitenkään. Siispä isot respectit
@Kauko Viisas ketjun avaamisesta ja kaikille tänne kirjoittaville.
Miten minulla menee? Pahoittelut jos viesti on liian pitkä. Pohdin spoilereihin laittoa, mutta menkööt näin.
Omaa tämän hetken elämää ei voi käsitellä ilman kokonaisuutta. Yritän näin anonyymilla palstalla puhua pääpiirteittäin ja suhteellisen suoraan.
Oma taustani on äidin itsemurhan todistaminen kun olin viiden vanha. Tuon jälkeen isäni romahtamisen ja alkoholismin jälkeen jouduimme biologisen siskoni kanssa eri laitosvaiheiden jälkeen helluntaiuskovaiseen sijaisperheeseen Keuruulle.
Tuon uskovaisen sijaisperheen isä raiskasi alle 10 vuotiasta siskoani ja sijaissiskoa vuosikaudet ja todistin asioita. Perheen kulissit olivat kunnossa ja sosiaalipuoli siunasi asiat. Olimme siellä kuusi vuotta kunnes isäni haistoi ongelmat ja pelasti meidät yläasteeni päätyttyä.
Tuosta asiat etenivät sitten niin että tytöt pääsivät heti hoidon piiriin, sijaisisä tunnusti kaikki teot tutkintaprosessin aikana ja oikeus tuomitsi 4 vuodeksi vankilaan. Menettivät kaiken omaisuuden.
Tästä pintaraapaisusta pääsee omaan vointiin. Jäin tuolloin kaiken ulkopuolelle enkä saanut mitään terapiaa, tukea tai mitään. Eihän minulle suoraan mitään tehtykään. Tuossa tuli elettyä 20 vuotiaaksi todella lujaa ja alkoholi, juhlinta ja irtojutut veivät miestä. 2008 sitten todettiin vakava masennus kun isäni roudasi väkisin lääkärille. Tuosta eteenpäin tajusi itsekin että edessä on pitkä prosessi elämän tasapainoon saamiseen.
Tänään vuonna 2022 olenkin sitten kymmenettä vuotta isäni omaishoitaja, hoidan siskoltani 2014 jäänyttä koiraa ja ihmettelen elämääni. Jätin alkoholin kokonaan viime heinäkuussa. Olen oppinut olemaan yksin ja eipä omaishoitajan roolia kehtaa avata. Tuntuu nololta eikä järin miehekkäältä. Onhan tuossa kyselty että miten saan elettyä kirjaimellisesti kahta arkea 24/7 ja harvoja tsemppejä tullut. Could not give a fuck. Ei tätä kokeilematta tajua. Ei siis sitä mitä on heräämisestä nukkumiseen saakka valvoa toisen kaikki tarpeet ja huolehtia sairauksiin liittyvät asiat. Ja siis kirjaimellisesti kaikki mitä arki kysyy.
En kuitenkaan valita. Isäni pelasti meidät aikanaan ja minut toisen kerran. Koen myös syyllisyyttä etten siskoani pelastanut ja siksi koira kuuluu kuvaan myös. Ja onhan tuo jo perhettä.
Ugh. Pitkä vuodatus ja aika sekava. Tänään kuitenkin voin neutraalin hyvin ja aion huolehtia loppusuoraa vetävälle isälleni ihmisarvoisen elämän. On myös jo ikääntyneen koiran kanssa bondannut ja ovat melkoinen duo.
Lonely Wolf lienee kuvaus minusta. Aina lapsena todistetusta pedofiliasta aikuisena omaishoitajana olemiseen saakka. Ehkä elän vielä joskus itselleni, who knows. Ja on niitä oikeasti kurjiakin ihmiskohtaloita vaikka tämä onkin vääristynyt näkökulma. Ei kuitenkaan jaksa enää kuunnella tuota argumenttia mitä sai nuorena kuulla jos uskalsi avautua.
Pitäkää huolta toisistanne ja muistakaa kysyä siltä lähellä olevalta miten menee. Joskus kliseisen pienet asiat voivat aiheuttaa isoja asioita.
Tägätään nyt vaikka
@JYP#44
Miten sinulla menee?