Mainos

Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 739 027
  • 3 722

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Halvoista kausikorteista puheen ollen, kyllä TPS myy 99 euron nuorisokausikortteja, joilla koitetaan sitouttaa juuri nuorempia katsojia. Lisäksi Mutkaan myytiin reippaat 300 kappaletta samanhintaisia kannattajakausikortteja. Jälkimmäisten kohdalla valitettavasti niitä hankkivat vapaamatkustajat, jotka eivät katsomossa viihdy eikä kannusta. Tälläinen negatiivisemmin siihen, että mutkaa on vaikea mainostaa, koska Seura ei uskalla ylibuukata katsomoa, vaikka siellä todellisuudessa on tilaa. Tämä vaikuttaa tunnelmaan ja yleiseen viihtyvyyteen ottelussa, jolloin vapaamatkustajien johdosta koko seurayhteisö kärsii. Toki tähänkin olisi ratkaisuja olemassa, jos niitä vaan tehtäisiin. Lisäki hyvin paljon tässä vapaamatkustajaosiossa jengi on siirtynyt arvookkaamista kausikorteista halvempaan, jolloin seura on menettänyt tuloja eikä uusia kausikorttilaisia ole syntynyt.

Ihan suoraan en vanhoja lukuja vertailisi. Pitää muistaa, että ottelumäärät ovat kokoajan nouseet, joka syö väkisin yleisökeskiarvoa. On aivan selvää, että tämä vaikuttaa. Ehkä myöskin Liiga on vähän kokenut tuotteena nuorison keskuudessa inflaatiota. Toisaalta nykyään ehkä hypen luonti on taas nopeampaa ja tavoittaa isomman joukon ihmisiä.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Nyt kun muistelen niin sama kävi itsellä. Halpa kausari taskussa tuli lähdettyä peliin kuin peliin. Joka matsissa käytin sen 10-30e rahaa hallilla.

Lipun hinta korreloi muuten keskimäärin sen kanssa, minkä verran katsoja käyttää ottelussa rahaa. Varsinkin ilmaislippujen kanssa tämä konkretisoituu hyvin vahvasti.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Yksittäisistä otteluista...

Tässä on paljon asiaa. Liigan suhmuroinneille ei Tepsikään voi mitään, mutta lisäkatsojia noihin vittumaisiin tiistaihöntsiin on kyllä saatavissa, jos otettaisiin nimenomaan tällainen vaativampi linja ennen otteluja markkinoinnin suhteen. Juuri tuollaisia tilastoknoppeja, vertailuja, vastakkainasetteluja, tunnelman luontia tarvitaan, jotta peruskatsoja innostuu nimenomaan siitä tuiki tavallisesta runkosarjamatsista. Tarvitaan ikään kuin juuri tietynlaista tarinaa taakse.

On varsin "has been"-settiä mainostaa paikallislehdessä, että tänään pelataan ja lippujen hinnat ovat seuraavat jne. Nykyään on niin helvetillisen kova kilpailu maksavista asiakkaista joka paikkaan, että pitää nähdä oikeasti vaivaa, että saadaan edes niitä muutamia kymmeniä ihmisiä lisää, jotka sitten toivottavasti kantavat hallille rahaa sitten samalla muutenkin. Mulla on jotenkin sellainen olo, että monella liigapaikkakunnalla ja liigan toimistossakin edelleen pidetään itsestäänselvyytenä, että kyllä ne ihmiset katsomoon tulevat, koska kyllähän nyt liigaa tullaan katsomaan. Tämä sitten näkyy osaamattomuutena markkinoinnissa sekä ihmisten houkuttelussa lehtereille. Eivät ne perkele tule, kun kilpailua on nirhattu sulkemalla sarja ja nostamalla lisää divarijengejä tilalle ja onpa samalla hieman lisätty pelimääriä ja pelitkin ovat milloin sattuu vaikka maanantaina ja keskiviikkona. Somet ja muut pikaviestimet kyllä tarjoavat mahdollisuuksia räiskyvään markkinointiin, mutta edelleenkään se ei juurikaan tavoita sitä osaa yleisöstä, joka on sitä ostovoimaista porukkaa. Siksi mua ainakin puistattaa edelleen se, että tiedotteita ja uutisia nykyään julkaistaan ensimmäisenä jossain twittereissä. Piilossa niiltä, ketkä voisivat olla asioita kiinnostuneita ja joilla olisi enemmän hilloakin käytettävissä seuraan kuin niillä energiajuoma-teroilla ketkä tulevat hallille ottamaan instakuvia converset jalassa.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
20 vuotta sitten TPS oli tämän hetken Jokerit. Suomen suurin ja mahtavin komealla areenalla. Tepsiä seurattiin kauempaakin ja tästä on edelleen perintönä runsaslukuinen kannattajakunta esimerkiksi pohjoisemmassa Suomessa. TPS voitti kärjistäen aina kaiken.

Maailma on kuitenkin muuttunut monelta kannalta ja TPS on vain yksi seura muiden joukossa. Paljon puhutaan siitä, kuinka paljon TPS on menettänyt "vakiokunnastaan". Voisiko ajatella myös niin päin, kuinka paljon TPS keräsi normaalin päälle yleisöä ja kannattajakuntaa hurjalla dominanssillaan? Nyt tämä menestysöyhöttäjäkunta ja ainutlaatuisen otteluelämyksen perässä ratsastanut lauma on vuosi vuodelta pienentynyt? On kuitenkin hyvä muistaa, että TPS:n yleisömäärä on ihan linjassa Liigan ja esimerkiksi suuremman talousalueen Tampereen kanssa menestystekijät huomioiden.

Välillä sitä leikittelee, olisiko mitään yleisömääräkohua, jos meilläkin olisi Tampereen tai Oulun kokoinen, noin 6600 katsojan jäähalli? Täyttöaste olisi keskimäärin 80 % ja viime kaudellakin olisi ollut ainakin neljästi loppuunmyyty runkosarjassa.

Onko realistista odottaa, että TPS keräisi enää koskaan nykyisessä muodossaan mitään tuhansien katsojien keskiarvon kohotusta?
 
Viimeksi muokattu:

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Tosiaan pienemmällä jäähallilla Turussa olisi kamala buumi, kun halli olisi aina lähes täysi. Loppupeleissä isommasta hallista on pitkässä juoksussa hyötyä ja tuskimpa historiakaan olisi yhtä hieno, jos olisi Kupittaan kapasiteetissa pysytty.

Hyvin pitkälle yleisömäärät heijastavat pelillistä menestystä. Aika paljon kaikki muu on hienosäätöä, oli sitten markkinoinnista tai lipunhinnoista kiinni. Nämäkin tukevat toisiaan, joten menestys voi olla kiinni juuri hyvästä markkinoista ja sitä kautta saavutetuista euroista. Hyvin tärkeää on miettiä miten markkinoinin eurot kohdistettaan, että saadaan mahdollisiman paljon aikaa jokaista euroa vastaan.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Joukkueen pitäisi ensin voittaa lähes kaikki pelit ja olla liigan kärjessä. Silloin saattaisi katsojakeskiarvo nousta, muttei tuskin mihinkään ennätyslukemiin.
 

Ikuri

Jäsen
Yritän tässä parhaillaan hankkia TPS:n kausikorttia. Ei tunnu kovin helpolta tämän helpoksi mainostetun Ticketmasterin TPS-lippukaupan kautta. Siellä ei löydy tällä hetkellä kausikorttien alta mitään. Miksihän näin on?

Jos jollain asiasta tietoa. Nopea vastaus olisi mukava. Voiko siis mobiilikausarin saada vielä tämän päivän otteluun vai pitääkö alistua irtolippustelijaksi?
 

-TMA-

Jäsen
Yritän tässä parhaillaan hankkia TPS:n kausikorttia. Ei tunnu kovin helpolta tämän helpoksi mainostetun Ticketmasterin TPS-lippukaupan kautta. Siellä ei löydy tällä hetkellä kausikorttien alta mitään. Miksihän näin on?

Jos jollain asiasta tietoa. Nopea vastaus olisi mukava. Voiko siis mobiilikausarin saada vielä tämän päivän otteluun vai pitääkö alistua irtolippustelijaksi?

En valitettavasti osaa täysin auttaa tarkkaan kysymykseesi, mutta tietääkseni Gatorade Centerin lipputoimistosta voi ostaa kausikortin. Lipputoimisto avataan 1 h ennen matsia eli klo 17.30 tänään.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
http://www.savonsanomat.fi/urheilu/.../847153?pwbi=0a6c78b9f30da9fdcc732359b1037068

Kuten busineksessa yleensäkin, niin minusta tuotteen hinta on liian helppo (teko)syy perustella huonoa menekkiä. Hinta ei näin ollen ole myöskään se taikatemppu, jolla katsomot täytetään.

Toisaalta, tämän lehtijutun hinnat vaikuttavat erikoisilta ja vähän vääristäviltä. Ilmeisesti verrattu halvimman tai jonkin erikoisryhmien kausikortteja? Näitä, joita voi ostaa vain rajattu ryhmä? "TPS. Kausikortin, fanipaidan ja fanihuivin saa 192 eurolla".

Kun tarkemmin katsoo tuo 99e koskee vain seisomakatsomoa / fanaria. En sitten tiedä olisiko TPS enää halvin kun katsottaisiin noita muiden katsomoiden hintoja 325 - 995. Alkupää vaikuttaa melko halvalta, mutta pitkän sivun hinnat ovat kyllä hurjat.

Mielstäni onnistunut myynti on kaiken A ja O. Tuon takia itsekkin ostin Espoon Bluesin aikana monta kautta putkeen 800e kausarin pitkältä sivulta, joka oli mielestäni ihan kohtuu hintainen siitä tuotteesta mikä minulle myytiin. Veikkaan silti, että kausari hinnoissa saisi olla alennusta verrattuna normi ottelulippuihin, sillä saataisiin varmistettua lippujen myynti koko kaudelle niille paikoille ja varmaankin sitoutettua ihmisä käymään hallilla. Myös muutkin, jotka eivät ole vielä jääkiekosta niin innostuneita kuin allekirjoittanut.

Edit: Mielestäni siis maksu-tv / netti-tv on vain haaste myynnille, sillä noita tuotteita ei voi suoraan verrata hallilippuihin. Hallilla on kuitenkin ihan erilainen tunnelma, kuin tv:n välityksellä. Ja tämä pitäisi tavalla tai toisella tuoda ilmi. Tai jos asiakas ei koe eroa niin ehkä pelitapahtumaa tulisi kehittää joltain osin. On se sitten hintajoustolla tai tuotteen parantamisella. Television pelkällä syyttämisell ei nähdä metsää puilta ja aletaan marttyyreiksi, sillä ei ainakaan toimintaa saada kehitettyä... mielestäni.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näkökulma: Pirullinen paperi vei jäähalleista katsojat

Onhan tuo TV-soppari tavallaan epäreilu. Vie suhteessa rahaa suuremmilta ja enemmän yleisöä vetäviltä seuroilta ja jakaa sitä pienemmille. TPS on yksi suurimmista "kärsijöistä".

Mutta kaikki muuttuu taas vuodesta 2018 eteenpäin.
Ei kai tv soppari keneltäkään rahaa vie. Kyllä se varmasti kaikille on tuottoisa, toisille enemmän kuin toisille.

Kulisseissa mediapeli käy näemmä jo kiivaana seuraavasta tv-sopimuksesta. IL/Alma media pelaa ilmeisesti entisen kanavansa MTV3:n pussiin, Sanomaa/Nelosta/IS vastaan, luonnollisesti.

Formulat ovat lähdössä maikkarilta. Siellä olisi tarvetta uudelle kärkituotteelle. Liiga voisi sielläkin kiinnostaa?
Eurosport/Discovery osti Olympilaisten oikeudet. On selvää etteivät tule Suomen markkinoille pelkästään tuotteella jolla on näytettävää vain kerran kahdessa vuodessa. Hankivat varmasti muutakin näytettävää, ilmeisesti formulat ainakin, mutta kiinnostaako Liigakin?
Nelonen varmasti haluaisi Liigan oikeuksien hintaa alas, se on selvä, mutta Liiga on Nelosele/Ruudulle elintärkeä tuote. Eivät varmasti siitä kuitenkaan ilmaiseksi ole luopumassa, sillä Liigan poistuminen romahduttaisi Ruudun tilauksien määrän.

Laskua voi sopimukseen tulla, mutten mihinkään jättiromahdukseen usko. Olympialaisten ja Formuloiden oikeukset voivat sekoittaa pakkaa vahvasti. Lisäksi voi tulla uutta tekniikkaa, esimerkkinä WorldCupissa nähdyt pelkästään TV lähetyksissä näkyvät laitamainokset.
 

khufu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Peliitat
Toisaalta, tämän lehtijutun hinnat vaikuttavat erikoisilta ja vähän vääristäviltä. Ilmeisesti verrattu halvimman tai jonkin erikoisryhmien kausikortteja? Näitä, joita voi ostaa vain rajattu ryhmä? "TPS. Kausikortin, fanipaidan ja fanihuivin saa 192 eurolla".

Kun tarkemmin katsoo tuo 99e koskee vain seisomakatsomoa / fanaria. En sitten tiedä olisiko TPS enää halvin kun katsottaisiin noita muiden katsomoiden hintoja 325 - 995. Alkupää vaikuttaa melko halvalta, mutta pitkän sivun hinnat ovat kyllä hurjat.

Mielstäni onnistunut myynti on kaiken A ja O. Tuon takia itsekkin ostin Espoon Bluesin aikana monta kautta putkeen 800e kausarin pitkältä sivulta, joka oli mielestäni ihan kohtuu hintainen siitä tuotteesta mikä minulle myytiin. Veikkaan silti, että kausari hinnoissa saisi olla alennusta verrattuna normi ottelulippuihin, sillä saataisiin varmistettua lippujen myynti koko kaudelle niille paikoille ja varmaankin sitoutettua ihmisä käymään hallilla. Myös muutkin, jotka eivät ole vielä jääkiekosta niin innostuneita kuin allekirjoittanut.

Edit: Mielestäni siis maksu-tv / netti-tv on vain haaste myynnille, sillä noita tuotteita ei voi suoraan verrata hallilippuihin. Hallilla on kuitenkin ihan erilainen tunnelma, kuin tv:n välityksellä. Ja tämä pitäisi tavalla tai toisella tuoda ilmi. Tai jos asiakas ei koe eroa niin ehkä pelitapahtumaa tulisi kehittää joltain osin. On se sitten hintajoustolla tai tuotteen parantamisella. Television pelkällä syyttämisell ei nähdä metsää puilta ja aletaan marttyyreiksi, sillä ei ainakaan toimintaa saada kehitettyä... mielestäni.

Tietysti hinnoissa on hajontaa. Tässäkin ketjussa on kuitenkin huudeltu useaan kertaan halpojen (vähemmän halutuille paikoille olevien) kausareiden perään, ja vaikuttaisi siltä että ainakin muihin liigaseuroihin verrattuna näitä on myös ollut tarjolla. Tarkempaa analyysiä TPS:n kausarihinnoittelusta en ole tehnyt, kun minulla ei ole ulkopaikkakuntalaisena tälle tuotteelle kuitenkaan tällä hetkellä tarvetta.

Netti-TV ei ole täysin identtinen tuote verrattuna matsilippuun, mutta korvaava tuote se on. Joku kerran viikossa ilmaiskanavilla televisioitu satunnainen liigapeli tukisi vielä yleisömääriä markkinoimalla tuotetta myös vähemmän skenessä sisällä oleville. Ruudun en usko tätä tekevän. Veikkaisin, että ruudusta voi jopa muodostua jollekin psykologinen este lähteä hallille, sillä ei viitsitä "maksaa kahteen kertaan" samasta pelistä.

En usko, että tilanne on käännettävissä millään markkinointitaikatempuilla tai hinnoittelulla, vaan pitkäjänteisellä työllä tuotteen laadun parantamiseksi. Jos miettii millä ottelutapahtuma paikan päällä seurattuna pystyy kilpailemaan televisiolähetyksen kanssa, niin mieleen tulee ennen kaikkea tunne ja tunnelma sekä yhteisöllisyys. Mun mielestä TPS on viime aikoina ottanut näiden suhteen ihan oikeansuuntaisia askeleita, mutta tilannetta ei käännetä ihan hetkessä.
 

khufu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Peliitat
Ei kai tv soppari keneltäkään rahaa vie. Kyllä se varmasti kaikille on tuottoisa, toisille enemmän kuin toisille.

Sen takia siellä siellä lukikin, että vie suhteessa ja kärsiminenkin oli laitettu heittomerkkeihin.

Varsinainen ajatus oli, että nykyinen soppari on pienet hallit ja alhaisen yleisökeskiarvon (tv:n vaikutuksesta putsattuna) omaaville seuroille edullisempi kuin suurille seuroille.

Kun lukuja katsoo, niin vaikuttaa varsin selvältä, että seuraava Liigan TV-soppari on edellistä pienempi. TV-lähetyksiin erikseen kohdennetuilla laitamainoksillakaan ei taida Liigan tapauksessa olla hankittavissa juuri aiempaa enempää tulovirtaa, kun kysymyksessä on kuitenkin puhtaasti kotimarkkinoille suunnattu tuote.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Saatta nousta vielä esiin kysymys, että tuleeko tv-tuote tästä huonontumaan ja pitäisikö sitä jopa huonontaa, että saadaan ihmiset hallille? Se on se Ruutu helppo ja halpa tilata, suoraan sanoen erittäin houkutteleva vaihtoehto kausikortin ostolle. Oliko Valioliigassa jotain rajoitteita matsien televisioinnille, että saadaan katsomot täyteen? Jäänyt jostain tuollainen mieleen.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Tiistain peleihin, kuten tässäkin ketjussa on jo väläytelty, pitäisi mielestäni alentaa lippujen hintoja joka kategoriassa pysyvästi.
Toinen yläkatsomo auki koska sinne monet haluavat mielipaikoilleen.
Vähän joustoa toimistolta haluaisin nähdä tässä asiassa koska liput ovat pirun hintavia.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Saatta nousta vielä esiin kysymys, että tuleeko tv-tuote tästä huonontumaan ja pitäisikö sitä jopa huonontaa, että saadaan ihmiset hallille? Se on se Ruutu helppo ja halpa tilata, suoraan sanoen erittäin houkutteleva vaihtoehto kausikortin ostolle. Oliko Valioliigassa jotain rajoitteita matsien televisioinnille, että saadaan katsomot täyteen? Jäänyt jostain tuollainen mieleen.

Itse muistelisin että änärissä ei kotipelejä näytetä kotijoukkueen omalla markkina-alueella televisioista, voi olla ihan väärätkin muistikuvat.

Itseäni kyllä kismitti taas vähän lippujonot lauantaina. 6000 henkeä ei ole sellainen määrä että olisi soveliasta lipunmyynnin tökkiä, tämä tuntuu olevan ongelma josta ei koskaan päästä yli. Tiedän että osaltani oma syy, nykyään kännykällä saa lipun niin helpolla että se sieltä kuuluisi ottaa, mutta silti laittoman kauan tuo touhu taas kesti.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Itse muistelisin että änärissä ei kotipelejä näytetä kotijoukkueen omalla markkina-alueella televisioista, voi olla ihan väärätkin muistikuvat.

Taisi olla jotain Chicagon sekoiluja aikanaan, kun eivät suostuneet näyttämään kotiotteluitaan paikallisesti.

Itseäni kyllä kismitti taas vähän lippujonot lauantaina. 6000 henkeä ei ole sellainen määrä että olisi soveliasta lipunmyynnin tökkiä, tämä tuntuu olevan ongelma josta ei koskaan päästä yli.

Ainakaan siellä takaovella ei tarvinnut jonotella yhtään, lipun sai käteen juuri sillä nopeudella kuin ehti maksamaan.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Ainakaan siellä takaovella ei tarvinnut jonotella yhtään, lipun sai käteen juuri sillä nopeudella kuin ehti maksamaan.

Olisiko siellä takana sitten ollut vielä joku toinenkin ovi. Peliä oli ainakin pelattu jo puolet ensimmäisestä erästä kun jono ylti vielä siihen portille.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuo lippukampanja vaikuttaa erinomaiselta. Toivottavasti saa nyt näkyvyyttä läpi lokakuun, pelkkä sosiaalinen media tuskin riittää. Milloinkas kampanja näkee päivänvalon muuaallakin kuin twitterissä?
 
Suosikkijoukkue
TPS
Hieno lokakuu tulossa kotimatsien osalta ja melko hyvä lippukampanja sekä reagointi Tepsiltä (twitter).
Itse olisin yrittänyt paketoida useampaa lokakuun kotipeliä vastaavanlaiseen kampanjaan (esim. 3 eri kotipeliä lokakuussa yht. 30€). Nyt todennäköisesti moni käyttää etua esim. lauantain IFK-peliin, johon olisivat valmiita maksamaan enemmänkin. Hyvä kuitenkin näinkin ja antaahan tämä enemmän päätäntävaltaa loppuasiakkaalle.

Isossa kuvassa ja lyhyellä tähtäimelle nämä TPS:n yleisömäärien eurot muuttavat talouspeliä melko pienesti. En nyt muista tarkkaan mitä TPS on budjetoinut, mutta esim. lipun keskihinta on budjetissa edelleen melko pieni. Jos nyt TPS tavoittelee yleisöä 5500 per kotipeli (30kpl), tekee se suoraan liikevaihtona n. 1,65milj€. Jos jäädään keskiarvossa 4500 katsojaan per peli, tekee se 1,35milj€. Tai jos TPS loikkaa yht.äkkiä 6500 keskiarvoon, tekee se 1,95milj€. Eli, muutos on noin Perrinin vuosipalkan verran suuntaan tai toiseen. Luvut toki kovasti sinnepäin ja hieman kärjistetty, mutta antanee kuvaa lyhyellä tähtämäilellä. Jos tehdään 2milj€ turskaa kaudessa, johtuu se muistakin tekijöistä.

Pidemmällä tähtäimellä toki yleisökeskiarvon merkitys korostuu, koska se vääjäämättä heijastuu yritysmyyntiin ja oheismyyntiin (sekä ottelutapahtumaan). Täten siis kaikkien TPS:n sidosryhmien intresseissä on kasvattaa yleisökeskiarvoa. Lippujen hinnoittelu on yksi keino, mutta Turussa esim. halpuuttaaminen tuntuu korreloivan huonosti yleisömäärään. Kaikkia keinoja on kokeiltava ja opittava niistä. Strategiaa on päivitettävä myös rohkeasti kun opitaan uutta.

TV-sopparilla on iso merkitys nykytilaan. Tällä hetkellä siis n. +900k€ per kausi, mutta yleisömäärän pienemisefekti onkin enemmän arvailua. Ansas on aikanaan heittänyt tuon -2000 per tv-peli, mutta lyhyellä tähtäimellä siis lipun keskihinnan ollessa n.10€, tekee se kuitenkin "+ 3000 maksavaa katsojaa per peli".
Ideaalimaailmassa TV-tulot seuroille maksettaisiin esim. mitatun käytön mukaan. Esim. paljonko TPS kerää tilaajia ja katsojia TV:n kautta vs. muut liigaseurat (tiedän, hankala toteuttaa).
 

Fattsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Milloinkas kampanja näkee päivänvalon muuaallakin kuin twitterissä?

Päivän Turun Sanomissa puolen sivun mainos sivulla 25. Tuossa kampanjassa on jo niin paljon infoa, että tienvarsimainoksessa on vähän vaikea mainostaa. Toki siinä voisi olla jotain tyyliin "Katso TPS:n upea lipputarjous TPS:n verkkosivuilta!"

Mutta hieno juttu! Hemmetin iso peukku! Nyt vaan katselemaan, moneenko peliin sitä pääsee.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Olisiko siellä takana sitten ollut vielä joku toinenkin ovi. Peliä oli ainakin pelattu jo puolet ensimmäisestä erästä kun jono ylti vielä siihen portille.

Aa, ilmeisesti sekin on sitten ruuhkautunut lähempänä ottelun alkua. Tosiaan yksi myyjähän siellä takaovella vain on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös