Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 738 139
  • 3 722

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nuorisoa pyrkisin minäkin kaikessa huomioimaan. Vakioimmat kasvot tuntevat jo vuosien toiminnan, nuoriin tuo ei ole vielä juurtunut. Osasto "vanhat jarrut" myös ottavat heikommin uudistuksia vastaan. He tottuvat kaikkeen hitaammin. Yhdistystoimijana tämän itse tiedän, että vakiokasvot ovat tottuneet toimimaan sillä yhdellä tavalla, heille paasaaminen veisi pitkän ajan. Samalla kun voi vaikuttaa nuorten paikalle saapumiseen. Tänään vielä vastassa Kärpät, tiedän kaupungista löytyvän Oulu-taustaisia opiskelijoita.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä en ymmärrä tätä nuoret vs vanhat vastakkainasettelua. Hallissa on tilaa kaikille ja mahdollista palvella montaa eri ikäluokkaa eri ravintoloissa/palveluissa jne.

Varsin yksisilmäistä suuntautua pelkästään nuoriin tai vanhoihin, yritysporukoihin tai peruspenoihin jne. Noh, eiköhän tämä Tepsissä ole tiedossa. Toivottavasti ainakin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Toivon myös, että Tepsissä näitä tiedostetaan tarkasti ja monelta kantilta.

Olen ikäjakaumien seuraaja omassa vapaaehtoistoiminnassani, siksi toisinaan tulee oltua kärkäs ja hieman "ikärasisti". Muistan myös itse opiskeluaikoinani skipanneeni matseja enemmän hintojen takia, siksi arvostan yritystä saada opiskelijoita paikalle.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jottain tarttis tehdä kun Jyp-pelissäkin jäädään alle 4000:een katsojaan. Ainoastaan Hämeenlinnassa tänään vähemmän katsojia. Nyt vois olla aika panostaa siihen rivikatsojan hallille houkuttamiseen? Ei siinä, samaa mantraa toistellaan edelleen; kun tietää, että yläkatsomon ollessa kiinni hallilla ei kuitenkaan ole yleisöä tai tunnelmaa eikä peliäkään näe mielipaikalta, niin helposti sitä kääntyy Ruudun puoleen.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oli kyllä iso pettymys tämä yleisömäärä. Jotenkin elättelin toiveita, että hyvät kotipelit ja pari pistettä Vaasasta olisivat kantaneen yleisömäärän jopa tuonne 5000 lähelle. Ei näitä kolmosella alkavia sietäisi tulla edes syyskuun tiistaina. Toivottavasti edes viikonlopun Lukko-pelissä päästäisiin päälle seitsemän tonnin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Hieman kyllä järkytyin minäkin. Okei, puhtaasti olin unohtanut pelin, koska itse talsin kaupungin syysvärejä ihastelemassa.

Mutta siis... Jos jo alkukesästä olisi ollut mahdollisuus noihin halpoihin kausareihin, väittäisin että siinä olisi eräs houkutin ollut. Itse jos keksin alentaa yhdistykseni tapahtuman hintaa samalla viikolla, ei se enää liiaksi palvele kauempaa tulijoita.

Luovutetaanko näillä seuduilla heti, kun tulee yksi kunnon fiba-ottelu. Pitääpä käydä seuraavan matsin aikana tsekkaamassa, keräävätkö pari lähikapakkaani vakiokatsojat vielä.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Ei näitä kolmosella alkavia sietäisi tulla edes syyskuun tiistaina.

Tehdäänpä vähän otteluohjelmatsekkausta kotiotteluista, pelipäivistä ja niiden vastustajia, osa toki kohdataan useammin :

Maanantai: Ässät
Tiistai: HPK, Sport, Pelicans, Ässät, Jukurit, Ilves, JYP (eilen)
Keskiviikko: HPK
Torstai: KalPa, Jukurit, KooKoo, Pelicans
Perjantai: Kärpät, KooKoo, Sport, SaiPa, HIFK (Kärpät ja KooKoo kohdattu jo kerran)
Lauantai: Lukko, HIFK, Ässät, SaiPa, Kärpät, Tappara, Ilves, JYP

(Jos virheitä on, niin ok, pointti lähinnä vastustajissa ja niiden houkuttelevuudessa)

"Mielenkiintoista": Lukko/Tappara esim. näköjään vain lauantaina. KalPa torstaina. HIFK viikonloppuna, pitäisi olla hyvä asia. SaiPa on päässyt myös melko hyville päiville.

Joten, eiköhän noille tiistain peleille saada keskiarvo välille 3500 - 4000 maksavien osalta. 5000 voisi mennä rikki 2000 vapaalipulla. Tai jollain avoimien ovien illalla, ilmaisilla nakeilla tai millä lienee... Oikeastaan myös torstaille voi jo antaa saman tuomion, vaikka KalPa kärjessä roikkuisikin. Ehkäpä noihin arkipäivän peleihin voisi huoletta laittaa jotain kaksi lippua yhden hinnalla tai vastaavia kampanjoita. En halua mitenkään väheksyä näitä joukkueita, mutta kun Turussa ollaan niin kyllä se vastustaja myy niitä lippuja ihan yhtä lailla kuin kotijoukkuekin... (Jokereita on ikävä.)

Sen sijaan perjantai - lauantai -akselilla onkin sitten jo ihan eri odotukset, ainakin itselläni. Mutta saas kattoa kuinka käy.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Kyllä lippujen hinnat on asetettu liian korkealle. 34 euroa Jypia vastaan voisin maksaa jossain finaaleissa. Ihmisillä on myös arkipäivien illat niin täynnä kalenterin osalta, että peleissä käydään sitten viikonloppuna. Omat ja lasten harrastukset ajavat ohi. Mutta jos TPS jatkaa voittojen tiellä, yhä enemmän porukkaa tulee katsomaan. Yhtään perseraiskauserikoiskotiottelua ei yksinkertaisesti saa enää tulla. Potentiaaliset kävijät on männävuosina saatu tehokkaasti karkotettua.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Järjestöt olisi eräs rypäs, joita olisi hyvä koittaa houkuttaa arkimatseihin. Monilla vapaaehtoisjärjestöillä on parhaiten aikaa arkena hoitaa kokoontumisia. Oli sitten opiskelijoita, partiolaisia, sairauksien yhdistyksiä... Näistä voisi saada mukavia ryppäitä, eikä heidän aina tarvitsisi tavata kerhohuoneistoilla.

Viime kaudella ihan mukava vierailu oli rannikkovartiostolla, siitä sai ihan viihteellisen hetken matsiin. Yhteen niistä harvoista, jota jopa paikan päällä olin katsomassa.

Muuten tosiaan, tällainen keskustassa asuva voi hetken mielijohteesta matsin tsekata Edisonissa tai Mallaskukossa. Säästyy sitten laskelmoinnilta, mihin aikaan pitikään bussiin ehtiä.
 

Quagmire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, SoJy
Mun mielestä olisi paikallaan esittää kysymys: "Kuinka moni tulisi paikalle tiistai illan TPS-Jyp peliin, jos sisäänpääsy olisi maksuton?". Vastaus ei varmastikaan olisi täysi tupa. Eli halvemmilla lipunhinnoilla saisi varmasti jokusen tuhatta lisäkatsojaa paikalle houkuteltua mutta kyllä mielestäni tässä on kyse siitä, ettei tuotetta koeta tarpeeksi kiinnostavana tällä hetkellä. Tepsin matseista pitää tehdä elämys, jota ei voi missata.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
"Kuinka moni tulisi paikalle tiistai illan TPS-Jyp peliin, jos sisäänpääsy olisi maksuton?". Vastaus ei varmastikaan olisi täysi tupa.

Viime vuosina on ollut useita matseja, joihin on jaettu runsaasti ilmaislippua, lippuja on saanut kaiken maailman kampanjahinnoin, kaksi yhden hinnalla yms. Siltikään yleisömäärä ei ole ollut linjasta juurikaan positiivisesti poikkeavaa. Yhdessäkin pelissä taisi olla jaossa enemmän vapaalippuja kuin mitä lopullinen yleisömäärä oli. Olisiko vain rehellisempää myöntää, ettei ihmisiä kiinnosta tiistai-JYP, kun lauantaina on tulossa mielenkiintoisempi peli? Laiskuus, vapaa-ajan tarjonta ja Ruutu vie voiton? Harvemmin lippujen hinnasta kitistään, kun hallilla on runsaasti väkeä ja kaikilla on kivaa.

Töistä väsyneenä kotiin klo 17. Pitäisi lähteä noin kello 17.30 kahdella bussilla Artukaisiin. Tiedostat, ettei matsilla ole merkitystä ja porukkaa on paikalla vähän. Olet ottelun jälkeen kotona noin 21.30. Ei tällaista vain jaksa joka viikko, varsinkaan kahta kertaa viikossa. Ymmärrän varsinkin perheellisiä.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja se paras elämys on runsas yleisömäärä, hyvä tunnelma ja voitokas ottelu. Ei millään oheisohjelmilla ole silloin väliä. Mitä enemmän ihminen pelissä käy sitä voimakkaampi side joukkueeseen syntyy ja halutaan käydä peleissäkin useammin. Nyt tätä positiivista kierrettä ei ole päässyt syntymään. Jotenkin on sellainen olo, ettei seura itsekään luota tuotteensa kiinnostavuuteen, varsinkaan arkipelien.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Totta kai on selvää, ettei se tiistai-Jyp kiinnosta läheskään yhtä montaa katsojaa kuin saman viikon lauantaina vastaan tuleva mielenkiintoisempi vastustaja. Fakta on kuitenkin se, että TPS on viimeisten parinkymmenen vuoden aikana menettänyt pysyvästi kolmasosan katsojistaan. Nähdäkseni syynä on lähinnä SM-liigan, jääkiekon ja ylipäätään penkkiurheilun yleinen kiinnostavuuden lasku ja lisäksi Tepsin kiinnostavuuden lasku. Jälkimmäinen selittää katsojamäärän laskusta vain osan, sen miksi Tepsin katsojamäärät ovat pudonneet monia muita joukkueita enemmän. Jossain Kuopiossa myös toki menee todella huonosti tässä suhteessa. Oman osansa yleisökatoon tuo sitten toki myös otteluiden hyvä televisionäkyvyys hc-faneille sekä myös se, ettei taviskatsoja puolestaan enää näe lätkää televisiosta. Ottelumäärä oli jo 1990-luvulla melkein sama kuin nykyään, vain viisi kotiottelua enemmän pelataan nykyään, joten se ei juuri selitä pienentyneitä yleisömääriä. Olikohan muuten 90-luvulla yhdessäkään Tepsin runkosarjaottelussa alle 5000 katsojaa, ehkä joissain ihan yksittäisissä matseissa 90-luvun lopulla? Puolivälieräpeleissä taisi jonkun kerran olla, nehän olivat silloin kiinnostavuudeltaan melkein kuin säälit nykyään.

Mietityttää mistä TPS voi nykyään edes saada uusia kannattajia? Lienevätkö Tepsin otteet enää nykyään mikään välituntien puheenaihe kouluissa? Jotenkin en usko, että penkkiurheilu kiinnostaa tulevaisuudessa enää juurikaan muita kuin lajiniiloja ja "juntteja". Nyt tiistai-Jyppiä käyvät katsomassa ne 3000 hc-fania, kymmenen vuoden päästä niitä on jäljellä 2000. Oliko Eskolan linja, että yhtään ilmaislippua ei jaeta mihinkään otteluun? Kyllähän Tepsin kannattaisi esimerkiksi paikallisiin ala-asteisiin kylvää vapaalippuja näihin tiistaimatseihin reilulla kädellä. Ehkä sieltä joku yksittäinen innostuisi Tepsistä ja kymmenen vuoden päästä niitä tiistai-Jyppiä katsomaan lähteviä hc-faneja voisi olla vielä hiukan ylikin 2000. Lisäksi jokainen pikkuskidi toisi mukanaan matsiin yhden maksavan katsojan, kuten vanhemman tmv.

20 vuotta sitten tiistai-Jyppi olisi tässä kohtaa vetänyt 5500 katsojaa ja samalla viikolla lauantai-Lukko 9000-10000 katsojaa jos Lukko olisi ollut yhtä varteenotettava joukkue kuin mitä se on viime vuosina ollut. On myös täyttä haihattelua ajatella, että vuosien sarjan hännillä rämpimisen jälkeen yleisö alkaisi löytää uudestaan halliin vasta, kun joukkue olisi pelannut varteenotettavaa lätkää hieman pidempään. Eivät silloin syyskuun "merkityksettömät tiistaihöntsät" kiinnostaisi yleisöä yhtään enempää.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mietityttää mistä TPS voi nykyään edes saada uusia kannattajia? Lienevätkö Tepsin otteet enää nykyään mikään välituntien puheenaihe kouluissa? Jotenkin en usko, että penkkiurheilu kiinnostaa tulevaisuudessa enää juurikaan muita kuin lajiniiloja ja "juntteja". Nyt tiistai-Jyppiä käyvät katsomassa ne 3000 hc-fania, kymmenen vuoden päästä niitä on jäljellä 2000. Oliko Eskolan linja, että yhtään ilmaislippua ei jaeta mihinkään otteluun? Kyllähän Tepsin kannattaisi esimerkiksi paikallisiin ala-asteisiin kylvää vapaalippuja näihin tiistaimatseihin reilulla kädellä. Ehkä sieltä joku yksittäinen innostuisi Tepsistä ja kymmenen vuoden päästä niitä tiistai-Jyppiä katsomaan lähteviä hc-faneja voisi olla vielä hiukan ylikin 2000. Lisäksi jokainen pikkuskidi toisi mukanaan matsiin yhden maksavan katsojan, kuten vanhemman tmv.

Juuri tätä nuorten osuutta mietin ja puntaroin minäkin. Kun järjestöistä puhuin, niissäkin näkyy nuorten kato. Nuorissa kun on se suurin mahdollisuus pitkään jatkuvuuteen, tässä riittää tavoiteltavaa.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiinnostaisi kyllä tietää, miten yleisömäärän kävisi jos muuttaisi hinnoittelua esim. tiistaipeleihin vähemmän kiinnostavia joukkueita vastaan. Sanotaan vaikka että pitkät sivut tietyissä peleissä 20 euroa ja päädyt 10 euroa, yläkerta 10 euroa jos tarvetta on. Tätä pitäisi tietysti markkinoida jo etukäteen, että ihmiset osaisivat varautua ajoissa ja olisivat asiasta tietoisia. Tuntuu nimittäin, että nykymenolla nämä tietyt pelit on jo valmiiksi hävitty ja jätetty oman onnensa nojaan, jos ei jotain keksitä. Tyhjä penkki on aina tyhjä penkki. Halvallakin myyty lippu sentään nostaa yleisökeskiarvoa (mikä on hyvä viesti sponsoreille pitkällä aikavälillä), näkyy katsomossa ja tv-kuvassa positiivisemmin kuin puolityhjä halli, ja saattaa joku sijoittaa osan siitä normilipun hinnasta vaikka kioskien tarjontaan.

Vähän tätä Tepsin lipunmyyntimarkkinointia vaivaa mielikuvituksen ja pitkäjänteisyyden puute. Mitä tapahtua esim. sille viime kauden maanantaitarjoukselle, lakaistiin kaikessa hiljaisuudessa maton alle? Joitain ideoita täytyy pitää elossa pitkään ennen kuin suuri yleisö reagoi niihin, vaikka alku olisikin kankea.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Mitä tapahtua esim. sille viime kauden maanantaitarjoukselle, lakaistiin kaikessa hiljaisuudessa maton alle? Joitain ideoita täytyy pitää elossa pitkään ennen kuin suuri yleisö reagoi niihin, vaikka alku olisikin kankea.

Tuohan oli tosiaan loistava käytäntö ja sen luvattiin jatkuvan tälle kaudelle. No mut hei, jos ne penkit pidetään mielummin tyhjinä.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Se on nuorissa ja vanhemmissa ihan sama juttu. Tepsi on "cool" ja jääkiekko hieno asia siinä vaiheessa kun pleijareissa menestytään.

Näin kävi myös a-nuorten ollessa finaalissa vähän aikaa sitten. Yht'äkkiä TPS olikin pinnalla ja ne, ketkä eivät ainoassakaan runkosarjan pelissä käyneet olivat nyt vankkumattomia Tepsin faneja/kannattajia
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
TPS on ollut 17 kertaa Liigan finaaleissa 40-vuotisen historian aikana. Kyllä täällä tarvitaan runkosarjan pysyvä piikkipaikka, jotta ihmisvirrat saataisiin käännettyä.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuohan oli tosiaan loistava käytäntö ja sen luvattiin jatkuvan tälle kaudelle. No mut hei, jos ne penkit pidetään mielummin tyhjinä.
TPS tuntuu yrittävän keksiä pyörää joka kausi uudelleen. On dynaamista lippuhinnoittelua ja maanantaitarjousta -- mitäköhän täksi kaudeksi keksitään?

Pointti tuollaisissa on ajan myötä kehittyvä tietoisuus, levinneisyys ja loppujen lopuksi asiakkaiden hyväksikäyttö. Mikäli joka kausi keksitään uusi tapa päästä hallille halvemmalla ei tavalliset tallaajat pysy perässä. Voi mennä muutamakin kausi kunnes yleisö todella löytää tämän tarjouksen ja alkaa sitä käyttää, yhden kauden perusteella on mahdotonta vetää johtopäätöksiä kuinka tehokas tapa juuri tämä kyseinen on saada yleisöä hallille. Vaatii pitkäjänteisyyttä, usean kauden projekti. Sitä ei voida joka kausi aloittaa alusta.
 

gnarlie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS tuntuu yrittävän keksiä pyörää joka kausi uudelleen. On dynaamista lippuhinnoittelua ja maanantaitarjousta -- mitäköhän täksi kaudeksi keksitään?

Pointti tuollaisissa on ajan myötä kehittyvä tietoisuus, levinneisyys ja loppujen lopuksi asiakkaiden hyväksikäyttö. Mikäli joka kausi keksitään uusi tapa päästä hallille halvemmalla ei tavalliset tallaajat pysy perässä. Voi mennä muutamakin kausi kunnes yleisö todella löytää tämän tarjouksen ja alkaa sitä käyttää, yhden kauden perusteella on mahdotonta vetää johtopäätöksiä kuinka tehokas tapa juuri tämä kyseinen on saada yleisöä hallille. Vaatii pitkäjänteisyyttä, usean kauden projekti. Sitä ei voida joka kausi aloittaa alusta.

Nopea tapa kasvattaa yleisömääriä nopeasti ja moneen peliin on halvat kausarit. Sitten kun ihmiset on hallille löytäny ni voidaan alkaa miettiä muuta. Kausari tarvii myydä vaan kerran ennen kauden alkua. Jossain oli kuulemma hyvällä menestyksellä näin tehty.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nopea tapa kasvattaa yleisömääriä nopeasti ja moneen peliin on halvat kausarit. Sitten kun ihmiset on hallille löytäny ni voidaan alkaa miettiä muuta. Kausari tarvii myydä vaan kerran ennen kauden alkua. Jossain oli kuulemma hyvällä menestyksellä näin tehty.

Halpa kausari on hyvä tapa sitouttaa sellaisia ihmisiä, jotka jo muutenkin käyvät 5-10 matsia kaudessa katsomassa. Joskus tänne raapustelinkin oman kokemukseni tuosta juhlavuoden kausarista ja miten se lisäsi omaa käyntiäni matseissa ja sitoutti enemmän seuraamiseen, vaikka ks. kausi olikin totaalinen mahalasku.

Toinen ongelma on joissain viesteissä edellä mainittu brändin/yleisen kiinnostavuuden lasku sekä TPSn, että yleisesti koko jääkiekon osalta. Eli miten ne potentiaaliset asiakkaat, jotka tällä hetkellä eivät hallilla käy, saataisiin kiinnostumaan. Siinä asiansaosaava markkinointipäällikkö voisi tehdä ihmeitä. Mielenkiinnolla odottelemme saadaanko sellaista palkattua tämän vuosikymmenen puolella... tai vuosisadan.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Se on nuorissa ja vanhemmissa ihan sama juttu. Tepsi on "cool" ja jääkiekko hieno asia siinä vaiheessa kun pleijareissa menestytään. Näin kävi myös a-nuorten ollessa finaalissa vähän aikaa sitten.
Yht'äkkiä TPS olikin pinnalla ja ne, ketkä eivät ainoassakaan runkosarjan pelissä käyneet olivat nyt vankkumattomia Tepsin faneja/kannattajia

Omasta mielestä tässä ollaan tavallaan ytimessä ja sitten osaltaan ei, siksi jaoin lainauksen kahteen osaan. Uskoisin, että Turussa on aika paljonkin loppujen lopuksi ihmisiä, jotka kannattavat aika vankkumattomasti TPS:sää. Ei se siitä miksikään sinänsä muutu. Miksi ei sitten kotiotteluihin asti esim. arkisin lähdetä, niitä syitä on listattu jo lukemattomia. Tämä siis kommenttina jälkimmäiseen.

Mutta se mikä perusrunkosarjapelistä puuttuu nykyään ehkä enemmän kuin ennen, on se ekstra TPS:n lisäksi. Kun toiminnasta on tullut ns. bisnestä, pelaajat ovat ammattimaistuneet, pelien määrää on lisätty, sarja suljettu jne, jne... On tultu tilanteseen, että koko juttu jääkiekon ympärillä Suomessa on arkipäiväistynyt. Pelipäivä ei ole enää pelipäivä sen aikaisemmassa merkityksessä. Pleijareissa syttyy yleensä niin pelajaat kuin yleisökin. Siinä on se oma ekstransa, jota runkosarjassa ei nykyään oikein ole. Jännitteitä, tunnetta, kiistanalaisia tuomioita jne. Eipä noista oikein kukaan jaksa jauhaa, kun seuraava peli runkosarjassa tulee jo eri joukkuetta vastaan.

Kun myydään kausikortteja 30 kotiottelun näkemiseen, pitäisi pystyä kertomaan niille jotka eivät kuulu 1500 - 3000 vakiokävijän joukkoon, että mikä on se ekstra, miksi kannattaisi olla se uusi kausikorttilainen? Joo, TPS luistelee jäälle, koska näin on otteluohjelmassa ja tekee sen 30 kertaa (+ CHL:n pelit)... Mutta mitä muuta on tarjolla yksittäisiin otteluihin? No, ehkä se muu ei ole niin kriittistä kausikortin ostajien osalta ja onhan niitä kaikenlaisia pikkujuttuja kylkiäisenä ollut matkan varrella... Mutta yksittäiset pelit kaipaavat silti jotain, jotta lipun osto koko kaudelle olisi houkuttelevampaa.

Yksittäisistä otteluista... Esim. Turun Sanomissa mainos on yleensä sellainen, jossa on kerrottu joukkueet ja siihen päälle liimattu joku hassun hauska lause. Sen sijaan harvemmin kerrotaan mitään match upeja, pisteputkia, keitä seuraamisen arvioisia vastustajan joukkueessa pelaa jne. Mitä muita pikkujuttuja, (kuin tasokasta viisikkopeliä), yleisö voisi seurata ko. ottelussa? Nyt on Hall of Fame juttua, mutta ei se varsinaisesti ko. otteluun jäällä sitten kuitenkaan liity. Eihän nämä pankkia räjäytä, mutta kun esim. NHL:n lähetyksiä seuraa, niin siellä kaivetaan todella paljon pieniä yksityiskohtia perussarjan pelienkin osalta. Tyyliin "Rangers on viimeeksi hävinnyt kotona tälle joukkueelle varsinaisella peliajalla vuonna 2005", jolloin siitä tulee jo heti yksi asia "jännitettäväksi" lisää. Tai "Lundqvist on pelannut tätä joukkuetta vastaan 5 nollapeliä uransa aikana, tuleeko kuudes?"... "Pelaaja X on aikasemmin tehnyt keskimäärin yli maalin per peli Rangersia vastaan, kuka pysäyttää hänet?"... Kyllähän näitä varmaan riittäisi Liigassakin. Esim. JYP ottelussa kentällä olivat mm. Hytönen ja Pihlman, jotka ovat varmaan jotain Tepsiä vastaan saaneet aikaisemminkin aikaiseksi (ja valitettavasti tekivät sitä taas). Eli se ekstra yksittäisestä ottelutilanteesta ja pelin sisällä mahdollisesti olevista asioista voisi olla paljon kattavampaa ja kaikissa markkinointikanavissa niiden suomissa puitteissa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Eihän nämä pankkia räjäytä, mutta kun esim. NHL:n lähetyksiä seuraa, niin siellä kaivetaan todella paljon pieniä yksityiskohtia perussarjan pelienkin osalta.
- - -
Kyllähän näitä varmaan riittäisi Liigassakin. Esim. JYP ottelussa kentällä olivat mm. Hytönen ja Pihlman, jotka ovat varmaan jotain Tepsiä vastaan saaneet aikaisemminkin aikaiseksi (ja valitettavasti tekivät sitä taas). Eli se ekstra yksittäisestä ottelutilanteesta ja pelin sisällä mahdollisesti olevista asioista voisi olla paljon kattavampaa ja kaikissa markkinointikanavissa niiden suomissa puitteissa.
Samanhenkistä juttua mä olen heitellyt ilmoille.

En tiedä toisiko se yhtään katsojaa lisää katsomoon, mutta ainakin lisäisi otteluennakoiden laatua ja yleistä ammattimaisuutta. Taisin heitellä näitä juttuja silloin, kun ne kolme (pitkätukka-) hiipparia (Ollenberg?, Saloranta?) olivat tekemässä TPS:n matsiennakoita noin viitisen (?) vuotta sitten.

Luojan kiitos, että nämä kaverit "etenivät" urallaan ja häipyivät helvetin kauaksi Turun Palloseurasta! Vieläkin puistattaa, kun muistelen sitä yhtä ÄSS-TPS -ennakkoa (ei ihmekään, että tuohon aikaan otteluennakot mystisesti hävisivät TPS:n nettisivuilta). Otteluennakko oli täysin juosten kustu eikä siinä ollut mitään asiaa. Otteluennakon tekijälle (joku siitä hiipparikolmikosta) oli tärkeintä päästä sanomaan: "meillä onkin Jean-Luc Grand-Pierre, teillä ei, läl-läl-lää..."!
 

gnarlie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Halpa kausari on hyvä tapa sitouttaa sellaisia ihmisiä, jotka jo muutenkin käyvät 5-10 matsia kaudessa katsomassa. Joskus tänne raapustelinkin oman kokemukseni tuosta juhlavuoden kausarista ja miten se lisäsi omaa käyntiäni matseissa ja sitoutti enemmän seuraamiseen, vaikka ks. kausi olikin totaalinen mahalasku.

Toinen ongelma on joissain viesteissä edellä mainittu brändin/yleisen kiinnostavuuden lasku sekä TPSn, että yleisesti koko jääkiekon osalta. Eli miten ne potentiaaliset asiakkaat, jotka tällä hetkellä eivät hallilla käy, saataisiin kiinnostumaan. Siinä asiansaosaava markkinointipäällikkö voisi tehdä ihmeitä. Mielenkiinnolla odottelemme saadaanko sellaista palkattua tämän vuosikymmenen puolella... tai vuosisadan.

Nyt kun muistelen niin sama kävi itsellä. Halpa kausari taskussa tuli lähdettyä peliin kuin peliin. Joka matsissa käytin sen 10-30e rahaa hallilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös