Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 731 131
  • 3 722

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ässäthän piti jonkun kampanjan, jossa kausareita sai 99 euron hintaan? Ei tainnut olla lopulta taloudellisesti kannattava siellä - - -
Senhän pitäisi olla itsestäänselvää, että lyhyellä tähtäimellä tällainen toiminta on todennäköisesti tappiollista. En tosin osaa arvioida, kuinka paljon Porin Ässien negatiiviseen tilinpäätökseen vaikuttaa seisomakatsomon täyttäminen halvoilla kausareilla vai osallistuminen halliremonttiin. Osuutensa on molemmilla, mutta tuolta se Pata lähtee nousemaan. Porilaiset ovat jo joukkueen takana!

01.09.2016 - ÄSS: Seisomakausikortti 199 eurolla vielä tämän viikon ajan
"Seisomakatsomoon on myyty noin 1400 kausikorttia. Myynnissä on yhteensä 1500 kausikorttia, joten kortti kannattaa tilata nopeasti."

02.09.2016 - ÄSS: Ässät täytti kävelykadun
"Porin Kävelykatu täyttyi tänään kannattajista, kun Ässät kuvasi kauden 2016 - 2017 esittelyvideota. Ässät oli etukäteen pyytänyt kannattajiaan paikalle, mutta osallistuneiden määrä ylitti kaikki odotukset."

Olen varmasti useasti kirjoittanut tästä halpojen kausareiden tappiollisuudesta - lyhyellä aikavälillä! Niiden ideahan on saada halli täyteen ja kaupunkilaiset joukkueen taakse. Kyllä sitä taloudellista tulosta ehtii tehdä sen jälkeen, kun joukkueella on koko kaupungin vilpitön tuki ja kannatus.

Mun mielestäni tärkeintä on saada jengi käymään jälleen hallilla lähes hinnalla millä hyvänsä. Lyhyellä aikavälillä toiminta on todennäköisesti tappiollista, mutta jostain se on aloitettava. Hintoja voidaan sitten korottaa, kun kysyntä antaa aihetta hinnankorotuksille. Tällä hetkellä toimistolla tehdään juuri päinvastoin - eli hintoja korottamalla (esim. kausikortit) pyritään repimään aina vain harvenevilta katsojilta sama määrä rahaa pois kuin ennenkin isommilla yleisömassoilla. Tuollainen toiminta ei voi olla millään mittareilla tervettä tai kannattavaa pidemmällä aikavälillä.
Porissa ollaan oikeilla jäljillä - ja tulos tulee olemaan sen mukaista!
Vastaavasti Turussa... noh, pidetään yläkatsomot kiinni ja katsellaan kuinka kolmetuhatta henkeä haukottelee seuratessaan jääkiekkomatsia.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onkos TPS:n ja TOK:n yhteistyö päättynyt vai minkäs takia S-Etukortilla saatava parin euron (3,5€) on poistnut? Ainakaan Kärpät-peliin sitä ei saanut. Tälläkin päätöksellä taas saadaan lisää yleisöä?
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Onkos TPS:n ja TOK:n yhteistyö päättynyt vai minkäs takia S-Etukortilla saatava parin euron (3,5€) on poistnut? Ainakaan Kärpät-peliin sitä ei saanut. Tälläkin päätöksellä taas saadaan lisää yleisöä?
Nonni, siihen meni viimeisetkin toiveet yleisökeskiarvon noususta :(

Kerrotko vielä tarkemmin miten TPS on tämänkin perseillyt?
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aina näissä on kaksi osapuolta, en minä pelkästään TPS:n perseilyksi asiaa laitakaan ,varsinkaan kun en asian taustoja tai syitä muutoksiin tiedä. Mitään infoa asiasta en löytänyt.
Tuo S-etuhinta nyt vain oli yksi konkreettisimmista yhteistyökumppanien tarjoamista hyödyistä kannattajille.

TPS teki 5milj. liikevaihdolla yli 2milj. tappiota, niin pahoittelen, jos luotto nykyjohdon tekemisiin kaikesta höyrystä huolimatta ole paras mahdollinen.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Voi jeesus tätä asennetta. Onko sinulla jotain käsitystä asian taustoista vai miksi oletat, että kyseessä on a) jonkinlainen perseily, ja b) tietenkin TPS:n toimesta?
Niin siis tällä kommentillani hain vähän samoja kysymyksiä mitä itse esität viitaten palstatoverin kommenttiin "Tälläkin päätöksellä taas saadaan lisää yleisöä?". Oletin sarkasmin paistavan paremmin läpi edellisessä kommenissani, koska en oikeasti usko, että s-etukorttitarjousten puuttuminen voi alentaa kauden merkittävästi alentaa kauden yleisökeskiarvoa vaan ehkä ne isommat asiat.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tuo tosiaan poistaa minulta tällaisen nopean päätöksen lähteä matsiin: Olen Itäharjulla, käyn päivällä Prismassa. Saatan äkillisesti harkita matsiin lähtöä, kun Kallion Tompan pahvi minulle matsia mainostaa. Jatkossa siis säästyn tämän nopean mietinnän vaivalta? Tähän kun vielä sai yhdistettyä seudulta menevät helpot bussilinjat (32, 99, 12).
 

Jessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onkos TPS:n ja TOK:n yhteistyö päättynyt vai minkäs takia S-Etukortilla saatava parin euron (3,5€) on poistnut? Ainakaan Kärpät-peliin sitä ei saanut.

S-Etukortin tarjous ei ole poistunut, vaan jatkuu samalla tavalla. Kertoisitko, mistä et saanut tuota alennusta, niin selvitän, mikä on ollut ongelmana? Syksyn aikana TOK:n isännyysottelussa on myös perinteinen kaksi lippua yhden hinnalla -tarjous.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Niin siis tällä kommentillani hain vähän samoja kysymyksiä mitä itse esität viitaten palstatoverin kommenttiin "Tälläkin päätöksellä taas saadaan lisää yleisöä?". Oletin sarkasmin paistavan paremmin läpi edellisessä kommenissani, koska en oikeasti usko, että s-etukorttitarjousten puuttuminen voi alentaa kauden merkittävästi alentaa kauden yleisökeskiarvoa vaan ehkä ne isommat asiat.

Jees, tämä livahti minulta ohi, pistetään univajeen piikkiin ;)
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En minä uskokaan, että yhteistyön loppuminen radikaalisti vaikuttaisi yleisömäärään, mutta kuten UnenNukkujan esimerkistä näemme, saattaisi sillä olla vaikutusta yksittäisiin katsojiin. Nythän TPS on nähdäkseni tilanteessa, jossa ei saisi menettää yhtäkään katsojaa. Runsaslukuinen yleisö, hyvä tunnelma ja kiinnostava joukkue ovat kuitenkin ne asiat, mitkä saavat ne kuuluisat massat liikkeelle. Kuvakilpailut ja muut ovat hyviä lisiä, mutta ei se voi ydinhoukutin olla.

Mutta! Hyvä, että alennus tulee jatkossakin. Eilen hain liput Wiklundilta, eikä siellä ollut tämän kauden alennuksesta mitään tietoa. Myyjä kuitenkin tiesi aiempien kausien alennuksista ja tuosta pienemmästä palvelumaksusta, mutta ei saanut järjestelmästä alempaa hintaa.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässäthän piti jonkun kampanjan, jossa kausareita sai 99 euron hintaan? Ei tainnut olla lopulta taloudellisesti kannattava siellä, mutta kyllä mä nään, että noi yläkatsomot voisi täyttää samantyylisellä hintaluokalla Turussa. Syynä tähän paljon isompi areenan kapasiteetti.

Senhän pitäisi olla itsestäänselvää, että lyhyellä tähtäimellä tällainen toiminta on todennäköisesti tappiollista. En tosin osaa arvioida, kuinka paljon Porin Ässien negatiiviseen tilinpäätökseen vaikuttaa seisomakatsomon täyttäminen halvoilla kausareilla vai osallistuminen halliremonttiin. Osuutensa on molemmilla, mutta tuolta se Pata lähtee nousemaan. Porilaiset ovat jo joukkueen takana!
Tuloksen tullessa julki, Hirsimäki kommentoi näin:
"Väkeä kävi peleissä todella hyvin. Monilla mittareilla tämä oli erinomainen kausi. Edullinen seisomakatsomon lippukampanja onnistui hyvin, samoin oheismyynti. Ilman näitä tuloja kausi olisi voinut olla taloudellisesti paljon heikompi."
Lippukamppanjahan toistettiin myös tällä kaudella, eli ilmeisen tyytyväisiä ollaan toimistolla oltu. Täytyy myös muistaa se raha, mitä tulee siitä kuinka paljon helpompaa on myydä täyttä kuin tyhjää hallia sponsoreille ja yritysasiakkaille. Sieltä sitä isoa rahaa kuitenkin tulee.

Ässien viime kauden tappiot syntyivät lähinnä halliremonttiin yli budjetoidun käytetyistä 700k€:sta ja uupumaan jääneistä budjetoiduista muutamista pudotuspeleistä.
 

Pioni

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja TPS Juniors
Hoh hoijaa.. En nyt tajuu kun jengillä on näinkin paha probleema; Raisiossa sataa, Kaarinassa paistaa aurinko, Kauppatorilla on liikaa paskovia puluja, Mitkään pLussa-kortit ei auta mua, Bussit menee ihan vituralleen, hallin nimi on vituralleen, hallin vaksin hengitys haisee,pallosura persilee niin vitusti, kui paljon tuli voittoo ja ku paljon rotsiiin, koska se Tepsi oikeesti pelaa ja missä, ei kai vaan Artukaisissa.YMS.?! NO joo, mä oon 16.9.2016 Artukaisissa, otan pari bissee ja katon hyvää matsii ja laulan " tää mun toinen koti on, paikka aivan verraton"...Tää ei oo ydin ysiikkaa vaan, hilaa perseesi tavalla tai toisella hallille ja nauti itse asiasta...
 

Pioni

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja TPS Juniors
Niin ja viel, vitsi sentään jännittää aukeeko ne yläkatsomot...meneekö Atrian nakki alas kun olen tottunut vain Jetron jämääkkään tai Berliinin metroaseman pratuun ja Tsekkiläsellä lagerilla on suoleni voideltu, ei Auralla. Ei tuu mtään, tää kausi on kustu jo...
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Nyt maanantaina klo 18 istumapaikkalippuja on myyty laskutoimitukseni perusteella 3400 ja risat.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt maanantaina klo 18 istumapaikkalippuja on myyty laskutoimitukseni perusteella 3400 ja risat.

Nuo myyntiluvut eivät oikein itselle sano mitään, osaako joku ennustaa mitä tuo käytännössä voisi tarkoittaa? Tuohon ei varmaan kuulu kausikortit eli mitä 3400 myytyä lippua tarkoittaa päälukuna pelissä? Löytyykö jostain tilastoja mitä viime kaudella oli tässä vaiheessa myyty?
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lipunmyynti kasvaa eksponentiaalisesti ja vielä on pitkä aika perjantaihin. Tämän lisäksi markkinointipomo ennusti viisinumeroista lukua. Huomenna klo 15 Turun keskusta on "entistä mustavalkoisempi" TPS:n Facebookin mukaan, mitä tahansa tämä tarkoittaakaan.

Kyllä meidän pitää yli 6566 päästä helpolla. Ihan jännä muuten, että meiltä lähtee kaksi ihmistä katsomaan peliä hallille ja yhteensä liput n. 80 euroa. Toisessa ketjussa @Hopeavarjo laski, että keskimääräinen lipun hinta olisi 9 euroa. Wtf?
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Nyt maanantaina klo 18 istumapaikkalippuja on myyty laskutoimitukseni perusteella 3400 ja risat.

Päädyin itsekin juuri samaan suuruusluokkaan, eli lähelle 3400 myytyä.

Kauden 2014-2015 avauksen yleisömäärä (10,3k) ei ole vertailukelpoinen, kun about puolet oli ilmaislipulla, joita jaettiin erittäin avokätisesti.

Nuo myyntiluvut eivät oikein itselle sano mitään, osaako joku ennustaa mitä tuo käytännössä voisi tarkoittaa? Tuohon ei varmaan kuulu kausikortit eli mitä 3400 myytyä lippua tarkoittaa päälukuna pelissä? Löytyykö jostain tilastoja mitä viime kaudella oli tässä vaiheessa myyty?

On kausikortit mukana. Parhaimillaan playoffeissa (kun ei ole kausikortteja),TPS voi myydä sen about ~2500 lippua vielä ovelta/juuri ennen peliä. Runkosarjassa ovimyynti lienee maksimissaan siinä 1500 tuntumassa.

Tämän lisäksi markkinointipomo ennusti viisinumeroista

Puolet yläkatsomosta ei ole myynnissä, lieneekö kapasiteetti viisinumeroinen?
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Kun G-katsomo ei ole myynnissä, istumapaikkoja on n. 7000 tarjolla. Tähän päälle seisomapaikat (2500?), aitiot ja kurvi.
 
Suosikkijoukkue
TPS
On kausikortit mukana. Parhaimillaan playoffeissa (kun ei ole kausikortteja),TPS voi myydä sen about ~2500 lippua vielä ovelta/juuri ennen peliä. Runkosarjassa ovimyynti lienee maksimissaan siinä 1500 tuntumassa.

Ok

Se täytyy mainita, että esimerkiksi itse olen menossa viiden hengen porukalla peliin ja olen ainoa jolla on lippu(kausikortti). Ei tästä hirveästi mitään voi tulkita, mutta ehkä/toivottavasti löytyy reilusti muitakin, jotka ostavat lippunsa päivää tai paria ennen.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Kyllä meidän pitää yli 6566 päästä helpolla. Ihan jännä muuten, että meiltä lähtee kaksi ihmistä katsomaan peliä hallille ja yhteensä liput n. 80 euroa. Toisessa ketjussa @Hopeavarjo laski, että keskimääräinen lipun hinta olisi 9 euroa. Wtf?

Kannattaja- ja nuorisokausarilla keskimääräinen lipunhinta on noin 4 euroa per matsi. Lisäksi joskus ainakin yrityskausarit meni laskennallisesti yhteistyökumppanituoton alle. Tohon lasketaan vielä lisenssit ja kaiken maailman kultakorttikerhot, niin keskihinta laskee kummasti.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Lipunmyynti kasvaa eksponentiaalisesti ja vielä on pitkä aika perjantaihin. Tämän lisäksi markkinointipomo ennusti viisinumeroista lukua. Huomenna klo 15 Turun keskusta on "entistä mustavalkoisempi" TPS:n Facebookin mukaan, mitä tahansa tämä tarkoittaakaan

Hulluus kyllä, ettei torstaille ole tähän liittyen laitettu mitään. Aamulypsy on paikalla torstaina, ymmärtääkseni muissa kaupungeissa on pelureita nähty heidän seurassaan.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
Lipunmyynti kasvaa eksponentiaalisesti ja vielä on pitkä aika perjantaihin. Tämän lisäksi markkinointipomo ennusti viisinumeroista lukua. Huomenna klo 15 Turun keskusta on "entistä mustavalkoisempi" TPS:n Facebookin mukaan, mitä tahansa tämä tarkoittaakaan.
Taitaa olla Liigan kampanja tuo huominen, kuten viime vuonnakin oli "pelaajia" katukuvassa.

Hulluus kyllä, ettei torstaille ole tähän liittyen laitettu mitään. Aamulypsy on paikalla torstaina, ymmärtääkseni muissa kaupungeissa on pelureita nähty heidän seurassaan.
Keskiviikkona TPS:n pelaajat Hansamaniassa.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Eilen illalla katselin katsomokartasta, että joku 4000 istumapaikkaa olisi laskujeni mukaan myyty. Seisomapaikoista ja aitiomyynnistähän ei tiedä vielä mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös