Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 727 258
  • 3 722

Slaigard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mottipäisillä pelaavat
Ei nuo ajat palaa enää koskaan. Nykyään matsia voi katsoa kotona kavereiden ja kaljan kanssa 65” UHD -lähetyksenä tai vaikka autossa kännykästä. Ysärillä vaihtoehtona oli radio. Jos sattui olemaan töllöpeli, niin keräännyttiin jonkun luo katsomaan.

Parhaat vielä rynnii 18v änäriin ja loput luistelutaitoiset koheloon. Ei ole käpykylissä helppoa.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Terry Broadhurst
Enter Sandman & tanssitytöt

Laman paluu myös! Ummetuslääkkeitä kaikille! Saisiko Artukaisiin jostain topless-baarin? Taukomusiikiksi Eija Vilpasta ja rasvalettisille jätkille taskulämmin kalja tekonahkatakin povariin.
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei nuo ajat palaa enää koskaan. Nykyään matsia voi katsoa kotona kavereiden ja kaljan kanssa 65” UHD -lähetyksenä tai vaikka autossa kännykästä. Ysärillä vaihtoehtona oli radio. Jos sattui olemaan töllöpeli, niin keräännyttiin jonkun luo katsomaan.

Parhaat vielä rynnii 18v änäriin ja loput luistelutaitoiset koheloon. Ei ole käpykylissä helppoa.

Erittäin hyvin sanottu. En usko että Suomesta löytyy sellaista markkinointivelhoa joka saisi Liiga-kiekon kiinnostavuutta nostettua sille tasolle että Turussakin katsojamäärät merkittävästi nousisivat. Sen lisäksi että lupaavat pelaajat lähtevät yhä aikaisemmin, on Liiga itse tehnyt itselleen hallaa sulkemalla sarjan ja lisäämällä joukkueita. Otteluohjelmat pullistelevat tiistaiklassikko TPS-Saipan lisäksi nyt huippujännittävä vastuksia Kookoota torstaisin ja Jukureita keskiviikkoisin.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja jotenkin se vain on sivussa - ei se varmaan monen katsojan läsnäoloon vaikuta, mutta jokunen seurue voi jättää lähtemättä senkin takia.
Tämäpä juuri. Asuntoni on hallilta noin 11 kilometrin päässä, mutta bussilla hallille kestää noin 1 tunti, Turun keskustaan sitten menee puolet vähemmän. Artukaisten ruuhkassa pois pääseminen pelin jälkeen ehkä 1,5 tuntia ennen kuin olisin kotona.

Ei sillä, että menisin katsomaan noin hengetöntä nippua muutenkaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Bonsai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikon muut joukkueet
Ei nuo ajat palaa enää koskaan. Nykyään matsia voi katsoa kotona kavereiden ja kaljan kanssa 65” UHD -lähetyksenä tai vaikka autossa kännykästä. Ysärillä vaihtoehtona oli radio. Jos sattui olemaan töllöpeli, niin keräännyttiin jonkun luo katsomaan.

Parhaat vielä rynnii 18v änäriin ja loput luistelutaitoiset koheloon. Ei ole käpykylissä helppoa.
Varmaan ihan totta, näin se maailma muuttuu. Mutta kyllä ennen oli paremmin, koska silloin porukka oli kaikki saman katon alla tunnelmaa luomassa, eikä pitkin kaupunkia oman telkkarin ääressä :))
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei nuo ajat palaa enää koskaan. Nykyään matsia voi katsoa kotona kavereiden ja kaljan kanssa 65” UHD -lähetyksenä tai vaikka autossa kännykästä. Ysärillä vaihtoehtona oli radio.
Kuuntelin radiosta tuon edellämainitun tammikuussa 1996 pelatun 5-5 päättyneen ottelun. Turkka Talonen (rip) selosti ja tunnelma oli radion äärellä ihan eri sfääreissä kuin nyt perjantaina tuota Telian tarjoamaa kuvaa lakonisesti tuijottaessa.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Ei nuo ajat palaa enää koskaan. Nykyään matsia voi katsoa kotona kavereiden ja kaljan kanssa 65” UHD -lähetyksenä tai vaikka autossa kännykästä. Ysärillä vaihtoehtona oli radio. Jos sattui olemaan töllöpeli, niin keräännyttiin jonkun luo katsomaan.

Parhaat vielä rynnii 18v änäriin ja loput luistelutaitoiset koheloon. Ei ole käpykylissä helppoa.

Ja tähän vielä lisätään se nykyajan ajankäyttö, kun on spinningiä ja mitä lie muuta kaikki arki-illat täynnä niin kyllä saa olla joukkue täynnä Kakkoja (niin siis Kaapoja) että jengi sinne eksyisi...
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ja tähän vielä lisätään se nykyajan ajankäyttö, kun on spinningiä ja mitä lie muuta kaikki arki-illat täynnä niin kyllä saa olla joukkue täynnä Kakkoja (niin siis Kaapoja) että jengi sinne eksyisi...
Nonnii.. Saa käyttää mut ei oo pakko.. Kurviin fillarit ja spinningiä matsin aikana. Voihan siinä olla vaikka pari juoksumattoa. Taas yksi tekosyy vähemmän jäädä pois g-pisteestä matsi-iltana.
 

gknight

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaa. Omasta mielestä TPS on vain kussut ottelutapahtumauudistuksilla.
Lapsiparkki, Jore, Enter Sandman & tanssitytöt voittaisi tämän hetkisen tyhjille lehtereille esitettävän valospektaakkelin. Mitä vittua edes se video esittää. Terroristimimmiä tanssimassa ja diashowta Varissuon getosta?
...

Lähtökohtaisesti kannatan tiettyjen asioiden uudistamista ja kaikenlaisia kokeiluja (sillä edellytyksellä, että aina voi palata takaisin tai kokeilla jotain muuta), mutten kaikkia näe positiivisina uudistuksina.

Lapsiparkki ei kosketa itseä mitenkään eikä myöskään Jorella ole vaikutusta matsiin lähtemiseen. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että osalle populaatiota nämä kaksi asiaa on otettu erittäin hyvin vastaan. Kaippa siis hyviä nämä.

Ja koska juuri teinivuodetkin on ohitettu (tai ihan jostain muusta syystä), niin emojikämit, dancekämit yms. -kämit ei kiinnosta. En ainakaan haluaisi nimenomaan JOUTUA moiseen. Jos näissä esiintyvät olisi esim ennen peliä ja erätauoilla vapaaehtoiseksi ilmoittautuneita, voisi näistä saada enemmänkin irti. Kisscam ehkä ainoa, jossa tilanteen yllättävyys luo "viihdettä" eikä siinä pitäisi ennakkoilmoittautua. Vaivaantunut liikehdintä eli "tanssi" ei ole pelitapahtumia kiinnostavampaa enkä haluaisi sellaista itse tehdä.

Esiintulobiisillä ei niin väliä (kunhan toimii), vaikka ES toki toimi varmasti. Alkushow oli ainakin muuten viime vuonna sellainen mitä ei voinut katsoa. Tuskin olin ainoa, jolla katsomoon suunnatuista kirkkaista valoista aiheutuu jotain negatiivistä ja siksi jäi alkujutut katsomatta. Tänä vuonna en ole vielä hallille päässyt, niin nykytilasta en tiedä. Toivoisin, että valohimmelit kohdistuisivat vain jäähän ja katsomossa saisi olla rauhassa.

Tanssitytöistä toki hyvät muistot, koska tuovat staattisiin katsomoihin liikettä, mutta muuten aika hmv.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Lähtökohtaisesti kannatan tiettyjen asioiden uudistamista ja kaikenlaisia kokeiluja (sillä edellytyksellä, että aina voi palata takaisin tai kokeilla jotain muuta), mutten kaikkia näe positiivisina uudistuksina.

Lapsiparkki ei kosketa itseä mitenkään eikä myöskään Jorella ole vaikutusta matsiin lähtemiseen. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että osalle populaatiota nämä kaksi asiaa on otettu erittäin hyvin vastaan. Kaippa siis hyviä nämä.

Ja koska juuri teinivuodetkin on ohitettu (tai ihan jostain muusta syystä), niin emojikämit, dancekämit yms. -kämit ei kiinnosta. En ainakaan haluaisi nimenomaan JOUTUA moiseen. Jos näissä esiintyvät olisi esim ennen peliä ja erätauoilla vapaaehtoiseksi ilmoittautuneita, voisi näistä saada enemmänkin irti. Kisscam ehkä ainoa, jossa tilanteen yllättävyys luo "viihdettä" eikä siinä pitäisi ennakkoilmoittautua. Vaivaantunut liikehdintä eli "tanssi" ei ole pelitapahtumia kiinnostavampaa enkä haluaisi sellaista itse tehdä.

Esiintulobiisillä ei niin väliä (kunhan toimii), vaikka ES toki toimi varmasti. Alkushow oli ainakin muuten viime vuonna sellainen mitä ei voinut katsoa. Tuskin olin ainoa, jolla katsomoon suunnatuista kirkkaista valoista aiheutuu jotain negatiivistä ja siksi jäi alkujutut katsomatta. Tänä vuonna en ole vielä hallille päässyt, niin nykytilasta en tiedä. Toivoisin, että valohimmelit kohdistuisivat vain jäähän ja katsomossa saisi olla rauhassa.

Tanssitytöistä toki hyvät muistot, koska tuovat staattisiin katsomoihin liikettä, mutta muuten aika hmv.

Emojikämiin tullaan ainakin kysymään ennen kyseistä katkoa haluaako osallistua vai ei, mutta dancekämiin tuskin kysytään.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Emojikämiin tullaan ainakin kysymään ennen kyseistä katkoa haluaako osallistua vai ei, mutta dancekämiin tuskin kysytään.
Vaikka nämä ”kämit” ovatkin syöpää, niin ovat kuitenkin mainoksia. Ja mainoksista Seura saa rahaa. Joten itse katson sormien läpi, pikemminkin en katso ollenkaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Esiintulobiisillä ei niin väliä (kunhan toimii), vaikka ES toki toimi varmasti. Alkushow oli ainakin muuten viime vuonna sellainen mitä ei voinut katsoa. Tuskin olin ainoa, jolla katsomoon suunnatuista kirkkaista valoista aiheutuu jotain negatiivistä ja siksi jäi alkujutut katsomatta. Tänä vuonna en ole vielä hallille päässyt, niin nykytilasta en tiedä. Toivoisin, että valohimmelit kohdistuisivat vain jäähän ja katsomossa saisi olla rauhassa.

Eikös tässä jonkinlainen varoitus alkuun ole? Minulla diagnoosi, johon vilkkuvalot ensimmäisenä liitetään, joten ymmärrän tämän monien kannalta.

Olen näissä erilainen sairastaja ja fanitan suuresti alkushow:ta. Itsekään en tällä kaudella ole tsekannut, mutta viime kaudella seurasin tuota hieman mykkänä, hieno fiilis tuli.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Vaikka nämä ”kämit” ovatkin syöpää, niin ovat kuitenkin mainoksia. Ja mainoksista Seura saa rahaa. Joten itse katson sormien läpi, pikemminkin en katso ollenkaan.

Joo ei itsellänikään noita vastaan mitään ole. Jos joka katkoon ängettäisiin jotain niin sitten voisikin ruveta ärsyttämään.

Ainoa ongelma on, kun välillä nuo tulevat esim. juuri tuomitun jäähyn aikana eikä välttämättä itse jäähyä ehditä näyttämään.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Veikkaan, että ensi tiistain ottelussa TPS-KooKoo nähdään yleisömäärissä kauden pohjanoteeraus. Samanaikaisesti Kupittaalla pelataan loppuunmyyty futiksen EM-karsintaottelu Suomi-Armenia. Lisäksi suuri määrä urheilusta kiinnostuneita jää katsomaan ko. matsia telkasta.

Eikö seuroilla muka ole mitään vaikutusvaltaa omiin kotiottelupäiviinsä? Vai onko Tepsin toimistolla täysin harhainen käsitys oman tuotteen vetovoimasta?
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Veikkaan, että ensi tiistain ottelussa TPS-KooKoo nähdään yleisömäärissä kauden pohjanoteeraus. Samanaikaisesti Kupittaalla pelataan loppuunmyyty futiksen EM-karsintaottelu Suomi-Armenia. Lisäksi suuri määrä urheilusta kiinnostuneita jää katsomaan ko. matsia telkasta.

Eikö seuroilla muka ole mitään vaikutusvaltaa omiin kotiottelupäiviinsä? Vai onko Tepsin toimistolla täysin harhainen käsitys oman tuotteen vetovoimasta?

Jännä nähdä tuleeko kaikkien aikojen pohjanoteeraus (liigassa) samantien.
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Onhan siellä toimistolla nyt melkoinen pelko perseessä - ainakin yleisömäärän takia. Nyt saa sitten kaksi lippua yhden hinnalla ensi viikon matseihin, kiva kusta tällä tavoin vielä kalliiden kausikorttien ostajien kintuille. Ehkä jokin kioskikompensaatio tms. olisi kausikorttilaisille näissä yhteyksissä paikallaan? Mut ei ne siellä Artukaisissa vaan mitään opi, vaikka Calle tuota oppimisprosessia on jo parin kauden verran yrittänyt seuraan juurruttaa...
No itse en taida omaa penkkiäni edelleenkään ensi viikolla kuluttaa - ainakaan jos tänään IFK laittaa paljaalla meidän Callelle.
Joku täällä tais ehdottaa jo ämpäreiden jakamista - vois kyllä toimia, hyvällä ämpärillä on aina käyttöä!
 
Suosikkijoukkue
TPS
En näe mitään syytä, miksi kukaan menisi tiistaina hallille katsomaan TPS:n peliä, vaikka TPS johtaisi sarjaa Westerlundin johdolla. Suomi-Armenia-pelissä on hieman eri panokset kuin lokakuisessa jääkiekkopelissä.
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
No, eikö kuitenkin ole hyvä, että tilanteeseen reagoidaan ja yritetään saada populaa hallille? Sitähän varten markkinointikoneisto on olemassa. Toiseksi, heidän mahdollisuus vaikuttaa pelillisiin asioihin on mielestäni seitinohut.
 

Batisland

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En nyt tarkoita pelkästään tätä kautta, mut onko mulla ihan väärä mutu jos sanon et tps:lla on jotenkin vähän kannattajia? Siis nimenomaan jääkiekon puolella. Aktiivinen (chäntteihin yms) osallistuva kannattajamäärä vaikuttaa jotenkin tosi vähäiseltä. Kannattajien seisomakatsomo ei ole edes iso ja se on lähes aina puolillaan tai alle.
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En nyt tarkoita pelkästään tätä kautta, mut onko mulla ihan väärä mutu jos sanon et tps:lla on jotenkin vähän kannattajia? Siis nimenomaan jääkiekon puolella. Aktiivinen (chäntteihin yms) osallistuva kannattajamäärä vaikuttaa jotenkin tosi vähäiseltä. Kannattajien seisomakatsomo ei ole edes iso ja se on lähes aina puolillaan tai alle.

Olisko se vaan Varsinais-suomalaista mielenmaisemaa, ettei nyt vaa tehrä tästä mittää numeroo
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
En nyt tarkoita pelkästään tätä kautta, mut onko mulla ihan väärä mutu jos sanon et tps:lla on jotenkin vähän kannattajia? Siis nimenomaan jääkiekon puolella. Aktiivinen (chäntteihin yms) osallistuva kannattajamäärä vaikuttaa jotenkin tosi vähäiseltä. Kannattajien seisomakatsomo ei ole edes iso ja se on lähes aina puolillaan tai alle.

Voisihan mobi olla isompi ja olisikohan aika keskimääräinen liigassa. Vähän tässäkin tapauksessa hämään hallin koko. Korreloi hyvin kokonaisyleisömäärän kanssa. Heikoimmillaan vähän lattea ja parhaimillaan sarjan eliittiä.

Enemmän mahtuisi porukkaa katsomoon. Pitäisi saada jotenkin jengi omaksumaan, että kannattajakatsomossa oleminen on ennenkaikkea tapa viihtyä ottelussa paremmin ja saada ottelusta enemmän irti. Nyt nähdään ehkä vähän liikaakin joukkueen kannattamisena ja kynnys tulla joukkoon on turhan iso.,
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Enemmän mahtuisi porukkaa katsomoon. Pitäisi saada jotenkin jengi omaksumaan, että kannattajakatsomossa oleminen on ennenkaikkea tapa viihtyä ottelussa paremmin ja saada ottelusta enemmän irti. Nyt nähdään ehkä vähän liikaakin joukkueen kannattamisena ja kynnys tulla joukkoon on turhan iso.,

Nyt täytyy kyllä sen verran korjata, että pertti peruskatsojalle se kannattajakatsomossa oleminen ei anna yhtään sen enempää, kuin vaikka F-katsomossa istuminen. Itse olen jokusen matsin tuolla seisomakatsomossa viihtynyt. Tällä kaudella koko avausottelun, mutta eipä käteen jää yhtään sen enempää kuin muuallakaan.

Ja vieläkään ei voi liikaa korostaa yksinkertaisia chantteja. Ei kukaan jaksa laulaa mun tps mun tps -mölinää edes A3 -katsomossa. Varsinkaan ellei tunne sanoja, kun ei niistä tahdo saada selvää viereisessäkään katsomossa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Ja vieläkään ei voi liikaa korostaa yksinkertaisia chantteja. Ei kukaan jaksa laulaa mun tps mun tps -mölinää edes A3 -katsomossa. Varsinkaan ellei tunne sanoja, kun ei niistä tahdo saada selvää viereisessäkään katsomossa.
Ei niiden kannattajakatsomon chanttien tarkoituskaan ole Suomessa olla sellaisia että koko halli niihin yhtyisi, kun kaikki eivät yhdy edes perus "TPS-TPS-TPS" huutoon mestaruutta edeltävällä viimeisellä sekunnilla. Kannattajakatsomo vetää niitä monimutkaisempia settejä ja välissä yksinkertaisempaa johon muut pääsevät taputtamisen avulla mukaan.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei niiden kannattajakatsomon chanttien tarkoituskaan ole Suomessa olla sellaisia että koko halli niihin yhtyisi, kun kaikki eivät yhdy edes perus "TPS-TPS-TPS" huutoon mestaruutta edeltävällä viimeisellä sekunnilla. Kannattajakatsomo vetää niitä monimutkaisempia settejä ja välissä yksinkertaisempaa johon muut pääsevät taputtamisen avulla mukaan.

On ihan totta, ettei suurin osa katsojista laula kurkku suorana 60 minuuttia putkeen käsiä yhteen hakaten vaikka soisi hunajata nonstoppina koko pelin. Mutta vähän ihmetyttää miksi tepsin jääkiekkopelissä lauletaan jotain "Tepsi on Turun paras joukkue ja intteri on ihan tyhmä" tyyppisiä lauluja? Olen kuvitellut että tavoitteena on olla Suomen paras, eikä pelkästään Turun. Tietty tällä hetkellä siinäkin on tekemistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös