"Vähän" suhteessa/verrattuna mihin, missä, milloin?En nyt tarkoita pelkästään tätä kautta, mut onko mulla ihan väärä mutu jos sanon et tps:lla on jotenkin vähän kannattajia? Siis nimenomaan jääkiekon puolella. Aktiivinen (chäntteihin yms) osallistuva kannattajamäärä vaikuttaa jotenkin tosi vähäiseltä. Kannattajien seisomakatsomo ei ole edes iso ja se on lähes aina puolillaan tai alle.
Tiedän näkemyksieni auttamatta olevan objektiivisia, mutta en täysin lähde allekirjoittamaan mutuasi. Viime kausina aktiivien määrä on ollut varovaisesti kasvavaan päin ja tavanomaisimmatkin arkipelit vetävät mielestäni paremmin väkeä kuin, sanotaan vaikka kolmisen vuotta sitten. Aina on varaa parantaa ja aina on varaa kasvuun, näiden eteen tässä työtä tehdäänkin. Mutta jos lähtee vertaamaan muihin liigapaikkakuntiin, niin Turun kannattajatoiminta kestää kyllä vertailun jokaisen kanssa.
Boldaus oma, tätä kyseenalaistan. Ensinnäkin, mitä tulee Turkuhallin seisomakatsomoon, niin kyseessähän ei edes ole seisomakatsomo. Toiseksi, ellen väärin muista, niin katsomon kapasiteetti huitelee kolmensadan tienoilla, luonnollisesti tiiviisti seisoen sinne mahtuu enemmänkin. Kysynkin, että päästäänkö Suomessa missään tuollaisiin lukuihin? Vastaus on valitettavasti ei. Kannattajakatsomot, jotka sijaitsevat osana seisomakatsomoa kuten Porissa tai Lappeenrannassa luonnollisesti näyttävät ja ovatkin täydempiä kuin Turussa, mutta aktiiviset kannattajat ovat näissä katsomoissa vähemmistö.
Kuten käyttäjä @Jaakko tuossa hyvin totesikin, parhaillaan meno on huikeaa ja huonoimmillaan paskaa. Vaikuttavia tekijöitä luonnollisesti on monia.
Mitä käteen jää riippuu pitkälti omasta heittäytymiskyvystä. Uskallan sanoa, että jos kantaa oman kortensa kekoon ja huutaa/laulaa äänensä käheäksi, niin aika hyvän fiiliksen saa itselleen aikaan. Lisäksi jos kaverit vieressä ovat samalla intensiteetillä mukana niin sitä saa jo aika hyvän tunnelman halliin aikaan.Itse olen jokusen matsin tuolla seisomakatsomossa viihtynyt. Tällä kaudella koko avausottelun, mutta eipä käteen jää yhtään sen enempää kuin muuallakaan.
Mikäli viittaat tällä eiliseen "tää kaupunkin on mustavalkoinen" chanttiin, niin taustalla luonnollisesti aiemmin päivällä pelatun Veikkausliigan mestaruuden ratkaisseen ottelun lopputulos. Paljon on kannattajia yli lajirajojen ja monen mieltä lämmitti fakta, ettei Inter mestaruutta voittanut. Tullaan kuitenkin karun totuuden eteen, ettei (kiekko-)Tepsi ole antanut kauden aikana paljoakaan ilonaiheita, joten otetaan ilo irti kaikesta mistä saadaan. Tavanomaiseen repertuaariin kyseinen chantti ei kiekkokatsomossa kuulu.Mutta vähän ihmetyttää miksi tepsin jääkiekkopelissä lauletaan jotain "Tepsi on Turun paras joukkue ja intteri on ihan tyhmä" tyyppisiä lauluja? Olen kuvitellut että tavoitteena on olla Suomen paras, eikä pelkästään Turun. Tietty tällä hetkellä siinäkin on tekemistä.