Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 728 553
  • 3 722

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Semmonen täsmennys, että olisin käynyt kyllä useammassa lätkäpelissä jos perhe-elämä olisi sallinut. Olisin myös herkemmin lähtenyt vaikka muksujen kanssa kolmistaan jos tietäisin miten saisin järjestettyä meille kolme vierekkäistä paikkaa jo maksamani kausari hyödyntäen. En halua mennä randomille vapaalle paikalle ilman asianmukaisia lippuja koska paikan vaihto pienten lasten kanssa on aina oman projektinsa. Joka viikko voisin käydä helposti, ainakin yksin jos tosiaan olisi mahdollista.

Suurimman osan peleistä lapsen kanssa käyn katsomossa ja muutamia eriä omalla virallisella paikkalla olen ollut katsomossa. Yleensä istumme/seisomme missä nyt on tilaa. En ole kertaakaan joutunut vaihtamaan paikkaa. Ekassa erässä vilkaisee missä on tyhjää, niin sillä pärjää hyvin loppupelin. Aina jokaisella on omat syynsä lähteä peleihin tai olla lähtemättä.

Kun noita penkkejä tuolla hallissa on vapaana niin kyllä tässä olen kallistunut siihen suuntaan että tätä polkumyyntiä pitäisi yläkerran osalta koittaa. Jos ihmiset ostavat eivätkä käy niin eipähän tarvitse siivota käymättömien jälkiä Loppukauden kausari runkasarjan osalta satku, onko liian kallis? Jos ostaa kaksi saa jonkun pikkualen. Painopiste siinä että koitetaan myydä lippuja useampi kerralla jotta rpeleissä käymiselle olisi ryhmän paine kun liput on kerran hommattu. Kerkisi pukin konttiin vielä?

Historia ei tue käsitettä, että lipun hinta olisi mitenkään hirvittävän merkittävässä osassa siinä, että lähtee otteluun. Lisäksi olen hyvin skeptinen siinä, että aikuisille mitään polkumyyntiä kannattaa harjoittaa. Nuoriin ja lapsiin suuntaisin suurimmat kamppanjat itse panostaisin. Jos nyt jo mennään kuuteen euroon per ottelu, niin kovin monelle aikuiselle tuon ei pitäisi olla kynnys.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Apropoo muuten: yleisökeskiarvo on tällä hetkellä jopa heikompi, mitä viralliset luvut näyttävät. Erääseen syksyn höntsään yhtä ex-divarijoukkuetta vastaan jaettiin (ihan ilmaiseksi) toista tuhatta lippua, jotta peliä ei olisi jouduttu pelaamaan "tyhjille" katsomoille. Saatiin paikalle edes joku.

Kettuherran avautumiselle peukkua.
Ja myös sen jälkeen esitetyille lippupaketeille tammi-helmikuun matseihin. Myykää yläkertaan vaikka saatana nollakatteella, koska kukaan ei innostu tammikuussa tiistai-saipasta tai torstain kookoosta. Lauantai IFK jne on ihan eri asia.

Mutta kaksi haistapaskapeliä ja yksi täky pakettiin mukaan, niin voisin kuvitella ostajia tulevan...jos vaikka kolme yhden hinnalla.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Ja tässä #yläkatsomo_gate :ssa piilee sellainenkin pointti, että ne jotka ovat tottuneet ylhäällä istumaan, eivät osaa seurata peliä lähes jään tasolta, jolloin katselukokemus jää vähän vaisuksi. Toinen asia on vielä se, että alakatsomossa pitää seurata kokoajan mitä kentällä tapahtuu, jotta kiekko ei ole otsalohkossa. Jos olet tottunut yläkatsomossa kirjoittelemaan duuniposteja paskan pelin ollessa käynnissä, se ei ole kannattavaa alakatsomossa muualla kuin päädyissä.
Just saying.
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Hintojen tarkistaminen toisi varmaankin niitä ostajia, mutta tuleeko sitten katsojia jos ei tulematta jättäminen kirpaise kovasti?
Olisiko tuohon edulliseen hintaan sisällytettävä jokin porkkana, joka sisältyisi nimenomaan siihen, että tulee paikanpäälle?
Joku sellainen, jonka "menettäminen" voittaisi sen kotiin jäämisen marraskuun pimeänä ja märkänä arki-iltana...
Tässäkin ketjussa on jo varmasti tarpeeksi keskusteltu tuosta yläkerran sulkemisesta, mutta totean vaan siihen, että jos sinne on myyty kausikortteja omille paikoille, ei tuota sulkemista voi millään hyväksyä. Varsinkaan jos korvaavat paikat ovat alakerran 1-4 riveltä. Eikä tuo ravintolakatsomoon tarjottu lippukaan asiaa paljon lohduta jos olet tulossa alaikäisen kanssa...
Nyt tuo sulkeminen aiheuttaa myös käsittämättömän ravaamisen ympäri hallia, mikäli haluaa päästä Gigantti-pubiin - sinne kun ei tuolta pääoven puolelta nyt päässyt. D-päädyn käytävän sulkeminen muilta kuin kaljakatsomon asiakkailta on naurettavaa.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Tässäkin ketjussa on jo varmasti tarpeeksi keskusteltu tuosta yläkerran sulkemisesta, mutta totean vaan siihen, että jos sinne on myyty kausikortteja omille paikoille, ei tuota sulkemista voi millään hyväksyä. Varsinkaan jos korvaavat paikat ovat alakerran 1-4 riveltä. Eikä tuo ravintolakatsomoon tarjottu lippukaan asiaa paljon lohduta jos olet tulossa alaikäisen kanssa...
Kyllä sinne ylemmäksikin oli lippuja keskelle pääkatsomoa tarjolla, mutta tuolla oli nelihenkisiä lapsiperheitä, joilla aikuisilla oli kausikortit sekä lapset, jotka iän puolesta pääsevät halliin ilmaiseksi istuivat kahdella jakkaralla. Katsomossa oli ihan hyvä täyttöaste, mutta ei sen niin olisi pitänyt mennä.

Nyt tuo sulkeminen aiheuttaa myös käsittämättömän ravaamisen ympäri hallia, mikäli haluaa päästä Gigantti-pubiin - sinne kun ei tuolta pääoven puolelta nyt päässyt. D-päädyn käytävän sulkeminen muilta kuin kaljakatsomon asiakkailta on naurettavaa.
Tämä on yksi logistinen helvetti. Helpoin ratkaisu olisi laittaa pääty pysty baariksi avoimeksi kaikille ja penkit sitten olisi edelleen maksullisia. Niin ongelma olisi ratkaistu.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näyttäisi loppukauden (26.12.-14.3.) kausarit tulleen myyntiin. Myynnissä 26.12. asti.

Facebookista bongasin mainoksen, mutta kannattaisi varmaan laittaa nettisivuillekin joku uutinen.

Tässä kuitenkin linkki kausarikauppaan: Lippukauppa
 
Viimeksi muokattu:

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Öö, ei?

Joillekin tämä on periaateasia. Asia on hyvin yksiselitteinen: jos olen ostanut kausikortin yläkatsomoon, ei kyseistä katsomonosaa voi sulkea. Ei yksinkertaisesti voi.

Henkilökohtaisesti istun itse mieluummin alhaalla, mutta nyt pitää seistä päätösten takana. Jos on päätetty että ylös myydään kausaria, silloin sen hankkivat todennäköisesti sellaiset jotka sieltä haluavat matsia katsoa. Sieltä, ei muualta.

Montaa kertaa ei välttämättä ole oltu samaa mieltä, mutta kun vanhaksi elää, niin näkee tällaisenkin päivän.

Vaikka sinne vain 1kausikorttilainen kiipeäisi, se pidettäisiin auki. Muutenhan tuo kausikorttien myynti ylös saattaisi äkkiseltään vaikuttaa kusetukselta. Mutta eihän nyt seura kannattajiaan kusettaisi?
 

Tupa täyteen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tervehdys!

Olen Tepsin kannattaja, mutta en kovinkaan fanaattinen sellainen. Pelien tulokset tarkistan aina, seuraan ahkerasti uutisia/palstakirjoittelua, pelejä katson vaihtelevasti ja hallille menen muutaman kerran kaudessa.

Tein reilu vuosi sitten Facebookiin sivuston Tupa täyteen. Silloin otteluksi valikoitui 14.11. pelattu TPS-Ässät. Nyt on aika jatkaa projektia, otteluna TPS-Ässät lauantaina 26.1.2019.

Mikä on Tupa täyteen ?
Itse menen hallille vain ja ainoastaan tunnelman takia. Runkosarjapeleissä se useimmiten jää turhan vaisuksi. Haluankin luoda muutaman kerran kaudessa toistuvan tapahtuman, jossa jo lipun ostaessaan tietää, että hallilla on tunnelmaa! Eli käytännössä Fb-yhteisö yhdessä päättää täyttää hallin tiettynä ajankohtana.

Facebook sivulla on tällä hetkellä reilu 400 seuraajaa ja määrää on tarkoitus tästä vielä kasvattaa mm. lippuarvonnoilla.

Motiivini tähän projektiin on some-markkinoinnin harjoittelu ja mahdollisuus tarjota kannattajille hyvä tunnelmainen jääkiekkoilta jo runkosarjassa.

Miksi kirjoitan tänne?!
Tietenkin haluan saada myös teidät hallille 26.1.2019, sekä lisää seuraajia sivulleni Tupa Täyteen. Lisäksi teillä lienee myös TPS-kannattajia tuttavapiirissä ja mitä useampi projektista tietää sitä parempi.

Neuvoja, kritiikkiä ja mielipiteitä projektista otetaan hyvin mieluusti vastaan!

Kiitos ajastanne!
(Alla linkki Fb-sivulle)
Tupa täyteen

Kirjoitusvirheitä korjattu...
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Motiivini tähän projektiin on some-markkinoinnin harjoittelu - - -
Neuvoja, kritiikkiä ja mielepiteitä projektista otetaan hyvin mieluusti vastaan!
Sen enempää itse aiheeseen en puutu, mutta "pientä" viilausta tuntuisi olevan jo perusasioissa.

Kaikessa markkinoinnissa tulee panostaa tekstin selkeyteen, oikeinkirjoitukseen ja oikolukuun. Some-markkinointi ei mun mielestäni tee poikkeusta. Kirjoitit Jatkoajan keskustelupalstalle JA-urasi ensimmäisen viestin, joka on niin täynnä silmille pomppaavia kirjoitusvirheitä, että mun ei tee edes mieli ajatella itse viestin sanomaa. Tämä ei voi olla hyvä merkki.

- - - Facebookkiin - - -
Vai Facebookiin? Sanan perusmuoto on Facebook - EI Facebookki.

- - - 14.11 - - -
Vai 14.11.? Suomeksi kirjoitetussa päivämäärässä myös kuukauden perään tulee piste.

Tps-Ässät - - - Tps-Ässät - - - Tps-kannattajia - - -
Vai TPS? Joukkueen lyhenne on TPS - EI Tps.

- - - Tupa täyteen - - - Tupa Täyteen - - - Tupa Täyteen - - -
(Alla linkki Fb sivulle)
Tupa täyteen
Tupa täyteen vai Tupa Täyteen? Käytät jo ensimmäisessä tekstissäsi omasta projektistasi kahta erilaista kirjoitusasua. Kannattaisiko valita toinen ja pysyä siinä?

Mikä on Tupa Täyteen ? - - - Miksi kirjoitan tänne ?!
Virkkeen viimeisen sanan ja välimerkin väliin EI tule välilyöntiä.

Itse menen hallille vain ja ainoastaan tunnelman takia. Ja runkosarjapeleissä se useimmiten jää turhan vaisuksi.
Virkettä EI kuulu aloittaa ja-sanalla. Mietipä vaikka tuotakin virkeparia ilman kyseistä ja-sanaa. Tuleeko tekstistä heti huomattavasti sujuvampaa?

- - - hallilla on tunnelmaa! Eli käytännössä - - -
Välimerkin jälkeen riittää yksi välilyönti. (Tämä tosin taisi korjaantua automaattisesti?)
Eli-sana ei myöskään ole paras mahdollinen sana aloittaa uutta virkettä.

- - - Fb-yhteisö - - -
Itse kirjoittaisin ennemmin FB-yhteisö, mutta molemmat tavat saattavat olla oikein.

Facebook sivulla - - -
Vai Facebook-sivulla? Edellisessä virkkeessä käytit väliviivaa vastaavassa tilanteessa täysin oikein.

- - - hyvä tunnelmainen - - -
Vai hyvätunnelmainen? Yhdyssanojen oikeinkirjoitus on vähintä, mitä markkinoinnilta pitää vaatia.

Lisäksi teillä lienee myös Tps-kannattajia tuttavapiirissä ja mitä useampi projektista tietää sitä parempi.
Lisäksi teillä lienee TPS-kannattajia myös tuttavapiirissä. Mitä useampi projektista tietää, sitä parempi.

Tällainen vaihtoehto näyttää ainakin mun silmääni huomattavasti paremmalta, tasapainoisemmalta ja oikeakieliseltä.

Nappaamieni esimerkkien lisäksi tekstistäsi löytyy useampia pilkkuvirheitä sekä ihan tavallista pikkuviilailua kuten kirjoitusvirhe sanassa "mielepiteitä". Kerroit ottaneesi projektin some-markkinoinnin harjoitteluna. Ennen minkä tahansa markkinointitekstin julkaisua jutun rakenne kannattaa suunnitella etukäteen. Lennosta kirjoittamalla teksti on juuri edellänähdyn kaltaista. Kirjoita teksti ajatuksella, selkeästi jäsennellen ja oikolue juttu ennen sen lähettämistä.

Tällaisia neuvoja sekä tällaista kritiikkiä mulle tuli ensimmäisenä mieleen nähtyäni tekstisi. Tiedän, että en itsekään kirjoita täydellistä tekstiä, mutta kyllä mä yleensä pyrin panostamaan tekstin selkeyteen ja jäsentelyyn lukijan näkökulmasta. Et ehkä tarkoittanut tämänkaltaisia neuvoja tai kritiikkiä, kun sitä pyysit. Nämä nyt vain pomppasivat niin pahasti silmilleni, että ajattelin antaa palaa, kun kerran pyydettiin.

Näihin kun panostat edes hieman alusta, niin sen jälkeen voidaan ruveta katsomaan vähän tarkemmin itse projektin sisältöä. Hyvällä asialla olet joka tapauksessa!
 

Tupa täyteen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Korjasin pahimmat virheet tekstistä, kiitos palautteesta.
Toki en ajatellut tätä palstaa niinkään markkinointina, vaan ennemminkin mahdollisena vertaistukena.
Otetaan opiksi joka tapauksessa.
 

Kulkuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän turhankin voimakkaasti Fox keskittyi nyt epäolennaisuuksiin. Todella esimerkillistä toimintaa tämä Tupa täyteen -projekti. Näin sen pitää mennäkin! Jos me kaikki halutaan, että hallilla olisi tunnelmaa ja paljon väkeä, miksi ihmeessä yhdessä isoin joukoin huudellaan täällä palstalla TPS:n markkinoinnin surkeudesta tai katsojapulasta. Jumalauta tehdään itse asialle jotain! Näitä lisää. Alan ehdottomasti seuraamaan kyseistä Facebook-sivua ja osallistun tapahtumaan.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tepsi ei taida mitenkään erityisesti mainostaa, mutta eilen törmäsin Facebookissa mainoksekseen, että tämän illan KooKoo ja ensi viikon Sport peliin on mahdollisuus Ticketmasterista ostaa kaksi peliä yhden hinnalla. Ticketmasterissa on oma linkkinsä tuohon ja kun itse kokeilin niin yläkatsomoon olisi lähtenyt 13 Eurolla ilman toimistusmaksuja molempiin peleihin liput. Paikkoja sinällään ei pysty valitsemaan vaan se heittää sinne jotkut kun valitsee katsomolohkon.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tepsi ei taida mitenkään erityisesti mainostaa, mutta eilen törmäsin Facebookissa mainoksekseen, että tämän illan KooKoo ja ensi viikon Sport peliin on mahdollisuus Ticketmasterista ostaa kaksi peliä yhden hinnalla. Ticketmasterissa on oma linkkinsä tuohon ja kun itse kokeilin niin yläkatsomoon olisi lähtenyt 13 Eurolla ilman toimistusmaksuja molempiin peleihin liput. Paikkoja sinällään ei pysty valitsemaan vaan se heittää sinne jotkut kun valitsee katsomolohkon.

Monelle tulee varmaan yllätyksenä, että tarjous oli voimassa jo ennen Ässät-peliä muodossa kolme lippua kolmeen seuraavaan peliin (Ässät, KooKoo, Sport) yhteishintaan 33 €. Mutta kun TPS ei suuremmin vaivaudu asiaa mainostamaan niin tuskin kauhean moni ymmärsi tarttua tarjoukseen. Muuten oikein hyvä idea.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tepsi ei taida mitenkään erityisesti mainostaa, mutta eilen törmäsin Facebookissa mainoksekseen, että tämän illan KooKoo ja ensi viikon Sport peliin on mahdollisuus Ticketmasterista ostaa kaksi peliä yhden hinnalla. Ticketmasterissa on oma linkkinsä tuohon ja kun itse kokeilin niin yläkatsomoon olisi lähtenyt 13 Eurolla ilman toimistusmaksuja molempiin peleihin liput. Paikkoja sinällään ei pysty valitsemaan vaan se heittää sinne jotkut kun valitsee katsomolohkon.

Tämän päivän Turun Sanomissa näytti olevan mainos tuosta kaksi yhden hinnalla tarjouksesta.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuo tarjoushan on oikeasti aika mainio. 15+15 euroa pitkän sivun paikoista on todella edullista katsoo sitä miltä kantilta tahansa. Samoin tuo yläkerran 6,50+6,50 on ihan taskurahaa. Juuri tällaista olen monesti toivonut näihin vähemmän kiinnostaviin matseihin. Vielä kun näitä osattaisiin markkinoida niin ei jäisi mitään jossiteltavaa kampanjan toimivuudesta.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään twitterin mukaan 13 € alakatsomoon, kuitenkin lippukaupan linkit näyttää 30 €. Onko jotain linkkiä tarjouksen kuvaukseen, mitkä ehdot jne.?
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tänään twitterin mukaan 13 € alakatsomoon, kuitenkin lippukaupan linkit näyttää 30 €. Onko jotain linkkiä tarjouksen kuvaukseen, mitkä ehdot jne.?

Missäpäin Twitteriä tuo 13€ on osunut eteen?
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ilmeisesti onkin vaan nuo alimmat rivit 13 €? Yläkatsomoon sitten samaiselle 13 € pääsee kyllä.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ilmeisesti näin.
Ilmeisesti näin.”

Kielii mielestäni isosta ongelmasta, että lipputarjouksien olemassaolosta joudutaan arvuuttelemaan keskustelupalstoilla. Alennus mille paikoille, mihin hintaan, mihin peliin, mistä saa? Myyvän tahon pitäisi osata vastata näihin kysymyksiin. Helvetti, mikäli tarjouskampanja on hyvä ja selkeä ei näitä kysymyksiä tarvitse kenenkään edes esittää.

Kotisivuille julkaistu ennakko illan ottelusta alleviivaa ongelmaa. Ei mitään mainintaa mistään 13€ lipuista, onko moisia edes? Eikä ennakosta löydy edes linkkiä lippuostoksille, antaa kuvan ettei lippuja illan koitokseen edes yritetä myydä.

Sähköpostia kilahti sentään, eilen.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Tällä kertaa sentään lipuja myyvä taho on tietoinen kamppiksesta.
Viimeksi kävi niin että TPS mainosti, mutta lipunmyyjä myi normihintaisia lippuja.

Perussetti.

Ja mitä sitä nyt halvempia lippuja turhaan mainostamaan, porukkaa käy kato muutenki - niinku ysikytluvullaki hei!
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen kyllä itsekin ihmetellyt sitä, miksi TPS pitää näitä halvempia lippuja tavallaan "piilossa" eikä vaivaudu käyttämään niitä juuri lainkaan markkinoinnissa. Kuitenkin yksi yleisimpiä valituksen aiheita nyky-Liigassa on liian kalliit liput, ainakin mitä näiden satunnaiskatsojien kanssa olen jutellut. Sitten kun näitä halvempia pelejä on niin tiedottaminen ja markkinointi on Tepsin puolelta ihan olematonta. Tälläkin kaudella on ollut huomattavissa jonkinlaista porrastusta lippujen hinnoissa vähän vastustajasta riippuen (esim. 13 -> 16 -> 20 € yläkertaan), mutta mitään virallista ulostuloa tai tiedotetta ei missään kohtaa Tepsiltä kuulunut, vaikka asia olisi minun mielestäni uutisoimisen arvoinen. Käytäntöntä tuntuu olevan "ottakaa itse selvää jos kiinnostaa".
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mitä nyt nopeasti vilkaisin, niin eipä taida varmaan edes 6000 mennä rikki huomenna ja ymmärtäähän sen. Toisaalta toivoisi, että jos/kun Kakko pelaa vikan pelin Tepsin paidassa vähään aikaan, niin sitä olisi kunnioittamassa mahdollisimman moni läsnäolollaan. Ja myös se, että kotibaarissa ei mitkään hämeenlinnalaisten hoilotukset raikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös