Kuningas: Asiaa:D
Rasvaprosentin voi mittauttaa useimmilla kuntosaleilla, samoin uimahalleissa.
Battleaxe ja seis.kiekkomaailma: Kun kädet ovat tarpeeksi pitkät, niinkuin minulla, niin oteleveyttä ei voi loputtomiin kasvattaa, koska silloin homma menee etuolkapäillä nostamiseksi. Ja siksi monella, monella salikarjulla, kuten minulla, on etuolkapäät pysyvästi paskana. Hyvillä, uusilla saleilla on niin hyviä rintalaitteita, mm. Davidin puna/valkoinen sarja, että rintalihasten treenaaminen (penkin alkuperäinen tarkoitus) sujuu niilläkin. Onneksi.
Mutta onhan penkki kaikkien macholajien äiti, siitä ei pääse mihinkään.
Minä vetäisin 15-vuotiaana 100 metriä ilman mitään lajitreeniä vähän alle 13 sek. Jumppamaikka pisti mut yleisurheiluseuraan, jossa sanottiin ensimmäiseksi, että rakenteesi on liian raskas sprintteriksi, älä treenaa salilla enää ollenkaan, sprintteriksi tullaan juoksemalla. Treenasin sitten vuoden vakavissaan, pudotin lihasmassaa ja tulos parani huimat 0,15 sekuntia, joten siirryin takaisin voimalajeihin. Nykysprinttereitä kun katsoo, niin huomaa kuinka väärässä silloin oltiinkaan...
Kempes, mittasi ovat ihan ok, mikäli rasvaprosenttisi on 9-12 tienoilla! Mattiesko Hytöstä siteeratakseni -tästä olen samaa mieltä- pituus- ja painovertailu on menneen talven lumia ja ns. tavisten hommaa. Kaksi tärkeintä mittaa ovat: rasvaprosentin pysyminen (miehellä) alle 15:n ja toiseksi se, että rinnanympäryksen on AINA oltava isompi kuin vyötärönympäryksen. Nämä kun ovat kunnossa, on aivan sama paljonko painat. Se on kuitenkin enimmäkseen lihasta.
jpp: vaihda lajia. Sulla on potentiaalia muihinkin lajeihin...vitsi, vitsi, mutta erinomaiset tulokset mittoihin nähden.
Kiekkoilijoiden penkkituloksista ja voimista yleensäkin on jauhettu täällä ja muissa ketjuissa aika paljonkin. Kaikkihan tietävät, että pelkkä kova penkkitulos ei tee kenestäkään kovaa kiekkoilijaa. Tuloksena voi olla kömpelö pökkelö, joka kierretään molemmin puolin kuin reimari. Otin näitä Blues/HIFK/Jokerit -kiekkoilijoita esiin siksi, että näistä tyypeistä tiedän nämä asiat faktana. Bluesin kanssa treenasin 1,5 vuotta samalla salilla, oli ihan nastaa. En yhtään epäile, etteikö kovia penkkaajia ole muuallakin.
Ja kyllä, Raumalla on joku kummallinen perinne härkämäisten vahvojen kiekkoilijoiden tuotantolaitoksena: Saarela, Matti Forss (oli aika patu vaikkei uskoisi), Jouni Rinne ja se Rinteen ketjukaveri...ei nyt muistu mieleen. Sillä seudulla on asiapitoisia junnucoacheja, täytyy sanoa.
Ilman voima/punttiharjoittelua ei nimittäin pärjää missään lajissa. Ei edes pitkänmatkanjuoksussa.