Miten rauta nousee? Entä cooper? Käsi sydämelle ja totuus esiin!

  • 107 136
  • 565

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Mitat: 161/48

24 kg:n näytöt nousee kevyesti ja jaksan kantaakki muutan metrin ja nostaa pöydälle ihan ilman apua.

Leukoja menee yksi.

Cooperia en oo ikinä juossu, koulussa joskus 15 vuotta sitten juostiin 1500 m mutta en muista mihin aikaan sen pingoin.

Maratonia oon monta kertaa seurannu tv:stä.

Budolajit: raahaan poikaani kerran viikossa judotreeneihin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Mitat: 196/104

Penkki: Oma ruho nousee kevyesti ilman ulkopuolista apua

Leukoja: Enemmän kuin Harkimolla

Cooper: Tekee tasokkaita lätkävarusteita

Maraton: Jos haluan tehdä itsarin, niin teen sen mieluummin vaikkapa hyppäämällä katolta

Budolajit: Judossa ja karatessa ruskeat alushousut ja keltaiset henkselit

Joukkueurheilu: Aasipoolossa maajoukkuevalmennettavien ringissä

... sieltä siihen ...
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mitat: 188/95

Penkki: kai siitä sellaset 80-90 nousee, en ole vähään aikaan salille jaksanut lähteä. Kesän kävin salilla ihan tiiviistikkin ja sitä ennen en ollut käynyt puntilla kuin ehkä kolme kertaa, enemmänkin lenkki on se meikäläisen treeni.

Cooper: kai siitäkin sellaset 2500-2700 tulisi juostua, en ole juossut sitten yläaste aikojen enkä juokse ennen armeijaa.

Pitäisi kyllä alkaa taas raahaamaan itseään sinne puntille....
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Kyllähän sitä juoksee

Joo meitsi on armyssa tällä hetkellä. Joten nää tulokset on tuoreita, eikä mitää arveluita tai vanhoja.

Ikä: 20v

Mitat: 171/64

Penkki: 80kg, menee pian enemmän, ei kumminkaa nyt

Leuat: 14, ei kuulu munkaa suosikeihin

Cooper: 3640m meni viime viikolla testissä, P-kaudella meni vaa 3570m, eli selvää kehitystä :)

Maratonia en oo koskaan juossu, kerran 16v tai 17v juoksin 30km lenkin. Varmasti jaksaisin maratonin nytkin, mutta ei oo mitään järkeä juosta, ku harjottelu kärsis siitä niin pahasti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti champselyse
Cooper: nykyisin vedän sen jo alle 12 minuutin, kevyesti.

Hö... mulla menee hädin tuskin varttiin.:D

Oma ennätys on intistä 2600, intin jälkeen en ole kokeillutkaan, veikkaisin, että 2500 menisi jos lähtisi kokeilemaan. Leukojen ennätys on hieman ennen inttiin menoa, eli kesältä -99, jolloin vedin 10. Nyt menisi varmaan 6. Penkistä en ole koskaan kokeillut nostaa maksimia, sarjoja olen joskus tehnyt, mutta siitä on jo aikaa. Niin, mitat: 176/72 ja ikä: 21
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
En oo kokeillu noista kun penkkiä, siitä nousee 57kg, 2000 metrin juoksu 10 puol minsaa, ikä 14
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Penkki: 210kg
Jalkaprässi: Teen sarjoja vähän yki 700kg:lla riippuen prässistä.
Olen reenannut vähän yli 14vuotta eli tulostakin täytyy jo olla.
Ja muille penkin kanssa "tahkoajille"-oottekos kokeillu vähentää toistojen ja sarjojen määrää ja lisänneet asteittain kiloja?
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Intin cooperissa heinäkuussa meni 3075m, joka oli paras tulos koko patterissa, joten se kertoo jotain. Leukoja menee 11 ja penkiltä en oo maksimia kokeillu koskaan, mutta veikkaisin menevän jotain 80kg.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Battleaxe: Penkki 210? Mitkäs ne mitat olivatkaan...?

Penkissä ilman muuta voi vähentää toistoja ja sarjoja jos hakee maksimeja, mutta toisaalta: jos ei kilpaile, niin mitä niitä maksimeja hakemaan? Noilla tuloksilla (210) ei kyllä ihan omaksi iloksi treenata...;)

Penkkihän ei sinänsä ole juuri mikään mittari. Se on vain helppo ottaa mukaan kun lähes kaikki sitä tekevät kuitenkin. Täälläkin on vastannut moni 70-kiloinen nostavansa 80 tai yli - se on erittäin kelpo tulos omaan painoon nähden. Minun "miehekäs" nyrkkisääntöni on, että salitreenaajaan pitäisi saada penkiltä vähintään oma painonsa ja 8 leukaa. Silloin on ainakin rinta ja yläselkä jonkinlaisessa kunnossa.

Kiekkoilijat eivät ole (paitsi Nielikäinen, Saarela, Zidlicky, Otto ennen vanhaan ainakin) mitään penkkihirmuja, jos maksimeja mitataan. Olen treenannut Bluesin liigajoukkueen kanssa yhtä aikaa ja meikäläisen 120 olisi siellä kova tulos. Mutta kaikki kiekkoilleet/kiekkoilevat tietävät että liian isot maksimit tekevät jäykäksi puujalaksi. Siksi kiekkohemmoilla (hyvillä) on yleensä hyvä voimakestävyys. Näin viime kesänä kuinka Jakke Ruutu ja A-J Niemi treenasivat kimpassa penkillä 100-110 kilolla nopeita 5-8 toiston sarjoja. Siis oikeasti nopeita. Ei siis ihme, että kummallakaan ei ole voimaan/kestävyyteen liittyviä ongelmia NHL:ssä. Jos pystyy pumppaamaan 110 kilolla, saisi maksimin helposti halutessaan 130 tienoille.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Kunnossa olen...

Käyn salilla noin 4 kertaa viikossa, käyn jäällä n. 2 kertaa viikossa pelaamassa kaukalopalloa, pelaan silloin tällöin sählyä, ja kesäisin pelaan jalkapalloa. Lisäksi käyn juoksulenkillä viikonloppuisin. Joskus tulee kyllä taukoa olosuhteiden pakosta tuossa salilla käymisessä, mutta se tuntuu tekevän vain hyvää suorituksiin.

Salilla menee viikko niin, että maanantai on penkkipäivä, tiistai on selkäpäivä, keskiviikko on välipäivä, torstaina treenataan käsiä ja perjantaina olkapäitä. Jalat jätän rauhaan, koska tulee niillä liikuttua muutenkin paljon. Viikonloput lepäilen salilta.

Tulokset ovat mitä ovat, kunhan selkä pysyy terveempänä niin olen tyytyväinen. Niin ja muutenkin on hyvä pysyä hyvässä kunnossa. Maraton on muuten haaveena juosta joskus, mutta kun ruumiinrakenteeni on jotain muuta kuin mailerin niin voi polvet huutaa "hoosiannaa" sillä reissulla...
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Pituus hurjat 173 cm

Painoa n.72kg

Penkkipunnerrus enkoista en tiedä eikä kiinnosta. Cooperin tuloskin on aika heikko, jotain 2500m menis ehkä nytten. Onhan siitä voimasta joissakin tilanteissa hyötyä, mutta itselleni ei ole siitä hyötyä kuin muutossa ja sählyssä. Kauppakassin saan kannettua kotiin näilläkin voimilla. Mitä itsepuolustustaitoihin tulee niin eipä ole vielä tarvinnut koska terve järki sanelee mistä kannattaa pysyä poissa. Onhan se machoilu joistakin mukavaa, itse en ole oppinut pitämään siitä.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
aikoinaan pari vuotta sitten lukiossa juoksin cooperissa 3200, jonka jälkeen lisäsin lenkkien pituutta, juoksin parin vuoden ajan noin 75 km viikossa, eli ehkä 3400 olisi voinut mennä. Leuanvedossa ennätykseni on 17 puolessa minuutissa...

Sitten menin armeijaan: leuanveto kesällä 10 ja äskettäin 8, molemmat cooperin testit juoksematta... nyt menisi ehkä 2800.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Viestin lähetti JHag


Kertokaa mikä on kondis! Ei mikään kilpailu, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen...

No niin, joutuuko tällaiseenkin vielä vastaamaan..

Mitat: 185/90

Penkiltä nousee: ? En ole koskaan kokeillut, nostelu ei kuulu intresseihin.

Leukaa vedän: Ennätys taitaa olla viisi, intissä sain viimeksi pari kuukautta sitten vedettyä yhden.

Ylätalja: Ööh, mikähän sekin mahtaa olla..

Cooper: 2300 intissä p-kaudella

Maraton: Telkkarista olen joskus katsellut koko maratonin..

Budot: En ole koskaan edes kokeillut. Ei ole jalat eikä kädet tarpeeksi "herkät".


Näin
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
187/97

Penkki: n.80-90kg
Cooper: tasan 12:sta minuuttiin.
kontaktilajit: Katutappelussa kettinkivyö
Leukoja: muutama
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
JHag

Pituus 181cm ja paino n.120(ei tietenkään aivan tiukkaa).
En kilpaile missään enkä käytä mömmöjä,mutta laji vei mukanaan jo aikoja sitten ja tulosparannukset ptävät motivaatiota sopivasti yllä ja myös ammatissani on voimasta ja koosta hyötyä.
Olen samaa mieltä,että on hyvä tulos jos saa oman painonsa nostettua(muualtakin kuin sohvalta jääkaapille;) ).
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Aloin vetää taas syksyllä viiden vuoden tauon jälkeen.Tässä iässä ei tuloksia enää odota.Jos nelikymppisenä olisi taas hyvässä kuosissa.
Penkki on kyllä vänkä liike.Nykyisin en tee sitä laisinkaan.Treenasin pelkästään salilla kovaa 27-32 -vuotiaana,mutta penkki jämähti 90 kilooon.Kaikkissa muissa liikeissä kehitys jatkui,mutta penkki ei liikahtanut tosta millään menetelmällä.Smithistä kyllä meni koko ajan lisää ,mutta ei vapaalla.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse olen aina pitänyt ohjenuoranani juuri tuota, että omaa massaa tulisi pystyä hallitsemaan vähän niinkuin joka tilanteessa. Itselläni tuo toteutuu kaiken muun osalta paitsi yhdellä kädellä en leukoja pysty vetämään.

Mitat: 182/78
Penkki: tasan sata
Syväkyykky: 115
Leuanvetoa: n. 20
Rinnalleveto 80
Tätä täytyy vähän kehua: Dippi meni parhaimmillaan 30 kg:n lisäpainoilla ja vieläpä toistoja muutama
Cooper: ennätys 3350, yli 3000 lupaan juosta nytkin. Juoksusta en kuitenkaan erityisemmin pidä vaan kestävyyttä pyrin harjoittamaan muilla tavoin, lähinnä pyöräillen ja uiden.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti JHag

Kiekkoilijat eivät ole (paitsi Nielikäinen, Saarela, Zidlicky, Otto ennen vanhaan ainakin) mitään penkkihirmuja, jos maksimeja mitataan. Olen treenannut Bluesin liigajoukkueen kanssa yhtä aikaa ja meikäläisen 120 olisi siellä kova tulos. Mutta kaikki kiekkoilleet/kiekkoilevat tietävät että liian isot maksimit tekevät jäykäksi puujalaksi. Siksi kiekkohemmoilla (hyvillä) on yleensä hyvä voimakestävyys. Näin viime kesänä kuinka Jakke Ruutu ja A-J Niemi treenasivat kimpassa penkillä 100-110 kilolla nopeita 5-8 toiston sarjoja. Siis oikeasti nopeita. Ei siis ihme, että kummallakaan ei ole voimaan/kestävyyteen liittyviä ongelmia NHL:ssä. Jos pystyy pumppaamaan 110 kilolla, saisi maksimin helposti halutessaan 130 tienoille.



Kyllä Bluesistakin niitä penkkihirmuja löytyy ainakin kolme, Jämsänen, Seva ja Virtanen. Kuulemma jokainen nostaa sen 140, mikä on kyllä Jämsäseltä aika kova suoritus kun miehellä on mittaa sellaiset 172 senttiä ja 74 kiloa.
Niki Andersson Bluesin sivuilla kertoi tämmöistä tietoa.
 

karttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitat: 172/69

Penkiltä nousee: 110

Leukaa vedän: 20-30 riippuen tietysti painosta, mikä vaihtelee +/-4 kg

Ylätalja: Aika hauska. Varmaan päälle sata.

Cooper: 3350 kauan sitten alokkaan tmv. nyt ei menisi kuin 3200.

Maraton: Saattaisi mennä riippuen miten selkä kestää.

Budot: Taido, Taekwondo ja KickBoxing

Jalkakyykky: Edestä 120, takaa joku 180.

Maastaveto: 160
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Battleaxe: *vetää lippaan*...:D

kuningas: Seva on ainakin totta, Jämsästä epäilen vahvasti. Virtanen hyvinkin mahdollinen. Tai sitten Jämsäsellä on huipputekniikka, en nähnyt häntä kuitenkaan koskaan niin isojen painojen parissa. Käytiin 3 kk päivittäin samalla salillta Bluesin kanssa viime kesänä, nythän niillä on oma sali, jonka olen käynyt tsekkaamassa ja hieno on.

eläkeläinen: Tiedän mistä tuloksesi juuttuminen 90 kiloon johtui, jos menit muualla eteenpäin. Ja tämä sama koskee myös kiekkoilijoidenkin penkkiä: tekniikkaongelma. Et nostanut rinnalla niinkuin olisi tarkoitus, vaan pelkillä ojentajilla. Ja silloin normaaliveijolla, mömmöttömällä, raja tulee vastaan 90-100 kilossa. Monilla pitkäkätisillä, kuten minä, on todella vaikea saada penkkiä lähtemään rintalihaksilla. Ideahan on se, että rinta tuuppaa tangon ylös ja viimeinen apu tulee ojentajilla. Ojentajat ovat aivan liian pieni lihasryhmä nostamaan yksin isoja painoja.

Zidlicky rykäisee lähelle 200 kiloa, samoin Nielikäinen. Ja varmasti joka joukkueesta löytyy näitä punttihirmuja, minä tiedän vain nämä pk-seudun tyypit. Jarkko Glad Jypistä esim?
 

JanJ

Jäsen
Leuanvetoja: 1/2
Penkiltä nousee: minä
punnerruksia: 1/2 - 1

Ei vaan nappaa nostella mitään...
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ikä: 26
Pituus: 179
Paino: 88
Penkki: 100-110
Takakyykky: noin 140
Cooper: En ole armeijan jälkeen juossut. Siellä meni 3200, nyt ehkä 2800

Budolajeja en ole koskaan harrastanut, enemmänkin kiinnostaa palllopelit, salibandy lähinnä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sampio on 22 vuotias, 186 cm pitkä ja viimeksi 90 kg painoinen nuorimies. Tällä hetkellä painoa on hieman vähemmän, koska sampio on alkanut kiinteyttämään itseään. Kengännumeroni on 46 ja hiukset tumman ruskeat (minua on epäilty espanjalaiseksi...).

Penkki: olen käynyt salilla ainoastaan armeija aikoina, jolloin nousi kakkonen 90 kg:llä.

Kyykky: ei kokemusta, jalkaprässillä tein sarjoja n. 250 kg:llä kunnes kyllästyin

Leuat: 8-12

Cooper: intissä 2400. Minulla ei ole juoksukuntoa paljoakaan, vaikka kykenen painamaan ääriraijoilla suht hyvin. Kai jonkinlaista sitkeyttä löytyy.

Nykyään huolehdin lihaskunnosta kotikonstein punnertamalla jne. Salitouhun olen ajatellut aloittaa, kunhan muutan kultani kanssa yhteen. Vähiä vapaa-aikoja kun ei viitsi viettää hikisten ukkojen seurassa vaihtoehdon ollessa niinkin puoleensa vetävä kuin kaunis nainen vain voi olla.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Penkistä ennätys on 160kg. Cooper ei oikein luonnistu kun tuota massaa on vähän liikaa, mutta olen minä joskus aikoinaan sen juossut 3000:een. Nykyään menee ehkä 2800m.
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niille jotka ihmettelevät penkkituloksensa hyytymistä:

Tekniikka tosiaan sanelee paljon. Yleisin virhe mitä tehdään on kyynärpäiden levittäminen sivulle tangon suuntaisesti. Ei, ei ja vielä kerran ei! Kyynärpäät lasketaan melkoisen lähelle vartaloa ja tanko tähdätään rintalastan alaosaan. Tässä vaiheessa keuhkojen on oltava riittävän täynnä ilmaa. Liioitella saa ja pitääkin. Pienillä painoilla on hyvä harjoitella liikeradat ja hengitys kuntoon. Otteen on oltava riittävän leveä, mutta siinä ei kannata liioitella.

Muut virheet liittyvät treenipainoihin. Jos saat kolme sarjaa täyteen (esim. 3x10 toistoa), paino on liian kevyt. Puntilla jos missä pätee "no pain no gain". Niiden viimeisten toistojen pitää tuntua! Penkin jälkeen kannattaa vetää aina myös vinopenkki tai levitys.

Mutta älä vedä itseäsi tukkoon. Välipäiviä tarvitaan. Itselleni viikko on hieman liian lyhyt aika palautua penkistä, kahdeksan päivää on parempi. Ja mielellään välissä palauttava treeni (pari sarjaa tangolla ja pari jollain muulla naurettavan pienellä painolla).

Eiköhän noillakin ohjeilla jotain tapahdu. Itse treenaan rytmillä neljä viikkoa 12 toiston sarjoja, 4 viikkoa kympin sarjoja, 4 viikkoa kasin sarjoja, 4 viikkoa viiden sarjoja ja 4 viikkoa kolmosia. Tämän jälkeen vähintään 10 päivän täysi lepo (tosin se palauttava treeni sentään välissä) ja maksimipainot kehiin. Tavoite noissa sarjoissa on aina se, että viimeisen viikon sarja tulee tehtyä isommalla painolla kuin ekan viikon sarja. (Esim. jos aloitat viitoset sadalla kilolla, pitäisi viimeisellä vitosviikolla tangossa olla vähintään 105 kg.)

Nämä ohjeet on saatu melko arvovaltaisesta lähteestä: Kaverini tulokset (oma paino n. 115 kg) ovat penkki 270 kg, kyykky 330 kg ja veto 320 kg. Itse pidin taukoa treenamisesta seitsemän vuotta, mutta yllämainitulla ohjelmalla sain tulokseni takaisin vajaasta sadasta tuohon 130 kiloon (joka on enkkani vuodelta -92), eikä aikaa mennyt kuin reilu vuosi. En kadu päätöstäni aloittaa uudelleen!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös