Penkkitavoite helppo, pitäisi tulla jo nyt (tuon mainitsemasi vitossarjan pohjalta), mavetavoite helppo, pitäisi tulla jo nyt (ton kolmosen perusteella), mutta kyykkytavoite on todella kova. Älä silti masennu, saattaahan tuo tulla...
Juu, on penkki yksittäisenä tavoitteena helppo ja mave myös. Varmaan saattaisivat mennä jo nyt. Suurin haaste tässä mun tavoitteessa on se, että olepa yhtäaikaa noissa voimatasoissa ja vetäise piikki kahteen tuntiin. Koko homma lähtee kuitenkin siitä, että alkuvuodesta vedän kymmenen kiloa painoa alas. Sekin on helppoa, kokemusta on, mutta voimien säilyttäminen, puhumattakaan lisäämisestä, jo aivan toinen juttu.
Kyykkytavoite pohjaa siihen, etten ole koskaan kunnolla treenannut jalkoja. Totta kai olen niitä tehnyt, mutta polvivammojen vuoksi aika kehnosti. En esimerkiksi koskaan ole tehnyt kyykkysarjaa aivan finaaliin. Tuo nykyinen taso on suunnilleen se, mitä luoja on lahjaksi suonut. No vähän tietenkin on tullut saliltakin jerkkua reisiin haettua, mutta loppujen lopuksi aika vähän.
Uskon, että mulla on kaikkein eniten petrattavaa tuolla jalkapuolella. Ne kun tuntuvat vielä luonnostaan olevan kohtuullisen vahvat. Ylävartalon voimien eteen olen joutunut tekemään huomattavasti enemmän töitä kuin moni lahjakkaampi salikaveri.
Nyt alkaa polvi olemaan siinä kunnossa, että sillä voi kyykätä tosissaan. Rakenteellinen pikku vamma puukotettiin pois puolitoista vuotta sitten ja oikeastaan koko tänä vuonna en ole isommin enää kärsinyt vaivoista. Kesän aikana on vielä tullut selvää edistymistä: polvi alkaa tuntua samalta kuin tervekin. Treenikin maistuu, niin en pidä mahdottomuutena päästä kesäksi yli 200 kilon kyykkykuntoon.
Jos ei onnistu, niin se ei maata kaada. Minä liikun liikkumisen ilosta, mutta jotain tavoitteita on mielestäni hyvä olla: homma tulee otettua tosissaan ja tavoitteet potkivat eteenpäin. Ilman tavoitteita treenaaminen on päämärätöntä höntyilyä, joka ei välttämättä palvele mitään fysiikan osa-aluetta kunnolla. Tosin monipuolisuus on se, mitä itse haen.
Mitenkäs muiden tavoitteet? Mihin tähdätään? Miten aiemmat tavoitteet ovat täyttyneet? Onko ketään muuta niin tärähtänyttä, että pitää yllä kovia voimatasoja ja harrastaa siinä ohessa maraton-juoksua? Kenellekään mitään utopistisia tavoitteita?