Mitä vielä tarvitaan Mestaruuteen 2006?

• 126 941
  • 617

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Piti kirjoittaa tähän ketjuun jo aikaisemmin, mutten kerinnyt. Tämän päiväinen tappio sitten omalta osaltaan taas teki ketjun otsikosta entistä kaukaisemman tavoitteen.

Jokereiden tämän kautinen taival on erittäin mielenkiintoista seurattavaa näin ulkopuoliselle tarkkailijalle. Kyse on jopa ainutlaatuisesti tilanteesta, että alkukauden alisuorittanutta joukkuetta vahvistetaan kesken kauden näinkin nimekkäillä pelaajilla - jo entisten nimimiesten lisäksi. Toisaalta on helppo arvioida, että Jokereiden ongelmien siemen on kylvetty kesäharjoittelussa, joten mahdollisen nousun avain on siinä, miten joukkuetta pystytään kehittämään kesken kauden?

Joku taisi jo aiemmin mainita, että Jokerit tarvitsisi eniten aikaa, ja sitä on tietenkin kesken kauden tarjolla varsin rajoitetusti. Jos Jokerit pystyy vielä merkittävästi parantamaan pelisuoritustaan, olisi se merkki siitä, että kesäharjoittelulla ei sittenkään olisi suurta merkitysta koko kautta ajatellen. Jos kilpailijat ovat onnistuneesti harjoitelleet omia kuvioitaan jo keväästä asti, olisi aika erikoista, jos Jokerit pystyisi kiireisen otteluohjelman ohessa muokkaamaan koko pelikirjansa uusiksi. Siten pahoin pelkään, että tässä vaiheessä vuotta ei pystytä enää täyskäännöstä tekemään, vaan se vaatisi parin kuukauden tehoharjoittelun ja sen, että valmentaja pääsisi paremmin vaikuttamaan miehitykseen, jotta saa sellaiset pelaajat jotka sopivat hänen omaan taktiikkaansa mahdollisimman hyvin - mitä ei kesken kauden palkatulle projektivalmentajalle voida suoda.

Korostan, että en mitenkään erityisesti toivo Jokereille (sen enempää tai vähempää kuin muillekaan oman suosikkini kilpailijoille) epäonnistumisia, mutta jos nyt joutuisin veikkaamaan, arvelisin että totaalista muutosta ei pystytä kesken kauden tekemään ja siten mestaruustoiveet ovat varsin ohuet. On toki mahdollista, että Jokerit parantaa vielä hieman ja pääsee säälipleijareihin, mutta nykyisistä asemista mestaruuskamppailuun nouseminen olisi ennen näkemätöntä SM-liigan historiassa. Siispä jään itse mielenkiinnolla seuraamaan tilannetta...

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä tuli Vaughan.

Loistava kirjoitus. Yksiselitteisesti.

Olen täysin samaa mieltä, eikä edes todettu, että "kyllä tuolla pitäisi", "jos meillä olisi nuo resurssit (miksei ole) jne jne.

Mä pelkään että juuri näin käy. Henk. koht kutsun Vaughanin mahdollisimman usein vierailulle tänne "meidän osioon".

bozik

Suosikkijoukkue
AIK
Ye?

Oli pakko tarttua tähän:
Ole Fart kirjoitti:
Kiinasta voisi hankkia uuden rahoittajan, Jokereiden voitoista ja varsinkin mestaruudesta rupeaa kohtapuoliin saamaan isot rahat.

Niin, ettei vaan pieni kiinalainen olisi jo taustalla?
Haka- Allianssi 8-0
- Paskoja ulkomaalaisvahvistuksia, erityisesti veskari.
- valmennussekasotkut, hämärä tj.
- Peluutus aivan käsittämätöntä.

Kärpät- Jokerit 8-0
- Mapletoft, Beduiini, Goehring,...
- valmennus, tj...
- Samuli Jalkanen edes kokoonpanossa, Goehringin ja Passmoren peluuttaminen,...

Nojoo, itse aiheeseen.
Joulutauolla tulisi keskittyä perusasioihin.
- Turhien jäähyjen karsiminen
- Merkataan vapaat ukot maalintekosektorilta
( paljon parjattu Beduiini jaksoi sentään tämän tehdä )
- Kiekot varmasti sinisen yli.
- AV:n järkeistäminen ( ei juosta suu vaahdossa kiekon perässä )
- YV:n roolitukset uusiksi
*Nykyisellään laukoja Hyvönen pyörii maalin takana,
viivalla vielä Lepistö ja Kartsa laukojina( mutta eivät lauo ),
"pyörittäjät" Jarna ja Santala eivät kuitenkaan tee maskia
=> Hannes viivalle, Kartsa 1-yv:stä vittuun ja Tome, Kanki tai Vopat maskimieheksi

Täältä sohvalta käsin näillä eväillä päästään jo alkuun, voiko mestaruuslippiksiä jo varata?

Suosikkijoukkue
Jokerit
kamraterna kirjoitti:
Unohdetaan tämän kauden pelit ja ajetellaan tällaista tilannetta ennen kauden alkua. Saat valita kaksi ketjua seuraavista neljästä joukkueesi ykkös ja kakkosketjuiksi. Mitkä kaksi valitset?

Virta - Pakaslahti - Dahlman
Luttinen - "köyhän miehen pakaslahti"Hauhtonen - Salmelainen
Hyvönen - Santala - Jantunen
Petrell - Hirso - Järvinen

Väitän että Jokereilla on liigan paras ja monipuolisin pelaajamateriaali (myös puolustuksessa Nortonin tulon jälkeen), joka vain pelaa ja on pelannut koko kauden aivan törkeästi alakanttiin. Mistä tämä johtuu, onkin sitten toinen kysymys.

Huono vertaus, sillä ifk:n materiaali on aika paska. Eli Shedden tekee siitä paremman kuin se on. Tämä olisi tietysti ideaali tilanne.
Tehdäänpä testi vertaamalla Bluesin ja Kärppien kokoonpanoja joiden väitän olevan nimekkäämpiä ja parempia kuin Jokerien.
Eli mitkä ottaisit ykkös- ja kakkosketjuksi joukkueeseesi:

Virta Pakaslahti Dahlman
Kohn Eriksson Hurme
Hyvönen Santala Jantunen
Kalto Pirnes Kariya

Entäs

Virta Pakaslahti Dahlman
Pyörälä Viuhkola Tenkrat
Hyvönen Santala Jantunen
Ujcik Bros Pesonen

Näistä onkin jo vaikeampi valita. Veikkaan ettei ainakaan Virta Paka Dalla ole kovin vahvoilla.

Eli mielestäni puheet Jokerien super-hyvästä materiaalista on paskapuhetta.
Materiaali on toki hyvä ja sillä kuuluisi olla korkeammalla, muttei se tarkoita, että voitais puhua "nimilistasta".

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Vaughan kirjoitti:
Kyse on jopa ainutlaatuisesti tilanteesta, että alkukauden alisuorittanutta joukkuetta vahvistetaan kesken kauden näinkin nimekkäillä pelaajilla - jo entisten nimimiesten lisäksi.
En tiedä mitä mieltä muut ovat, mutta minulle on tullut sellainen pers.tuntuma, että, yllätys yllätys, Matti Virmanen on suuri syyllinen tilanteeseen. En tarkoita tällä sitä, että hän ei olisi hankinnut tarpeeksi hyviä pelaajia joukkueeseen, sillä sen hän on ainakin minun mielestäni tehnyt vaan siitä minkälaista johtamista hän on osoittanut. Itsekin työssäni johtamista tehneenä pidän erittäin käsittämättöminä lausuntoja, joissa hän spekuloi uusien pelaajien hankkimisella nykyiseen tyyliinä ("jos näillä ei pärjätä niin sitten hankitaan lisää"). Minkälaisen viestin tuo antaa työntekijöille eli pelaajille? Että heidän ei tarvitsekkaan alkaa tekemään hommia itse vaan jos homma ei pelaa, niin sitten poltetaan lisää rahaa ja thats it. On helppo vasta-argumentoida (tuosta sanasta Sarasvuokin olisi ylpeä) että esim. Jortikka tekee samaa ("mulle on ihan sama kuka täällä pelaa. Jos peliesitykset eivät parane, niin äijät menee vaihtoon"), mutta minä näen esityksessä suuren eron. Ja aika usein ero on siinä että miten asiat esittää eikä siinä että mikä on sisältö. Pienet erot ratkaisevat. Tai lite bättre niinkuin joku swedu-petteri sanoisi.

Samalla tavalla pidän käsittämättömänä Masan päätöstä (onko se ollut edes hänen oma päätöksensä, tietääkö joku oikeasti?) että hän on astunut alas vaihtoaitioon. Tietynlaiseen joukkueen herättämiseen tuo voisi joskus olla toimiva keino, mutta että ihan pysyvänä tai ainakin semi-pysyvänä tai neljännesosapysyvä ratkaisuna... (copyrightit sinne minne ne kuuluvat). Milloin mitään ongelmaa olisi onnistuttu ratkaisemaan niin että amatäärit olisi laitettu tekemään jotain asiaa, missä tarvitaan ammattilaisia (ja en tahdo tätä käytettävän minua vastaan käänteisesti niin että sanoisin Masaa hyväksi ammattilaiseksi ainakaan UTJ:n roolissa eli siis pelaajahankinnoissa)

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
dana77 kirjoitti:
Samalla tavalla pidän käsittämättömänä Masan päätöstä (onko se ollut edes hänen oma päätöksensä, tietääkö joku oikeasti?) että hän on astunut alas vaihtoaitioon. Tietynlaiseen joukkueen herättämiseen tuo voisi joskus olla toimiva keino, mutta että ihan pysyvänä tai ainakin semi-pysyvänä tai neljännesosapysyvä ratkaisuna... (copyrightit sinne minne ne kuuluvat). Milloin mitään ongelmaa olisi onnistuttu ratkaisemaan niin että amatäärit olisi laitettu tekemään jotain asiaa, missä tarvitaan ammattilaisia (ja en tahdo tätä käytettävän minua vastaan käänteisesti niin että sanoisin Masaa hyväksi ammattilaiseksi ainakaan UTJ:n roolissa eli siis pelaajahankinnoissa)

Ensin alkuun pitää todeta, että erittäin hyvä kirjoitus dana77:lta. Ehkä on aika raottaa päätöksen taustoja siltä osin kuin olen asioita eri lähteistä saanut selville. Virmasen tulo aitioon on Hjalliksen päätös. Tämä asia on tarkistettu Hjallikselta ja hän totesi, että päätös on nimenomaan hänen ja yksin hänen.

Taustalla on ilmeisesti neljä asiaa:

1. Kun edellinen valmennus (Immonen-Lukkarila-Surenkin) vaihdettiin ja Curren tuli ykköseksi, kakkosvalmentajaa pohdittiin pari päivää. Esillä oli ainakin Vepu Surenkinin jatkaminen. Lopulta Hjallis päätti niin, että kukaan aiemmasta ryhmästä ei jatka, jotta pöytä olisi puhdas uudelle valmentajalle.

2. Virmanen tuntee kokoamansa joukkueen parhaiten. Hjallis ilmeisesti arvioi, että jos Curren mukana on toisena valmentajana henkilö, joka tuntee pelaajat ja tulee hyvin toimeen pelaajien kanssa, se on pelkästään joukkueen etu.

3. Virmanen puhuu hyvin ruotsia. Curren äidinkieli on ruotsi, suomea hän ei osaa lainkaan ja ainakin minun kuulemani Curren englanti (olen jutellut hänen kanssaan) oli paikoin aika kaukana hyvästä ja virheettömästä kommunikointikielestä.

4. Virmanen on valmentanut Vantaalla ja koska hänestä tulisi Jokereiden kakkosvalmentaja, kovin suurta kokemusta ei yllä mainittujen apujen lisäksi tarvita, jotta pärjää Curren kakkosena.

Jälkikäteen ajatellen minusta Virmasen olisi ehkä sittenkin pitänyt sanoa ei Hjalliksen idealle ja ajaa Surenkinin jatko kakkosena läpi. Tietääkseni (ja tässäkin asiassa mulla on kaikkien asiaan liittyvien tahojen tietoa käytettävissäni) Surenkinin jatko oli hyvin lähellä, mutta se kaatui ainakin jossain määrin siihen, että Vepu ei puhu juurikaan ruotsia. Virmanen on pesunkestävä Jokeri. Jos kerran työantaja haluaa hänen valmentavan jotta joukkue nousee kriisistä, sen Virmanen myös tekee.

Olen seurannut erittäin tarkkaan valmennuksen työtä pelin sisällä kaikissa niissä otteluissa, joissa olen voinut paikalla olla. Kiipesin eilenkin Areenan yläkulmaan kolmannen erän ajaksi, jotta voin paremmin tarkastella pelin kokonaisuutta ja pelin johtamista vaihtoaitiosta. Curre ja Masa keskustelevat ottelun aikana paljon keskenään ja on selvä asia, että keskustelujen tuloksia myös nähdään taktisina kuvioina kentällä.

Silti heidän työssään on yksi erittäin iso puute. Kukaan ei selvästikään johda pelaajia. Toisin sanoen, tsemppaa hyvistä suorituksista, moiti huonoista, käy läpi jotain tapahtumaa kentällä tässä ja nyt jne. Tämä puoli on pudonnut kokonaan pois. Tiedän sen, että monien mielestä sellaista ei oikeasti tarvitakaan. Pelaajat ovat ammattilaisia, kyllä ne tietävät itsekin jne. Mutta ei se oikeassa elämässä näin ole.

Olen jutellut pelaajien kanssa ja heillä ei ole mitään pahaa sanottavanaan Curren ja Masan treeneistä ja valmentamisesta. Itse asiassa useimmilla on pelkästään hyvää sanottavaa, koska nyt vihdoin treenataan niitä asioita, joita olisi pitänyt treenata jo kesällä. Mutta pelin aikana tapahtuvasta johtamisesta pelaajat eivät anna kaksikolle hyvää arvosanaa. Sitä kuulemma tarvittaisiin, koska esimerkiksi kaikki pakit eivät kuule yleismetelissä edes sitä, milloin pitää mennä kentälle.

Oma näkemykseni on sellainen, että Surenkin tulisi mukaan ja hän saisi vastuulleen pelinajan johtamisen. Curre ja Masa vastaisivat isoista linjoista ja hyökkääjien sekä pakkien peluutuksesta aivan kuten tähänkin asti. Mutta Vepu kävisi asiat aina pelaajan kanssa läpi tyyliin "teit äsken näin ja se johti tähän, tee ensi kerralla näin" jne.

Surenkinin paluu aitioon ei olisi mielestäni keneltäkään pois, vaan se olisi Jokereiden etu.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Oma näkemykseni on sellainen, että Surenkin tulisi mukaan ja hän saisi vastuulleen pelinajan johtamisen. Curre ja Masa vastaisivat isoista linjoista ja hyökkääjien sekä pakkien peluutuksesta aivan kuten tähänkin asti. Mutta Vepu kävisi asiat aina pelaajan kanssa läpi tyyliin "teit äsken näin ja se johti tähän, tee ensi kerralla näin" jne.

Surenkinin paluu aitioon ei olisi mielestäni keneltäkään pois, vaan se olisi Jokereiden etu.
Tosiaankin erittäin hyvä kirjoitus dana77. Tällaisia lisää kiitos.

Mutta cobol, mikä on sinun näkemyksesi, voitaisiinko Vepu nostaa mukaan kuvioihin tauolla ? Me kaikki tiedämme, että puoli joukkuetta, kaikki veskarit ja valmentajat ym. on jo vaihdettu ja mitään hokkus pokkus ratkaisua ei ole olemassa, mutta voitaisiinko Vepua vielä kokeilla ? Entä Jönni, kaverilla olisi VARMASTI rauhallisuudellaan ja kokemuksellaan annettavaa joukkueelle. Eli siis, joko Vepu tai Jönni mukaan tauolla.

Edelleen kiitän Jokeri-johtoa yrityksestä. Olen siitä ylpeä, että Jokerit ei ainakaan jää tuleen makaamaan, vaan suunta on aina ylöspäin. Olisipa meitä liigassa useampia - tuohon saa tarttua.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
bozik kirjoitti:
Mutta cobol, mikä on sinun näkemyksesi, voitaisiinko Vepu nostaa mukaan kuvioihin tauolla ? Me kaikki tiedämme, että puoli joukkuetta, kaikki veskarit ja valmentajat ym. on jo vaihdettu ja mitään hokkus pokkus ratkaisua ei ole olemassa, mutta voitaisiinko Vepua vielä kokeilla ? Entä Jönni, kaverilla olisi VARMASTI rauhallisuudellaan ja kokemuksellaan annettavaa joukkueelle. Eli siis, joko Vepu tai Jönni mukaan tauolla.

Minun arvioni on se, että jos muutoksia vielä tehdään, ne on tehtävä nimenomaan nyt eli tauolla. En minä tiedä, auttaisiko Vepun tai Jönnin mukaan tulo valmennustiimiin, mutta sellainen käsitys minulla on, että voisi hyvinkin auttaa juuri noista syistä, joista kirjoitin. Jos muutoksia tehtäisiin, pitäisin Vepua sen takia parhaana vaihtoehtona, että tiedän pelaajien ihan oikeasti pitäneen hänen tyylistään ja Vepun jo tuntevan joukkueen pelaajat ja tavat.

Hjalliksen tulisi nyt pohtia tarkkaan sitä, onko valmennusryhmän täydentämiseen vielä syytä. Pelaajilta saamani palautteen mukaan täydentämiseen ei ole mitään pakottavia syitä, mutta Vepu voisi tuoda ns. tsemppi-puolelle otteluiden aikana sen pienen tarvittavan lisän.

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Olen täysin samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Valmennustiimiin tarvittaisiin joku joka tsemppaa ja motivoi pelaajia tarvittaessa vähän kovemminkin keinoin, Surenkin olisi varmaan ihan hyvä vaihtoehto. Mielelläni vaihtaisin myös tämän tj:n pois sieltä aitiosta kokonaan.

Ongelmana näen kuitenkin sen, että tiimejä ei voi vaihdella joka viikko eikä valmentajia voi vaihdella edestakaisin koko ajan. Eli kestääkö esim. Surenkinin uskottavuus pelaajien silmissä sen että mies on joka toinen viikko kakkosvalmentaja ja joka toinen viikko katsomovalmentaja ja joskus sitten taas jotain muuta...

peluri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Oma näkemykseni on sellainen, että Surenkin tulisi mukaan ja hän saisi vastuulleen pelinajan johtamisen.
Mikä rooli Surenkinilla tällä hetkellä on liigajoukkueessa? Ainakin Jyp-matsissa Jyväskylässä pari viikkoa sitten hän oli Virmasen ja Curren kanssa hallissa!

Kuullostaa amatöörimäiseltä jos ei nämäkään valmentajat kommunikoi joukkueen kanssa ottelun aikana! Luulisin ainakin Curren kykenevän siihen jollakin kielellä!

Olen ihmetellyt valmennuksen asiantuntemusta joissakin peluutusasioissa myös, en todellakaan esim ymmärrä Passmoren saamaa luottoa. Mitä enemmän mietin näkemiäni Passmoren matseja, sitä suurempi kysymysmerkki hänen peluuttamisensa on. Hänen heilumisensa vain pahentaa joukkueen peruspaniikkia!

Olen myös pettynyt siihen ettei valmennus kykene saamaan taistelevaa ilmettä "tähtipelaajiin"! Puolet joukkueesta (mm Hyvönen, Santala, Jantunen) pelaavat selkeästi vajaalla intensiteetillä!

Ei tule mestaruutta, pelko on ettei tule myöskään playoff pelejä. Liian moni asia on edelleen todella huonossa jamassa, kaudesta on yli puolet pelattu! On ikävää ja uusi asia joutua psyykkaamaan itsensä pois mestaruustaisteluista, liika optismismi aiheuttaa vain eilisiltaisia mahalaskuja!

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Jokereilla on tauon jälkeen kova paikka, sillä ensin on vierailu Ouluun, jossa Jokerit tulee olemaan vaikeuksissa ja todennäköisesti häviää. Heti seuraavana iltana on sitten vastassa Hifk. Siinä on 2 peliä, josta ainakin toisesta on pakko ottaa voitto, jos meinaa pysyä pleioff viivan tuntumassa ja pitää joukkueen mielentilan hyvänä. Tämän jälkeen on sitten Saipa kotona, Ässät vieraissa ja Kalpa kotona. Näistä kolmesta pelistä on pakko tulla minimissään 7p, muuten on vaikea, sillä tämän jälkeen taas Hifk peli, jonka jälkeen Tappara ja Hpk vieraissa.

Sanoisin, että aika haastava otteluohjelma on heti tauon jälkeen. On pelejä sarjan TOP 4 joukkueita vastaan, sekä paria yllätyspirteää porukkaa vastaan. Kalpa pelikin on siinä mielessä paha, että Kalpa ei ole ollut helppo vastus jokereille ja siitä pelistä ei missään nimessä saa tulla tappiota, muuten voidaan heittää rantapallot kentälle.

Jokereiden jatko punnitaan heti tuossa tauon jälkeen. Noiden ~10 ekan pelin jälkeen tiedetään jo varmaan aika pitkälle pelaako JOkerit kannusta vai ei. Virmanenko se nyt sano, että tauolla reenataan 2 kertaa päivässä. Toivottavasti tietävät mitä tekevät, sillä tukossa ei tauon jälkeen kannata olla.

Minä en oikein ymmärrä tätä, että lisätään "ukkoja" vaihtoaitioon penkin taakse ja uskotellaan sillä ratkaistavan nykyinen ongelma.

Minusta näyttää, että tämä ongelma on synnytetty tällä jatkuvilla valmentajien, pelaajien kierrätyksellä. Organisaatioon saatu aikaiseksi epävarmuuden tila, kun olisi pitänyt olla luottamuksen ja luonnollinen kilpailu tilanne.

Todennäköisesti valmentajat eivät luota pelaajiin, pelaajat eivät luota valmentajiin. Johto ei luota pelaajiin eikä täysin valmentajiin. Pelaajat eivät luota toisiinsa. Tämän kauden aikana tehdyt päätökset heijastelevat edellä olevaa.

Kun edellä oleva ongelma kyetään ratkaisemaan tauon aikana,niin voidaan odottaa erilaista joukkuetta tauon jälkeen.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Onko kukaan kysynyt Vepulta suostuuko hän palaamaan takaisin? Onko kukaan kysynyt häneltä mitä mieltä hän oli ratkaisusta, jossa hänet siirrettiin muun valmennusjohdon kanssa syrjään, vaikka toista oli luvattu? Toivottavasti on kysytty ja toivottavasti suostuu palaamaan.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mitäkö tarvitaan, no ainakin roppakaupalla uskoa sillä pienet ja isommatkaan takaiskut eivät saisi horjuttaa uskoa omaan tekemiseen. Meillä on kasassa joukkue jonka pitäisi pystyä nähtyä parempaan peliin mutta näin ei vain ole tapahtunut. Minä uskon että me pelaamme keväällä pudotuspeleissä mutta jos sitä ennen meidän pelimme edelleen heittelee nähdyllä tavalla niin en usko että meidän pudotuspeleistä tulee kovinkaan pitkät. Materiaali meillä on riittävä ja kuten esimerkiksi Kärppiä vastaan nähtiin niin onnistuessamme meillä on täydet mahdollisuudet kaataa tässä liigassa ketä tahansa mutta tuo Kärppiä vastaan nähty usko ja asenne pitäisi saada pidettyä koko ajan yllä.

Meidän ohjelma tauon jälkeen on vaikea mutta se on samalla paljon antava jos vain silloin saadaan heti alkuun koneet kunnolla käyntiin niin vahvalla alulla voitaisiin ehkäpä ratsastaa pitkällekin. Joka tapauksessa me tarvitaan ehdottomasti vahva jakso jonka aikana joukkue saisi nimenomaan henkisesti parantua vaikeasta syyskaudesta.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
flintstone kirjoitti:
Mitäkö tarvitaan, no ainakin roppakaupalla uskoa sillä pienet ja isommatkaan takaiskut eivät saisi horjuttaa uskoa omaan tekemiseen.

Aivan. Jos jäädään tappiolle, tulos on lähes joka kerta selvä. Selkäranka napsahtaa ja näennäisestä yrityksestä ei ole hyötyä, koska ei edes uskota, että voitaisiin tehdä maaleja ja voittaa. Naapurilla asia on tasan päinvastoin. Mistä tahansa sillasta peli käännetään viimeisessä erässä tai jatkoajalla. Voittamisen kulttuuri on meillä tällä hetkellä täysin kateissa.

Iso osa taitaa valitettavasti mennä myös epävarmoille maalivahdeille. Kun veskarit eivät heikoilla hetkillä pidä haamutorjunnoilla pystyssä, on vaikea voittaa.

Pahasti alkaa vaikuttaa siltä, että tämä kausi on hävitty. Tietysti niin pitkään uskotaan kun on teoreettisia mahdollisuuksia, mutta valitettavan vaisulta pelaaminen edelleen näyttää.

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Vakio kirjoitti:
Pahasti alkaa vaikuttaa siltä, että tämä kausi on hävitty. Tietysti niin pitkään uskotaan kun on teoreettisia mahdollisuuksia, mutta valitettavan vaisulta pelaaminen edelleen näyttää.

Hitto, kun en edes voi haukkua pessimistiksikään vaan totean realistiksi. Kaikissa kaavailuissa liikaa jos- sekä kunhan alkuisia virkkeitä. Vetää väkisinkin apeaksi moinen, mutta minkäs teet.

K

kangaroo

Vakio kirjoitti:
Iso osa taitaa valitettavasti mennä myös epävarmoille maalivahdeille. Kun veskarit eivät heikoilla hetkillä pidä haamutorjunnoilla pystyssä, on vaikea voittaa.

Passmoren itsepäistä peluuttamista onkin vaikea ymmärtää. Jos Rämö saisi pelata useamman pelin putkeen, nähtäisiin paremmin miehen todellinen taso. Uskon, että hänellä olisi rauhoittava vaikutus myös kenttäpelaajiin.

Suosikkijoukkue
HIFK
kangaroo kirjoitti:
Passmoren itsepäistä peluuttamista onkin vaikea ymmärtää.

Kyllä se johtuu lähes yksinomaan hänen palkastaan, joka on suurehko. Toisaalta syynä on se, että Masan on ns. pakko saada tämä hankinta onnistumaan. Alkaa olemaan niin että viimeisetkin uskottavuuden rippeet ovat Virmasesta jo pois karisseet.
Pelaajien silmissähän sitä uskottavuutta ei ole pitkään aikaan ollut.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kalkun rusakko kirjoitti:
Kyllä se johtuu lähes yksinomaan hänen palkastaan, joka on suurehko.

Taas kerran todellisuus on aivan toista. Passmoren palkka on pienempi kuin Whiten tai Murphyn ja nekään eivät ole suuria, jos mittapuuna on ulkomaalainen vahvistus. Sitä tosin yksikään näistä kolmesta ei ole ollut eli siinä mielessä palkat ovat oikeaa tasoa.

Passmorea peluutetaan siksi, jotta hän saisi pelin päästä kiinni eurooppalaisessa kaukalossa. Ei tunnu vaan saavan, joten jos ei tauolla harjoituksissa aivan ihmeisiin veny, vaihtoon vaan.

Mutta mistä helvetistä löydetään oikea maalivahti tässä vaiheessa kautta - siis oikeasti?

Kuten täällä on todettu, epävarma maalivahtipeli syö koko joukkuetta. Nousua ei voi tulla, jos kuudesta todellisesta maalipaikasta tehdään neljä maalia kuten Passmorelle tehtiin kotiottelussa Jyppiä vastaan. Se yhden teki Kanki :)

Tämä kausi on tässä, jos maalivahtipeli ei parane. Voi se olla muutenkin, mutta Jokereilla ei ole pienintäkään toivoa, jos kiekkoja menee omiin nykyisellä tahdilla.

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
cobol kirjoitti:
Tämä kausi on tässä, jos maalivahtipeli ei parane. Voi se olla muutenkin, mutta Jokereilla ei ole pienintäkään toivoa, jos kiekkoja menee omiin nykyisellä tahdilla.

Hieman off-topicia.
Olen jo jonkin aikaa ollut sitä mieltä, että Rämön pitäisi olla meidän ykkönen.
Toivottavasti Mikko tekeekin ”Kärpät” eli nousee Passmoren ohi (johon ei tämän hetkisten esitysten perusteella valitettavasti paljoa tarvita) samalla tavalla kuin Lehtonen tuli Ramin takaa mestaruusvuonna ja nousi ykköseksi.

Mulla on ollut alusta saakka varmempi olo aina Rämön ollessa maalilla kuin Passmoren siellä notkuessa.

Mikko Rämö on mielestäni veskari joka haluaa pelata Jokereissa. Passmore pelaa täällä koska muualla ei tilaisuutta saanut. Siinä on iso ero.
Samoin Mikko voi vielä onnistuessaan tehdä hyvää uraa liigassa (ja mieluumin tietysti Jokereissa) tai Euroopassa ja sekin on omiaan nostamaan jätkän motivaatiota.
Mikossa on paljon samanlaista taistelijan luonnetta ja tappion vihaamista kuin Nupella ja Thomasilla.

Veikkaan, että tämän kauden jälkeen Passmore palaa takaisin rapakon taakse ja yrittää onneaan AHL:ssä tai muissa alasarjoissa. Siinäkin saattaa olla syy sällin menoon täällä: ei jaksa tarpeeksi kiinnostua oppimaan Euroopassa pelaamiseen vaadittavaa tyyliä, koska tietää täällä pelaamisen loppuvan tähän kauteen (tai näin ainakin toivoo).

Ihan pienenä huomiona; mulla oli jo lauantaisen pelin avauskentällisten kuuluttamisen aikana Passmorea katsoessa sellainen tunne, että tästä ei hyvä heilu: Wallinheimon selvästi keskittyessä ja psyykatessa itseään tekemällä varjotorjuntoja, meidän Passmore seisoo selkä suorana maski takaraivolla kädet leveenä ylärimman päällä nojaillen maaliinsa. Ihan vitun luottamusta herättävän näköistä! Näytti juuri siltä, että kaveri venailee vaan pikkujoulujen alkamista.
Ja niinhän pelin perusteella näytti tehneenkin....

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, Storm
cobol kirjoitti:

Ei tee maalivahti kesää joukkueeseemme, vaan kyllä tämä kausi on ollut tässä jo pidemmän aikaa. Valitettavasti.

Joukkueessa on kaikki mitä mestaruuteen tarvitaan, paitsi sydän ja sielu. Keikkatyöläiset eivät meitä pelasta. Viime kaudella meillä oli Lintu, joka oli AIDOSTI Jokeri. Kuka on nyt?

Nykypäivän SM-Liiga-kiekkossa tarvitaan näemmä enemmän sydäntä kuin taitoa (vrt. IFK vs. me). Curre ei saa sydäntä syttymään, koska on itsekin vain keikalla. Tyvärr.

En olisi koskaan kuvitellut kaipaavani turkulaista näin paljon kuin nyt....
Ja luulen, että turkulainenkin kaipaa Pasilaan, kun Narvalta ei pelaajia irtoa.

Soitasisit, Masa, kerra viä Turkkuseen ja laittasisit Jordell taskut täyteen massii, niin edes ens kausi saataisiin ladulle!
Ja mä olen 100% varma, että Narvanmaa luopuu Jordesta hymyillen (ovat muuten niin hyvää pataa)

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
yyz kirjoitti:
Hieman off-topicia.

Ihan pienenä huomiona; mulla oli jo lauantaisen pelin avauskentällisten kuuluttamisen aikana Passmorea katsoessa sellainen tunne, että tästä ei hyvä heilu: Wallinheimon selvästi keskittyessä ja psyykatessa itseään tekemällä varjotorjuntoja, meidän Passmore seisoo selkä suorana maski takaraivolla kädet leveenä ylärimman päällä nojaillen maaliinsa. Ihan vitun luottamusta herättävän näköistä! Näytti juuri siltä, että kaveri venailee vaan pikkujoulujen alkamista.
Ja niinhän pelin perusteella näytti tehneenkin....

Hieman off-topicia edelleen.

Passmorella nyt vaan on tuollainen tapa hermostuttaa vastustajaa ja sen maalivahtia. Muistaakseni oli aivan samanlainen NHL:ssä.

Mun pointti Passmorea vastaan on siinä, että kun hän on pienikokoinen ja pelaa pienillä NHL-suojilla ja kun Areenan leveys on 30 metriä (NHL:ssä 26 metriä), niin ei homma tule onnistumaan millään. Usko huviksesi, että Jypissä tiedettiin just ne raot, jotka Passmorella jää siinä tilanteessa kun Jypin hyökkääjä ampuu laidasta jäänuoliaisen kohti maalin kulmaa. Siellä oli tilaa ja on jatkossakin. Kaukalon kaventaminen poistaisi hieman hyökkääjän etua, mutta ei kokonaan.

Metro4ever HPK tms, minusta on lapsellista itkeä, että nyt ei ole aitoja Jokereita. Lasten juttuja, en näitä jaksa enempää kommentoida kuin sanoa sen, että tämän kauden Jokereissa on aivan varmasti Jokereita.

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, Storm
cobol kirjoitti:
Metro4ever HPK tms, minusta on lapsellista itkeä, että nyt ei ole aitoja Jokereita. Lasten juttuja, en näitä jaksa enempää kommentoida kuin sanoa sen, että tämän kauden Jokereissa on aivan varmasti Jokereita.

Joo, kyllä muakin vituttaa tää konttaaminen, mutta onhan tää nyt selkeä tosiasia. Ainahan kaikkeen löytyy nasevia selityksiä, mutten usko että JYP-peli ratkesi patjojen pienuuteenkaan :-)

Silti olen sitä mieltä, että tahdolla tai sen puutteella on paljon selitystä tämän päivän joukkueessamme. Lapsellista tai ei, luuletko Virran Token kantaneen ylpeänä Stadin ykkösten paitaa ja antaneen kaikkensa narripaidan eteen?
Ei minusta siltä näyttänyt.....

Tällä tarkoitan sitä, ettei Masa voi rakentaa joukkuetta keikkatyöläisten varaan. Kuten nyt on käynyt, monesta sattumasta johtuen.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Metro4ever kirjoitti:
Tällä tarkoitan sitä, ettei Masa voi rakentaa joukkuetta keikkatyöläisten varaan. Kuten nyt on käynyt, monesta sattumasta johtuen.

Tämä on täysin totta.

Mutta on aivan perseestä sanoa kuten sanoit eli että joukkueessa ei ole yhtään todellista Jokeria. Joku Sami Lepistö tekee ihan sikana duunia joka pelissä ja tekee aivan liikaakin, koska hän haluaa vaikka yksin ratkaista pelin jne. Kyllä niitä on monia muitakin. Enkä menisi Tommi Santalaakaan kovasti arvostelemaan kun kaveri palasi isolla riskillä pelaamaan, jotta saadaan voittoja. Siinä on aika isot asiat hänelläkin kyseessä...

Enkä minä ole sanonut, että Jyp-ottelu ratkesi patjojen pienuuteen. Sen sijaan sanoin, että se ratkesi paskaan maalivahtipeliin. Ja siihen se myös ratkesi, jos tilastoihin on uskominen. Harvoin 80 % torjunnoilla ottelua voitetaan.

Ei aihetta kinastella, OK? Suru joukkueen taaperruksesta on kuitenkin yhteinen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy