Mitä vielä tarvitaan Mestaruuteen 2006?

• 126 937
  • 617

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
cobol kirjoitti:
En ihan käsitä mitä ajat takaa. Jokereilla on liigan levein kaukalo yhdessä Bluesin, Kärppien ja TPS:n kanssa. Playoffeissa voimme saada vastaamme myös HIFK:n (toive!), HPK:n, Ässät, Tapparan, Ilveksen, Lukon, SaiPan tai vaikkapa Jypin ja näillä kaikilla on kapeampi kaukalo kuin Jokereilla.

Kannattaa huomata, että Jokereiden vierasvoitot ja tasapelit 60 min ovat nimenomaan kapeasta kaukalosta. Ollaanko me saatu yhtään pistettä vieraissa leveästä laatikosta? Myös Kaaneilla on kapeampi kaukalo.
Mainitsemiesi joukkueiden kaukaloiden koot ovat IS-Veikkaajan mukaan seuraavat:
Jokerit 28x60

Blues 30x60
Kärpät 29x60
TPS 30x58
HIFK 28x60
HPK 30x58
Ässät 28x58
Tappara ja Ilves 28x60
Lukko 29x59
SaiPa 28,5x60
JYP 28x60
Pelicans 28x58

Jokereilla on jo nyt liigan kapein kaukalo yhdessä monen muun joukkueen kanssa. Sinun teorioissasi ei ole mitää järkeä, enkä kyllä ymmärrä ollenkaan mistä olet ne repäissyt, varsinkin kun ei ole ensimmäinen kerta kun sinun puheitasi samasta asiasta oikaistaan. Ei tietysti olisi ensimmäinen kerta kun Veikkaaja on väärässä, mutta vielä vaikeampi on uskoa sinun propagandaasi.

Kuinka pieni kaukalon pitäisi mielestäsi olla, että Jokerit voittavat mestaruuden?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Rontti kirjoitti:
Mainitsemiesi joukkueiden kaukaloiden koot ovat IS-Veikkaajan mukaan seuraavat:

Jokereilla on jo nyt liigan kapein kaukalo yhdessä monen muun joukkueen kanssa. Sinun teorioissasi ei ole mitää järkeä, enkä kyllä ymmärrä ollenkaan mistä olet ne repäissyt, varsinkin kun ei ole ensimmäinen kerta kun sinun puheitasi samasta asiasta oikaistaan.

Kannattaisi kuitenkin selvittää ensin asia kun tulee tuolla asenteella huutelemaan. Tosin etpä ole sitä ennenkään tehnyt, miten siis nytkään.

Veikkaajan tieto perustuu viime kauden tilanteeseen eli mainitsemani World Cupin jälkeiseen kaukalon kokoon. Kesken viime kauden Jokereiden kaukaloa levennettiin ja se on nyt liigan levein kaukalo yhdessä muutaman muun joukkueen kanssa.

Fakta.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pistetään nyt ne mitat vielä kerran:

Jokerit World Cupin jälkeen: 28 x 60
Jokerit viime kauden play offeissa: 30 x 60
Jokerit nyt: 30 x 60

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
cobol kirjoitti:
Minäkin kyselin noita ainakin kertaalleen aiemmin, silloin vastauksena oli:
12.10.2005, cobol kirjoitti: Nuo IS-Veikkaajan mitat kaukaloista eivät ymmärtääkseni pidä paikkaansa. Esimerkiksi Nordiksella on kapeampi kaukalo kuin Areenalla ja Hämeenlinnassakaan ei ole 2 metriä leveämpi kuin Areenalla. Jne.

tuuski kirjoitti: OK. Pistätkö oikean listan tähän ja samalla vaikka lähteen. Vai onko ihan mutu-juttuja?
cobol kirjoitti: Mutuja ovat eli ihan sillä perusteella mitä kaukaloa katselin esimerkiksi Hämeenlinnassa viime lauantaina.
---
Mistä nämä uudet faktatiedot ovat? Koko lista olisi kiva, niin ei tarvitsisi arvailla ja jankata.

Kojootti

Jäsen
Mielestäni kaukalon pienentäminen on hyvä ajatus, joka kannattaa ehdottomasti toteuttaa. Tämä olisi jo aikaisemmin pitänyt tehdä, että oltaisiin nähty Goehringin taso hänelle oikeanlaisessa kaukalossa.

Cobol, mees ehdottaa nyt sille masalle siit kiekollisesta pakista :) vai onko asiaa jo harkittu Jokereitten puolella?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
tuuski kirjoitti:
Minäkin kyselin noita ainakin kertaalleen aiemmin.
Mistä nämä uudet faktatiedot ovat? Koko lista olisi kiva, niin ei tarvitsisi arvailla ja jankata.

Areenan osalta minulla on tietenkin faktatieto. Lopuista halleista tällä kaudella on edelleen oma ja pelaajien kertoma mutu. Ei minulla siis yksinkertaisesti ole mitään maata kattavaa listaa. Ainoastaan se tieto, että IS-Veikkaajan julkaisemat mitat eivät kaikin osin pidä paikkaansa. Viime kaudelta itselläni on tosin tarkat tiedot, sillä soitin hallien kenttämestareille kun vedonlyöntiä tuli harrastettua SM-liigastakin NHL:n ollessa tauolla. Kenttämestarit mitat todella tiesivät ja ne myös mielellään antoivat. Mutta muutoksia on taas tehty, joten viime kauden mitatkaan eivät päde enää.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
cobol kirjoitti:
SM-liigan yleinen taso on laskenut niin paljon, että hyvällä materiaalilla voi repiä aiempaa parempia tuloksia. On syntynyt eräällä tavalla tilanne, jossa runkosarjan jäännöspaikoilta voidaan mennä finaaliin aivan Ruotsin tai NHL:n malliin. Siellä syy on siinä, että joukkueiden välillä on todellisuudessa pienet erot. Ruotsissa esim HV-71 voitti aikanaan mestaruuden pääsemällä muistaakseni viimeisenä joukkueena playoffeihin. NHL:ssä Calgary ja Carolina menivät finaaliin asti, vaikka kummankaan runkosarja ei alkanut hyvin eikä se edes päättynyt aivan konferenssin kärkipaikoille.

Hyvä pointti.Nyt ollaan todella tilanteessa,jollaista ei kovin usein ole liigassa ollut,joten historia ei ehkä tällä kerralla kerro totuutta.Tason lasku on kieltämättä kaventanut joukkueiden eroja,oikeastaan vain Kärpillä on joukkue,jolla olisi todella haettu menestystä vielä vuosituhannen vaihteessa.Sitten seuraa monta joukkuetta,joilla on paperilla mahdollisuus mitaleihin,Jokerit yhtenä.Mutta nuo heikon alkukauden psykologiset vaikutukset kyllä ovat edelleen olemassa,ja niiden kanssa riittää painimista.

Täytyy kuitenkin lopuksi myöntää,että hieman Jokereiden mahdollinen nousu kyllä pelottaa,sillä rosteri on hyvä.Jokerit vastaan oikeiden pleijareiden ensimmäisellä kierroksella voi olla todellinen kuoleman paikka,sillä silloin katson Jokereiden olevan vaarallisimmillaan,jos sinne asti yltävät.Tuolloin Jokereilla on vain voitettavaa,mutta mahdollisissa välierissä henkiset lähtöasetelmat olisivat jo tasaisemmat.

Sinällään Jokereiden mahdollinen nousu ei harmittaisi.Paras tilanne pääkaupungin kiekkojännäreiden kannalta olisi juuri se,että molemmat jengit kisaisivat veripäissään mestaruudesta.Silloin se voitto vasta maistuisikin;)

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jymäkkä kirjoitti:
Sinällään Jokereiden mahdollinen nousu ei harmittaisi.Paras tilanne pääkaupungin kiekkojännäreiden kannalta olisi juuri se,että molemmat jengit kisaisivat veripäissään mestaruudesta.Silloin se voitto vasta maistuisikin;)

Totta kirjoitat muutenkin kuin lainaamassani kappaleessa. Olen asioista samaa mieltä.

Lainasinkin tuon kappaleen vain siksi, että varasin meille jo paikat II finaaliotteluun Jokerit vs HIFK 18.4.2005. Hoida sinä vastavuoroisesti se ensimmäinen HIFK vs Jokerit 15.4.2006, koska Jokerit ei ehdi ihan kivuta enää HIFK:n edelle runkosarjassa ja I finaalipeli on siis Nordiksella :)

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tiki10 kirjoitti:
Ps. Edelleenkin ihmettelen miksi hankintoja ei ole tehty puolustuspäähän, jossa mielestän Jokerit on heikompi kun hyökkäyspäässä. Tuntuu, että uusia hyökkääjiä tulee ovista joka viikko.

Tätä samaa ihmettelin jo aikaa sitten. Taisin kirjoittaa, että vuotavaa venettä ei pelasteta hankkimalla lisää äyskäreitä, kun pitäisi ostaa isompi tulppa. Jokerit on koko kauden hankkinut hyökkääjiä, vaikka ongelmat ovat nimenomaan alakerrassa. Tehtyjä maaleja 80, mikä on samaa tasoa kuin Bluesilla ja Tapparalla. Noilla maalimäärillä pitäisi olla sijoilla 4-6. Omiin mennyt sen sijaan 101 eli Kalpan ja Pelicansin tasoa. Kyllä tämä kertoo, missä ongelmat ovat. Ei ongelmat katoa palkkaamalla koko ajan lisää hyökkääjiä. Sellaista hyökkäystä ei kyekene rakentamaan kukaan, että pelejä voitettaisiin tasaisesti, jos omiin menee 3-4 per peli.

Suosikkijoukkue
Jokerit
Haie kirjoitti:
Onhan noita, enemmän kuin teillä?

4 Samuli Jalkanen
7 Mikko Kalteva
21 Kevin Kantee
40 Sami Lepistö
61 Tero Konttinen
15 Arto Koivisto
16 Toni Dahlman
18 Ilari Filppula
22 Tommi Santala
30 Esa Kivistö
39 Jesse Uronen
94 Teemu Kuusisto

Unohdit Kartsan. ifklla on nopeasti laskettuna 12 omaa jätkää eli ei ainakaan enempää.

Itse aiheesta: Paljonkohan kaukalon suurennus/pienennys maksaa ? Eli kannattaako sitä joka vuosi olla muuttamassa. Jos sitä nyt kuitenkin kavennetaan niin sitten ensi kauden joukkueen tulisi myös olla iso ja rymistelevä, jota en toivo.

Mielestäni Jokerit tarvitsee kunnon reenijakson joulutauolla ja kurinalaisempaa viisikko puolustusta.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tiki10 ja Isaksson ovat huolissaan Jokereiden puolustuksesta. Hyvä! Tiedoksenne siksi, että puolustus vahvistuu 100 % varmasti ennen tammikuun takarajaa.

Olen kuitenkin vähän toista mieltä siitä, että puolustus olisi nyt erityinen ongelma sen jälkeen kun joukkueeseen tehtiin iso muutos vaihtamalla valmennus. Ensimmäiset pelit meni ilman pelisysteemiä ja avainpelaajien ollessa loukkaantuneena ja osin toipilaana. Länsirannikon turnee meni siksi uuden valmennuksen ihmetellessä, että aha, tämä on siis todellinen tilanne.

Maaliksi asetettiin kotiottelu SaiPaa vastaan 26.11. ja tuossa ottelussa piti kelkan kääntymän. Ja se kääntyi myös tilastojenkin mukaan:

6 ottelua
5 voittoa
Tehtyjä maaleja per ottelu 3.66
Päästettyjä maaleja per ottelu 2.16

Kuten aiemmin kirjoitin Summasta lainaten, puolustaminen on nykiekossa enemmän viisikkopeliä. Kun se toimii, toimii myös puolustus ja hyökkäys.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lyhyt vastaus

Tässä häthätää kiireessä lyhyt ja ytimekäs vastaus ketjun otsikkoon. Tarvitaan kaksi-kolme kuukautta harjoitusaikaa. Sitä ei ole ja etumatka kavereihin liian iso. Unelmoidaan mestaruudesta ensi vuonna.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
cobol kirjoitti:
Kannattaisi kuitenkin selvittää ensin asia kun tulee tuolla asenteella huutelemaan. Tosin etpä ole sitä ennenkään tehnyt, miten siis nytkään.

Veikkaajan tieto perustuu viime kauden tilanteeseen eli mainitsemani World Cupin jälkeiseen kaukalon kokoon. Kesken viime kauden Jokereiden kaukaloa levennettiin ja se on nyt liigan levein kaukalo yhdessä muutaman muun joukkueen kanssa.

Fakta.
No eipä tuo sinun faktasi hirveän kauhean kamalasti kuitenkaan noita Veikkaajan tietoja kumoa. Jokereiden osalta toki kaksi metriä, mutta mm.(!) HPK:n osalta ollaan edelleen metsässä. Ja tuo teoriasi Jokereista ja kaukalon leveyksistä ontuu kyllä vielä tuon oikaisusikin jälkeen ihan kiitettävästi. Ihan hauska silti seurata näitä Jokeri -ketjuja ja kaiken maailman selityksiä siitä miksi voittoja ei tilille ropise.

Jatkakaa.

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
jore67 kirjoitti:
Jos en nyt ihan väärin muista, niin eikö muutama vuosi sitten meillä ollut aika kapea kaukalo, mutta sitä ei oikein osattu hyödyntää?

2002 mestaruus tuli nimenomaan kapeammassa kaukalossa. Tosin sitä seurannut Ramin viimeinen kausi oli sellaista totaalipuolustamista, mitä ei toivoisi enää koskaan näkevän.

Voishan listaan vielä lisätä
- oma maali hiukan pienemmäksi
- vieraiden vaihtoaitio pienemmäksi
- jne

Nyt Jokereiden kannattaa kuitenkin keskittyä oleellisiin asioihin.
- jokainen pelaaja hoitaa omat tehtävänsä
- kiekon liikuttamiseen,kun se kuitenkin on kentän nopein ja väsymättömin
- muistaen, että maila on kiekon pelaamista varten
- joukkuehenki syntyy, kun kaikki tahtovat todella pelata 3 pistettä Jokereille

Kuka/mikä tukahduttaa pelaajien osaamista,jos sitä on niin se pitää myöskin ottaa käyttöön ja käyttää sitä. Mitä se siellä "taskussa " tekee? Eihän sitä koko kautta voi odottaa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Rontti kirjoitti:
No eipä tuo sinun faktasi hirveän kauhean kamalasti kuitenkaan noita Veikkaajan tietoja kumoa. Jokereiden osalta toki kaksi metriä

Olen todennut yhden faktan ja se on Areenan koko.

Sinusta parin metrin heitto ei ole suuri. Testaapa laskutaitoasi ja laske se, montako neliömetriä kentällä on vähemmän tilaa, jos kaukalo kavennetaan mitoista 30 x 60 mittoihin 28 x 60. Vinkki: yli kaksi neliömetriä.

Tässä aikuiset yrittävät pohtia mm. sitä, miten Jokereiden pelityyli sopii pienempään kaukaloon vai sopiiko se ollenkaan ja mitä voidaan tehdä, jotta mestaruus olisi mahdollinen. Jos sinulla ei ole asiaan mitään annettavanasi, voit varmasti kirjotella omiasi vaikka Vapaan puolella. Tekstiesi ja aggressiivisen hyökkäyksesi perusteella Vapaa keskustelu on sinulla paremmin sopiva paikka. Toinen vaihtoehto on pitäytyä tiukasti ry:n laatikossa.

Huomaa, että voit antaa oman panoksesi Jatkoajan sisällön kehittämiselle. Sinulle sopiva rooli on pysyä poissa Jokereiden osiosta kokonaan.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jaahas, täällä taas ry-miehet keskustelevat aivan muusta kun Jokereiden mestaruusedellytyksistä, kuten otsikon mukaan tarkoitus olisi. Tyypillistä.

Minä olen pitkään ollut sitä mieltä, että Jokerit menestyäkseen tarvitsee Metropolitin, Filppulan, Ritan ja ennenkaikkea Thomasin korvaajat. Saman kalibeerin miehiä eikä mitään muka-korvaajia. Sen lisäksi tätä nykyä tarvitaan myös Virran korvaaja ja näiden lisäksi uusi päävalmentaja ja kakkosvalmentaja.

Noi kun saadaan reilaan, mestaruus on meidän. Seuraava kysymys.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
cobol kirjoitti:
Olen todennut yhden faktan ja se on Areenan koko.
Haluatko antaa juntille vielä lisää faktaa vai pysytteletkö mutussa yms.? Tuossa alunperin lainaamassani viestissä totesit mm. näin: "Playoffeissa voimme saada vastaamme myös HIFK:n (toive!), HPK:n, Ässät, Tapparan, Ilveksen, Lukon, SaiPan tai vaikkapa Jypin ja näillä kaikilla on kapeampi kaukalo kuin Jokereilla." Eikö tuossa ole yhtään virhettä?

Tottakai kahden neliömetrin puuttuminen jollain tapaa pelaamiseen heijastuu, mutta siitä voidaankin sitten olla montaa mieltä, että kuinka suuri syy se on Jokereiden pelin takkuamiseen tai toisaalta siihen kuinka vähän tai paljon se tulevaisuudessa takkuaa. Minun mielestäni se on tuossa tilanteessa melko marginaalinen juttu.

Ja mitäs sinä nyt siellä kitiset kun toiset tahtovat myös ottaa osaa tähän teidän tuskaanne. Jokerit nyt vaan on niin kiinnostava ja kaikkien yhteinen juttu. Minun viestini liittyivät ihan olellisesti tämän ketjun muuhun antiin.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Rontti kirjoitti:
Tottakai kahden neliömetrin puuttuminen jollain tapaa pelaamiseen heijastuu, mutta siitä voidaankin sitten olla montaa mieltä, että kuinka suuri syy se on Jokereiden pelin takkuamiseen tai toisaalta siihen kuinka vähän tai paljon se tulevaisuudessa takkuaa. Minun mielestäni se on tuossa tilanteessa melko marginaalinen juttu.
Psst...mä autan sua...2m x 60m on oikeesti 120 neliötä. Älä anna cobolin tehdä itsestäsi täydellistä narria, äläkä ainakaan tee sitä ihan itse!

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Gags kirjoitti:
Psst...mä autan sua...2m x 60m on oikeesti 120 neliötä. Älä anna cobolin tehdä itsestäsi täydellistä narria, äläkä ainakaan tee sitä ihan itse!
Hihhih.

Ja sitten vielä jotain itse asiasta. Jokerit tarvitsee mestaruuteen ehkäpä vielä yhden kovan pelaajan, joka pelkällä olemuksellaan estää kaikki Jokereihin kohdistuvat kontaktitilanteet. Puhumattakaan loukkaantumisiin johtavista tilanteista.

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Gags kirjoitti:

Koittakaamme kaikki nyt vaan ymmärtää Ronttia!

Hänen puolustuksekseen on laskettava, että hän on turengista!

Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Rontti kirjoitti:

Näinhän se menee. Kaksi neliömetriä siitä tuli, vaikka annoin vielä vinkin, että se ei ole kahta neliömetriä. Jospa sä Rontti keskittyisit vaan ry-hommin siellä teidän omassa osiossa ja antaisit meidän miesten hoitaa nämä Jokeri-aiheet. Ei tällaisessa keskustelussa ole mitään järkeä kun toinen on matematiikastakin näin pihalla. Itse asiasta puhumattakaan.

Edit:

Asiaan olikin jo reagoitu. No, jääköön tuo minunkin esille.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Rontti kirjoitti:
Haluatko antaa juntille vielä lisää faktaa vai pysytteletkö mutussa yms.? Tuossa alunperin lainaamassani viestissä totesit mm. näin: "Playoffeissa voimme saada vastaamme myös HIFK:n (toive!), HPK:n, Ässät, Tapparan, Ilveksen, Lukon, SaiPan tai vaikkapa Jypin ja näillä kaikilla on kapeampi kaukalo kuin Jokereilla." Eikö tuossa ole yhtään virhettä?

Tuosta puuttuu kaksi sanaa, vahingossa. Siinä pitäisi lukea

"Playoffeissa voimme saada vastaamme myös HIFK:n (toive!), HPK:n, Ässät, Tapparan, Ilveksen, Lukon, SaiPan tai vaikkapa Jypin ja näillä kaikilla on samankokoinen tai kapeampi kaukalo kuin Jokereilla."

Ilman noita kahta sanaa kappale ei ole edes ymmärrettävä, koska eihän Jokereilla ole kaukalossaan uniikit mitat. Toisin sanoen, muut kaukalot olisivat joko pienempiä tai suurempia kuin Jokereiden.

Itse en yksinkertaisesti huomannut tuota pientä puutosta. Se ei kuitenkaan muuta mitenkään toiseksi sitä faktaani, että Areenan oikeat mitat ovat tällä hetkellä 30 x 60 eikä 28 x 60 kuten Rontti jaksaa inttää ties monessako ketjussa.

Ja ne jotka ovat sitä mieltä, että tärkeintä ei ole kaukalon koko, ovat aivan oikeassa. Mutta kun joukkue on pelannut pienissä vieraskaukaloissa paremmin kuin suurissa, pienempi kotikaukalo voisi olla minun näkemykseni mukaan yksi mahdollisuus lisää Jokereille.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy