aika epeli kirjoitti:
Kuinka paljon mielestäsi tässä asiassa on kyse ko. henkilön teknisestä osaamisesta, ja kuinka paljon "henkisen maailman asioista"; motivaatiosta, itsekurista, tsemppaamisesta jne? Puolustuspelin vuotavuus on tietysti oma juttunsa.
Kyllä nämä kaverit ovat teknisesti aivan riittävän taitavia SM-liigaan. Ei Passmorekaan olisi koskaan NHL:ssä pelannut, jos hän ei mitään osaisi. Ihan turha kuvitella, että siellä täydellisille turisteille mitään maksettaisiin.
Mutta kuten olen monta kertaa todennut, kooltaan pieni maalivahti on ongelmissa NHL-kaukaloa
neljä metriä leveämmässä laatikossa, jossa ei ole tottunut pelaamaan. Leveässä kaukalossa vedot tulevat aivan eri tavalla ja eri kulmista eikä täällä ole edessä isoja, siivoavia pakkeja. Se vie maalivahdin itseluottamuksen kun homma ei toimikaan. Jokerit on tilanteessa, jossa kenttäpelaajat eivät pysty sanomaan maalivahdille, että ei se mitään, jos päästät viisi maalia, me tehdään sitten kuusi.
Rämö voi olla ratkaisu. Mutta pahaa pelkään, että hänkään ei ole. Mun lapuissa tähän aikaan kaudesta ei vaan ole saatavissa maalivahtia, joka olisi ratkaisu. Niistä kavereista jokainen seura pitää kiinni kuin timanteista.
Muutama kirjoittajista näki minun laillani Jyp-pelin lauantaina. He kaikki tietävät sen, mitä tarkoitan kun sanon, että joukkue lähti hyvällä sykkeellä, mutta meni koomaan kun omissa soi ja vaipui apatiaan kun peli oli 0-3.