Mainos

Mitä tehdä pedofiileille?

• 35 579
  • 274

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Cube kirjoitti:
Kaiken lisäksi Wikipedia ei oikeastaan edes ota kantaa kysymykseesi, vaan toteaa, että pedofilia on "parafilia, jossa pedofiiliksi kutsutun henkilön seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu lapsiin". Vähän eri asia kuin mitä väitit siis, joten ensi kerralla ehkä tarkka lainaus kehiin, ettei kellekään jää turhaan vääristynyt kuva asiasta?

Kuinka niin eri asia? Eikö tuo nimenomaan tarkoita sitä, että pedofilia on seksuaalinen suuntautuminen, kuten kirjoitin?

Ottamatta kantaa siihen, onko Wikipedia varteenotettava tietolähde tässä asiassa vai ei, en ole minään totena sieltä haettua tietoa tänne syytänytkään, kuten viestistäni huomaat, jos sen tarkkaan luet.

Niin, ja miksi mielestäsi Wikipedia ei ole varteenotettava tietolähde tässä asiassa?

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BitterX kirjoitti:
Tällöin kivesten menettäminen "parantaa" ja jos pedo sen jälkeen vielä tekee jotakin lapselle, johtuu se katkeroitumisesta eikä mistään mielihalusta. Ja silloin taas puhutaan jo kokonaan eri asiasta.

Ei pidä paikkaansa. Kastroimisenkin jälkeen ihminen kokee seksuaalista halua, vaikkei tietenkään samalla tavalla kuin fyysisesti kyvykkäänä. Esimerkiksi jos minulta leikattaisiin munat veks, niin tykkäisin epäilemättä siltikin nuolla pimppiä. Samalla tavalla pedofiili kokee lapset puoleensa vetäviksi ja kokee halua kosketella lasta.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
BitterX kirjoitti:
Onko pedofilia psyykkinen sairaus vai pelkkä seksuaalinen suuntautuminen? Wikipedian mukaan kyseessä on seksuaalinen suuntautuminen. Tällöin kivesten menettäminen "parantaa" ja jos pedo sen jälkeen vielä tekee jotakin lapselle, johtuu se katkeroitumisesta eikä mistään mielihalusta. Ja silloin taas puhutaan jo kokonaan eri asiasta.

Olen tutustunut melkoisenkin paljon psyykkisiin sairauksiin tässä viimevuosina ja niiden joukossa on vilahdellut kerran jos toisenkin pedofilia ja etenkin sairautena että sukupuolisena kohdehäiriönä (tautiluokitus ICD-10: F65.4).

Tutkin tässä hitusen ja tohtori.fi tietää kertoa seuraavaa:

"Pedofilia on krooninen mielenterveyden sairaus, muistuttavat laajan katsauksen aiheesta tehneet amerikkalaistutkijat. Pedofiilien hoidolla pyritään ensisijaisesti ehkäisemään sairauteen liittyvää käyttäytymistä. Siksi on tärkeää hoitaa myös pedofiileillä usein samanaikaisesti esiintyviä muita mielenterveyden ongelmia ja päihteiden käyttöä, huomauttavat tutkijat."

ja

"Pedofilia eli lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on vakava rikos lasta kohtaan ja voi aiheuttaa lapselle pysyviä henkisiä ja fyysisiä vammoja. Pedofilian syytä ei tunneta, mutta monet pedofiilit ovat itse joutuneet lapsena seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi. Nykykäsityksen mukaan kyse on seksuaalisen suuntautumisen häiriöstä, jonka syntyyn ihminen ei ole itse voinut vaikuttaa mutta jonka ilmentämistä käyttäytymisellä on voitava hallita." (lähteenä siis tohtori.fi)

Eli kyseessä ilmeisesti siis krooninen mielenterveyden sairaus mikä sitten ilmenee seksuaalisen suuntautumisen häiriönä - näin itse tämän tekstin perusteella asian tulkitsisin.

vlad.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
BitterX kirjoitti:
Pedofiileja, jotka eivät ole tehneet seksuaalirikosta, voisi koskea vaikka se pelkkä kastraatio. On nimittäin vaarallista - ja lisäksi erittäin vastenmielistä ajatella - että keskuudessamme kulkee 5-vuotiaita lapsia muna pystyssä kyttääviä äijiä.
Muutoin asiaan kantaa ottamatta kysyisin, että kuinka nämä henkilöt tunnistettaisiin? Väestörekisterikeskuksen organisoimalla kyselyllä?

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Helppoa

Murmeli kirjoitti:
Muutoin asiaan kantaa ottamatta kysyisin, että kuinka nämä henkilöt tunnistettaisiin?
Kuten vladin yllä postaamassa linkissä sanotaan, että "pedofilian syytä ei tunneta, mutta monet pedofiilit ovat itse joutuneet lapsena seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi"

Täten pedofilien uhrit pitäisi kastroida poikkeuksetta heidän täytettyä 16 vuotta.

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Ted Raikas kirjoitti:
Silti, tuollainenkin sairas ihminen ansaitsee mielestäni yhtälailla mahdollisuuden elää kuten me muut ja saada tietyt elämään edellyttävät perusasiat.

En tiedä, olenko jonkin sortin raakalainen, mutta minusta esim. useaan kertaan rikoksensa uusineen pedofiilin osalta tuo mahdollisuus on tavallaan "käytetty".
"Elämään edellyttävät perusasiat" kuulostaa kyllä niin epämääräiseltä, etten voi tästä pointista enempää lausua.

Kukaan ei voi viedä niitä tälläiseltäkään ihmiseltä. Ylipäätään oikeuden elää ja olla olemassa.

Joo, jokaisen oikeus elämään (sis. kuolemanrangaistuksen kielto) on useimmille meistä (pl. "munista hirteen"-porukka) itsestäänselvä arvo. Vapaus voidaan kuitenkin viedä.

Vlad tuossa ihan aiheellisesti huomauttikin noista kastraatioon liittyvistä epäkohdista. Mutta miten olisi seuraava yhdistelmä, johon sisältyisi a) kastraatio tarkkaan valituissa tapauksissa ("selvät" tapaukset, joissa katsottaisiin ko. toimenpiteestä olevan hyötyä) ja b) pidemmät vankeusrangaistukset, joissa pituus olisi jotenkin sidottu "paranemiseen"/vaarallisuuden vähenemiseen/käyttäytymisen hallitsemiseen? Tuohon b):hen tietysti liittyy tiettyjä psykiatrian väärinkäyttöön liittyviä vaaroja, joita esim. itänaapurissa aikanaan esiintyi.

Animal

Jäsen
vlad kirjoitti:
Eli ymmärränkö oikein ettei edes tarvittaisi tuomioistuimia vaan "kansalaiset" yksissätuumin saisivat päättää mitä epäillylle pedofiilille tehtäisi?

Ensimmäinen viestini oli vastaus kysymykseen, mitä pedofiileille tulisi tehdä. Vastauksella minkä annoin, tarkoitin lähinnä sitä, mikä olisi oman moraalini mukaan tarpeeksi kova rangaistus tälle ihmiskunnan pahimmalle saastalle. Piikkilangalla hirttämisen ja pään irroittamisen lisäksi sopiva rangaistus voisi myös olla ristiinnaulitseminen. Jonkun mielestä kammottavia keinoja, mutta minä en laittaisi hanttiin, jos sellaiset keinot löytyisivät valtion rangaistusrepertuuarista.

Elämme kuitenkin 2000 -lukua ja todellisuutta on se, että em. keinoja ei ole, eikä tule tuomioiksi Suomen oikeuslaitokselle. Ymmärrän sen, että elämme 2000 -lukua.

Jos näin on niin aika kammottava on yhteiskunta tuolloin koska ihan kuka tahansa voi joutua epäillytksi ja pahimmassa tapauksessa tuomituksi kansalaiset mielestä kuolemaan.

Kerro minulle kuka päättäisi tuomion ja kuka panisi sen toimeen sinun yhteiskunnassasi?

Entäpä jos tuomittaisi väärä henkilö? Mitä tuolloin tehtäisi - pää poikki kaikilta jotka syyllistyisivät alkup. tuomion antamiseen?

Nyt vedit vlad aika lennokkaille raiteille tämän keskustelun...

Vaikka et olekaan itse joutunut pedofilian kohteeksi tai kukaan sukulaisesi ei ole joutunut niin siitäkin huolimatta toimintametodist ovat aika kostonhimoiset ja vielä kostonhimoisemmiksi ne mielestäni käyvät kun ottaa huomioon sen mitä yllä kirjoitit.

Itse käsitän kostamisen siten, että kosto suoritetaan jostakin itseen kohdistuneesta rikoksesta, vääryydestä tai loukkauksesta. Ja mitä toimintametodeihini tulevat, niin mielestäni ne ovat oikeudenmukaiset. Ollaan hyville hyvä ja pahoille pahempi.

Et muuten ottanut kantaa siihen, että entäpä jos tuomittaisi syytön? Onko parempi, että yhteiskunta (kansalaiset) teloittavat kiihkossaan syyttömiä ja onko parempi, että annetaan tuomioita jotka voidaan peruuttaa jos paljastuu, erttä tuomion alkp. perusteet ovat väärät.

Jos vakavasti puhutaan, niin tottakai pitää olla vaihtoehtoja tuomioissa. Esim. epäselvissä tapauksissa ei tietenkään lasautettaisi karkkia pääkoppaan, mutta jos tapaus on esim. näin selvä ja vielä kyseessä rikoksenuusija:

http://www.youtube.com/watch?v=jTZKkF9mKrM

...niin ei muuta kuin muuria vasten tai köysi kaulassa luukun päälle seisomaan. Em. linkin puhuva jätekasa elelee tällä hetkellä valtion täysihoidossa ja popsii kalliita lääkkeitä naamariinsa. Se rahamäärä mikä kyseisen rikollisen "hoitamiseen" kulutetaan olisi voitu käyttää esim. kouluruoan tai varusmiesten olojen parantamiseen. Tai sairaiden tai vanhusten auttamiseen.

Pedofilia on useimpien kohdalla sairaus, onko sinusta oikein, että sairaat ihmiset teloitetaan vai pitäisikö kenties tehdä sittenkin jotain muuta?
Jos sairaudesta on haittaa muille jopa loppuelämäksi, tässä tapauksessa vielä viattomille ja puolustuskyvyttömille lapsille, niin en millään näe mitään väärää jos nämä syöpäkasvaimet karsitaan ihmiskunnasta.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Animal kirjoitti:
Jos sairaudesta on haittaa muille jopa loppuelämäksi, tässä tapauksessa vielä viattomille ja puolustuskyvyttömille lapsille, niin en millään näe mitään väärää jos nämä syöpäkasvaimet karsitaan ihmiskunnasta.

Muuhun viestiin en enää puutu koskapa ajatuksesi kävi varsin hyvin ilmi siitä. Tähän kuitenkin pieni huomio, eli mielestäsi sairas ihminen (joka ei siis voi välttämättä mitään sairaudelleen) voidaan teloittaa sen tähden koska hän voi olla vaaraksi muille yhteiskunnan jäsenille, pedofiilien tapauksissa lapsille?

Voidaanko siis ryhtyä teloittamaan muitakin sairaita jos heidän sairaudesta on (mahdollisesti) haittaa muille jopa loppuelämäksi? Maanisdepressiivisetkö kärrätään seuraavaksi hirsipuuhun vai skitsofreenikot? Kumpaankin ryhmään kuuluvista ihmisistä saattaa löytyä ääritapauksia jotka ovat vaaraksi niin muille kuin itselleenkin. Eli siis nappi otsaan ja kaksi metriä maata päälle?

Minä en (valitettavasti) voi hyväksyä sellaista yhteiskuntaa jossa ei edes yritetä kuntouttaa sairaita, olipa sitten kyse fyysisestä tai psyykkisestä sairaudesta. Mikäli kyse on sellaisesta psyykkisestä sairaudesta ettei voida olla varmoja siitä etteikö hän toistaisi tekoaan (vaikkapa moninkertainen pedofiili joka on käynyt kuntoutusohjelman läpi mutta suuntatuu edelleen pääsääntöisesti lapsiin) niin ennemmin näen parempana sen, että tämä ihminen eristetään muista kuin viedään saunan taakse ja lasautetaan ysimillinen niskaan.

vlad.

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
vlad kirjoitti:
Maanisdepressiivisetkö kärrätään seuraavaksi hirsipuuhun vai skitsofreenikot?

Minusta tyhmät vulgaarit voisi hävittää.

Piikkilangalla hirttämisen, pään irroittamisen, ristiinaulitsemisen, kivittämisen, kaivoon hukuttamisen, roviolla polttamisen, öjyssä keittämisen ja elävältä nylkemisen lisäksi sopiva rangaistus voisi olla kollektiivinen äkkinäinen valistuminen, jonka jälkeen vulgaarit takuulla yksi toisensa jälkeen kuolla kupsahtaisivat häpeästä.

Viimeksi muokattu:

Cube

Jäsen
BitterX kirjoitti:
Niin, ja miksi mielestäsi Wikipedia ei ole varteenotettava tietolähde tässä asiassa?
Hmm, niin, mietitääs sitä... Miksi Wikipedian muutaman lauseen pituinen artikkeli pedofiliasta ei olisi varteenotettava lähde psykologista ongelmaa pohdittaessa? Olisiko mitään ehdotuksia?

Mutta alkuperäistä kysymystäsi koskien vielä: Minkä takia tarjoamasi vastausvaihtoehdot olisivat toisensa poissulkevia? Miksi ei pedofiliassa voi olla sekä[/B] seksuaalista suuntausta että psyykkistä sairautta?

Ajat muuten pedofiilien asiaa asettumalla tuon "seksuaalinen suuntaus" -väitteen taakse noin tukevasti. Ainakin käsittäisin, että juuri noin pedofiilit haluaisivat yhteiskunnan näkevän heidät. Negatiiviset asenteet ovat sivuseikka, koska ne voidaan muuttaa ajan kanssa. Johan tämä kehitys on alkanutkin.

Cube

Jäsen
Animal kirjoitti:
Ensimmäinen viestini oli vastaus kysymykseen, mitä pedofiileille tulisi tehdä. Vastauksella minkä annoin, tarkoitin lähinnä sitä, mikä olisi oman moraalini mukaan tarpeeksi kova rangaistus tälle ihmiskunnan pahimmalle saastalle. Piikkilangalla hirttämisen ja pään irroittamisen lisäksi sopiva rangaistus voisi myös olla ristiinnaulitseminen. Jonkun mielestä kammottavia keinoja, mutta minä en laittaisi hanttiin, jos sellaiset keinot löytyisivät valtion rangaistusrepertuuarista.

Elämme kuitenkin 2000 -lukua ja todellisuutta on se, että em. keinoja ei ole, eikä tule tuomioiksi Suomen oikeuslaitokselle. Ymmärrän sen, että elämme 2000 -lukua.
Kuitenkin ilmeisesti koet, että itse et itse ole henkisesti ihan vielä 2000-luvulla? Vai miten tämä sinun viestisi pitäisi tulkita? Haluat irroittaa pedofiileiltä päät, mutta tiedät, että se ei tule onnistumaan, koska yhteiskunta on moraalisempi kuin sinä?

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mun mielestä tämä keskustelu on suurimmalta osin ollut koko ajan sivuraiteilla. Henkilö, joka avasi tämän ketjun nimenomaan sanoi, että ne pedofiilit, jotka syyllistyvät rikoksiin ovat ASIA ERIKSEEN.

Eli otsikon mukaisesti: Mitä tehdä NIILLE, jotka eivät niin sanotusti toteuta itseään. Mitä tehdä pedofiileille, jotka EIVÄT ole syyllistyneet rikokseen. Kastrointi? Millä perusteella? Kuka helvetti ylipäänsä ikinä myöntäisi mitään jos näin olisi?

Eiköhän se nyt ole sanomattakin selvää, että raiskaajat (lasten tai aikuisten) ansaitsevat ankarat tuomiot. Brutaaleimmista tavoista tappaa joku voitaisiin perustaa oma ketjunsa, kun täällä tuntuu olevan siihen erikoistuneita ihmisiä.

Täytyy myöntää, että päivän naurut tulee siitä kun tämänKIN viestin jälkeen joku valopää heittää tähän ketjuun one-linerin otsikkoa mukaillen: "niiltä pitäis leikkaa munat ja teloittaa".

Way to go.

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Cannibal kirjoitti:
Eli otsikon mukaisesti: Mitä tehdä NIILLE, jotka eivät niin sanotusti toteuta itseään. Mitä tehdä pedofiileille, jotka EIVÄT ole syyllistyneet rikokseen. Kastrointi? Millä perusteella? Kuka helvetti ylipäänsä ikinä myöntäisi mitään jos näin olisi?

Ok, mennään välillä topikin mukaisesti.

Minusta ei ole mitään suurempaa ongelmaa, jos jollakulla on ao. taipumus/sairaus/whatever, mutta hän silti pidättäytyy "toteuttamasta itseään" (tottakai sitä soisi, etteivät ihmiset haaveilisi lapsiin sekaantumisesta). Tämä on mielestäni itsestäänselvää, kyllä kai useatkin ihmiset herkuttelevat ajatuksella tehdä jotain kiellettyä taikka härskiä (ja nyt en tarkoita pedofiliaa tms.). Mutta ei heitäkään voida sillä perusteella rankaista.

Tarkemmin ajateltuna kielletyn haaveilemisesta rankaiseminen olisi silkkaa mielivaltaa ja täysin irrationaalista. Rikoksenuusijoiden kohdalla tilanne on eri, koska "uhka" on tavallaan jo aktualisoitunut.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Cube kirjoitti:
Hmm, niin, mietitääs sitä... Miksi Wikipedian muutaman lauseen pituinen artikkeli pedofiliasta ei olisi varteenotettava lähde psykologista ongelmaa pohdittaessa? Olisiko mitään ehdotuksia?

Mutta alkuperäistä kysymystäsi koskien vielä: Minkä takia tarjoamasi vastausvaihtoehdot olisivat toisensa poissulkevia? Miksi ei pedofiliassa voi olla sekä[/B] seksuaalista suuntausta että psyykkistä sairautta?

Ajat muuten pedofiilien asiaa asettumalla tuon "seksuaalinen suuntaus" -väitteen taakse noin tukevasti. Ainakin käsittäisin, että juuri noin pedofiilit haluaisivat yhteiskunnan näkevän heidät. Negatiiviset asenteet ovat sivuseikka, koska ne voidaan muuttaa ajan kanssa. Johan tämä kehitys on alkanutkin.

1. Wikipedia voi silti tarjota kohtuullisen yleiskuvan kyseisestä ongelmasta.

2. Voi hyvin ollakin psyykkinen sairaus ja seksuaalinen suuntautuminen. En tiedä. Siksi pyörittelinkin asiaa käyttämällä "jos" -sanaa. En todellakaan ole mikään pedo-asiantuntija. Onneksi ;)

3. Niin no. Jos pedofilia on puhdas "seksuaalinen suuntaus", ei siihen liene mitään muuta parannuskeinoa kuin em. kastraatio. Eihän homoudestakaan voi "parantua" psykiatrisella hoidolla... Ja toisin kuin homoseksuaalisuus, pedofilia ei ole eikä Luoja nähköön toivottavasti tule olemaankaan yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti hyväksyttävä seksuaalinen suuntaus. Tämä tukee kemiallisen kastraation käyttöä ainoana "hoitokeinona". Asian taas muuttaa se, jos pedofilia on psyykkinen sairaus...

Ja ympyrä sulkeutuu. Menen nukkumaan, enkä vaivaa päätäni enää pedo-asioilla. Voi muuten tulla painajaisia ;)

Animal

Jäsen
Cube kirjoitti:
Kuitenkin ilmeisesti koet, että itse et itse ole henkisesti ihan vielä 2000-luvulla? Vai miten tämä sinun viestisi pitäisi tulkita? Haluat irroittaa pedofiileiltä päät, mutta tiedät, että se ei tule onnistumaan, koska yhteiskunta on moraalisempi kuin sinä?

Ihan oikeassa olet, että inhoan 2000 -lukua yli kaiken. Yhteiskunnan moraalisuudesta voidaan olla montaa mieltä, kun hullujen ja perverssien annetaan kulkea vapaana vailla kunnon ojentamista. Tämän lisäksi suvaitaan, hyysätään ja ymmärretään em. ihmisryhmiä aivan liian pitkään ja muut ihmiset saavat kärsiä.

Itse rohkenisin väittää, että esim 50-vuotta sitten ei vastaaanlaisia ongelmia samassa mittakaavassa ollut.

Mitä vielä näihin, ehkä myös hieman kärjistettyihin kommentteihin pedofiilien kohtelusta tulee, niin itse pidän pikkumuksuja hauskoina vesseleinä ja pikkumuksut pitävät meikäläistä hyvänä jätkänä. Tätä taustaa vasten on turha yrittää kääntää mielipidettäni siitä mikä näiden mätäpaiseiden paikka tulisi olla.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Animal kirjoitti:
Itse rohkenisin väittää, että esim 50-vuotta sitten ei vastaaanlaisia ongelmia samassa mittakaavassa ollut.

Itse rohkenisin väittää, että esim muinaisessa Kreikassa ei vastaavanlaisia ongelmia samassa mittakaavassa ollut.

- tinke.80

Animal

Jäsen
vlad kirjoitti:
Muuhun viestiin en enää puutu koskapa ajatuksesi kävi varsin hyvin ilmi siitä. Tähän kuitenkin pieni huomio, eli mielestäsi sairas ihminen (joka ei siis voi välttämättä mitään sairaudelleen) voidaan teloittaa sen tähden koska hän voi olla vaaraksi muille yhteiskunnan jäsenille, pedofiilien tapauksissa lapsille?

Johtuu ihan siitä, että lapset luottavat monesti aikuisiin ja he eivät kykene puolustamaan itseään. Jos joku esim. skitsofreenikko kävisi syyttä suotta kadulla esim. meikäläisen päälle, niin minulle nyt olisi jonkinlaiset mahdollisuudet puolustaa itseäni tai juosta karkuun. Lapset eivät aina ymmärrä vaaraa, aikuiset pääsääntöisesti ymmärtävät.

Se että pedofiilien sairaus / perversio tms. suuntautuu lapsiin on kaikista suurin syy, miksi nämä ovat ihan omassa kastissaan normi "kahjoihin" verrattuna.

Voidaanko siis ryhtyä teloittamaan muitakin sairaita jos heidän sairaudesta on (mahdollisesti) haittaa muille jopa loppuelämäksi? Maanisdepressiivisetkö kärrätään seuraavaksi hirsipuuhun vai skitsofreenikot?

Pakko sanoa, että en tunne mainitsemiasi sairauksia niin hyvin että alkaisin jotain "totuuksia" latelemaan, mutta olen siinä käsityksessä että em. sairauksista kärsiviä on pystytty parantamaan tai saamaan ainakin siihen kondikseen että pystyvät normiyhteiskunnassa varsin normaalia elämää viettämään. Pedofiileistä en sellaista ole kuullut, mutta todistakaa toki jos olen väärässä.

Kumpaankin ryhmään kuuluvista ihmisistä saattaa löytyä ääritapauksia jotka ovat vaaraksi niin muille kuin itselleenkin. Eli siis nappi otsaan ja kaksi metriä maata päälle?

No rikos on rikos, teki sen sitten joku raivopäissään tai jonkin sairauden takia. Jos henkilö todetaan vaaraksi muille, on hänen syytä olla jossain muualla kuin mellastamassa kaduilla vapaana.

ennemmin näen parempana sen, että tämä ihminen eristetään muista kuin viedään saunan taakse ja lasautetaan ysimillinen niskaan.

Jos yhteiskunta tekisi edes sen, että muille vaaralliset sekopäät viettäisivät varmuudella loppuelämänsä yhteiskunnan ulkopuolella, niin olisin itsekin erittäin tyytyväinen.

Näin ei valitettavasti tapahdu.

Animal

Jäsen
Tinke-80 kirjoitti:
Itse rohkenisin väittää, että esim muinaisessa Kreikassa ei vastaavanlaisia ongelmia samassa mittakaavassa ollut.

- tinke.80

Jos tämä läpänheitoksi menee, niin väittäisin että kaikenlainen irstailu oli tuolloin jopa hyväksytympää kuin nykyään.

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Animal kirjoitti:
Jos tämä läpänheitoksi menee, niin väittäisin että kaikenlainen irstailu oli tuolloin jopa hyväksytympää kuin nykyään.
No ihanko?

Niin kuin tämän ketjun pituudesta on voinut huomata, asia on vaikea. Itse en näe minkään valtakunnan moraalista ongelmaa siinä, jos Jammun kaltaiset satavarmat tapaukset poistetaan keskuudestamme myrkkypiikillä tai vastaavalla. Noita vain ei ole kovin paljon, useimmiten on olemassa erehtymisen mahdollisuus, jolloin on toki parempi pidättäytyä inhimillisemmissä rangaistuksissa. Animalin kanssa samoilla linjoilla, se riittäisi että he oikeasti olisivat loppuelämänsä vankilassa / hoidossa.

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
"To Catch A Predator"

En tiedä onko kyseinen ohjelma vielä ollut esillä. NBC:llä pyörii ohjelma, joka paljastaa keskustelupalstojen ja chattien namusetiä. Ohjelman toimittaja esiintyy internetissä tyhmänä alaikäisenä teinityttönä - helppona kohteena, sopii tapaamisesta ja tuleekin paikalle kameroiden kanssa. Ohjelman jälkeen namusedät pidätetään ja kasvot näytetään koko kansalle.

Minusta ihan hyvä tapa paljastaa näitä chateissa vonkaavia setiä.

Lisää ohjelmasta ja caseista: Dateline NBC: To Catch A Predator

Sekä: http://en.wikipedia.org/wiki/To_Catch_a_Predator

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
ozo kirjoitti:
NBC:llä pyörii ohjelma, joka paljastaa keskustelupalstojen ja chattien namusetiä....
Dateline NBC: To Catch A Predator
Toivottavasti ei tule raippaa waretuksesta, koska se ei ole tämän viestin pointti.

Olen käyttänyt jo useita vuosia vertaisverkkoa, josta olen säännöllisesti hakenut kaiken haluamani, köh, materiaalin. Laitoin heti ozon viestin jälkeen verkon hakuun kyseisen sarjan. Normaalisti kyseinen verkko toimii kuin se kuuluisa vessa ja haluttu tavara löytyy varmasti. Ns. "faket", eli tiedostot, jotka ovat jotain muuta mitä nimi antaa ymmärtää on yleensä helppo välttää. Tätä sarjaa haettaessa osumia tuli tolkuttomasti, enemmän kuin missään aiemmassa haussa ikinä. Kaikki osumat ovat kuitenkin feikkejä (siis kaikki mitä jaksoin randomilla klikata). Entä sitten? Osumien lukumäärä on niin tolkuton, että vaikuttaa siltä, että joku isompi porukka tekee jossain kaikkensa estääkseen sarjan (ja pedojen naamojen) leviämisen. Mielenkiitoista..

edit; Saitilla on näköjään pari pätkää jaossakin, että näkee mistä on kyse: http://www.msnbc.msn.com/id/14810385/

Viimeksi muokattu:

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
AnaMasa kirjoitti:
Osumien lukumäärä on niin tolkuton, että vaikuttaa siltä, että joku isompi porukka tekee jossain kaikkensa estääkseen sarjan (ja pedojen naamojen) leviämisen. Mielenkiitoista..

Nämä pedofiilithan liikkuvat tunnetusti netissä kuin kalat vedessä. Sieltähän niitä uhreja naarataan ja lisäksi etsitään/levitetään materiaalia... Mikään ihme olisi, vaikka järjestelmällisesti tämmöistäkin tekisivät.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Liekö nuo pedosedät enää jää kiikkiin, kun ohjelma ja idea on selvillä? Meinaan, ovat varmaan tulleet aika lailla varovaisiksi jo. Ei ne tyhmiä varmaan ole kaikki pedofiilitkään.

Cube

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Liekö nuo pedosedät enää jää kiikkiin, kun ohjelma ja idea on selvillä? Meinaan, ovat varmaan tulleet aika lailla varovaisiksi jo. Ei ne tyhmiä varmaan ole kaikki pedofiilitkään.
Vaikuttaa siltä, että näissä uudemmissa operaatioissa paikalle on saapunut myös kavereita, jotka A) tuntevat tämän ohjelman jo entuudestaan, ja B) epäilevät kävelevänsä suoraan ansaan. Silti saapuvat paikalle. Täytyy kyllä ihmetellä miten uskomattoman mahdotonta joillekin tuntuu olevan hallita vääriä impulssejaan.

Mites muuten Ted: Tässä ohjelmassa on myös n. 20-vuotiaita miehiä, jotka saapuvat paikalle, koska ovat saaneet ymmärtää, että tyhjässä talossa odottaa 15-vuotias tyttö, joka haluaa harrastaa seksiä heidän kanssaan. Taannoisesta keskustelustamme muistelisin, että sinun (ja toki muutaman muunkin) mielestä tällaisessa asetelmassa ei ole mitään väärää. Jos siis tyttökin haluaa seksiä. Ei kai tämä ohjelma vaan yritä tukahduttaa nuorten tyttöjen elämänmakuista suhtautumista elämään? :)

On hyvä, että tällainen ohjelma on olemassa, vaikka se onkin niin karu, että on jopa minun moraaliasteikolla aikamoinen rajatapaus. Mutta kai se on niin, että niin ikävästä asiasta on kyse, että on pakko ottaa äärimmäiset keinot käyttöön. Täytyy myöntää, että jollain tavalla käy silti joitain näitä hyväksikäyttäjiä myös sääliksi, vaikka sääliä he eivät tietenkään missään nimessä ansaitse. Minulle riittäisi kuitenkin se, että ohjelman tyypit esiteltäisiin nimettöminä, koska jo sen jälkeen taitaa elämä olla enemmän tai vähemmän pilalla.

En ole siis yhtään jaksoa nähnyt, mutta lukenut näitä jaksojen kuvauksia ja rikollisten kommentteja. Heistä lähes kaikki muuten reagoi kiinnijäämiseensä samalla tavalla. Ensin sisäänkävelevä toimittaja kyselee, että miksi he ovat paikalla - vastaus "just hanging out".. Toiseksi toimittaja kysyy mitä he ovat tekemässä - vastaus "making a mistake" tms.. Kolmanneksi toimittaja kysyy mitä talossa olisi tapahtunut, jos hän ei olisi paikalla - vastaus yleensä, että ei mitään kummallista, sir, ja että he vain tulivat käymään pikaisesti. Kuitenkin pyytelevät samalla monesti anteeksi ja hokevat olevansa tyhmiä/idiootteja/jälkeenjääneitä. Hämmästyttävän samanlaista käyttäytymistä.

Termi "sosiaaliporno" on todennäköisesti syntynyt tästä ohjelmasta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy