Mainos

Mitä tehdä pedofiileille?

• 35 585
  • 274

Cube

Jäsen
polvipetteri kirjoitti:
Singaporessa vuonna 2000 rikosmäärät 100.000 asukasta kohti olivat 16 kpl, kun esimerkiksi Suomessa luvut pyörivät 80 paikkeilla. Ruotsissa määrä oli 766 kpl ja Australiassa 861 kpl.
Noita lukuja on kuitenkin aika turha heitellä silloin kun puhutaan pedofiliasta. Ellet sitten pysty todistamaan, että Singaporessa muun rikollisuuden ohella myös pedofiliaa esiintyy Suomea vähemmän. Itse näkisin sen kuitenkin sen verran mielenvikaisena rikollisuutena, ettei siinä mikään kullinmenetyksen uhkakaan pahemmin auta, kun impulssien hallinta pettää täysin. Korjaa toki, jos olen väärässä.

Tuosta Suomen lukemasta kaiketi puuttuu yksi nolla tai jotain. Tai sitten meillä on asiat paremmin kuin ymmärsinkään. Hyvinhän ne ovat silti.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
polvipetteri kirjoitti:
Kyllä minusta noilla kovilla rangaistuksilla on varmasti jokin yhtey rikosten määrään.

Entäpä sitten Yhdysvallat - rangaistukset ovat eurooppalaisen mittapuun mukaan kovia mutta niin on rikollisuuskin siitä huolimatta raakaa ja laajaa, ts. kovilla rangaistuksilla ei näytä olevan rikollisuutta vähentävää vaikutusta. Suurimmassa osassa maita joissa on kovia rangaistuksia rikollisuus ei siitäkään huolimatta vähene - jokin pieni Singapore on tällaisessa asiassa likimain täydellinen poikkeus.

Toisaalta kuinkahan moni eurooppalainen loppujen lopuksi haluaisi muuttaa Singaporeen asumaan kokoaikaisesti totuttuaan elämäntyyliin täällä? Minä en ainakaan koska lukemani mukaan melkoisen ahdistavaa meno on jos purukumin syömisestäkin voi seurata rangaistus (en syö purukumia joten hyvin epätodennäköistä, että minua rangaistaisi) tms. hyvin vähäisestä teosta joihin täällä ei puututa millään muotoa. En nyt tarkoita sitä etteikö töhrijöitä pidä rangaista - kyllä pitää mutta mielestäni on parempi löytää se kultainen keskitie kuin mennä äärimmäisyyksistä toiseen.

Mielestäni sellaiset rangaistukset joissa pyritään vankeuden ohella tai sijaan vahingoittamaan fyysisesti toista ovat brutaaleja ja kuuluvat aivan jollekin toiselle vuorituhannelle - olipa rikosnimike mikä tahansa.

vlad.

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
vlad kirjoitti:
Entäpä sitten Yhdysvallat - rangaistukset ovat eurooppalaisen mittapuun mukaan kovia mutta niin on rikollisuuskin siitä huolimatta raakaa ja laajaa, ts. kovilla rangaistuksilla ei näytä olevan rikollisuutta vähentävää vaikutusta. Suurimmassa osassa maita joissa on kovia rangaistuksia rikollisuus ei siitäkään huolimatta vähene - jokin pieni Singapore on tällaisessa asiassa likimain täydellinen poikkeus.

Sinänsä on väärin pistää kahden maan tilastot rinnakkain ja tehdä johtopäätöksiä puoleen tai toiseen. Tämä toimii ainoastaan, jos maat ovat muuten täysin vertailukelpoisia. Vai voitko väittää, että USA:n ja Suomen yhteiskuntien ainoa ero on rangaistusten kovuus?

Jos taas verrataan rikollisuutta samassa maassa pidemmän ajan kuluessa, voidaan jo saada jonkinlaisia tuloksia. USA:n rikollisuus on vähentynyt viimeisen 25 vuoden aikana selvästi. Rikoksia tehdä määrällisesti sama määrä, väkiluvun kasvettua 50 miljoonalla ihmisellä. Tähän aikajaksoon sisältyy kaikenlaista mukaan lukien esim. käytettyjen huumausaineiden muodit, rangaistusasteikon koventaminen ja hyvinvointipalveluiden heikentyminen (ja ei, en usko, että hyvinvointivaltio lakkauttamalla ja rangaistuksia koventamalla Suomen rikollisuus hävitettäisiin) . Vastaavasti Suomessa oli 50-luvulla per capita vankiluku noin nelinkertainen muihin pohjoismaihin verrattuna. 70-luvulle tultaessa vankiluku oli laskenut muiden pohjoismaiden tasolle rikollisuuden seuratessa muiden pohjoismaiden kehitystä vankiluvun radikaalista vähenemisestä huolimatta.

Tuolla ylempänä linkitin tutkimukseen, jossa rangaistuksen pelotevaikutusta on tutkittu. Se on ihan oikea tilastollisesti todettavissa. Kuten Cube yllä totesi rangaistuksen pelottavuus on kyseenalaista tällaisissa sairausrikoksissa. Ihan mutuillen kuitenkin voisi olettaa, että joku pelotevaikutus on kuitenkin kiinnijäämisriskillä ja lainsäädännön sisällöllä. Eipä pedofiilit muuten varmaan Thaimaahan reissaisi, kun pikkulapsia on Suomessakin?

Omalle kohdalle osuessa en tiedä miten sitä reagoisi. Olisi kyllä vaikea välttää ottamasta oikeutta omiin käsiinsä, jos omia lapsia joku ahdistelisi.

Cube

Jäsen
bitnir kirjoitti:
Kuten Cube yllä totesi rangaistuksen pelottavuus on kyseenalaista tällaisissa sairausrikoksissa. Ihan mutuillen kuitenkin voisi olettaa, että joku pelotevaikutus on kuitenkin kiinnijäämisriskillä ja lainsäädännön sisällöllä. Eipä pedofiilit muuten varmaan Thaimaahan reissaisi, kun pikkulapsia on Suomessakin?
Eiköhän se kiinnijäämisen pelko johdu enemmän sosiaalisesta kasvojenmenetyksestä yleensä kuin varsinaisesta rangaistuksesta. Thaimaaseen reissaamisen syyksi olen puolestaan ymmärtänyt homman helppouden vertailussa Suomeen. Jossain Bangkokissa ei tarvitse edes yrittää hallita niitä impulsseja ja koko touhu on muutenkin ilmeisesti aika vastenmielisen avointa.

Pitkältihän nämä jutut taitavat olla tulkinnasta riippuvaisia, mutta sanon vaan, että kyllä siellä Singaporessakin varmasti on pedofiilejä siinä missä muuallakin.

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Cube kirjoitti:
Eiköhän se kiinnijäämisen pelko johdu enemmän sosiaalisesta kasvojenmenetyksestä yleensä kuin varsinaisesta rangaistuksesta. Thaimaaseen reissaamisen syyksi olen puolestaan ymmärtänyt homman helppouden vertailussa Suomeen. Jossain Bangkokissa ei tarvitse edes yrittää hallita niitä impulsseja ja koko touhu on muutenkin ilmeisesti aika vastenmielisen avointa.
.

Niin tai näin, kyse on kuitenkin rationaalisesta valinnasta. Selvästi yhteiskunnan käytännöillä pystytään ainakin ohjamaan pedofiilin valintoja? Niin, ja kyllä Singaporessa on varmasti saman verran ihmisiä, joilla on taipumus pedofiliaan. Ilman lukuja en uskalla sanoa mitään tiukan sosiaalisen kontrollin ja kovan rangaisasteikon vaikutuksista näiden rikosten esiintymisestä Singaporessa.

Cube

Jäsen
bitnir kirjoitti:
Ilman lukuja en uskalla sanoa mitään tiukan sosiaalisen kontrollin ja kovan rangaisasteikon vaikutuksista näiden rikosten esiintymisestä Singaporessa.
Entä näiden rikosten esiintymisestä Suomessa?

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Cube kirjoitti:
Entä näiden rikosten esiintymisestä Suomessa?

Uskon, että tiukemmat rangaistukset vähentäisivät näitä rikoksia Suomessa (mutta siirtyisi Suomen rajojen ulkopuolelle). En ole toisaalta ollenkaan varma, olisiko rangaistusten koventaminen tämän rikollisuuden vähentämismuodoista kustannustehokkain. Siitä olen varma, että ei se näiden rikosten lukumäärä ole mikään luonnonvakio. Yhteisön ja yhteiskunnan toiminnalla on varmasti merkitystä. Mutta täytyy myöntää, että mitään mutua vahvempaa minulta ei tästä aiheesta irtoa.

Tobias

Jäsen
Otsikon kysymykseen helppo vastaus.
Koko loppuelämä kiven sisällä tai nappi otsaan niin yhteiskunnalle ei varmasti ole haittaa ko. tyypistä ainakaan pedofilian suhteen.

Monta sivua juttuja tässä ketjussa, vaikka ratkaisu on näin yksinkertainen.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tobias kirjoitti:

Kelle muille nappi otsaan? Myös niille ketkä varastaa kaupasta tai kävelee punaisia päin? Jos kerran noille niin miksi ei muillekin, mihin raja vedetään?

Ai niin, ratkaisu on näin yksinkertainen. Ei tapeta yhtään ketään ja millä oikeudella me se edes tehtäisiin?

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Tobias kirjoitti:
Otsikon kysymykseen helppo vastaus.
Koko loppuelämä kiven sisällä tai nappi otsaan niin yhteiskunnalle ei varmasti ole haittaa ko. tyypistä ainakaan pedofilian suhteen.

"Many that live deserve death. Some that die deserve life. Can you give it to them, Frodo? Do not be too eager to deal out death in judgment. Even the very wise cannot see all ends."

Suosikkijoukkue
Tappara
pernaveikko kirjoitti:
millä oikeudella me se edes tehtäisiin?

Milläkö oikeudella? En ota nyt mitenkään kantaa nappiotsaisuuteen, mutta tuohon oikeuteen vetoaminen ärsyttävän tekopyhää hurskastelua.

No, millä oikeudella pedofiilit tuomitaan yleensä mihinkään sitten?
Tai millä oikeudella murhaaja tuomitaan lusimaan 10 vuotta vankeutta?
Tai millä oikeudella pahoinpitelijä tuomitaan ehdolliseen vankeuteen?
Tai millä oikeudella tiettyyn paikkaan pysäköinnistä annetaan parkkisakko?
Tai millä oikeudella poliisi saa rajoittaa ajonopeutta tai kännykkään puhumista ajaessa?
Tai millä oikeudella talojen nurkkiin kuseksimisesta sakotetaan, vaikkei lähimailla ole kunnon (maksutonta) vessaa?
Tai millä oikeudella lapsen saa komentaa siivoamaan omat sotkunsa tai tekemään läksynsä?

Minkä oikeuden perään tässä siis kysellään? Juridisen oikeuden määritelee eduskunta ja moraalisen oikeuden määrittelee kukin itsekseen. Jos sää raamatusta puhut, niin siitä mää en tiedä hitoi.

Viimeksi muokattu:

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Solution

Olen joskus mietiskellyt tätä pedofiiliasiaa. Käsitykseni mukaan pedofiilit eivät voi mieltymyksilleen yhtään sen enempää kuin homot voivat omilleen. Yhteiskunnan tulee kuitenkin suojella lapsia pedofiileiltä, koska lapset eivät siihen itse kykene. Pedofiilin kohdalla kyse on lopulta valintatilanteesta. Toisaalta pedofiili ei voi himoilleen mitään, mutta toisaalta hänellä on aikuisena mahdollisuus tehdä valinta sen suhteen pilaako hän jonkun lapsen elämän vai ei. Koska kysymys on parantumattomasta tilanteesta, tulee pedofiilit eristää loppuelämäkseen yhteiskunnasta tai mikäli he haluavat palata yhteiskuntaan, tulee heidät joko kemiallisesti tai leikkaamalla kastroida. Nykyisillä vankilatuomioilla tilanne saadaan poikki ainoastaan vankeusrangaistuksen keston ajaksi, koska pedofiilit ovat tyypillisiä rikoksenuusijoita.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pantse67 kirjoitti:
Koska kysymys on parantumattomasta tilanteesta, tulee pedofiilit eristää loppuelämäkseen yhteiskunnasta tai mikäli he haluavat palata yhteiskuntaan, tulee heidät joko kemiallisesti tai leikkaamalla kastroida.
Mitä kastrointi välttämättä auttaa asiaan? Kohtalostaan katkeroitunut pedofiili voi silti tehdä lapsille muutakin haittaa kuin sukuelimellään. Mielestäni tämä ei ole minkään valtakunnan ratkaisu.

Ponnistelut pitäisi suunnata lääketieteelliseen ja muuhun vastaavaan tutkimukseen siten, että pedofiilitaipuvaiset saataisiin ymmärtämään itse se, että teot ovat pahoja ja aiheuttavat vastapuolelle pysyviä henkisiä vaurioita ja voivat myös aiheuttaa tässä kohteessa myöhemmin samanlaisia seksuaalisia taipumuksia.

Ainoa tie parannukseen.

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Ted Raikas kirjoitti:
Ponnistelut pitäisi suunnata lääketieteelliseen ja muuhun vastaavaan tutkimukseen siten, että pedofiilitaipuvaiset saataisiin ymmärtämään itse se, että teot ovat pahoja ja aiheuttavat vastapuolelle pysyviä henkisiä vaurioita ja voivat myös aiheuttaa tässä kohteessa myöhemmin samanlaisia seksuaalisia taipumuksia.

Ainoa tie parannukseen.

Oikean ja väärän tunnistaminen ei välttämättä tarkoita oikean valitsemista tositilanteessa. Vietti on voimakas, patologinen pedofiili voi tehdä tietoisesti kielletyn valinnan.

Kyllä minä olisin valmis harkitsemaan tuota kastrointia/muuta lääketieteellistä ratkaisua. Kuitenkin sillä edellytyksellä, että kynnys ko. ratkaisulle olisi korkea (patologiset, selvät ja "toivottomat" caset).

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Kyllä pedofilia tämän näppäimistön käyttäjän lokeristossa kolahtaa siihen osastoon joista kysytään: Miksi näillä olisi oikeus saastuttaa, vaarantaa, tai jopa tuhota viattomien, puolustuskyvyttömien lapsien ainoa lapsuus asuttamalla yhteiskuntaamme?

"Mikä oikeus meillä olisi" tai "miksei sitten varkaatkin"-kysymysten esittäjien pohjimmaisia tarkoitusperiä olisi ihan hauska katsastella. Koskapa ihan varmasti kaikki suoduilla täysillä järjen lahjoilla varustetut ihan varmasti sisimmissään tietävät missä se piirtämätön "raja" kulkee. Oli teon tekijä sitten täyttä ymmärrystä vaille tai muuten vaan totaalisen sairas yksilö.

Animal

Jäsen
Vastaus kysymykseen:
Hakata vesurilla pää irti tai hirttää piikkilankaan.

Tämä minun mielipiteeni ja ehkä vulgaari sellainen, mutta ymmärtämystä näille syöpäläisille ei löydy. Ihmisiä he eivät ole ja ihmisinä heitä ei tule kohdella. Monissa eläimissä on enemmän inhimillisyyttä kuin näissä yhteiskunnan laskiämpäreissä.

Kaiken maailman hoito-ohjelmat ovat kunniallisten ihmisten maksamien verorahojen haaskausta.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vekurinen kirjoitti:
Oikean ja väärän tunnistaminen ei välttämättä tarkoita oikean valitsemista tositilanteessa. Vietti on voimakas, patologinen pedofiili voi tehdä tietoisesti kielletyn valinnan.
No, kyllä minäkin olen tarpeen tullen valmis toteamaan siten, että joku ihminen on pidettävä telkien takana tavalla tai toisella sitten vaikka loppuelämänsä ajan, jos sopeutumista yhteiskuntaan ei siinä määrin tapahdu, että voisi siellä elää vahingoittamatta viattomia.

Silti, tuollainenkin sairas ihminen ansaitsee mielestäni yhtälailla mahdollisuuden elää kuten me muut ja saada tietyt elämään edellyttävät perusasiat. Kukaan ei voi viedä niitä tälläiseltäkään ihmiseltä. Ylipäätään oikeuden elää ja olla olemassa. Osallistuen sitten vaikka yhteiskuntaa hyödyttävään tutkimustyöhön kohteena, missä yritetään ymmärtää tälläisen vahingoittavan taipumuksen syntymisen syytä ja keinoja parantaa se. Se voi vielä viedä aikaa, mutta jotain on tehtävä, jotta asioita voidaan ehkäistä ennalta, havaita ne ja puuttua niihin, ennen kuin on liian myöhäistä.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Animal kirjoitti:
Vastaus kysymykseen:
Hakata vesurilla pää irti tai hirttää piikkilankaan.

Millä menet 100% takuuseen siitä, että hirtetty tai päänsä menettänyt pedofiili todellakin on syyllinen. Aina on se "entä jos" mohdollisuus sille, että onkin tuomittu syytön ja tuolloin ollaan yhteiskunnan toimesta tehty peruuttamaton teko syyttömälle ihmiselle. Millä keinoin yhteiskunta tuolloin pistetään edesvastuuseen? Teloitetaan tuomion antanut tuomari? Teloittaja?

Oletko laisinkaan kostonhimossasi tullut ajatelleeksi ettei mikään tuomioistuin ole täydellisen erehtymätön?

Kuten olen jo aiemminkin todennut, siinä vaiheessa kun maamme astuu barbarian ja kostonhimon tielle minä viimeistään muutan tästä maasta pois.

Jos kuvitellaan tilanne jossa minun lapselleni (jos sellainen olisi) pedofiili tekisi jotain niin en tiedä mitä haluasin tuolle pedofiilille tehdä mutta toivon ettei kukaan kuuntele minua vaan tuomioistuin langettaan tuomion oman näkemyksensä mukaan eikä sen mukaan mitä mahdollisesti vihan ja raivonvallassa oleva isä vaatii.

vlad.

Tobias

Jäsen
pernaveikko kirjoitti:
Kelle muille nappi otsaan? Myös niille ketkä varastaa kaupasta tai kävelee punaisia päin? Jos kerran noille niin miksi ei muillekin, mihin raja vedetään?

Ai niin, ratkaisu on näin yksinkertainen. Ei tapeta yhtään ketään ja millä oikeudella me se edes tehtäisiin?

En ota kantaa tähän sen enempää kuin toteamalla, että ei tule verrata myymälävarkaita, punaisia päin kävelijöitä ja pedofiilejä keskenään.

Totesin vain, mitä pedofiileille tulisi mielestäni tehdä. Mun ajatusmaailmaan ei sovi, että tällaiseen jengiin uhrataan voimavaroja resursseja esim. kuntoutukseen. En usko tämän sairauden parantumiseen muutoin kuin ikuisella linnareissulla tai 9mm buranalla.

Animal

Jäsen
vlad kirjoitti:
Millä menet 100% takuuseen siitä, että hirtetty tai päänsä menettänyt pedofiili todellakin on syyllinen. Aina on se "entä jos" mohdollisuus sille, että onkin tuomittu syytön ja tuolloin ollaan yhteiskunnan toimesta tehty peruuttamaton teko syyttömälle ihmiselle. Millä keinoin yhteiskunta tuolloin pistetään edesvastuuseen? Teloitetaan tuomion antanut tuomari? Teloittaja?

Minä en puhunut mistään tuomioistuimista, vaan siitä mitä pedofiileille tulisi tehdä. Onko joku nykyaikainen tuomioistuin olemassa, joka määrää kuolemantuomioksi piikkilangalla hirttämisen?

Oletko laisinkaan kostonhimossasi tullut ajatelleeksi ettei mikään tuomioistuin ole täydellisen erehtymätön?

Älä käytä enää useammin jatkumoa pedofilia->kostonhimo meikäläisen kohdalla. Minä en ole kyseisen asian uhriksi joutunut, eikä ole tietääkseni kukaan muukaan suvussani tai tuttavapiirissäni.

Eli kyse ei ole kostosta, vaan mielipiteestä mikä minun mielstäni olisi oikea kohtelu näille mätäpaiseille.

Jos kuvitellaan tilanne jossa minun lapselleni (jos sellainen olisi) pedofiili tekisi jotain niin en tiedä mitä haluasin tuolle pedofiilille tehdä mutta toivon ettei kukaan kuuntele minua vaan tuomioistuin langettaan tuomion oman näkemyksensä mukaan eikä sen mukaan mitä mahdollisesti vihan ja raivonvallassa oleva isä vaatii.

vlad.

Kolme vuotta linnaa, joista viimeinen ehdonalaista ja vlad on tyytyväinen?

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
massimo kirjoitti:
Hoitoonhan mies kuuluisi mutta ei näköjään niiden tahojen mielestä, jotka päättävät kuka on hoidon tarpeessa ja kuka ei! Kyseinen henkilö on kirjoittanut kirjoja ja yksi niistä on luettavissa netissäkin. Linkin saa yv:llä koska en tiedä onko sen laittaminen tähän ketjuun sallittua.

Voihan v****. Kun tätä ketjun aihetta alkaa miettimään, niin tosiaan, asiallehan on tehtävä jotakin.

Jos tätä ajattelee pelkällä tunteella, niin tulee ensimmäisenä mieleen, että pedofiilit pitää tappaa kaikki hitaasti kiduttaen mitä tuskallisemmin. Mutta niinkuin monessa muussakin asiassa, tätä pitää ajatella järjen, ei tunteen kautta, joten...

Jos minkäänlainen muu hoito ei pedofiliaan lääketietellisesti auta, niin sitten kastraatio. Ko. operaation jälkeen operoitu ei varmasti ajattele ikinä enää sekaantumista lapsiin - ja voi siis näinollen elää kunnollista ja jollakin tapaa jopa yhteiskunnalle hyödyllistä elämää. Eli seksuaalirikoksen tehneelle pedofiilille asianmukainen vankeustuomio ja vankeuden aikana kivarit veks. Pedofiileja, jotka eivät ole tehneet seksuaalirikosta, voisi koskea vaikka se pelkkä kastraatio. On nimittäin vaarallista - ja lisäksi erittäin vastenmielistä ajatella - että keskuudessamme kulkee 5-vuotiaita lapsia muna pystyssä kyttääviä äijiä.

Pedofiileja, kuten ei raiskaajiakaan voi verrata esim homoseksuaaleihin millään tavalla. Pedojen ja raiskareiden seksuaalinen suuntautuminen ei koskaan tule olemaan yhteiskunnallisesti hyväksyttävää ja minusta kastraatio tämmöisille ihmisille olisi tässä valossa täysin perusteltu. Se on asiaan ainoa parannuskeino.

Miksi näin ei asia ole? Elämme sosiaalisessa ja kaiken hyväksyvässä yhteiskunnassa. Jos joku ehdottaisi kastraatiota pedofiileille, joku sosiaalitäti varmaan repisi asiasta ihmisoikeuksien nimissä pelihousunsa - ainakin niin pitkään, kun hänen oma lapsensa joutuu pedofiilin uhriksi. Perkele, kun tuommoinen laki saatettaisiin Suomessa voimaan. Olisi mielenkiintoista katsoa, astuisiko Human Rights Watch, muut ihmisoikeusjärjestöt tai Ruotsin sosiaali- ja kukkahattutätien vapaavaltio puolustamaan pedofiileja...

Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Animal kirjoitti:
Minä en puhunut mistään tuomioistuimista, vaan siitä mitä pedofiileille tulisi tehdä. Onko joku nykyaikainen tuomioistuin olemassa, joka määrää kuolemantuomioksi piikkilangalla hirttämisen?

Eli ymmärränkö oikein ettei edes tarvittaisi tuomioistuimia vaan "kansalaiset" yksissätuumin saisivat päättää mitä epäillylle pedofiilille tehtäisi?

Jos näin on niin aika kammottava on yhteiskunta tuolloin koska ihan kuka tahansa voi joutua epäillytksi ja pahimmassa tapauksessa tuomituksi kansalaiset mielestä kuolemaan.

Kerro minulle kuka päättäisi tuomion ja kuka panisi sen toimeen sinun yhteiskunnassasi?

Entäpä jos tuomittaisi väärä henkilö? Mitä tuolloin tehtäisi - pää poikki kaikilta jotka syyllistyisivät alkup. tuomion antamiseen?

Älä käytä enää useammin jatkumoa pedofilia->kostonhimo meikäläisen kohdalla. Minä en ole kyseisen asian uhriksi joutunut, eikä ole tietääkseni kukaan muukaan suvussani tai tuttavapiirissäni.

Eli kyse ei ole kostosta, vaan mielipiteestä mikä minun mielstäni olisi oikea kohtelu näille mätäpaiseille.

Vaikka et olekaan itse joutunut pedofilian kohteeksi tai kukaan sukulaisesi ei ole joutunut niin siitäkin huolimatta toimintametodist ovat aika kostonhimoiset ja vielä kostonhimoisemmiksi ne mielestäni käyvät kun ottaa huomioon sen mitä yllä kirjoitit.

Kuka tuomitse ja missä, vai päättävätkö kostonhimoiset kansalaiset sen, että joku on pedofiili tutkimatta asiaa ?

Kolme vuotta linnaa, joista viimeinen ehdonalaista ja vlad on tyytyväinen?

Vaihtoehtoja on muitakin kuin kolme vuotta linnaa tai teloitus, vaihtoehtojen skaala on huomattavasti laajempi mutta onhan sitä helppoa kiihkossaan sortua helpoimpaan mahdolliseen tuomioon eli teloitukseen kun asiaa ei tarvitse millään muotoa tarkistella objeksiivisesti.

Et muuten ottanut kantaa siihen, että entäpä jos tuomittaisi syytön? Onko parempi, että yhteiskunta (kansalaiset) teloittavat kiihkossaan syyttömiä ja onko parempi, että annetaan tuomioita jotka voidaan peruuttaa jos paljastuu, erttä tuomion alkp. perusteet ovat väärät.

Pedofilia on useimpien kohdalla sairaus, onko sinusta oikein, että sairaat ihmiset teloitetaan vai pitäisikö kenties tehdä sittenkin jotain muuta?

vlad.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama huomio tähänkin tekstiin, lyhensin lainausta jonkin verran koska oma viestini on lähinnä huomioita ja kysymyksiä.

BitterX kirjoitti:
Jos minkäänlainen muu hoito ei pedofiliaan lääketietellisesti auta, niin sitten kastraatio. Ko. operaation jälkeen operoitu ei varmasti ajattele ikinä enää sekaantumista lapsiin - ja voi siis näinollen elää kunnollista ja jollakin tapaa jopa yhteiskunnalle hyödyllistä elämää.

...

Miksi näin ei asia ole? Elämme sosiaalisessa ja kaiken hyväksyvässä yhteiskunnassa. Jos joku ehdottaisi kastraatiota pedofiileille, joku sosiaalitäti varmaan repisi asiasta ihmisoikeuksien nimissä pelihousunsa - ainakin niin pitkään, kun hänen oma lapsensa joutuu pedofiilin uhriksi.

Sinulle samoja kysymyksiä kuin muillekin kastraatioita tai muita peruuttamattomia tuomioita ehdottaneille, onneksi et sentään ehdottanut mitään kiveksistä hirttämistä joten tämä voidaan katsoa positiiviseksi ansioksi viestissäsi.

Mutta asiaan.

Entäpä jos satuttaisi tuomitsemaan menettämään kiveksensä mies joka myöhemmin todetaan uusissa tutkimuksissa syyttömäksi, ts. alkuun mies on vaikkapa saanut tuomion erojupakan tähden jossa ex. aviopuoliso onnistuu vakuuttamaan kaikki, että mies on ollut pedofiili ja käyttänyt perheen lasta (ts. syyllistynyt insestiin) hyväkseen? Kuinka kiveksensä menettäneelle miehelle korvattaisi aiheutettu menetys?

Huomiona myös se, että kiveksensä menettänyt mies voi (mikäli kyseessä on psyykkinen sairaus) käyttää lasta kivesten menettämisenkin jälkeen hyväkseen, ts. tällöin pitäisi hoitaa itse sairautta eikä vain tehdä jotain sairauden seuraukselle. Kivesten poisto ei tähän siis riitä missään tapauksessa. Mikä siis hoidoksi?

Mielestäni yhteiskunta mikä ottaa käyttöönsä peruuttamattomat ja brutaalit tuomiot on yhteiskuntana itsessään sairas, näin asian näen. Aina on se "entä jos" mahdollisuus, mikäli peruuttamattomat tuomiot otetaan käyttöön ei yhteiskunnalle jää enää mahdollisuutta korvata tuomitulle tai hänen omaisilleen aiheutunutta vahinkoa jos/kun on annettu väärä tuomio.

vlad.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
vlad kirjoitti:
Mielestäni yhteiskunta mikä ottaa käyttöönsä peruuttamattomat ja brutaalit tuomiot on yhteiskuntana itsessään sairas, näin asian näen. Aina on se "entä jos" mahdollisuus, mikäli peruuttamattomat tuomiot otetaan käyttöön ei yhteiskunnalle jää enää mahdollisuutta korvata tuomitulle tai hänen omaisilleen aiheutunutta vahinkoa jos/kun on annettu väärä tuomio.

Kysymykset, jotka esitit ovat aiheellisia. Ensimmäinen niistä on puhtaasti juridinen. Katson oikeudekseni jättää siihen vastaamatta, koska tarkoitukseni oli puhua kastraatiosta parannuskeinona (pakkohoito) eikä tuomiona.

Onko pedofilia psyykkinen sairaus vai pelkkä seksuaalinen suuntautuminen? Wikipedian mukaan kyseessä on seksuaalinen suuntautuminen. Tällöin kivesten menettäminen "parantaa" ja jos pedo sen jälkeen vielä tekee jotakin lapselle, johtuu se katkeroitumisesta eikä mistään mielihalusta. Ja silloin taas puhutaan jo kokonaan eri asiasta.

En siis halua ottaa juridisesti kantaa asiaan. Asia on vain äärimmäisen vittumainen, koska mikään tavallinen tuomio ei pedofiilia paranna. Ja jos kyseessä on seksuaalinen suuntautuminen eikä psyykkinen sairaus, ei sitä paranna millään edes psykiatrinen hoito.

Jollakin tapaa ne nyt pitäisi kuitenkin kadulta siivota.

Cube

Jäsen
BitterX kirjoitti:
Onko pedofilia psyykkinen sairaus vai pelkkä seksuaalinen suuntautuminen? Wikipedian mukaan kyseessä on seksuaalinen suuntautuminen.
Ottamatta sen enempää kantaa kysymykseen on pakko sanoa, että Wikipedia ei ole kovinkaan vakavastiotettava lähde tällaisessa asiassa.

Kaiken lisäksi Wikipedia ei oikeastaan edes ota kantaa kysymykseesi, vaan toteaa, että pedofilia on "parafilia, jossa pedofiiliksi kutsutun henkilön seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu lapsiin". Vähän eri asia kuin mitä väitit siis, joten ensi kerralla ehkä tarkka lainaus kehiin, ettei kellekään jää turhaan vääristynyt kuva asiasta?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy